• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de productieversie van de Opel Ampera

Auteur: robbie, gepost 25 februari 2010 om 19:52 – 64 Reacties

Opel Ampera productieversie opladen
Dit is de eerste foto die Opel heeft vrijgegeven van de productieversie van de Ampera. En het goede nieuws is dat die als 2 druppels water lijkt op de conceptcar die vorig jaar in Geneve zijn debuut maakte. Voor zover ik het kan zien zijn de velgen en buitenspiegels anders en ook de onderkant van de voorbumper is lichtjes aangepast (incl. de mistlampen). Wellicht zie jij meer verschillen?

Weten we overigens nog wat de Ampera is? Het is het Europese broertje van de Chevrolet Volt, oftewel een elektrische auto die voorzien van een zogenaamde ‘range extender’. Dat klinkt heel duur en ingewikkeld, maar feitelijk is het een ‘normale’ verbrandingsmotor die ervoor zorgt dat de accu’s tijdens het rijden worden opgeladen. Op die manier hoef je dus niet na 50 kilometer te stoppen met rijden om vervolgens uren te wachten tot je accu’s weer zijn opgeladen.

De Ampera komt met volle accu’s zo’n 60 kilometer ver en daarna sprint de motor aan om de accu’s bij te laden. Die eerste 60 kilometer rij je dus zonder uit te stoten, daarna is de CO2 uitstoot minimaal. De totale range (met volle accu’s en volle tank) is zo’n 500 kilometer.

En om aan te tonen dat je met de Ampera dus prima op vakantie kan gaat Opel met dit eerste prototype van de productie-Ampera de 600 kilometer lange rit van Rüsselsheim (Duitsland) naar de Autosalon in Genève (Zwitserland) af leggen. Er zal dan uiteraard wel een keertje getankt moeten worden onderweg. De serieproductie van de Opel Ampera zal overigens pas eind 2011 van start gaan.

En om de Ampera helemaal Web 2.0 te maken leek het Opel wel leuk om de ‘belevenissen’ tijdens de reis via een weblog & twitter de wereld in te sturen.

De reis duurt volgens Opel van zondag 28 februari 9:30 tot 3 maart wanneer de Autosalon zijn deuren opent voor het grote publiek. Voor het afleggen van die 600 km hebben dus blijkbaar wel de nodige tijd nodig…

Meer foto’s van de productieversie van de Ampera kan je bekijken via carscoop.

En hieronder kan je zien hoe Ampera wordt getankt opgeladen bij het hoofdkantoor van Opel in Rüsselsheim.

Stop de stekker er maar in Jodokus von Kwekkensteijn

PS In de gallery hieronder kan je de conceptcar van vorig jaar nog even bekijken om de verschillen te spotten.

Ook interessant!

  • Opel is binnen een paar jaar compleet anders
    Opel is binnen een paar jaar compleet anders
  • EV faal: Álle Chevrolets Bolt en Opels Ampera-e teruggeroepen
  • Irmscher Opel Insignia iS3
    Irmscher Opel Insignia iS3 heeft bijzondere inspiratiebron
  • Opel maakt de prijs van de vernieuwde Grandland bekend
    Ingrijpende facelift doet Opel Grandland veel goeds

Nieuwste artikelen

  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
FacebookTweetPinLinkedIn

ampera, geneve-2010, Opel, plug-in, tanken

Vorig bericht: « Donderdagavond caption contest: Ferrari burnout
Volgend bericht: Sportieve looks: BMW X5 met M Sports Package »

Lees Interacties

Reacties

  1. W1ck3D78 zegt

    25 februari 2010 om 19:55

    Voorkant OK, achterkant OMG

    Login om te reageren
  2. 1NteNSe zegt

    25 februari 2010 om 19:55

    Hmmm.. apart.. de voorkant lijkt nogal op de Honda Insight, maarja, het blijven allebei elektro/hybride oftewel zuinige lelijke rotauto’s :D

    Login om te reageren
  3. Bakpao..lover zegt

    25 februari 2010 om 19:56

    Die wielen zijn en beetje te klein

    Login om te reageren
  4. Flamingo zegt

    25 februari 2010 om 19:56

    wtf man, kijk die wieletjes nou eens onder die sneeuwschuiver. bleh en elektrisch he gatver!

