• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is je kans om een nieuwe 288 GTO te kopen

Auteur: Author, gepost 26 augustus 2017 om 11:01 – 16 Reacties

Dit is je kans om een nieuwe 288 GTO te kopen


En nee, hij heeft geen onderhoudsbeurt meer nodig vanwege uitgedroogde rubbers en ander leed.

In het rijtje met legendarische Ferrari’s mag de 288 GTO absoluut niet ontbreken. Aanvankelijk was dit model ontwikkeld om deel te nemen aan het beruchte Groep B-kampioenschap. Vanwege de bizarre snelheden en teveel dodelijke ongelukken werd dit kampioenschap de nek omgedraaid. Daarom hebben we de 288 nooit écht aan het werk gezien.

Deze prachtige klassieker uit 1985 zou één van de 19 lichtgewicht exemplaren zijn die het merk bouwde. Dat betekent dat je het zonder radio of elektrische raambediening zult moeten stellen. Bummer, dan luister je maar naar die geblazen V8!

288

Volgens veilinghuis RM Sotheby’s is dit misschien wel het mooiste en meest originele exemplaar dat nog te vinden is. De auto (nummer 255 van 272) werd destijds besteld door een Amerikaan die er niet of nauwelijks mee reed. Hij verkocht het apparaat in 1986 met 466 kilometers op de teller.

De volgende Amerikaanse eigenaar reed er nog minder mee en hij verkocht de auto in 1993. Sindsdien werd nooit meer met de 288 GTO gereden, wat betekent dat er nu slechts 729 kilometers op de teller staan! Dit jaar werd de auto “ontdekt” in een opslagruimte en een volledige onderhoudsbeurt later gaat de Ferrari onder de hamer.

We hopen uiteraard van harte dat de volgende eigenaar de sleutel en het gaspedaal wél weet te vinden. Het veilinghuis verwacht dat de 288 GTO tegen de 4.000.000 euro gaat opleveren. Er gaan trouwens nog meer Ferari’s onder de hamer tijdens de Leggenda e Passione veiling op 9 september, je checkt ze HIER.

Ook interessant!

  • Video: oude muzikanten rijden in Ferrari 250 GTO
  • Rijtest Ferrari 250 GTO
    Video: Een rondje met een Ferrari 250 GTO
  • Video: Ferrari 250 GTO en McLaren F1 rijden door Londen
    Video: Ferrari 250 GTO en McLaren F1 rijden door Londen
  • GTO Engineering Squalo is de nieuwe Ferrari 250 SWB

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

288, Ferrari, gto, Klassiekers, rood, veiling

Vorig bericht: « Gaaf! Een Rolls-Royce in badass politiepak
Volgend bericht: Techniek: het nut van intercoolers »

Lees Interacties

Reacties

  1. trustmeiamanengineer zegt

    26 augustus 2017 om 11:15

    Geweldige wagen! Maar wat zonde dat er nooit fatsoenlijk mee is gereden…. En met zo’n krankzinnige prijs gaat dat ook nooit echt gebeuren…

    Login om te reageren
    • sportevo zegt

      26 augustus 2017 om 12:15

      @trustmeiamanengineer: en dat is het dus precies. De waarde van de auto komt mede door de lage kilometerstand. Die maakt het exemplaar uniek.

      Login om te reageren
      • tom_hanekamp zegt

        26 augustus 2017 om 12:30

        @sportevo: Dat is inderdaad wel zo, maar tegelijkertijd draait Enzo Ferrari zich om in zijn graf. Die man was zo gedreven door racen dat ik verwacht dat hij zich kapot zou irriteren als hij wist dat een van zijn beste werken niks anders was dan een pronkstukje dat zijn dagen slijt in een “collectie”.

        Login om te reageren
        • sportevo zegt

          26 augustus 2017 om 13:30

          @tom_hanekamp: ik ben het helemaal met je eens, het is zonde dat een auto niet gebruikt wordt waar die voor gemaakt is maar de koper zal het als belegging zien en misschien wel zoveel auto’s hebben dat hij er toch nauwelijks aan toe komt om er mee te rijden. Eeuwig zonde natuurlijk.

          Login om te reageren
        • porschepdk zegt

          26 augustus 2017 om 23:34

          @tom_hanekamp: *ergeren

          Login om te reageren
      • trustmeiamanengineer zegt

        26 augustus 2017 om 12:41

        @sportevo: Ja leuk, heb je de afgelopen 25 jaar een van de meest brute Ferrari’s in je garage” gehad, heb je er geen meter mee “mogen” rijden… Straks 4 miljoen extra op de bank, om zeker een soortgelijke move mee uit te halen. Ik snap dat het een mooie manier is om geld te verdienen, maar je moet gewoon rijden met die hokken! Koop anders een schilderij, daar kun je namelijk wél van genieten en ondertussen geld mee verdienen.

        Login om te reageren
        • papa zegt

          26 augustus 2017 om 13:02

          @trustmeiamanengineer: ik heb eens een verschrikkelijk dik huis gezien waarin een Ferrari racer stond als showpiece. Ik zou er zeker van genieten zonder ermee te rijden. Rijden zou ik overigens ook. Het een hoeft het ander niet uit te sluiten.

          Login om te reageren
        • wildewesten zegt

          26 augustus 2017 om 13:04

          @trustmeiamanengineer: misschien had de eigenaar er wel twee

          Login om te reageren
        • hehe zegt

          26 augustus 2017 om 13:11

          @trustmeiamanengineer: net al een schilderij is dit toch ook mooi om in bezit te hebben, om mee te rijden heeft de eigenaar vast wel iets anders dat waarschijnlijk ook veel beter rijdt.

          Login om te reageren
  2. cpp1 zegt

    26 augustus 2017 om 12:19

    Haha..viermiljoen euro. Over niet al te lange tijd is deze idioterie met die belachelijke klassieker prijzen afgelopen, mark my words.

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      26 augustus 2017 om 15:49

      @cpp1: uhuh. En daarna gaat het weer de lucht in. Mark my words… Beleggen op korte termijn is zelden lonend hè.

      Login om te reageren
  3. jorden zegt

    26 augustus 2017 om 12:21

    Tot dat ik hem kan betalen, wil ik dat de volgende eigenaar er ook niet gaat rijden. Kan iemand dat bij RM eff doorgeven? Maar owee àls ik achter het stuur kan kruipen. Ik wek de groep-B spontaan tot leven. Als hè….

    Login om te reageren
  4. jaso013 zegt

    26 augustus 2017 om 12:28

    Als ik het geld had! En ja, dan gewoon als daily gebruiken! Drive it like you stole it!

    Login om te reageren
  5. sracert zegt

    26 augustus 2017 om 12:52

    Deze is zo mooi. In de huiskamer en af en toe starten meer niet. Genieten v/h uiterlijk is voldoende.

    Login om te reageren
  6. bosje zegt

    26 augustus 2017 om 14:00

    Ik zou voor een goedkoper exemplaar gaan dat al de nodige kilometers heeft gezien. Boenderen zonder in je achterhoofd te hebben dat de waarde per kilometer belachelijk omlaag gaat.

    Login om te reageren
  7. bietje zegt

    26 augustus 2017 om 20:38

    Wat is ie mooi… one of my favorites ever…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North