• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de vernieuwde Audi TT

Auteur: ricardo, gepost 8 april 2010 om 08:39 – 59 Reacties

Audi TT 2010
Iemand zin in een spelletje Zoek De Verschillen met het huidige model? Net op tijd voor het zomerse weer brengt Audi ons de gefacelifte TT. Denk aan LED-verlichting, een vernieuwde 2.0 TFSI en een update voor het interieur.

De voorbumper is lichtelijk gewijzigd: grotere openingen om lucht door te laten en chromen randjes om de mistlampen. Op de ruim bemeten singelframe grill pronkt nu iets van zwarte hoogglanslak. Geheel in Audi-traditie heeft de nieuwe TT ook LEDjes in de koplampen meegekregen. De achterbumper heeft een update op de diffuser gekregen, die nog steeds plaats biedt aan twee uitlaatpijpjes.

Binnenin is er gestrooid met aluminium en nieuwe kleuren (nougat bruin, titanium grijs of granaat rood). Onder de motorkap heeft het oude tweeliter blokje plaats moeten maken voor een 211 pk sterke 2.0 TFSI die wel al kennen uit de Golf GTI en de A4/A5. Goed voor een top van 245 km/h en een sprintje naar de honderd kan in 6,1 seconden. Kies je voor Quattro-aandrijving en een S-Tronic vak dan duurt diezelfde sprint 5,6 tellen. Voor zowel de Coupé als de Roadster blijft de 1.8 TFSI-motor (160 pk’s) en de 2.0 TDI (170 pk) leverbaar.

Echt hard vlammen gaat natuurlijk nog steeds het best met de topmodellen: de Audi TTS & RS. In de TTS perst de 2.0 TFSI er dankzij een grotere turbo ook nu weer 272 pk uit. Naar de 100 km/h sprinten kan i.c.m. S-Tronic in 5,2 seconden gebeuren. De turbogeblazen vijfcilinder uit de TT RS levert een ongewijzigde 340 pk. Goed voor een 0-naar-100 tijd van 4,2 seconden. Ze verwachten ‘m in juli te kunnen leveren.

Ook interessant!

  • nieuwe gave lakken
    Nieuwe gave lakken voor dikke kleine Audi's
  • TT RS Heritage is eerbetoon aan Ur-quattro
  • Audi TT is goedkoper, maar nog steeds te duur
  • Mijn Auto: Audi TT-RS van Menno
    Mijn Auto video: Audi TT-RS van Menno

Nieuwste artikelen

  • Documentaire over auto’s spotten op NPO 3
  • Maak je eigen hardcore Temerario voordat Lambo het doet
  • Maserati sloopt viercilinder uit instapmodel
  • Benzineprijs op laagste niveau sinds maanden
    Grote verschillen tussen het goedkoopste en duurste tankstation van Nederland
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, TT, tt-rs, tt-s

Vorig bericht: « ASMA en haar kijk op de CLS63 AMG
Volgend bericht: Aston Martin Gauntlet: concept study van Ugur Sahin »

Lees Interacties

Reacties

  1. Janneman zegt

    8 april 2010 om 08:45

    Met de veranderingen vind ik ‘m nog steeds mooi! En nu kan ie er ook weer een tijdje mee door.

    -edit: check!-

    Login om te reageren
  2. Dennis zegt

    8 april 2010 om 08:48

    Sorry, maar dit ding was al lelijk, is nu nog lelijk en zal in de toekomst ook lelijk blijven.

    Login om te reageren
  3. Spykerracing zegt

    8 april 2010 om 09:06

    Volgens het linkje in de post (over de TT-S) had de oude variant ook al 272 pk en ging de sprint icm. met een S-tronic bak al in 5,0 seconde terwijl die zelfde motor met dezelfde bak er nu 5,2 seconde over doet? Geef mij de oude maar :P

    Login om te reageren
  4. lambo4all zegt

    8 april 2010 om 09:17

    wat is aan veranderd? nieuwe uitlaatjes?

