• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de Volkswagen Scirocco R

Auteur: Wouter, gepost 20 mei 2009 om 08:34 – 99 Reacties

Afbeelding Dit is de Volkswagen Scirocco RAfbeelding Dit is de Volkswagen Scirocco RAfbeelding Dit is de Volkswagen Scirocco RAfbeelding Dit is de Volkswagen Scirocco RAfbeelding Dit is de Volkswagen Scirocco RAfbeelding Dit is de Volkswagen Scirocco RAfbeelding Dit is de Volkswagen Scirocco RAfbeelding Dit is de Volkswagen Scirocco RAfbeelding Dit is de Volkswagen Scirocco RAfbeelding Dit is de Volkswagen Scirocco RAfbeelding Dit is de Volkswagen Scirocco RAfbeelding Dit is de Volkswagen Scirocco RAfbeelding Dit is de Volkswagen Scirocco RAfbeelding Dit is de Volkswagen Scirocco RAfbeelding Dit is de Volkswagen Scirocco RAfbeelding Dit is de Volkswagen Scirocco R

Volkswagen Scirocco R
Na de “concept” Scirocco Study R kon het niet lang meer duren voor Volkswagen met een hete Scirocco voor iedereen zou komen.

Dat moment is er dan nu toch echt: de Scirocco R is de heetste en snelste ooit. Onder de motorkap is het bekende 2.0 TFSI blok te vinden, die we ook in de Audi S3 vinden. Het blok biedt een vermogen van 265 pk en het koppel van 350 nm is tussen 2500 en 5000 tpm beschikbaar. Er kan worden gekozen uit een zestraps handbak of een DSG-bak met evenveel verzetten. In het laatste geval sprint de Scirocco in 6,4 seconden naar de 100, terwijl dat met handbak 6,5 seconden is. Die sprinttijden vallen een tikkie tegen: de nieuwe Golf GTI (211 pk) doet het in 6,9 seconden en de vierwielaangedreven Audi S3 in maar 5,7 seconden. De topsnelheid is naar goed Duits gebruik begrensd op 250 km/u.

Bij meer vermogen horen betere remmen en die krijgt de Scirocco R dan ook: voor monteert VW 345 mm geventileerde schijven en achter exemplaren van 310 mm. Standaard heeft de Scirocco R 18″ velgen met 235/40 banden, maar maximaal kan worden gekozen voor velgen van 19″ groot.

Ook interessant!

  • Volkswagen ID-Life
    Volkswagen ID Life is betaalbare elektrische stadsauto
  • Volkswagen ID. Buzz AD neemt het werk uit handen
    Volkswagen ID Buzz AD neemt het werk uit handen
  • Volkswagen doet onnodig geheimzinnig met de ID.5
  • Video: Volkswagen Golf 8 R Variant met 320 pk in beweging
    Video: Volkswagen Golf 8 R Variant met 320 pk in beweging

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

iaa-2009, scirocco, scirocco-r, Volkswagen

Vorig bericht: « Video: post-communisten in een Mercedes S600 (W140)
Volgend bericht: Jos Verstappen gaat racen in een Lola-Aston Martin! »

Lees Interacties

Reacties

  1. florisw zegt

    20 mei 2009 om 08:37

    Oehlala! Wat een dikke auto! Vergeet de Golf GTI mensen. Dit is het echte werk! Mooi ook die zwart gelakte accenten!

    Login om te reageren
  2. pt0x zegt

    20 mei 2009 om 08:37

    Ohh hij is echt zo heerlijk gewoon!

    Login om te reageren
  3. eendje zegt

    20 mei 2009 om 08:39

    is het niet een sirocco en niet een het sirocco?
    ot:hiermee maakt volkswagen zich weer waar:)

    Login om te reageren
  4. Dennis zegt

    20 mei 2009 om 08:39

    mooie auto

    Login om te reageren
  5. BeQuietAndDrive zegt

    20 mei 2009 om 08:41

    Natuurlijk is een quattro sneller op de 100 ;) maar 6,4s is nog steeds niet sneu of zo :p

    Overigens loopt de eerste zin niet helemaal: “met een het Scirocco voor iedereen “. Het woordje ‘het’ moet weg denk ik.

