
Wie een klassieker als de Porsche 356 onder handen neemt, heeft lef nodig. Des te knapper is het als jouw nieuwe creatie minstens zo uniek is.
Verzamelaar John Dixon stond bekend als de eigenaar van de meest uitzinnige Porsches. Het ombouwen van klassiekers uit Stuttgart was aan hem meer dan besteed, getuige zijn ‘Kruezer’, die hij bouwde op basis van een 356 uit 1958.
Dixon baseerde zijn ontwerp op zijn persoonlijkheid (en op de Ferrari Breadvan?): een beetje gestoord en onorthodox. Op laadruimte hoef je bijvoorbeeld niet te rekenen, want de kofferbak is grotendeels gevuld door een oorstrelend Carrera-blok. Om nog maar te zwijgen over de indrukwekkende uitlaat.
Met een bezemsteel in de uitlaat is het net een pizzaovenvan.
Leuk idee, al is een caddy goedkoper en praktischer.
@TomRS6: met dat blok onder die hoedenplak is het inderdaad vast een prima oventje.
@tomrs6: jij hebt op dat Ferrari linkje geklikt.
I love it!
Heel vintage en mooi gedaan!:)
Vind het heilige schennis. Met een het supergevoelige carrera blok. Mooi gedaan dat er niet van, maar had op zijn minst een ‘standaard’ uitlaat gedaan. Dan was het nog te tolereren.
Volgens mij was de creativiteit op toen ze bij die uitlaat aankwamen.
Gaaf ding. Leuk detail trouwens, die “please pass” lamp.
Het ziet er zeer vintage uit. Imo altijd +1.
Alleen om het nou een van te noemen, terwijl hij bijna niet praktisch is in gebruik…
Ach ja.
Als je die uitlaat nou vlak voor de dempers af zou zagen, dan heb je onder de bumper vier rechte pijpen naar achteren. Staat wél mooi en je hoort ‘m ook iets beter aankomen.
Tof karretje overigens,
Bril-jant
Ja leuk….. dat is de zonde altijd..
Mooi gedaan. Had er ook een shooting brake van kunnen maken ipv breadvan.
Mag dit? Is hier geen welstandscommissie voor?
Hersenloos?
Doe mij maar de normale uitvoering van de 356, maar wel met dat Carrera blok en een fatsoenlijke uitlaat eronder!.
Ziet er fraai uit zeg!
Nice, zeker grijs kenteken