• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is Peugeot’s nieuwe i-Cockpit

Auteur: Author, gepost 20 april 2016 om 08:07 – 50 Reacties

Afbeelding Dit is Peugeot’s nieuwe i-CockpitAfbeelding Dit is Peugeot’s nieuwe i-CockpitAfbeelding Dit is Peugeot’s nieuwe i-Cockpit

Dit is Peugeot's nieuwe i-Cockpit
Le i-Cockpit.

Schermpjes zijn hot, analoge tellers zijn uit. Sterker nog: binnen afzienbare tijd staan tellerplaten en naalden voor een fors bedrag op de optielijst. Let maar op. Peugeot doet mee aan de trend en introduceert een nieuwe versie van hun i-Cockpit. Inclusief dat afgeplatte en (ten opzichte van de schermen) ietwat vreemd gepositioneerde stuur, dat we al kennen uit bijvoorbeeld de 208 en 308.

Alles staat in het teken van “beleving” voor de bestuurder. Ergo: de term rijplezier is qua inhoud duidelijk aan veranderingen onderhevig, maar dat geheel terzijde. In elk geval zou het compacte stuurwiel het rijplezier met een factor 10(!) vermenigvuldigen, aldus het persbericht. Verder bevat deze i-Cockpit proefballon een head-up display en een 8″ touchscreen.

Nieuw is de feature die wordt aangeduid met de term ‘Amplify’. Met een druk op deze toets “kunnen bestuurder en inzittenden een nieuwe emotionele en stimulerende dimensie activeren”. Wellicht denk je nu aan geestverruimende middelen en aanverwant vertier, maar het heeft te maken met de kleur en intensiteit van de aanwezige sfeerverlichting en programma’s voor de massagestoelen. Ook verspreid je in de i-Cockpit met een druk op de knop verschillende geuren die het geheel aan zintuig prikkelende ervaringen afmaken, beetje à la Citroën inderdaad. Amplify regelt het allemaal voor je.

Worden jullie, op basis van de plaatjes, blij van dit interieur?

Ook interessant!

  • Peugeot 508 PSE rijtest en video
  • Video - Peugeot komt even binnenvallen
  • Video: stoer doen achterin je zelfrijdende Peugeot 508..
    Video: stoer doen achterin je zelfrijdende Peugeot 208..
  • Peugeot 206 GTI's beleven eerste Junkyardrace op TT Assen!
    Peugeot 206 GTI's beleven eerste Junkyardrace op TT Assen!

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

interieur, Peugeot

Vorig bericht: « Audi ontwikkelde sjoemelsoftware veel eerder dan je dacht
Volgend bericht: Dé trend voor 2017? Alcantara op je buitenspiegels »

Lees Interacties

Reacties

  1. granlusso zegt

    20 april 2016 om 08:10

    Beleving? Sorry, maar ik vind het nogal een emotieloos dashboard, iets teveel robocop

    Login om te reageren
    • joostvis zegt

      20 april 2016 om 08:45

      @granlusso: Wen er maar aan, met de tijd meegaan.

      Login om te reageren
  2. dijkracing zegt

    20 april 2016 om 08:11

    Na mijn mening zo jammer van de tellers dat ze zo hoog zitten, want voor de rest vind in het echt een gaaf ding

    Login om te reageren
  3. jaguarjunk zegt

    20 april 2016 om 08:14

    Ziet er zeer fraai uit! Al denk ik ergens wel dat PSA dit als eerste op de DS-lijn zal lanceren.

    Login om te reageren
  4. rodger zegt

    20 april 2016 om 08:15

    Knight rider 2.0

    Login om te reageren
  5. dragspert zegt

    20 april 2016 om 08:15

    Ik heb gereden met een 308 gt. Mooie auto, reed erg fijn maar dat stuurtje vond ik de rijbeleving met factor 30 afnemen. Vroeger op m’n skelter zat nog een grotere! Ik vond het bijster irritant. En een afgeplat kantje is mooi on te zien, maar op een rotonde met een stuur van 20cm is het gewoon vervelend.

    Login om te reageren
    • lotuselises2 zegt

      20 april 2016 om 09:07

      @dragspert: met dat stuur slaan ze inderdaad de plank volledig mis. Rijbeleving zit hem niet in de diameter van het stuur, maar de mate van feedback die je terug krijgt en die is helaas 0,0. Helaas, dit is marketing gelul en geen echte poging gedaan om echt rijbeleving te creëren.