    Login om te reageren
  5. Rick dos zegt

    25 februari 2010 om 19:58

    Poppetjuh gezien? Kassie weer dicht.

    Opzawtuh met dit ding…

    Login om te reageren
  6. Dimglor zegt

    25 februari 2010 om 20:00

    Mja ik ben al geen opel fanboy, maar deze is toch echt niet mooi….

    Login om te reageren
  7. Alex zegt

    25 februari 2010 om 20:03

    Ik vind hem wel okee eigenlijk! Qua styling zeker zijn tijd vooruit. Ben benieuwd waar het verbruik in de praktijk op neerkomt, en of deze technisch vergelijkbaar is met het Japanse hybride materiaal.

    Login om te reageren
  8. Peter zegt

    25 februari 2010 om 20:11

    Gedurfd! Hij is duidelijk anders en opvallend. Ben erg benieuwd naar deze auto.

    Login om te reageren
  9. vale46 zegt

    25 februari 2010 om 20:11

    Geef mij toch maar de Opel Insigna!
    Deze heeft grofweg de vorm van een Prius, dit komt doordat deze vorm voor een personenwagen de meest aerodynamische is. Niet de mooiste dus.

    Ik ben wel eens benieuwd naar de verkoopcijfers hiervan, mijn eindwerk handelt over hybride voertuigen, het is niet echt een hybride, maar ik wil wel weten hoe mensen reageren op de nieuwe aandrijvingen van auto’s.

    Hoeveel CO2 stoot de motor uit?
    Is de motor enkel aan een generator gekoppeld of heeft deze ook een aparte mechanische aandrijving?

    Login om te reageren
    • DRK zegt

      25 februari 2010 om 23:48

      @vale46: Ik geloof 40gr dus dat is drie keer niks. Daarnaast werkt de motor als generator voor de accu (zoals bijvoorbeeld bij de Top Gear EV met aggregaat)

      Ik moet eerlijk zeggen dat hij op de foto’s behoorlijk tegenvalt. Heb de concept in het echt gezien en moet zeggen dat hij in het echt vele malen mooier is. Dit is pas de eerste Opel met Voltec techniek, nu nog wachten op de flextreme GT/E.

      BTW valt iemand ook dat ronde paneel op op het linker voorscherm. Enig idee?

      Login om te reageren
      • DRK zegt

        25 februari 2010 om 23:51

        @DRK: Reply on myself:p

        Dit is natuurlijk de tank. Beetje jammer dat hij daar zit. Zal wel geen plaats geweest zijn aan de achterkant vanwege het T-vormige accupack.

        Login om te reageren
      • vale46 zegt

        26 februari 2010 om 19:40

        @DRK: Ik geloof je best, als je op het autosalon naar de exclusieve wagens kijkt zien deze er soms totaal anders uit…
        Stoot deze motor MAAR 40 grCO2/km uit??
        Dat is echt wel weinig! Het motortje(800cc ofzo) zal dan wel op bijna vol vermogen draaien en zo efficiënt mogelijk zijn.
        Ik zie wel toekomst in deze techniek, een PEV(Pure Electric Vehicle) met een verbrandingsmotor als “nood generator”. Ik ben benieuwd…

        Login om te reageren
        • DRK zegt

          26 februari 2010 om 23:02

          @vale46: Kijk even op:
          http://www.opel-ampera.com/english/#/technology
          Daar staat nog wat info over de techniek.

          @simpson: Ja ik zag het ook net. Zal wel bij deze prototype zijn want als het goed is kwam de stekker net voor de linkerspiegel te zitten, zoals bij de concept.