    Login om te reageren
  6. Jochempie zegt

    20 mei 2009 om 08:43

    Dus hij heeft geen haldex-koppling? ook waardeloos.. de V R32 ging in minder dan 6 sec. naar 100.

    Login om te reageren
  7. benjamin zegt

    20 mei 2009 om 08:43

    Prijs? Verder wel een mooie bak!

    Login om te reageren
  8. Barracuda_82 zegt

    20 mei 2009 om 08:47

    Erg mooie auto!

    Alleen ben ik benieuwd wat ie weegt… (dan weet ik of ik hem uit moet dagen als ik er eentje tegen kom :P)

    Login om te reageren
  9. HGP zegt

    20 mei 2009 om 08:49

    Wat een zalige auto ! maar inderdaad, die sprint tijden, 6,5 seconden met de handbak… das zelf trager dan de R32 die, in mijn ogen, toch veel meer moet wegen dan deze R met zijn zes cilinder…

    Login om te reageren
  10. jeroen zegt

    20 mei 2009 om 08:50

    Ik zeg niet graag van een VW dat ik hem mooi of spannend vind, maar deze keer moet ik wel. Gelukkig, want VW vult het straatbeeld toch grotendeels!

    Login om te reageren
  11. Max zegt

    20 mei 2009 om 08:52

    Ik vind de velgen wel een beetje gejat van de Audi RS6.
    Voor de rest wel een interessant karretje.

    Login om te reageren
  12. Acolado zegt

    20 mei 2009 om 08:53

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  13. Emerald_Green_Jag zegt

    20 mei 2009 om 08:56

    Dat R logo lijkt toch wel verdacht veel op dat van Jaguar…

    Login om te reageren
  14. Ollie zegt

    20 mei 2009 om 08:58

    Goeie genade, wat een mooie wagen! Heeft er iemand een doekje? ik ben volgeschoten… Gevalletje mine, mine, mine!!! Prijzen binnenkort bekend hopelijk…

    Login om te reageren
  15. bmw-e30-7bh zegt

    20 mei 2009 om 09:01

    Mooi bakkie! Maar toch mis ik echt de VR6-motor..
    Misschien bewaren ze hem stiekem voor een nieuwe Corrado ;) , vroeger heeft er ook geen VR in de Scirocco gelegen.

    Login om te reageren
  16. Raikkonen zegt

    20 mei 2009 om 09:02

    en ja wat gaat die dan kosten ?
    zou hem opzich best wel voor me deur willen hebben erg gaaf

    Login om te reageren
  17. Louisvdd76 zegt

    20 mei 2009 om 09:04

    Ik zeg dit vraagt om een rijtest van Wouter :)

    Login om te reageren
  18. Scorpion zegt

    20 mei 2009 om 09:04

    Hij is superduper mooi, maar dat sprinttiijd?!!?!

    Oke de premium Audi is sneller, maar een voorganger, met minder pk, grote zes cilinder en een ordinair familiewagen sneller naar de 100 is toch wel teleurstellend.

    Login om te reageren
  19. mrp zegt

    20 mei 2009 om 09:11

    Mooi, maarrrr VW en Audi beginnen wel echt steeds meer op elkaar te lijken; die velgen lijken sprekend op die van een RS6 en de voorbumper is nu ook hetzelfde als op de Audi RS modellen, kijk maar naar de twee grote openingen aan de buitenkanten van de bumper.

    Login om te reageren
  20. Remco zegt

    20 mei 2009 om 09:13

    De benzinemeter zit mooi duidelijk bij de snelheidsmeter kun je goed ziet hoe snel die leegloopt haha :lol: Maar verder een erg mooie creatie!!!

    Login om te reageren
  21. Laue zegt

    20 mei 2009 om 09:20

    nee vind hem niet mooi, velgens passen er ook niet bij :S brr. nee hier zou ik niet in gezien willen worden.

    Login om te reageren
  22. PCCB zegt

    20 mei 2009 om 09:23

    Doe mij die maar in het zwart, graag! Lekker zeg!

    En wat de velgen betreft. Wat had je verwacht van de VAG-einheitswurste?

