• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is hoe de HumanCar werkt

Auteur: ricardo, gepost 7 augustus 2010 om 12:14 – 26 Reacties

" title=

Tijd voor een update van de HumanCar, het project waar we hier op Autoblog al een paar keer melding van hebben gemaakt. Het “ding” gaat namelijk in productie en er is bewegend beeld van hoe het werkt.

Twee elektromotoren en wat menselijke inbreng zorgen ervoor dat je met dit hippierijtuigje een snelheid van 100 km/u kan aantikken. Oké, dat is bergafwaarts, maar zonder al te veel inspanning dergelijke snelheden bereiken is leuk te noemen. En je pakt meteen je aanbevolen hoeveelheid dagelijkse beweging mee. Een grijze baard en artistieke pet zijn overigens verplicht als erin wilt rijden.

Voor Fred Flinstone-wannabees met interesse, het sturen werkt als volgt: mee hangen in bochten. Nee, meer is het niet, en het schijnt te werken. Het ding hangt dan ook vol met nieuwe patenten (Imagine™ LMV HumanCar® with BodySteer™ chassis and SyncGuideway™ compatibility) en op de twee video’s hieronder zie je ‘m in actie.
(via green.autoblog)


Ook interessant!

  • Video: fietsers zijn gevaarlijker dan auto's
  • Video: zo zet je een fiets achterop de Porsche Taycan
    Video: zo zet je een fiets achterop de Porsche Taycan
  • Video: fietser is nauwelijks te zien
  • Video: daarom kijk je over je schouders

Nieuwste artikelen

  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
FacebookTweetPinLinkedIn

fiets, hippies, Video

Vorig bericht: « Diana Dors’ Delahaye 175 S Roadster onder de hamer
Volgend bericht: Gaat Saab zich weer met rallysport bezighouden? »

Lees Interacties

Reacties

  1. agarde zegt

    7 augustus 2010 om 12:19

    Ik vind ‘em wel cool. :P

    Login om te reageren
  2. Fr€d€r!k_EE8 zegt

    7 augustus 2010 om 12:20

    What the hell…??? is da nu weeral??
    vreemd ding zowaar.

    Login om te reageren
  3. bmw_tuning zegt

    7 augustus 2010 om 12:28

    hahaha grappig zou ook wel zo´mn ding willen :P

    Login om te reageren
  4. mmmmmmmmmmmmmmaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa zegt

    7 augustus 2010 om 12:29

    kan ie driften?

    Login om te reageren
  5. Okkii zegt

    7 augustus 2010 om 12:29

    Leuk maar denk dat dit gewoon erug populair in america zal worden :P In europa houdt iedereen zich nog aan een V8 of V12 :D

    Login om te reageren
    • xilver zegt

      7 augustus 2010 om 13:07

      @Okkii: In Europa heb je ook niet zulke grote wegen als in de States (oostenrijk nog wel)

      Login om te reageren
  6. toyotaprius zegt

    7 augustus 2010 om 12:32

    Systeem zal een mooi de verbrandingsmotor in de Prius kunnen vervangen….

    Login om te reageren
    • Count_Orlok zegt

      7 augustus 2010 om 13:18

      @toyotaprius: Of gewoon de gehele Prius vervangen? Ongenuanceerd OT: Bah!

      Login om te reageren
  7. PeteyCore zegt

    7 augustus 2010 om 12:39

    Saai

    Login om te reageren
  8. xilver zegt

    7 augustus 2010 om 13:04

    zijn dat nou ferrari-velgen die onder dat ding plakken? :D

    Login om te reageren
  9. LambertFransz zegt

    7 augustus 2010 om 13:14

    Het lijkt wel zo’n speelgoedauto’tje die je eerst achteruit moet trekken zodat een veertje zorgt voor de aandrijving

    Login om te reageren
  10. FieRo zegt

    7 augustus 2010 om 13:15

    leuk hoor, een soort knijpkat op wielen !
    Zou wel wat zijn voor te dikke amerikanen…..deze meneer was eerst ook dik ;)

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      7 augustus 2010 om 18:26

      @FieRo: LOL!