          Login om te reageren
  10. six-trey zegt

    25 februari 2010 om 20:12

    zelfde techniek als Chevy Volt? Niet dat ik mij intereseer aan elektrische wagens maar toch

    Login om te reageren
  11. DimitriS zegt

    25 februari 2010 om 20:15

    Plak er een Honda teken op en het klopt!
    Dit echt geen opeldesign!
    Komt ervan als ze fabrieken in Europa willen sluiten…
    It looks like a japan and sucks like a japan

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      25 februari 2010 om 20:35

      @DimitriS:

      Ben jij wel eens door een Japanner gezogen dan?

      Login om te reageren
  12. lincoln zegt

    25 februari 2010 om 20:16

    GM weer eens 15 jaar te laat ..

    maarja .. klauwtje ophouden bij de overheid kost altijd meer dan dat het ooit kan opleveren ..

    Login om te reageren
    • C6_R zegt

      25 februari 2010 om 23:04

      @lincoln: 15 jaar te laat? Hoeveel merken hebben er dan nu al een elektrische wagen met range extender in productie?

      Login om te reageren
  13. JPM zegt

    25 februari 2010 om 20:16

    Gewoon stoer! Voor de milieubewuste huisvader die niets geeft om auto’s. Vergeet niet dit soort auto’s zorgen er in de toekomst voor dat wij op benzine kunnen blijven rijden.

    Login om te reageren
  14. Flamingo zegt

    25 februari 2010 om 20:18

    het ziet er ook een beetje uit alsof het zo kapot kan. het lijkt allemaal maar buitenkant en er binnen zit alleen maar lucht?
    ziet er totaal niet stevig uit in elk geval. misschien komt t ook een beetje door de veel te kleine wielen

    Login om te reageren
  15. Oliver zegt

    25 februari 2010 om 20:19

    @Six-trey

    Tekst lezen misschien?

    En trouwens, ik vind hem eigk wel mooi… xD

    Login om te reageren
  16. stopwearingpants zegt

    25 februari 2010 om 20:24

    zo lelijk is ie niet man, en hybride is de toekomst, wat is nou belangrijker even lol hebben en raggen of wat beter om het milieu denken ik weet zeker dat het laatste belangrijker is en dit is een stap in de goede richting ok haters?

    Login om te reageren
  17. Citrofiel zegt

    25 februari 2010 om 20:26

    Het ontwerp is niet verkeerd. En die wielen zijn niet klein, de wielkasten zijn te groot, zoals we steeds vaker zien. :(

    -edit: check!-

    Login om te reageren
  18. RobinS zegt

    25 februari 2010 om 20:27

    Belletje lellen “uit” stekkertje trekken “in”….

    Login om te reageren
  19. Ahura zegt

    25 februari 2010 om 20:43

    Opel is de weg kwijt. Dan jatten ze weer van Mazda en nu weer van Honda.. of is het de schuld van GM?

    Login om te reageren
  20. Ahura zegt

    25 februari 2010 om 20:45

    Trouwens, het productiemodel is ook vandaag als spot online gekomen. Zie je de achterkant ook: http://carscoop.blogspot.com/2010/02/2011-opel-vauxhall-ampera-plug-in.html

    Login om te reageren
  21. Flamingo zegt

    25 februari 2010 om 20:49

    @Ahura

    als je even leest

    Login om te reageren
    • Ahura zegt

      25 februari 2010 om 21:02

      @Flamingo: oops :P

      Login om te reageren
  22. Rian zegt

    25 februari 2010 om 21:07

    Ziet er niet uit in het echt..

    Login om te reageren
  23. MJB zegt

    25 februari 2010 om 21:12

    Ik vind ‘m er best goed uitzien eigenlijk. Het enige lelijke eraan vind ik de zijruiten die naar mijn idee wat te ver naar beneden doorlopen. Die hadden best wat hoger mogen eindigen wat mij betreft.