    Login om te reageren
  23. kowalsk zegt

    20 mei 2009 om 09:24

    Ziet er leuk uit, alleen aan die verzameling luchtinlaten vóór lijkt iets niet te kloppen.

    Login om te reageren
  24. DenE zegt

    20 mei 2009 om 09:25

    Schitterende mobiel. Dito prestaties. Natuurlijk nog ff afwachten wat’ie gaat kosten, maar VW zet de laatste tijd geen écht gekke prijzen in de markt.
    (zal wel onder druk zijn van de hele economische situatie, maar goed.. ons voordeel :-))
    Ik mis de VAG-Haters bij dit bericht…. *sigh* Jammer…

    Login om te reageren
  25. Sorcerer zegt

    20 mei 2009 om 09:25

    Hmm,sprinttijd valt idd tegen. Zeker veel wheelspin. Vaak voorbandjes verwisselen dus!

    Leuke R8-style voorbumper trouwens, en ook de interieurfoto’s zijn weer typisch contrastrijke VAG-fotootjes ;)

    Login om te reageren
  26. jdm zegt

    20 mei 2009 om 09:27

    fail, blijft een mislukt hoopje.

    Login om te reageren
  27. Jochempie zegt

    20 mei 2009 om 09:29

    Prijs in NL wordt ongeveer 45 mille. Spaar even door en je hebt de veel brutere Focus RS!

    Login om te reageren
  28. DIPSHIT zegt

    20 mei 2009 om 09:34

    265? had gehoopt op 290-310 pk

    Login om te reageren
  29. Sander zegt

    20 mei 2009 om 09:35

    @ jochempie, HGP, Scorpion:

    Tuurlijk is een R32 sneller, hoeveel pk je ook in die scirocco stopt, een voorwielaandrijver legt de 0-100 sprint minder snel af dan een vierwielaangedreven auto.

    Login om te reageren
  30. Willem vd Velde zegt

    20 mei 2009 om 09:35

    Vind em mooi, maar kan beter, vw logo weg!

    Login om te reageren
  31. Mouzie zegt

    20 mei 2009 om 09:36

    Scirocco is niet mijn ding maar dit ziet er wel bruut uit!

    Login om te reageren
  32. Alwood zegt

    20 mei 2009 om 09:42

    kansleaus, deze heeft én geen 4motion/quattro, én geen rare verbeterde voorwielophanging (zoals de focus). Dus bij voorbaat een verliezer. Volgens mij zijn de Golf GTI, Audi S3, Ford Focus RS en uiteindelijk misschien Alfa MiTo GTA, veel betere keuzes. Allemaal afhankelijk van je budget.

    Of je ‘probeert’ iets minder iets ‘snels!’ uit te kiezen en gaat gewoon voor een C30. Blijft een geweldig sturend Volvo’tje, onafhankelijk van de motor die erin zit.

    Login om te reageren
  33. markieanta zegt

    20 mei 2009 om 09:42

    4000 euries erbij en je hebt een echte killer die ook nog lekker de bocht om kan….

    Login om te reageren
  34. skip_alfa .. zegt

    20 mei 2009 om 09:44

    Lol; waarom interesseert iedereen zich zo voor die sprinttijd? de focus rs is met 305 pk en 5.9 sec ook niet de snelste in zijn klasse. wel ongetwijfeld de lekkerste. dus hopen maar voor de vw-fanboys dat deze in de bochtjes het grootste deel goedmaakt.

    Login om te reageren
  35. BmwMPower zegt

    20 mei 2009 om 09:44

    Opzich had VW met de standaard Scirocco al geen foute stap gezet, met deze trouwens al helemaal niet.
    Maar als ik achter de prijs kom, zal ik me bedenken dat er eventueel wel wat leukers is te vinden voor het zelfde geld in dezelfde klasse.