      Login om te reageren
    • galtur zegt

      20 april 2016 om 11:13

      @dragspert: zucht. Ik heb een 308 GT en kan het beamen dat het gevoel minder is dan normaal. ?

      Login om te reageren
  6. mrrallycross zegt

    20 april 2016 om 08:20

    Vind het wel een beetje raar dat stuur.

    Login om te reageren
  7. mikehaans zegt

    20 april 2016 om 08:24

    Heb een tijdje in een 208 gereden. Het grootste probleem is dat je het stuur nooit afgesteld krijgt zoals je wilt, omdat het stuur dan voor de tellers komt en je niets ziet…. Erg irritant en een veelgehoorde klacht. Niet erg fijn voor het “upgraden van de rijbeleving”.

    Login om te reageren
  8. viezefreddyw zegt

    20 april 2016 om 08:27

    De positionering van het stuur en de tellers.. Ik ben er nog niet helemaal over uit, misschien zal je er een beetje aan moeten wennen. Voor de rest vind ik het interieur best mooi geworden. Strak gedaan!

    Login om te reageren
    • motoragent zegt

      20 april 2016 om 09:00

      @viezefreddyw: Neef van me rijd zo’n 308 als leasehok. Verknocht als hij was aan zijn VW toch maar de overstap gemaakt, inmiddels wil hij niet meer terug. Stuur bevalt prima. Sterker nog, na er een tijd mee gereden te hebben voelt het erg onnatuurlijk om weer in een auto met ‘grote hoepel’ te stappen.

      Kwestie van gewenning denk ik dus, al zal het niet ieders voorkeur hebben.

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        20 april 2016 om 09:05

        @motoragent: Inderdaad, kwestie van gewenning. Kan me voorstellen dat het voor een aantal mensen prettig rijden is en voor andere mensen juist totaal niet.

        Moet er wel bij zeggen dat ik het gedurfd vond van Peugeot om de positionering zo te doen. Ik kan me voorstellen dat het veel (potentiële) klanten kan afschrikken tijdens een testritje.

        Login om te reageren
  9. pomoek zegt

    20 april 2016 om 08:27

    Zo, de perschef van Peugeot heeft de BS kraan wijd open gezet, goeiedag zeg….Ben benieuwd wanneer de eerste autofabrikant een scherm over de volle breedte van het dashboard gaat ontwikkelen. Het stand alone nav schermpje ziet er een beetje lullig uit zo.

    Login om te reageren
    • bluebluered zegt

      20 april 2016 om 08:43

      @pomoek: Het komt in de buurt:
      https://i.ytimg.com/vi/apouDFCYN9s/maxresdefault.jpg

      Login om te reageren
      • pomoek zegt

        20 april 2016 om 09:40

        @bluebluered: O ja, MB natuurlijk. Heb het altijd wel een grappige tegenstelling gevonden. MB heeft voor mij een beetje een oude mannen imago, maar is wel zeer inovatief.

        Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      20 april 2016 om 09:03

      @pomoek: tja, BS mode staat bij veel merken aan, daar werkt het ook

      Login om te reageren
    • gregorius zegt

      20 april 2016 om 10:43

      @pomoek: beetje lullig? Die randen zijn groter dan op die eerste ronde Ibook! Ziet er niet uit!
      https://www.google.ch/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Flowendmac.com%2Fwp-content%2Fuploads%2Findigo-ibook.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Flowendmac.com%2F2000%2Fibook-firewire-366-mhz%2F&docid=JGpXH5IXsaxRzM&tbnid=bq8FWQcO5iyL1M%3A&w=512&h=464&bih=409&biw=666&ved=0ahUKEwikhs2a6ZzMAhVoKcAKHeiCC4AQMwg7KAkwCQ&iact=mrc&uact=8

      Login om te reageren
  10. lambo4all zegt

    20 april 2016 om 08:39

    Tien keer nul is nog steeds nul.. Afgeplat ministuurtje of niet..

    Login om te reageren
  11. 1lunatic zegt

    20 april 2016 om 08:40

    Dikke BMW schermpje jongens!

    Login om te reageren
  12. lekbak zegt

    20 april 2016 om 08:43

    Dus lange mensen hebben het stuur tussen de benen, of voor de tellers. Korte mensen hebben de tellers voor hun gezicht zodat ze niet/minder goed naar buiten kunnen kijken…

    Lijkt me uitermate irritant.

    Login om te reageren
    • motoragent zegt

      20 april 2016 om 08:56

      @lekbak: Je hebt er persoonlijk ervaring mee zo te horen, of van horen zeggen?