    Wat ik alleen altijd zo jammer vind aan dit soort auto’s is dat iedereen blijft focussen op hoe milieuvriendelijk die auto wel niet is. Allemaal leuk en aardig, maar het hele traject wat eraan vooraf is gegaan van grondstof tot eindproduct bij de dealer is verschrikkelijk schadelijk voor het milieu. Wil je echt milieuvriendelijk bezig zijn, koop dan geen nieuwe auto en blijf lekker rondrijden met waar je nu in rijdt.

    Login om te reageren
  24. Stan zegt

    25 februari 2010 om 21:33

    Waarom moeten ze die elektrische auto’s altijd zo lelijk maken.. Mijn koektrommel heeft nog meer stijl.

    Login om te reageren
  25. FeRaRi zegt

    25 februari 2010 om 21:39

    ROT Op met je lelijke toekomst auto !!

    Login om te reageren
  26. Yanktank zegt

    25 februari 2010 om 21:46

    “de ‘belevenissen’ tijdens de reis via een weblog & twitter de wereld in te sturen.” Wtf kan er tijdens 600 kilometer nou gebeuren. dat leg je in een dagje af.
    trouwens wel een mooie auto.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      25 februari 2010 om 22:06

      @Yanktank: nou 600km in zo’n electrowaggie die elke 200km bij een geschikt stopcontact moet worden opgeladen kan nog best een avontuur worden.

      De belangrijkste vraag is: gaat het Opel lukken deze wagen minder dan €40.000 te laten kostten, anders kunnen ze het vergeten met de Ampera (wel goede naam trouwens).

      Login om te reageren
    • BananaFlip zegt

      25 februari 2010 om 22:08

      @Yanktank: ‘Opladen @ stopcontact’ ;)

      Login om te reageren
  27. BananaFlip zegt

    25 februari 2010 om 21:57

    Ik kan nou niet zeggen dat ik ‘m mooi vind.

    Login om te reageren
  28. Laue zegt

    25 februari 2010 om 22:24

    Prius of ampera, keus is snel gemaakt.

    Login om te reageren
  29. Broodrooster zegt

    25 februari 2010 om 22:26

    Degenen die klagen/ de auto lelijk vinden zijn jaloers. Ze willen stiekem ook zo’n auto en uiten hun frustratie omdat ze onlangs een auto hebben gekocht met hoge kosten eraan of ze kunnen een nieuwe (luxe) auto niet permitteren etc. Ze gunnen een andere zo’n vette mooie auto niet. Ik wil dolgraag zo’n Opel Ampera of een Toyota Prius. Betalen jullie maar lekker die hoge verbruikskosten, voorlopige hoge mrb en hoge km-heffing in de toekomst en mijn uitkering waarmee ik de Opel Ampera of Toyota Prius ga kopen.

    Login om te reageren
  30. Snickers zegt

    25 februari 2010 om 22:38

    jaloers ? omg

    Login om te reageren
  31. T-Spark zegt

    25 februari 2010 om 22:38

    Daar ga je toch niet in rijden?

    Login om te reageren
  32. DieBolle14 zegt

    25 februari 2010 om 23:05

    Ik vind hem mooi, ik wacht alleen wel ff tot ze de achterkant een facelift geven.

    Login om te reageren
  33. ThomasBol zegt

    25 februari 2010 om 23:06

    Wat een vreselijk lelijk ding!

    Login om te reageren
  34. ganryu zegt

    25 februari 2010 om 23:20

    Kom op zeg,

    mensen zijn gefrustreerd omdat ze in een Citroen Saxo of een Golfje rondrijden ?
    En dan afgeven op een hybride auto?
    Laat me niet lachen…

    Login om te reageren
  35. Nagel zegt

    25 februari 2010 om 23:46

    Snap nog steeds niet dat ze niet gewoon proberen elektrische auto’s op de markt te plaatsen in de vorm van auto’s zoals de astra of insignia. Exterieur concepten die bekend zijn bij de klant. In plaats van bij een nieuw soort aandrijvingssysteem ook een ander exterieur concept te doen. Dat schrikt mensen volgens mij nog meer af. En uiteindelijk is het toch de bedoeling dat het hybride systeem of een vol elektrisch systeem in alle auto’s komt. Waarom doen ze het dan niet gelijk goed?? Nu gaan ze via een omweg, wat volgens mij ook een moeilijke weg is, op dat punt proberen uit te komen. Hoewel ze het beter direct kunnen doen.

