
Goh, waar zou deze MPV toch op gebaseerd zijn.
Nee, dat is geen moeilijke. De vers onthulde Trezia is niet meer dan een omgekatte Toyota Verso-S. Op de koplampen, grille en logo’s na is er dus niets nieuws aan. De samenwerking tussen de twee Japanse merken levert dus meer op dan alleen een vlotte RWD-concept.
Aangezien het een Toyota-maar-dan-anders is, ligt er onder de kap geen boxermotor. De motorisering wordt verzorgd door 1.3 en 1.5 viercilinders. Deze blokjes zijn gekoppeld aan een CVT-automaatbak. De uitrustingniveaus zijn verdeeld over drie letters: I, L, en S. Er is echter ook een Type Euro-variant. Daarbij horen lichtmetalio’s, een met leer bekleed pookknopje en stuurwiel en een iets stugger afgesteld onderstel.
Eerst is Japan aan de beurt met de introductie. De Nederlandse Subaru-importeur heeft inmiddels bevestigd dat deze peoplemover annex Trezia ook naar Nederland komt. Waarschijnlijk zien wij hem hier volgend jaar.





Mooie seniorenmobiel
ik vroeg me al af waarom er een rij voor de subarudealer stond……
Lang geleden had je een Mitsubishi Tredia maar goed nu dus met Trees.
@Bob: Das een soort Galant ofnie?
@Pallas: klopt
Poeh, spannende wagen hoor!
anyway…
WAT !? geen boxer ? geen awd ? dit is geen subaru !
Who cares? Veel beroerder vind ik dat dat “vlotte RWD-concept” in de ogen van Toyota meer premium moet gaan worden, dus groter (+10cm), zwaarder (+200kg) en duurder (+10k), en dus ook weer later. Voordeel(?) is wel dat er daardoor een turbo op moet om hem vooruit te krijgen.
In Japan hebben ze wel meer Subaru’s die eigenlijk Toyota’s zijn. Ziet er voor een compacte MPV goed uit hoor. Bekijk het eens in perspectief, jongens..
@Atenza: Het laatste model Subaru Justy was een gerebadgete Daihatsu Sirion (Daihatsu is ook van Toyota).
Subaru is een klein bedrijf dat zich de ontwikkeling van een volledige modellijn niet kan veroorloven; dus dat ze dat samen met Toyota doen is logisch. Het is alleen jammer dat ze van Toyota niet de mogelijkheid krijgen die modellen wat meer eigen karakter te geven. Daihatsu mag dat blijkbaar wel. Maar in Daihatsu heeft Toyota volgens mij een meerderheidsbelang, in Subaru hebben ze dat niet. En dus mogen ze niet al teveel concurreren met Toyota produkten.
Toyota gebruikt de Subaru dealers dus vooral als extra verkoopruimte, zonder zich te bekommeren om de Subaru merkwaarden (boxermotoren, vierwielaandrijving)
Dat is dus mijn perspectief.
200+ reacties op de A6 en <10 op dit hokje, I rest my case.
@rikkon: ik vind over het algemaan subaru toch een tig x interssanter merk dan audi
@rikkon: Dit artikel heeft kwa reacties al bijna de rolls royce ingehaald van een aantal uren geleden. Is deze auto dan ook beter dan een rolls?
wat een hók…
huh???
subaru jazz???
@jee-oekeloeres: nee, nee een trezia
@jee-oekeloeres: nee, een Subaru Corolla Verso ;)
Met een Subaru badge in de neus moet het voor Toyota wel goed komen.
Toyota Verso(S)ubaru.
tjah hier wil je natuurlijk nog niet dood in gevonden worden wat een hok zeg nee doe maar niet!
zeker geen 4wd?
inderdaad geen boxer en geen awd => geen subaru.
Subaru je ziel niet aan de duivel verkopen.