Dit is NIET de productieversie van de McLaren P1

Auteur: , 36 Reacties

Ok lieve reaguurders, wat andere media jullie ook wijs proberen te maken: dit is nog steeds een conceptversie van de McLaren P1. Move along people.. Strakke (doch overgestyleeerde) platen zijn het dan weer wel!

Het PR-apparaat van McLaren is het lichtelijk irritante al lang gepasseerd met zijn geteaser van de P1 (hoe lang kan het duren voordat je een auto uitbrengt?), en nadert de classificatie ‘strontvervelend’. Tot de onthulling in, of vlak voor, Genève verwijzen we jullie voor elk nieuw boutje dat onthuld wordt dan ook naar het onvolprezen autojunk.

Wat er sinds de laatste keer dat we over het gladde onderkantje van de P1 schreven is verschenen? Een interieur, een racy dashboard, en nog een nietszeggend filmpje. En onderstaande fotorepo dus, geschoten op het circuit van Bahrein. Enjoy!

Foto’s voor McLaren gemaakt door GF Williams



36 reacties

Kun je bij deze ook weer in ’t midden zitten trouwens?
@bozewolf:
Tuurlijk kan dat…, het rijdt alleen een beetje lastig….
@jrk68: * iets met een pook…
@awesome: Zie jij een pook in het interieur zitten? Ik niet namelijk…
@atteh: ik zie helemaal geen interieurfoto’s…
@awesome: Moet je even op het woordje “interieur” klikken in de tekst, daar staan de foto’s namelijk onder.
@bozewolf: zag interieur foto’s..
nee helaas.
@jrmpower24: hoezo helaas? Bij de F1 was het een kostenbesparing, het kleine McLaren hoefde dan geen links en rechtsgestuurde variant te ontwikkelen. Toch goed dat dat nu niet het geval en je wel de goede rijpositie hebt om op de openbare weg te kunnen rijden.
@mashell: Kostenbesparing? Had het niets te maken met dé ideale zitpositie/ gewichtsverhouding?
@SimonMc: Er is altijd wel een mooie draai aan te geven he :)
Nee wat jij zegt klopt normaal toch wel.
Vind het niet nodig om dat bij de P1 ook te doen. Het moet echt geen kopie worden van de F1.
@mashell: Kostenbesparing of niet, in het midden is toch ook een goede positie? Lijkt me zelfs beter in sommige gevallen, voor op circuit bvb. Dat een Golf op een trackday dat niet nodig heeft, ok, maar als je toch stinkend rijk bent en je koopt dit, waarom niet…
Dus als ik het begrijp maken ze de auto zo lelijk en futuristisch, dat als hij over tig jaar geïntroduceerd wordt hij er nog steeds nieuw uit ziet.
Eerste zin; dit is dus nog steeds niet de conceptversie? Juist ja..
@camber24: LEZEN!!!
@fadje104: Niet zo schreeuwen jongetje… Het is al aangepast en staat nu goed… Niet zo hé…
Dat gezeur over dat ie lelijk is, hij gaat killer-specs krijgen daar gaat t bij deze om!
@guusboum: De F1 vond ik ook ver van een beauty, misschien dat je er na een tijd van gaat houden, maar ik word van zijn uiterlijk nog steeds niet warm.
Deze P1 vind in veel mooier met zijn organische vormen.
@vale46: vind deze zelf ook mooi, maar iedereen maar janken omdat ze hem niet mooi vinden.. koop dan een oldtimer als je het daarvoor doet, dit is pure functionaliteit!
@vale46: Die P1, alle vormen en bochten en gaten, staat ‘m prima. En het zal de stroomlijn zeker ten goede komen. Zou dit mogelijk een conceptversie zijn van een nieuwe Veyron (SS?) killer?
Een voetgangersoversteekplaats. Op een circuit. Only in Bahrein zeker?
Ik vind hem wel erg mooi!
Ik vind hem mooi. Op eerdere foto’s niet, raar maar waar.
@awesome: de kunst van mooie foto’s. Zo misleidend…
Het blijft winnen vind ik. Lijkt misschien wat overgestileerd, zeker in verhouding tot de voorganger F1.
Heel mooie auto, zeker met zijn spoiler omhoog!
Foto’s door GF Williams, die knul doet steeds meer voor McLaren…
Dit WAS de productieversie, tot iemand hem te lang in de zon had laten staan.
@SimonMc: mooi verhaal man.
ik vind die Mclaren P1 app wel leuk, scan je met je camera van je mobiel een tag en daarop komt dan de auto met eventueel een soort van windtunnel
@rsvbf1: Die heb ik ook!! 3D model ook he? Heel erg gaaf gedaan.
Dat wat ik al de hele tijd vermoedde. Schouderklopje voor mij.
Ik vind het best wel knap… Denk dat het een hele mooie wagen gaat worden. Ik kan hem niet anders omschrijven als ‘organisch’ door de vormen…

Wanneer we echter bij de supersportwagens / hypercars gaan shoppen vrees ik dat hij het moet afleggen tegen de nieuwe Pagani. Heb eens een docu gezien over het detail dat daar bij de bouw ingaat, echt absolute waanzin.
@voytekbe: HAHA we hebben het hier over “de opvolger” van de f1 he? En jij begint over pagani?… Ja pagani is snel maar dat is meer een rivaal voor aventador en f12 en heel misschien ook nog de one 77 maar de p1 langzamer? Denk het niet (nee ook niet op detail zal die slechter zijn) dit moet wel een rivaal voor de nieuwe f150 gaan worden…
@karsvdtuin: Haha? Waarom ga je denigrerend gaan doen KNUL.

Leef je onder een steen? De 700 pk sterke Huayra vergeten? Dat ding is nog wel een heel andere klasse dan een aventador of F12. Voor de prijs van een Huayra koop 3 aventadors of 3 F12’s en dan heb je nog een kleine 100k euro over voor op reis te gaan.

Huayra: 850.000 euro
Aventador: 270.000 euro
F12: 270.000 euro

Je vergelijkt toch ook geen Skoda met een BMW M3. Huayra mag je heus wel een hypercar gaan noemen ipv supercar. Kijk maar eens een docu over de bouw ervan, je zal versteld staan. En als ik spreek over ‘afleggen’ bedoel ik niet noodzakelijk het snelste rondje op de nordschleife maar dat snap je natuurlijk nog niet op je leeftijd.
Wat zijn er hier veel ouwe zeikwijven zeg , bij het minste al opgefokt, zijn jullie allemaal in de overgang of pissig omdat de linda vanochtend niet op de mat lag
Ik vond het ‘gaas’ van de concept mooier staan

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).