    Wat de Ampera betreft, vind het geen echte Opel.

    Login om te reageren
  36. TopGear zegt

    25 februari 2010 om 23:57

    Waarom zien hybride auto’s er zo lelijk uit.. techniek past toch ook wel in een normalere mooie auto.. of willen mensen zien dat je elektrisch rijdt?

    Login om te reageren
  37. TWJ zegt

    26 februari 2010 om 00:00

    Heeeey das nog eens een mooie Opel. Gaat zeker de goede kant op met ‘het premium budgetmerk’.

    Insignia is erg mooi, en deze Ampera.. kan niet anders zeggen dan erg mooi!

    Ik zou hem wel als dagelijkse auto willen met dan natuurlijk een leuk BMW M3 E93 speeltje voor erbij. ;)

    Login om te reageren
  38. G_deGroot zegt

    26 februari 2010 om 00:44

    Volgens mij hebben ze twee mensen in verschillende kamers opgesloten en ze daar afzonderlijk de voorkant en de achterkant laten maken, en de resultaten aan elkaar gelijmd.

    Login om te reageren
  39. Brakovich zegt

    26 februari 2010 om 05:34

    Echt een retestrakke Opel. Het ontwerp is zeer gewaagd,maar echt goed geslaagd. Ik vindt hem zelfs mooier dan de nieuwe Prius,die ik ook retetstrak vindt.

    Login om te reageren
  40. Bennink zegt

    26 februari 2010 om 07:37

    Dit zou dan de eerste Opel zijn die ik serieus zou willen rijden.

    Login om te reageren
  41. 5008 zegt

    26 februari 2010 om 09:37

    Dit is van de mooiste hybride auto’s van dit moment. Ik verwonder mij er wel over dat voor hybride/elektrische auto’s vaak een ’te’ futuristisch uiterlijk hebben.

    Login om te reageren
  42. Nagel zegt

    26 februari 2010 om 09:51

    wat ik eigenlijk nog het apartst vind aan deze bak is die hoge kofferbak. Dat had nou niet echt gehoeven van mij.

    Login om te reageren
  43. Megakix zegt

    26 februari 2010 om 11:29

    Zelfs al was het de laatste auto op aarde, ik zou nóg de knetterende brommer pakken !

    Login om te reageren
  44. Laurens zegt

    26 februari 2010 om 12:00

    Jammer dat GM Saab verkocht heeft, dit model had die doelgroep perfect gevonden om onderweg naar de natuur te gaan en vogels te spotten. Stoppen met die hobby bespaart natuurlijk nog meer CO2 :-)

    Login om te reageren
  45. Fransdebakker zegt

    26 februari 2010 om 12:25

    in één woord: MARKETING!

    Login om te reageren
  46. Het lelijke eendje zegt

    26 februari 2010 om 12:44

    Als een electrische auto eens mooi werd, zou ik er misschien een kopen (een electrische wagen). (Lambo Gallardo bv.)

    Login om te reageren
  47. Simpson zegt

    26 februari 2010 om 13:14

    @drk: ik denk dat daar de stekker in gaat, aan de rechterachterkant zit nl. ook zo’n rond paneel.

    verder zie je op de foto van die jongen met een stekker in zijn hand ook dat ‘ie bij het spatbord linksvoor staat

    Login om te reageren
  48. rick zegt

    26 februari 2010 om 13:27

    o wat nu een nieuwe opel maar kan er wel een caravan achter? je zou maar een ontslagen autoverkoper zijn en nu caravans verkopen en dan komt het caravanloze tijdperk eraan wat dan, stadswacht worden?

