• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de Renault Sandero RS

Auteur: ricardo, gepost 18 juni 2015 om 19:35 – 46 Reacties

Afbeelding Dit is de Renault Sandero RSAfbeelding Dit is de Renault Sandero RSAfbeelding Dit is de Renault Sandero RSAfbeelding Dit is de Renault Sandero RSAfbeelding Dit is de Renault Sandero RSAfbeelding Dit is de Renault Sandero RSAfbeelding Dit is de Renault Sandero RSAfbeelding Dit is de Renault Sandero RS

Maak kennis met de Renault Sandero RS
Om met de woorden van een voormalig Top Gear-presentator te spreken: great news!

De beloofde Sandero RS is vandaag officieel door Renault onthuld. Nee, niet door Dacia, want in Zuid-Amerika dragen Dacia’s het logo van Renault. En Zuid-Amerika is waar ze op mikken met deze aangedikte Sandero. Het is tegelijkertijd de eerste keer dat RenaultSport zijn naam aan een non-Europees model verbindt.

En dat het slechte nieuws: hij heeft inderdaad een 2.0 viercilinder onder de kap, maar het vermogen ligt op een bijzonder veilige 145 pk. Dit RS-onwaardige aantal pk’s vindt zijn weg via een handgeschakelde zesbak naar de voorwielen, die door het nieuwe sportonderstel beter op het asfalt worden gehouden. Ook de besturing is een tandje sportiever gemaakt en de remmen hebben eveneens een upgrade gekregn

De Sandero RS debuteert op de Buenos Aires International Motor Show in Argentinië, in 2016 gaat hij daar in de verkoop. Zoals eerder door Renault gemeld: hij komt niet naar Europa als vlotte Dacia. Vinden we dat eigenlijk jammer?

Ook interessant!

  • Nederlandse stichting klaagt Renault en Dacia aan
    Nederlandse stichting klaagt Renault en Dacia aan
  • Mijn Auto: Renault Mégane RS van Thom
    Mijn Auto: Renault Mégane RS van Thom
  • Dacia Sandero crashtest
    Dacia Sandero crashtest onterecht dramatisch
  • Zo voorkomt Dacia dat jij straks een ouderwets interieur hebt

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

Dacia, Renault, sandero

Vorig bericht: « Man moet helft aan ex geven, dit deed hij met de auto
Volgend bericht: Nieuwe bijtelling: dit zijn de autobelastingen vanaf 2017 »

Lees Interacties

Reacties

  1. jipino zegt

    18 juni 2015 om 19:37

    In een lichte auto zoals een “Dacia” zal het vast best fijn zijn… Aangezien d’r geen luxe in zit.

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      18 juni 2015 om 21:00

      @jipino: als deze nou eens onder de 1000kg zit….. droom droom…. Maar je hebt helemaal gelijk. Misschien wel leuker dan de Clio RS!

      Login om te reageren
  2. dimi zegt

    18 juni 2015 om 19:37

    ‘Vinden we dat jammer?’ Serieus, Autoblog? Elke echte autoliefhebber vind dit jammer!

    Een goedkope sportwagen, hoe kan je daar nu tegen zijn! Hopelijk brengen ze hem ook naar Europa.

    Login om te reageren
    • granlusso zegt

      18 juni 2015 om 20:24

      @dimi: En, en, en: een atmosferisch blok :D

      Login om te reageren
    • carspotter-rietdijk zegt

      18 juni 2015 om 20:45

      @dimi: inderdaad! En als ze hem niet brengen. Dan gaan we hem wel halen..

      Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      18 juni 2015 om 20:59

      @dimi: precies!!!

      Login om te reageren
  3. flik2punt0 zegt

    18 juni 2015 om 19:44

    Dat zal wel een echt bommetje zijn want de sandero is veel llichter dan de clio en meer basic dus ik vind het ook wel jammer dat ze hier niet komen

    Login om te reageren
  4. jrk68 zegt

    18 juni 2015 om 19:45

    Daar horen natuurlijk gewoon een setje mooie steelies onder, zoals vroeger onder de Peugeot rally’s en het eerste sportieve Clio’tje onder de 16V.
    Dat maakt het budget idee helemaal af.

    Login om te reageren
  5. toniominestrone zegt

    18 juni 2015 om 19:56

    Ziet er goed uit!, beter dan de huidige Clio met die “deuken” in de flanken.

    Login om te reageren
  6. alfav6gta zegt

    18 juni 2015 om 19:56

    Wie dit koopt is gewoon een eindbaas!!

    Login om te reageren
  7. MrHyde zegt

    18 juni 2015 om 19:58

    Üiteraard vinden we dat jammer!!
    Dit autootje voor 16 mille in de prijslijsten, of een wat krachtigere versie (170-180pk) voor 17,5 mille: dat zijn tenminste sportieve hatchbacks voor de massa!