    Login om te reageren
  5. Emiel62 zegt

    8 april 2010 om 09:18

    -edit: check!-

    Login om te reageren
  6. Rossi zegt

    8 april 2010 om 09:18

    Schitterende wagen, toch wel de te kloppen roadster op dit moment (Z4, SLK, MX5 etc)

    Login om te reageren
  7. laulau zegt

    8 april 2010 om 09:27

    Nou ik zie verschillen niet hoor.

    Login om te reageren
  8. Mr. X. zegt

    8 april 2010 om 09:36

    die TTRS is echt wel bloedsnel zeg! snelste auto voor dat geld denk ik…

    Login om te reageren
  9. RobertJ zegt

    8 april 2010 om 09:37

    Ik vind het een mooie auto, maar zou liever een gelijkgemotoriseerde A5 hebben. Wanneer proppen ze die 5 cilinder nou eens in een RS3 oid? :)

    Login om te reageren
  10. ardonjr zegt

    8 april 2010 om 09:43

    Interieur van de wagen is echt wel stukken beter dan de huidige.
    En de mensen die de verschillen niet zien vraag ik nog even netjes om de slaap uit de ogen te wrijven.
    LEDjes jongens.. LEDjes.. :P

    Login om te reageren
  11. Jochempie zegt

    8 april 2010 om 09:43

    De TTS was niet mooi en is minder mooi geworden. De gewone TT is erg fraai om te zien.

    Login om te reageren
  12. alfa mannetje zegt

    8 april 2010 om 09:46

    Ik mag hopen dat het onderstuur spook nu echt eens is verdwenen…..

    Login om te reageren
  13. Joerek zegt

    8 april 2010 om 09:58

    Nou, ik rij deze TT, maar de verschillen zijn er praktisch niet. Verchroomde mistlampen… dat is niet echt de moeite. Standaard LED’s in alle TT’s doet een beetje afbreuk aan de TTS.

    Dat de nieuwe 2.0 met 211 pk, S-Tronic en Quattro in de 5.6 naar de 100 gaat en de TTS met 272 dat in 5.2 doet verbaasd me. Praktisch geen verschil en dan te bedenken dat deze 211 PK blok makkelijk naar de 290 is te blazen met chip + Milltek uitlaat.

    Login om te reageren
  14. York zegt

    8 april 2010 om 10:16

    Kerstboomtijd is voorbij. Weg met die lampen!

    Login om te reageren
  15. Mark zegt

    8 april 2010 om 10:37

    De ultieme kappersauto. Als kerel wil je toch niet in zo’n hondehok gezien worden?
    Gay car of the century.

    Login om te reageren
    • Jimmy zegt

      8 april 2010 om 10:48

      @Mark:
      Is dat niet de 206CC?

      Login om te reageren
  16. Roel zegt

    8 april 2010 om 10:44

    @Mark
    Ik heb vernomen dat jij anaal genomen bent door een goldenretriever, klopt dat?

    Login om te reageren
  17. Joerek zegt

    8 april 2010 om 10:49

    @Mark

    Je moet vinden wat je wilt… maar de nieuwe Coupe heeft niets met kappersauto te maken. Misschien het eerste model en de cabrio versies.

    Login om te reageren
  18. Bisazza zegt

    8 april 2010 om 10:52

    Weinig veranderingen en @Mark heb je nou 3 populistische zinnen nodig om 1 punt te maken? beetje kinderachtig

    TT RS 0-100: 4.2 ???? netjes! Zijn er vergelijkbare alternatieven voor enigszins dezelfde investering?

    Login om te reageren
  19. majinstar zegt

    8 april 2010 om 10:53

    waarom een facelift. dat ding is net op de markt ?

    Login om te reageren
  20. Dimglor zegt

    8 april 2010 om 10:57

    Wow zoveel verandering zeg…. (ironie alom…)
    Wel ziet ie er iets sportiever uit.. En die ledjes doen mij denken aan de huidige tt-s modellen…

    Login om te reageren
  21. Joerek zegt

    8 april 2010 om 10:58

    Hij is sinds September 2006 op de markt. Het is voor veel modellen wel gebruikelijk elke 4 jaar een facelift of nieuw model uit te brengen hoor.