    Login om te reageren
  49. wimbers zegt

    26 februari 2010 om 13:37

    tsja, komt opel met een nieuwe designtaal.. wijkt deze er weer kompleet van af..
    ik zou zo’n belangrijk model veel meer op de rest van het gamma laten lijken, nu is het qua techniek een buitenbeentje, maar qua uiterlijk nog meer.

    Login om te reageren
  50. M. Schopman zegt

    26 februari 2010 om 14:06

    De actieradius valt mij erg tegen.

    Mijn auto haalt op een volle tank minimaal de 800km en is nu niet bepaald zuinig of licht. In een seat leon, model 2004 oid, ben ik van grens Nederland bij Duiven tot bijna grens Italïe gereden op één tank en reed toen niet bepaald 100km/uur.

    Dus, of deze auto heeft een hele kleine brandstoftank, of de auto is helemaal niet zo zuinig als het lijkt.

    Login om te reageren
  51. Emerald_Green_Jag zegt

    26 februari 2010 om 15:07

    Een woord: GATVERDAMME!

    Login om te reageren
  52. React zegt

    26 februari 2010 om 16:12

    Weer een lelijke hybride, hadden we er inmiddels wel genoeg van.

    Login om te reageren
  53. Robert zegt

    26 februari 2010 om 19:42

    Zie er beter uit dan de Prius, Civic Hybris en Insight…

    Login om te reageren
  54. DuJokke zegt

    28 februari 2010 om 16:30

    Volgens de selders van Hybrideauto.eu verbruikt de ampera minder dan 2L/100km als het aggregaat is ingeschakeld… da’s wel weinig natuurlijk…

    http://www.hybrideauto.eu/opel/ampera-hybrid.html

    Login om te reageren
  55. BlackCobra zegt

    2 november 2010 om 22:50

    Enkele antwoorden,

    De opel Ampera en de Chevrolet Volt zijn een identiek concept.Onderhuids zitten er 3 motoren in.
    1 Electrische aandrijfmotor van om en bij de 110kw
    1 2de electromotor van +-40kw die dienst doet als energieomzetter en accumulator en doorstromer
    een 3de 1.4 benzinemotor die dienst doet als voeding voor de electromotor.
    Bij een volle accu kan de Volt en Ampera +- 60 km afleggen
    uitsluitend op de energie van de batterij = co uitstoot 0, nadien springt de 1.4 benzinemotor bij om de electrische aandrijfmotor te voorzien van stroom.
    Een benzinetank is voorzien van 15L.Hiermee kan je +-450km verder komen.Dus als je even nagaat,verbruikt deze wagen om en bij de 3 Liter op 100km als je meer dan 60 km moet afleggen.Dit zijn cijfers in de ECONOMI stand (POWER stand kan dit oplopen naar 6.8 Liter per 100 km)
    De Volt en de Ampera wegen rond de 1800kg en zijn dus meer op comfort gericht dan op pure prestaties.
    Let op, de 150pk sterke electromotor met een vergelijkbare 370 NM aan koppel, sprint in +- 8,5 sec naar de 100 in de power stand.In Eco stand (om energie te sparen )komt hij maar traag op gang en dan duurt het eeuwig om bv in Duitsland de max snelheid van 161 km te halen.
    Al bij al is dit een goede poging van GM en zijn deze wagens in opmars.Ik vindt persoonlijk de Chevy Volt mooier dan de Opel Ampera.Het zijn tweelingbroers.
    Ik overweeg ook om OOIT een dergelijke wagen aan te schaffen, maar laat ons nog even wachten tot ze verder geëvolueerd zijn in deze techniek.
    Ze spreken van prijzen rond 40.000€, min dan de subsidie van de overheid dan kom je nog op en 33.500€
    En dat vindt ik toch veel geld voor een wagen van de middenklasse.

    BlackCobra

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North