    Login om te reageren
  36. vasco zegt

    20 mei 2009 om 09:48

    nu.nl gokt de prijs op 45.000 euro… ik vind hem echt heel veel klasse hebben! mooi segment dat vw opnieuw heeft aangeboord

    Login om te reageren
  37. b0z4 zegt

    20 mei 2009 om 09:49

    Mooie auto maar de specificaties zijn minder. Lekker aanpassen met in chip ;)

    Login om te reageren
  38. Jurrian zegt

    20 mei 2009 om 09:50

    Zo, Handig voor al die golf en corrado sjonnies, hoeven ze er niet zelf RS6 velgen voor te kopen! waarschijnlijk heeft vw dan ook A8 velgen als optie leverbaar.

    het is op zich een mooi ding, maar ik denk dat een beetje coureur voor de focus RS zal gaan

    Login om te reageren
  39. JosJ zegt

    20 mei 2009 om 09:54

    Test datum al in de planning lijkt me…

    Login om te reageren
  40. jeanmarielapin zegt

    20 mei 2009 om 09:57

    @ Emerald_Green_Jag

    Het is ook wel erg lastig om een R niet op een R te laten lijken…

    Login om te reageren
  41. hanz zegt

    20 mei 2009 om 09:57

    ik vind hem mooier dan de golf GTI.
    die is een beetje uit zijn jasje gegroeid en dit is een leuke coupé!

    prijs voor dat moois?

    Login om te reageren
  42. Benjamin1 zegt

    20 mei 2009 om 10:04

    45.000 euro. Dat is 100.000 gulden, voor een halfplatgeslagen Golf. Dan zou ik gewoon een Golf GTI kopen en nog een tweedehands Lotus Elise erbij.

    Het moet niet gekker worden bij VW.

    Login om te reageren
  43. Benjamin1 zegt

    20 mei 2009 om 10:05

    En dan krijg je er nog foute velgen bij ook…..

    Login om te reageren
  44. Davyburger zegt

    20 mei 2009 om 10:06

    @ Willem vd Velde

    Jaa inderdaad zonder dat lelijke Volkswagen logo ziet ie er nog mooier uit.

    Weet iemand trouwens wat de prijs zou worden van deze auto?

    Login om te reageren
  45. Jochempie zegt

    20 mei 2009 om 10:07

    @ skip_alfa .. : En laten de bochtjes nou het punt zijn waarop de RS een enorme afstand van deze VW gaat nemen!

    Login om te reageren
  46. Alwood zegt

    20 mei 2009 om 10:08

    lol, hoezo RS6-wanabe velgen… idd :P

    Login om te reageren
  47. Jan Rap zegt

    20 mei 2009 om 10:11

    Ja het spijt me zeer, ik vind het op zich een mooie auto, maar elke keer als ik er een zie zit er een omhooggevallen patatbakker achter het stuur. Of een voetballer die niet succesvol genoeg is voor een Mercedes. Of een vrouwtje dat het geld op haar rug verdiend heeft.
    Het is in rap tempo een auto geworden die bedoeld lijkt te zijn voor aso’s en hoewel hij kennelijk goed rijdt, lijkt het me ook meer een meer een auto voor poseurs. Jammer wel.

    Login om te reageren
  48. HUMMFREAK zegt

    20 mei 2009 om 10:12

    Die werknemers moeten toch ook betaald wordne, en een S3 is nog ene stuk duurder…

    Login om te reageren
  49. Relief zegt

    20 mei 2009 om 10:18

    De body is perfect zo. MOoie kleur en ja die 0-100 sprint is te verwachten zonder 4wd systeem zoals de R32 die had.

    Trouwens er was toch een gerucht dat er boven de R-versie een nog snellere versie zou komen?

    Login om te reageren
  50. AMGJunk zegt

    20 mei 2009 om 10:27

    Ik vind het werkelijkwaar een fantastische bak, VW is goed bezig.
    Maar als je dan verder nadenkt valt het allemaal zo tegen.. :(
    Geen 4-Motion en als je deze met nog wat leuke opties uitkiest, zit je al over de prijs heen van een BMW 130i..en in dat geval zou de beslissing erg moeilijk worden.
    Hoe mooi deze Scirocco ook is, de beamert is dan misschien wel een betere koop.
    En nee ik ben geen sjonnie, maar vind de auto gewoon briljant! :)

    Wie bouwt deze bodykit en interieur over een beamer 1?? Dan koop ik m van je!
    Of komt er geen tunert die de Scirocco ff achterwiel aandrijving geeft?