    Login om te reageren
  8. mobieler zegt

    18 juni 2015 om 20:00

    145pk op 1250 kg ofzo met een sportonserstel is hartstikke geinig. Zelfde soort verhoudingen als de Renault 5 Alpine van vroeger

    Login om te reageren
  9. gtwillem zegt

    18 juni 2015 om 20:00

    Heel erg leuk autootje! Maarrehh, Autoblog, 145pk Renault Sport waardig?? De Twingo Renault Sport had 133pk en was een absoluut pretlettertje!!!

    Login om te reageren
  10. stefrich zegt

    18 juni 2015 om 20:04

    Heerlijk autootje! Alleen hoeven we hier niet meer zo iets te verwachten denk ik.. De tijd van ongeblazen 2 liter vier cylinders met lekker veel koppel en goeie gasresponse is wel voorbij.. zonde

    Login om te reageren
  11. Dutchdriftking zegt

    18 juni 2015 om 20:08

    Dit had ik zo graag in europa gezien! Is toch top! Voor minder als 20k enorm veel lol!

    Login om te reageren
    • vetnek zegt

      19 juni 2015 om 08:04

      @dutchdriftking: voor minder dan 20k heb je ook wel een “leuke” 330 met veel kilometers ? en je kunt je naam eer aan doen door te driften ???

      Login om te reageren
      • shogun zegt

        22 juni 2015 om 11:18

        @vetnek: ach, wat dat betreft verklapt z’n VW VR6 blok als profielfoto genoeg toch?

        Login om te reageren
  12. Rob zegt

    18 juni 2015 om 20:13

    145 pk moet geen enkel probleem zijn, mits ie rond de 1100/1200kg weegt…

    Login om te reageren
  13. Robert zegt

    18 juni 2015 om 20:29

    145 pk uit een 2-liter blok, daar weten de Europese tuners vast wel raad mee.

    Ik denk ook dat een dergelijk ‘veilig’ vermogen ook wordt ingegeven door het feit dat de kwaliteit van de brandstof (octaangehalte) in die landen vaak stukken minder is dan in Europa.

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      19 juni 2015 om 09:12

      @RRRobert: Octaangetal

      Login om te reageren
  14. ds3thp zegt

    18 juni 2015 om 20:36

    Ondanks dat het niet moeders mooiste is vind ik het toch wel heel erg gaaf dat Dacia (Renault) dit aandurft en gewoon doet.

    En hoe, nee, niet downsizen en turbo geblazen, nee gewoon ouderwets een atmosferische 2 liter erin!

    Ondanks het geringe vermogen kan het vast nog best pittig rijden gezien het ook geringe gewicht!!

    Login om te reageren
  15. gieltj zegt

    18 juni 2015 om 20:37

    It’s not the Sandero, it’s Sandero’s sporty causin!

    Login om te reageren
  16. frietjemet zegt

    18 juni 2015 om 21:09

    Leuk toch, en lijkt mij ook lekker betrouwbaar met een atmosferisch blok.

    Login om te reageren
  17. purepet9000 zegt

    18 juni 2015 om 21:38

    Dat is een Dacia.

    Login om te reageren
  18. jeppie zegt

    18 juni 2015 om 22:11

    Ik wil wel een vlotte dacia. Sta je naast een getunede golf bij het stoplicht. Rijd je hem eruit. Lachen toxh

    Login om te reageren
  19. macready zegt

    18 juni 2015 om 23:46

    Weegt nauwelijks meer dan de vorige Twingo RS. Die had 133pk, deze dus een iets gunstigere pk/kg verhouding. En zelfs een setje deuren extra. ;-)

    Login om te reageren
  20. lekbak zegt

    19 juni 2015 om 00:12

    Als ze deze aandrijflijn nou eens in de logan hangen ben ik om. Dan heb ik over 6 jaar een leuk 2ehandsje.

    Dit is precies wat dacia nodig heeft. Een blok met wat meer kracht voor de mensen die niet op de snelweg met 4500 toeren willen rijden. Of die geregeld met een karretje rijden. Dat die ook nog eens een beetje sportief is is alleen maar beter, nog lekkerder kilometers vreten.

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      19 juni 2015 om 06:28

      @lekbak: Euh… Ik denk niet dat je blij wordt van veel kilometers vreten in een Sandero RS.. Dat wordt gewoon een stuiterbakkie.

      Login om te reageren
      • vetnek zegt

        19 juni 2015 om 08:05

        @Jochempie: Euh.. Dacia..?

        Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          19 juni 2015 om 08:18

          @vetnek: … Dus? Een comfortabel afgestemde Dacia met airco aan boord is toch alles wat je nodig hebt? Een paar aardige stoelen, maar die zullen in de RS wel een stuk beter zijn.