    Login om te reageren
  22. Jokkebrok zegt

    8 april 2010 om 11:12

    Mwoa, de TT kan mij niet echt overtuigen…

    Login om te reageren
  23. Cantago zegt

    8 april 2010 om 11:21

    Ik zie niet veel verschillen, alleen ik vind de voorkant niet zo mooi meer?

    Login om te reageren
  24. Joske zegt

    8 april 2010 om 11:23

    Geeuw! De TT was al één van de lelijkste vrouwenauto’s van het moment (want geef toe als je zoiets koopt dan ben je een vrouw of een kerel die heel slecht bezig is).
    Vette vernieuwingen trouwens Audi: die kerstboomverlichting is echt vernieuwend… Toen Audi dat voor de eerste keer gebruikte dacht ik dat ze overgenomen waren door Chinezen…
    Het was bagger, het is bagger, en het zal altijd bagger blijven!

    Login om te reageren
  25. Falco zegt

    8 april 2010 om 11:28

    Ik geloof er niks van dat de nieuwe TT-RS in 4,2 seconden naar de honderd zou gaan. Bij mijn weten doet de huidige het in 4,6. Bij dit soort acceleratietijden moet er wel heel veel verbeterd zijn wil je er 4tiende van afschrapen.
    Zonder vermogensstijging bijna ondenkbaar…

    Login om te reageren
  26. Jochempie zegt

    8 april 2010 om 11:34

    Eens met Falco, dat kan niet zomaar even veel harder gaan. Een ACS1 met 377 pk doet ook niet veel beter dan 4,5 seconde en die heeft vééél meer koppel.

    Login om te reageren
  27. Ferdinand1 zegt

    8 april 2010 om 11:39

    Hier nog een leuk filmpje voor de TT-RS fans:

    http://www.youtube.com/watch?v=PH1PatalLk4

    Login om te reageren
  28. Harold zegt

    8 april 2010 om 11:49

    Tja. gewoon weer een audietje met nieuwe kerstverlichting.
    Is wel een nette wagen.

    Login om te reageren
  29. jzaero zegt

    8 april 2010 om 11:51

    Tada

    Login om te reageren
    • Rick dos zegt

      8 april 2010 om 12:20

      @jzaero:

      Ah! Dank u! Ik zie het verschil al. Andere kentekenplaten! Toch?

      Login om te reageren
  30. Mr. Dj M. zegt

    8 april 2010 om 12:13

    Gewoon de optionele S-line bumper erop gemonteerd en de koplampen van de TT-RS, die had de LED’s al….
    Achter zouden er nog andere refelctoren in de achterlichten zijn geplaatst, maar ik zie ze niet!

    Jongens lekker inspiratievol :| en eigenlijk nog jammer ook dat de kenmerkende drie luchtgaatjes onder de single frame grille zijn verdwenen!

    Login om te reageren
  31. QuattroBoy zegt

    8 april 2010 om 13:47

    @iedereen die wat te zeiken heeft over de Audi TT
    Ik vraag me af in welke auto’s jullie rijden…

    Login om te reageren
  32. 6er Reihe zegt

    8 april 2010 om 13:53

    facelift of asslift…..het blijft een gay kar

    Login om te reageren
  33. Exotic zegt

    8 april 2010 om 14:18

    Wat zeiken jullie nou allemaal over de veranderingen, het heet niet voor niets een ‘facelift’. Als het gepresenteerd zou worden als een ‘compleet nieuw model’ dan hadden de meeste van jullie gelijk.

    persoonlijk vind ik de veranderingen ook minimaal, maar ik vind dat niet op een negatieve manier. De TT was altijd al een vreemde eend geweest. Mar mensen geef toe, het is nog steeds een pareltje in de wereld van grijze sedan’s en SUV’s.

    Login om te reageren
  34. Mark zegt

    8 april 2010 om 14:43

    @QuattroBoy:

    Ik rij een Porsche 993 Turbo…

    Login om te reageren
  35. QuattroBoy zegt

    8 april 2010 om 14:55

    @Mark
    …tuuuuuurlijk! En ik ben de schipper van De Bonte Koe!