    Login om te reageren
  51. ferrari zegt

    20 mei 2009 om 10:34

    dus toch geen 4×4 aandrijving zoals in sommige vakbladen werd gesuggereerd. ik vind het wel een gave bak geworden. ziet er goed uit. maar de cijfertjes vind ik toch wel tegenvallen, zeker de 0-100km/h sprinttijd.

    Login om te reageren
  52. Majinstar zegt

    20 mei 2009 om 10:43

    Op plaatjes ziet hij er leuker uit dan in het echt.

    Login om te reageren
  53. RDNS zegt

    20 mei 2009 om 10:44

    @ Benjamin1,

    wat zal jij fijn boodschappen doen als je constant blijft omrekenen.

    Login om te reageren
  54. Laus zegt

    20 mei 2009 om 10:54

    wat een lelijk hok. Vooral de achterkant als je er wel eens achter hebt gereden. Vrijwel even lelijk als zo’n C30-lachende-breedbekkikker. Afijn, lekkere specs en zo zal het ook wel scheuren :p

    Login om te reageren
  55. Eric zegt

    20 mei 2009 om 10:55

    Heeft ie voorwielaandrijving of 4-wielaandrijving,

    Login om te reageren
  56. InViewAhumbleVaudevillianVeteran zegt

    20 mei 2009 om 11:00

    Das ist ganz Geil jah!

    @Laus jij hebt ook geen smaak :P

    Login om te reageren
  57. Ralph zegt

    20 mei 2009 om 11:00

    Voorwiel!

    Allrad is voor Audi’s…

    Login om te reageren
  58. Hardleers zegt

    20 mei 2009 om 11:08

    Perfecte wagen en de toevoeging die het scirocco gamma verdient, de keizer van de anderen zegmaar. Trouwens in de rijtest van de scirocco was volgens mij wouter zwaar te spreken over het weggedrag van de scirocco, dus zal dat bij deze niet veel anders zijn. Er zijn inderdaad andere opties zoals de golf gti, s3 en focus rs, maar dit is een auto die kwa feel en uiterlijk toch in een totaal andere klasse valt dan een opgeleukte hatchback. Doe mij er maar 1 en rap een beetje!

    Login om te reageren
  59. Stefan-Venema zegt

    20 mei 2009 om 11:20

    Hoe zit het met de geruchten van een R42 versie van deze beauty? De versie met de TT RS motor in het vooronder?

    Login om te reageren
  60. skip_alfa .. zegt

    20 mei 2009 om 11:22

    @jochempie : exactly my point ! een wagen heeft meer nodig dan pk’s en nm’s ;)

    Login om te reageren
  61. AMGJunk zegt

    20 mei 2009 om 11:55

    @Stefan-Venema:
    Als die komt MET 4 wiel aandrijving (of rwd) dan koop ik er een.
    Wat de prijs dan ook moge zijn..ik koop hem. Punt.

    Login om te reageren
  62. Stefan zegt

    20 mei 2009 om 11:56

    Chippen die hap en je hebt een brute wagen!

    Login om te reageren
  63. simon zegt

    20 mei 2009 om 12:05

    supermooie auto, mooie pinkers in de zijspiegels trouwens, maar sprinttijd kon tog beter

    Login om te reageren
  64. mashell zegt

    20 mei 2009 om 12:12

    Van buiten ziet het goed uit, maar tjonge jonge wat is dat interieur eentonig van kleur (en nog altijd dat EOS dashboard). Zwart met zwart en zwart gecombineerd is zo saai…

    Login om te reageren
  65. gogogomagazine.com zegt

    20 mei 2009 om 12:26

    Wat een leuk ding! Eindelijk eens wat spannende en andere massa-geproduceerde auto. Hoop wel dat ie 4-wielaandrijving krijgt of als optie.

    Login om te reageren
  66. Bart zegt

    20 mei 2009 om 12:33

    Eindelijk een mooi stuur, alleen die velgen zijn jammer doe mij maar een witte met DSG en dan 19″ lugano velgen.

    Login om te reageren
  67. Guido zegt

    20 mei 2009 om 12:38

    hmm, ziett er wel sexy uit ;) Maar 265 pk en geen 4motion? Lijkt me dat deze auto een heel eigen willentje krijgt :O Een Femme Fatale :D
    Ik zou voor dat budget overigens naar de 130i gaan!