          Login om te reageren
  21. Edge zegt

    19 juni 2015 om 01:23

    Wat mij betreft een gemiste kans. Als je deze voor een zestienduizend euro in de markt zet denk ik dat heel veel mensen, en dan voornamelijk jongeren en`die normaal voor dat geld een Polo’tje met 60pk en wat opties kopen, naar de Dacia-dealer rennen.
    Maar ja, ik vraag me dan meteen wel af of het wel haalbaar is om een auto met een atmosferisch tweeliterblok zo goedkoop in de markt te zetten hier in Nederland.

    Login om te reageren
  22. niex zegt

    19 juni 2015 om 02:44

    beetje triest dat een auto zo wordt afgemaakt, enkel om het aantal pk’s op papier. 145pk is bijna wat een GT86 heeft en dat is dan weer wel een gave wagen?? ik mag dit wel, mooi kan ik hem niet noemen maar juist dat heeft wel wat ook…

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      19 juni 2015 om 06:24

      @niex: De meesten hier mogen dit autootje toch? Wat is je probleem?

      Login om te reageren
  23. Jochempie zegt

    19 juni 2015 om 06:26

    Lieve, lieve, superlieve Renault Nederland.. Als jullie dit monstertje naar Europa weten te halen, trekken we hier een pak reaguurders open die stuk voor stuk met een koffertje met 16.000 euro zo’n Sandero RS komen halen. Badge maakt niet uit. Ik neem er ook één.

    Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      19 juni 2015 om 09:14

      @Jochempie: 16.000? zou eerder denken richting de 20.000

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        19 juni 2015 om 09:25

        @KaCh1ng: Ja, 16K is de voorwaarde :P

        Login om te reageren
  24. norge zegt

    19 juni 2015 om 06:28

    Jammer, jammer dat ze het niet naar Europa halen.

    Login om te reageren
  25. vetnek zegt

    19 juni 2015 om 08:01

    Veel ophef over 145 pk op een gewicht van ca. 1040kg, met de afwerking en cw-waarde van een bushok…

    Los daarvan Denk ik dat er, puur naar pk’s kijkend, meer uit die TCE90 motor gehaald kan worden..

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      19 juni 2015 om 08:16

      @vetnek: Turbopower is leuk als je die irritant traag rijdende Meriva even snel voorbij wilt. Maar zodra je in je eentje op een bergweggetje te vinden bent gaan andere dingen tellen. Het gevoel in je stuur… Het gevoel door het onderstel… De bediening van de koppeling… Die van de verzetten… Het aanvoelen van de druk op het rempedaal… Het schreeuwen van de spruitstukken… De toerenteller in het effectieve gebied houden… Zie het als het bespelen van een muziekinstrument… Waar een turbo-auto meer het drukken op de playknop van een Pioneer CDJ is…

      We willen het instrument, niet de playknop.

      Login om te reageren
      • KaCh1ng zegt

        19 juni 2015 om 09:10

        @Jochempie: wij wonen in belgië/nederland , welke bergweggetjes? en om te reizen koop je toch geen sandero RS

        Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          19 juni 2015 om 09:13

          @KaCh1ng: Dat wilde ik nog zeggen, ik zit ieder jaar tussen de bergen, omdat ik ze speciaal op zoek om te sturen. Dat hoort toch een beetje bij het liefhebben van autorijden?

          Login om te reageren
          • KaCh1ng zegt

            19 juni 2015 om 09:18

            @Jochempie: waarom geen oudere clio (sport) variant dan kopen? stuk goedkoper

            Login om te reageren
            • Jochempie zegt

              19 juni 2015 om 09:25

              @KaCh1ng: Ik ben het met je eens, ik zou voor 16k een net ingereden Clio RS Gordini overwegen… Maar als je zo’n auto wilt oprijden, kun je beter nieuw kopen. Dan weet je in ieder geval zeker hoe hij wordt bereden, en je weet precies wat je aan afschrijving gaat betalen: de hele auto.

              Login om te reageren
  26. KaCh1ng zegt

    19 juni 2015 om 09:08

    zou spannend nieuws zijn geweest in … 1998 LOL

    Login om te reageren
  27. mrrallycross zegt

    19 juni 2015 om 14:26

    145pk man man man waar slaat dat nou op. Kan je toch gewoon oude Clio blok pakken met 200 pk

    Login om te reageren
  28. begbers zegt

    20 juni 2015 om 18:54

    De reactie’s hier zijn positiever dan ik verwacht had! Tegenwoordig is 145 Pk echt niet veel meer. Maarja..Zolang het leuk stuurt is het goed! Stoplichtsprintjes maar vermijden dan!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North