    Login om te reageren
  36. Exotic zegt

    8 april 2010 om 15:04

    Is het weer tijd dat we stoer gaan doen met onze auto’s ?

    Ik rijd een Gazelle fiets .

    Login om te reageren
  37. Mark zegt

    8 april 2010 om 16:01

    @Quattroboy:

    Waarom kan ik niet in zo’n auto rijden? Leg uit…

    Login om te reageren
  38. Joerek zegt

    8 april 2010 om 16:11

    @Quattroboy:
    Ik rij in de TT TDI… en ik ben er trots op :)

    Login om te reageren
  39. kowalsk zegt

    8 april 2010 om 16:24

    ‘Iemand zin in een spelletje…’ Zo’n irritante manier om een artikel te openen. Zeker als het nergens op slaat…

    Login om te reageren
  40. QuattroBoy zegt

    8 april 2010 om 16:28

    @Mark
    Op Internet rijdt iedereen in een Lambo, Aston Martin of Ferrari. Dus idd. jij mag ook in een Porsche rijden. http://adwords.trapautoshop.nl/?page=view-image&frame=no&img=9631
    Zo eentje?

    Login om te reageren
    • 1'er Reihe zegt

      8 april 2010 om 17:18

      @QuattroBoy: ik rijd een BMW 1-serie.

      ot: het is ledjes wat de klok slaat bij Audi, wat ik afgezaagd, ontzettend sjonnie, en veel te opzichtig vind voor de ‘klasse’ die Audi zo graag zou willen hebben, maar in mijn ogen gewoon niet heeft. Je moet immers niet willen opvallen met onnodig felle lampjes, als je stijl probeert uit te stralen.

      Deze facelift vind ik totaal nutteloos. Sorry jongens, maar ik zie het verschil niet. Ondanks het onderstuur vind ik dat ze een uitstekende job hebben gedaan met de TT RS, dat is een hartstikke leuk sportwagentje geworden. Maar kijk ik naar het uiterlijk dan vind ik de achterwiel aangedreven Z4 (zeker vergeleken hierbij, en zie ook de rijtest van Wouter) een absolute beauty en daardoor met afstand de betere keus. En ja dat is gewoon alleen maar mijn mening hoor, dus Audi-fanboys, hold your horses! :D

      Login om te reageren
  41. tt zegt

    8 april 2010 om 16:58

    ik blijf wel tevreden van men oranje TTS.. en daar blijf ik bij.. als hetero man kan ik alleen maar besluiten dat smaken verschillen, en de uitspraak “gaycar” eenvoudig neer te pennen is.. is bij deze wagen al zo afgezaagd als Balkenende vergelijken met harry potter… tijd om volwassen te worden kindjes…

    En de facelift.. is inderdaad normaal dat om de paar jaar enkele details aangepakt worden. zorgt ervoor dat mensen toch nog een nieuwe kopen en niet naar een 2dehands gaan grijpen. Het geeft de automerken ook de kans enkele verbeteringen aan te brengen rekening houdend met de reacties van ( potentiele )kopers..

    Login om te reageren
  42. Mark zegt

    8 april 2010 om 17:38

    @ QuattroBoy:

    Dat is geen antwoord op mijn vraag. Leg uit waarom ik niet zo’n auto bezit.
    Jij hebt het geroepen dus jij weet het blijkbaar.

    Maar goed net zoals veel Audi ‘petjes’ rijders. Grote bek en niks presteren.

    Login om te reageren
  43. Pieter-Jan zegt

    8 april 2010 om 17:45

    JIJ noemt het een facelift, en dan klaag je dat het geen facelift is, terwijl JIJ hebt besloten dat het een facelift is.
    En als ze het wel hadden gedaan, dan had je geklaagd dat ze een oude wagen verkopen alsof het een nieuwe is.