    Login om te reageren
  68. micheloo0 zegt

    20 mei 2009 om 12:45

    Vette bak maat toch zou ik voor gti-r gaan.

    Login om te reageren
  69. Tombnolz zegt

    20 mei 2009 om 12:48

    Dit is echt een verbluffende stoer bakje! Met de uitlaten zoals ze zijn moeten, aan beide zijden, kuipjes, sportstuur… De velgen zijn inderdaad een bijna exacte kopie van de RS6-ers, maar mooi blijven ze wel.

    @ mashell: Golf V dash bedoelt u!

    Login om te reageren
  70. Marcuss zegt

    20 mei 2009 om 13:27

    Mooie premium bak met die audi velgen!

    Login om te reageren
  71. CrazyHenkie zegt

    20 mei 2009 om 13:43

    @ Emerald

    Mee eens, viel mij ook al op! Vond het oude R32 logo mooier, met dat finishvlaggetje erin verwerkt. Origineler ook, maar dat geldt eignelijk voor deze auto in het algemeen mooier. RS6-style velgen + uitlaatpijpen, nieuw logo, en ook nog eens geen 4wd. Nee, doe dan maar een R32 tweedehands.

    Login om te reageren
  72. Tiger zegt

    20 mei 2009 om 13:49

    Vind het erg lelijke velgen.. Maar die kan je natuurlijk zelf uitkiezen!
    Als je het geld dan heb helaas..

    Login om te reageren
  73. Ed zegt

    20 mei 2009 om 14:23

    Prima kar voor de “Nieuw Nederlander”. Snel en opzichtig. Perfect voor drugsrunners en loverboys. Oh ja… VW kan de gordels eruit laten, deze worden toch nooit gebruikt door bovengenoemde doelgroepen.

    Login om te reageren
  74. latino zegt

    20 mei 2009 om 15:11

    Best een mooie bak die Scirocco. Alleen die achterlichten staan me niet aan. Wist maar niet waarom, maar het laat me aan een dikke chick denken met rolletjes.

    Login om te reageren
  75. ErikkNL zegt

    20 mei 2009 om 15:17

    Stoere kar! Lekker agressief! Helaas zie je bij ons in de buurt bijna geen Scirocco’s dus ben bang dat ik deze ook nooit zal tegenkomen :(

    Login om te reageren
  76. Drift-King zegt

    20 mei 2009 om 16:24

    Het resultaat mag er zijn! wat een ding :D

    Login om te reageren
  77. circlestorm69 zegt

    20 mei 2009 om 16:38

    Mooie dikke bak.
    Jammer van de RS6 kopie velgen.
    Maar misschien passen ze dat in productie nog wel aan.

    Als je de 4 deuren en iets meer ruimte van een Golf niet nodig hebt, dan ben je toch gek als je voor 4000 meer geen Scirocco koopt!

    Login om te reageren
  78. VivelaFRANCE zegt

    20 mei 2009 om 17:15

    De Scirocco is maar in één kleur mooi: wit!

    Login om te reageren
  79. vwpassat3.2 zegt

    20 mei 2009 om 17:52

    Leuk wagentje!
    En latino doe ons eens even een lol en hou dat soort plaatjes lekker voor je.

    Login om te reageren
  80. bozewolf zegt

    20 mei 2009 om 17:59

    Leuk bommetje, maar die teller tot 300 vind ik toch wel érg optimistisch. Zeker als ie begrensd is, heh.

    Login om te reageren
  81. Qrein zegt

    20 mei 2009 om 18:04

    uber geil!

    Login om te reageren
  82. AMG Powerrr zegt

    20 mei 2009 om 18:37

    Jongens, jongens, wat een feest op een woensdag! Echt een hele dikke kar is het!

    Login om te reageren
  83. Henk zegt

    20 mei 2009 om 18:43

    zuppatoll!!!

