• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de snelste Porsche 996 ter wereld

Auteur: ricardo, gepost 5 februari 2014 om 15:17 – 18 Reacties

Turboturbo!


Althans, dat beweert de bouwer van deze moordmachine, die de Porker meesleepte naar de dragstrip.

De Porsche 996 GT2 is al gewelddadig genoeg, met zijn wispelturige vermogensopbouw en achterwielaandrijving. Chris Green van USP Motorsports is niet bang voor een pk’tje extra en schroefde naar hartenlust componenten op het 3.6-liter zescilinder boxerblok, om er nog meer power uit te halen. In het ombouwproces werden de volgende onderdelen toegevoegd:

  • X-Pipe race-uitlaat
  • USP Spec’d turbo’s en TiAL wastegates
  • Grotere brandstofinjectoren
  • Nieuwe Y-pijp (voor de luchtinlaat)
  • Maatwerk inlaatspruitstuk
  • Walboro 400 E85 brandstofpomp

De setup zou, mits er E85 racepeut in de cilinders wordt gespoten, goed zijn om een vermogen van 820 hp op te wekken, oftewel 830 Europese pk’s. Lijkt ons bij een volgas acceleratie tamelijk lastig om op de weg te houden, maar op de dragstrip wisten ze de Porker toch in 9,45 seconden de kwartmijl af te leggen. Een wereldrecord voor de 996. Netjes gedaan, gezien het feit dat er met de hand werd geschakeld.

Check op Autojunk hoe deze Porsche je in de sportstoel drukt.
Video: Porsche 996 GT2 is de snelste

Ook interessant!

  • Te koop: drie generaties Porsche 911 in één occasion
  • Dit is de duurste Porsche 996 van Marktplaats
  • Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
    Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
  • Porsche 911 van Wouter – nieuwe BBS velgen!

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 996, dragrace, Porsche, tuning

Vorig bericht: « Met deze badass pickup dendert Volkswagen Sotsji binnen
Volgend bericht: Wereld over de zeik na Schumacher-cover Duits tijdschrift »

Lees Interacties

Reacties

  1. snodaard zegt

    5 februari 2014 om 15:36

    Iets met gouden ring, lelijk ding…

    Login om te reageren
    • atakan zegt

      6 februari 2014 om 14:08

      @snodaard: Al geef je een aap een gouden ring..

      Login om te reageren
  2. steiger zegt

    5 februari 2014 om 15:43

    Mooi gefilmd. Nog steeds niet mooi, maar het gaat wel akelig hard zo.

    Login om te reageren
  3. Corrado16v zegt

    5 februari 2014 om 15:47

    Spot ik daar nou een mini-wheely? Dat gaat behoorlijk hard zeg!

    Login om te reageren
  4. Kvgorp zegt

    5 februari 2014 om 16:01

    Wauw!!….. Blijft lelijk..

    Login om te reageren
  5. guusboum zegt

    5 februari 2014 om 16:11

    Was een 996 Turbo geen handiger project geweest ivm awd? Als is dit wel spannender natuurlijk!

    Login om te reageren
  6. Vincegail zegt

    5 februari 2014 om 16:40

    In Nederland rijdt een 996 Turbo met 1300 pk rond die bij VMAX een snelheid haalde van 229,6 mph (369 km/h).
    Trekt misschien minder vlug op, maar de topsnelheid zal toch wel de moeite zijn!

    http://www.gtspirit.com/2013/10/29/porsche-nine-excellence-911-turbo-9exx-hits-229-6-mph/

    Login om te reageren
    • gieltj zegt

      6 februari 2014 om 15:21

      @Vincegail: deze reed rond als het goed is..

      Login om te reageren
  7. Lennaert zegt

    5 februari 2014 om 16:47

    Ruff telt niet mee zeker.

    Login om te reageren
  8. mclarenf1lm zegt

    5 februari 2014 om 16:51

    Er zijn volgens mij genoeg snellere 996’s te vinden. Zelfs in amerika op de dragstrips.

    Login om te reageren
  9. kingdecay zegt

    5 februari 2014 om 17:00

    Da’s een mooie motor. Spijtig dat de auto er omheen dat heel wat minder is, en de gekozen velgen doen er ook niet veel goed aan. Misschien dat hij er nog een PDK moet proberen in te lepelen, het lijkt me dat dat nog wel een paar tienden zal schelen op het eindresultaat.

    Login om te reageren
    • sebasjuhh zegt

      5 februari 2014 om 17:54

      @kingdecay: Dat lijkt me juist niet slim. Als je naar de nieuwere 997.2 generatie kijkt zie je dat ze ook niet over de 600 zoveel pk heen gaan. PDK kan het simpelweg niet aan blijkbaar.

      Login om te reageren
      • kingdecay zegt

        6 februari 2014 om 02:59

        @sebasjuhh: Dat zou best wel ‘ns kunnen, zoveel weet ik tenslotte ook weer niet over PDK. Om eerlijk te zijn had ik het zelfs nog niet eens zo bekeken. Eventueel een PDK-bak open schroeven en de ‘zwakkere’ componenten vervangen door gelijke stukken van steviger materiaal. Maar dat is natuurlijk geen sinecure en goedkoop zal het zeker ook niet wezen. Misschien de bak van een F12b, die kan toch al 740 PK aan, wie weet trekt die de 830 PK van dit beestje wel. Of gewoon ineens de radertjes van een Veyron er tussen hangen, als we dan toch aan het fantaseren zijn :)
        Zou ZF geen dual-clutch transmissie in de catalogus hebben staan die dit soort vermogens (ik vermoed dat het koppel ook wel tegen de 1000 Nm aanschurkt) aankan?

        Login om te reageren
        • kingdecay zegt

          6 februari 2014 om 03:05

          @kingdecay: Nah, 750 Nm max voor hun 7-speed DCT, en 1000 Nm max voor hun 8-speed SCT. Tenminste wat betreft hun OTS-producten. Gooi genoeg geld op tafel en ze zullen zeker wel een wat steviger exemplaar willen maken.

          http://www.zf.com/corporate/en/products/product_range/cars/cars_7_speed_dual_clutch_transmission.shtml

          Login om te reageren
  10. ruben911 zegt

    5 februari 2014 om 22:58

    ik ben dan wel een liefhebber maar….ik snap niet waarom iedereen de 996 zo lelijk vind.
    geef mij maar een mooie orginele rode gt2.plaatje ! :)

    Login om te reageren
    • gieltj zegt

      6 februari 2014 om 15:23

      @ruben911: en jij rijd zelf een 944?

      Login om te reageren
  11. ruben911 zegt

    5 februari 2014 om 23:03

    http://robson.m3rlin.org/cars/2004-porsche-911-gt2/

    Login om te reageren
  12. ruben911 zegt

    9 februari 2014 om 14:03

    @gieltj
    nee,ik ben nu 16.
    ben hard aan het sparen.en over 1 jaar ga ik serieus op zoek naar een net exemplaar.
    kan niet wachten ;-)))

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North