    @Mark
    Een wagen kopen om mannelijk te lijken is gayer dan een penis is uw reet. De 4WD (faux AWD) op de 993 Turbo is ook tamelijk gay. Niet meer dan een safety feature voor rijke mensen zonder ballen. En sommige puristen zullen het klapdak van de Z4 ook gay vinden. Turns out, were all gay.

    Login om te reageren
  44. Mart zegt

    8 april 2010 om 18:02

    Hey kijk, kerstverlichting in de koplampen!

    Login om te reageren
  45. mb man zegt

    8 april 2010 om 18:51

    Mooie subtiele facelift

    Login om te reageren
  46. Denis zegt

    8 april 2010 om 19:16

    @ Pieter Jan:

    Ik vind een 993 Turbo toch heel wat minder Gay dan een Audi TT;)

    Login om te reageren
  47. QuattroBoy zegt

    8 april 2010 om 19:20

    @Mark
    Jij wil maar al te graag laten zien dat je de grootste hebt, of niet? Nou, ga je gang…S.V.P. het kenteken van je Porsche met, als ’t kan, wat foto’s erbij. Your move!

    Login om te reageren
  48. QuattroBoy zegt

    8 april 2010 om 19:21

    @Mark
    …oh, en uiteraard wel hier posten, waar iedereen kan genieten van je bolide, toch?

    Login om te reageren
  49. Greg zegt

    8 april 2010 om 19:27

    Saai saai saaai.

    Futloos interieur, saaie lijnen van het exterieur. De TT is echt de droogste Audi ooit. De lelijke spiegels zijn ook na de facelift gebleven. Peugeot (RC-Z) en Nissan (370Z) laten zien dat je met zulke contouren wel spannende auto’s op de markt kan zetten.

    Maak mij maar weer wakker als er wat spannenders te beleven valt.

    Login om te reageren
  50. BananaFlip zegt

    8 april 2010 om 20:36

    Ik zie niet in wat de vernieuwingen voor meerwaarde bieden. Misschien wordt ie ietsje goedkoper, dat zou wel leuk zijn.

    Login om te reageren
  51. Dennis zegt

    9 april 2010 om 07:30

    @ QuattroBoy:

    Wil jij dat ook niet laten zien met je naam dat jij de grootste hebt?
    Iedereen rijdt wat hij/zij mooi vindt. Maar hoop dat je ook wel kritiek kan verdragen. En ja, Audi is mijn merk ook totaal niet. Voor mij is het ook maar een VW die iets beter in elkaar gezet is.
    En de TT vind ik een afschuwelijk ontwerp net zoals ik dat ook vind van de A2 en de R8. Maar goed dat smaken verschillen anders was het ook zo saai op de weg.

    Login om te reageren
  52. QuattroBoy zegt

    9 april 2010 om 11:00

    @Dennis
    Nee hoor want ik heb helemaal niks geroepen over wat voor auto ik rij (gaat ook niet gebeuren)en idd. iedereen mag van mij rijden wat hij/zij mooi vindt. Ben al zeer blij dat niet iedereen Audi geweldig vindt. Die Porsche 993 Turbo van Mark daarentegen vind ik helemaal tegek! Jammer alleen dat ik nog geen foto’s van heb gezien. Ik vraag me af hoe dat komt….

    Login om te reageren
  53. Autoliefhebber zegt

    9 april 2010 om 12:21

    Jongens nog aan toe wat een geouwehoer.

    Ontopic: minimale veranderingen inderdaad, maar dat was ook niet echt nodig, want het is tenslotten een tijdloze schoonheid. ;)

    Login om te reageren
    • 1'er Reihe zegt

      9 april 2010 om 14:39

      @Autoliefhebber: alles is perceptie, dat blijkt weer duidelijk uit jouw reactie ;)

      Login om te reageren
      • Autoliefhebber zegt

        9 april 2010 om 20:21

        @1′er Reihe: Wat bedoel je?

        Login om te reageren
  54. QuattroBoy zegt

    10 april 2010 om 15:59

    @Mark
    Over grote bek en niks presteren gesproken, ik zit nog steeds te wachten op foto’s van die Porsche van je…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North