    Login om te reageren
  84. baztiaan1 zegt

    20 mei 2009 om 19:16

    de mooiste vw is nog bruuter geworden! wat wil je nog meer? (behalve achterwielaandrijving dan…)

    Login om te reageren
  85. DD zegt

    20 mei 2009 om 19:24

    @Majinstar: Heb je er ook al mee gereden :lol:

    Login om te reageren
  86. Jef zegt

    20 mei 2009 om 19:33

    Ik vind de scorio zo al de mooise VW en nu is hij nog schoner geworden!
    Vooral dat lekker kontje en die agressieve blik maken hem zo aantrekkelijk…
    Fantastische auto!
    (allen spijtig dat hij geen achterwielaandrijving heeft…)

    Login om te reageren
  87. Solstice zegt

    20 mei 2009 om 19:54

    Lekkerrrrrrr!! (Volgende keer weer ‘genuanceerd’ commentaar ;) )

    Login om te reageren
  88. NLBUURMAN zegt

    20 mei 2009 om 20:20

    ik vind hem echt lekker dik geworden, beter dan een platgeslagen golf :)
    en tegen 265 pk zeg ik eigenlijk geen nee!

    Login om te reageren
  89. Cantago zegt

    20 mei 2009 om 20:29

    Ziet er goed uit zeg! Die mag hier wel op de oprit staan hoor;)

    Login om te reageren
  90. WieAndersDasAuto zegt

    20 mei 2009 om 21:12

    Hij ziet er goed uit! Alleen hij is helaas net wat minder rap als de R32 met een DSG. Maar dat maakt niet uit, zijn schoonheid maakt het goed. Het enigste wat jammer is dat VW er niet een V(R)6 erin lepelt voor mooi geluid.

    Login om te reageren
  91. ggj zegt

    20 mei 2009 om 22:44

    Lijkt misschien langzaam, in 6,5 naar de 100 als de Golf dat in 6,9 doet, maar dat zal waarschijnlijk vooral aan doorslippende wielen liggen. Dat is ook helemaal niet gek, met 265 pk op de voorwielen.

    Login om te reageren
  92. ggj zegt

    20 mei 2009 om 22:45

    @ Willem vd Velde 9:35
    Als je alleen de ‘R’-embleempjes eraf haalt en de VW logo’s er gewoon op laat, is ‘ie nog mooier! Dan is het echt een strakke kar.

    Login om te reageren
  93. ErwinLagcher zegt

    20 mei 2009 om 22:51

    En toch blijf ik er bij dat dit de nieuwe Golf VI had moeten zijn.
    Ik vind het nog steeds geen Scirocco. Hij mist iets om die naam te mogen dragen.
    Maar wel een vette bak! :D

    Login om te reageren
  94. 4-motion zegt

    21 mei 2009 om 08:05

    bestaat hij ook in 4-motion uitvoering??

    Login om te reageren
  95. johnny t zegt

    21 mei 2009 om 10:20

    en dan nog zwaarder ? Dit is al een dikbil met ruim 1300 kg . Een bokser die stoer kijkt maar te zwaar is en de concurentie (alfa gta 1000 kg , renault sport ..) denkt het in 2 minuten klaar te spelen.

    Login om te reageren
  96. Heyhuub zegt

    21 mei 2009 om 12:15

    @johnny t

    Hoerzo een dikbil? Een Focus RS is zwaarder, de Alfa 147 GTA die allang niet meer gemaakt wordt was net zo zwaar evenals de Megane Coupe al net zo zwaar is.
    Een Mito die trouwens ook al ruim over de 1100kg zit is namelijk concurrentie van de Polo evenals de CLio die jij denk ik in je hoofd heb.

    Login om te reageren
  97. matthis zegt

    21 mei 2009 om 16:03

    wat dik! zet maar voor de deur hoor!

    Login om te reageren
  98. BananaFlip zegt

    23 mei 2009 om 14:38

    Hmmmmmmmmmmmmmm… mjammie…
    Hier heb ik lang op gewacht.
    De nieuwe Scirocco was natuurlijk al waanzinnig goed gelukt, en dat lieve schattige maar toch enorm brute R-etje maakt het helemaal stoer en hip en cool enzo.
    Heel erg graag, geweldig design met een heel lekker blokje.
    En ook nog eens een fijne turbosound.
    *Slijmslijm*

    Login om te reageren
  99. damian zegt

    27 mei 2009 om 10:44

    hele mooie wagen vooral in het wit en in het licht groen maakt hij indruk

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North