      Vooral leuk in warme landen. Ik zie me hier al zitten met een bevroren kop in de regen op de A2.. en de rest maar lachen.. nee.. gaat hem niet worden..

      Login om te reageren
  11. Simpson zegt

    7 augustus 2010 om 13:39

    Binnenkort te bewonderen op en rond campings bij u in de buurt.
    als ik fiets / skelterverhuurder was op een waddeneiland wist ik het wel.

    Login om te reageren
  12. clubbtraxx zegt

    7 augustus 2010 om 13:52

    Wat FieRo zegt, een knijpkat op wielen.
    Dat wekt net genoeg energie op om van de plaats te komen, verder rolt ie min of meer gewoon van die bergweg naar beneden. Kortom, slaat nergens op.

    Als die meneer met dezelfde kar nou ook weer omdraait en met hetzelfde gemak omhoog gaat praten we verder.

    Login om te reageren
  13. Michael zegt

    7 augustus 2010 om 15:18

    In principe is’t toch een éénpersoonsvoertuig want je moet gaan meehangen in de bochten? Wat als je nu (zoals mij) 62 kilo weegt, en je passagier 120? Dan gaat ie constant naar rechts afwijken… is niet het voertuig van de toekomst denk ik.

    Login om te reageren
  14. ZwerverRoodbaard zegt

    7 augustus 2010 om 15:53

    Bakkes dichthouden, want anders hoef je ook geen middageten meer :)

    Login om te reageren
  15. Citrofiel zegt

    7 augustus 2010 om 15:59

    Nu hoef je alleen nog maar heen en weer te rijden naar de sportschool om je beweging te krijgen. En als je daar aangekomen geen zin meer hebt dan laat je een paar mensen daar hem even opladen, onder het mom van goede beweging.

    Login om te reageren
  16. wijkertje23 zegt

    7 augustus 2010 om 19:20

    hij start moeilijk … hij moet 2 a 3 x aan die hendel trekken terwijl ik 1 x op start knop druk

    Slecht beter uit werken

    Login om te reageren
  17. corvettez06 zegt

    7 augustus 2010 om 19:42

    @ wijkertje warom denk jij dat tie 3 x aan die hendel moet trekken of begrijp je dat niet , ik vind dit een zeer geslaagd idee , deze mensen doen tenminste wat .

    Login om te reageren
  18. corvettez06 zegt

    7 augustus 2010 om 19:42

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  19. Cantago zegt

    7 augustus 2010 om 21:04

    Wat een levensgevaarlijk, veel te zuinig, lelijk apparaat! Ik zie er het nut er niet van in…

    Login om te reageren
  20. rick zegt

    7 augustus 2010 om 21:18

    de meeste autobloggers trekken zinloos aan hele andere dingen bij het zien van auto’s

    maar waarom 2 naast elkaar een banaan variant is smaller, heb je ook geen gedoe met de overhang en de passagier

    Login om te reageren
  21. Bart zegt

    8 augustus 2010 om 12:10

    Stoplichtsprintje?

    Login om te reageren
  22. C220AMG zegt

    8 augustus 2010 om 15:10

    Kan je lekker revven voor het stoplicht en tegelijkertijd je auto van vermogen voorzien wie wil dat nou niet!

    Oke ik moet het hem nageven, vind het een gaaf concept, enkel erg stijlvol is hij niet. zal uiteraard komen door gewicht en dergelijke maar toch, verbeterpuntje voor V1.2

    Login om te reageren
  23. Chuck G. zegt

    15 augustus 2010 om 16:32

    Hallo vrienden, Eerst helpen wij mensen begrijpen van een auto niet hoeft te worden ontworpen door en kunstenaar, maar door ingenieurs. De Power System is ’s werelds hoogste rendement menselijke macht toestel gecombineerd met een bionische hybride-elektrische interface. Welkom in de toekomst …

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North