      Login om te reageren
  13. allegaert zegt

    20 april 2016 om 08:50

    Ik rij zelf met een 308 en hier zijn de pijnpunten uit de 208 al deels weggewerkt. het is inderdaad gewoon worden aan de nieuwe layout, meer best wel fijn; klein stuur en rotondes nog nooit een probleem met gehad.
    het enige nadeel is als je echt groot bent met je knien het stuur kan reken. Ik ben zelf 1,8 m heb nog nooit problemen gekend maar groter stel ik mij toch wel de vraag.
    Dit dashboard mag er dus gerust wel zijn voor mij al vind ik de integratie van het scherm in het midden mooier in de huidige modellen

    Login om te reageren
  14. potver7 zegt

    20 april 2016 om 08:50

    Ik had onlangs een weekje een 208 als leenwagen. Het stuur en de tellerpositie deed me eigenlijk niet zoveel, in positieve noch negatieve zin. Zat me eigenlijk meer te ergeren aan het nogal nerveuze gedrag van het driepittertje voorin, en het gebrek aan isolatiemateriaal. Dan kun je het interieur nog net zo’n mooie luxe uitstraling willen geven, als dat botst met de rest van de rijbeleving heb je er nog niks aan.

    Login om te reageren
  15. kennone zegt

    20 april 2016 om 08:57

    Kom ik aan met mijn 10 tal analoge meters in de Volvo 240.. Ik ben zo verleden tijd

    Login om te reageren
  16. bartteeuwen zegt

    20 april 2016 om 09:00

    Vroeger zat het stuur gewoon standaard op de goede plek. Nu kun je het op 20 manieren afstellen en eigenlijk nog steeds net niet op de goede plek krijgen.

    Login om te reageren
  17. rufctr01 zegt

    20 april 2016 om 09:02

    Ziet er goed uit!

    Login om te reageren
  18. martijn11 zegt

    20 april 2016 om 09:03

    Het lijkt meer op een ruimteschip

    Login om te reageren
  19. meridian zegt

    20 april 2016 om 09:11

    Ik ben niet zo’n Audi fan vanwege de slechte prijs/kwaliteit van Audi’s maar toch. Alleen moet ik bekennen, Audi staat inderdaad op eenzame hoogte als het gaat om mooie interieurs. Het blijft blijkbaar heel moeilijk om een mooi interieur te ontwerpen

    Login om te reageren
  20. meridian zegt

    20 april 2016 om 09:14

    Deze Peugeot cockpit had net zo goed een vooruitstrevende Ford cockpit kunnen zijn. Zet er een Ford badge op en ik zou het geloven

    Login om te reageren
  21. okmer zegt

    20 april 2016 om 09:17

    Er zitten geen stoelen in deze fotosoep…
    Het ziet er niet onaardig uit maar de positie van het scherm blijft raar zoals hier al veel aangegeven en zo te zien heeft de nav bijzonder weinig overzicht (ziet er leuk uit dat plaatje met die gebouwen maar of je er nu handig mee navigeert). Laag resolutiescherm ?

    Login om te reageren
  22. norge zegt

    20 april 2016 om 09:26

    Gaaf werkplekje heur, over tien jaar bij de andere… merken…

    Login om te reageren
  23. mashell zegt

    20 april 2016 om 09:47

    Zien we hier het dashboard van de nieuwe 508?

    Login om te reageren
    • maartendn zegt

      20 april 2016 om 13:46

      @mashell: denk eerder van de Peugeot 3008, komt in september. De 508 heeft recentelijk nog een facelift gehad. Interieur van de 3008 te herkennen aan de schakelaars net onder het scherm.

      Login om te reageren
  24. Tuono zegt

    20 april 2016 om 10:05

    Gelukkig zijn de fysieke knoppen weer terug! Wat een drama is het, alles bedienen op zo’n traag scherm in de 308.

    Login om te reageren
  25. c3po zegt

    20 april 2016 om 10:19

    Enorm vet! Love it!

    Login om te reageren
  26. broekhoest zegt

    20 april 2016 om 10:24

    Hebben ze dat navigatiesyteem uit de rekken van BMW gepakt ofzo? Dat scherm lijkt er verdacht veel op. Verder wel fraai, maar alleen zo jammer van die tellers, zoals ook hierboven genoemd.

    Login om te reageren
  27. deventernaar zegt

    20 april 2016 om 10:27

    Ik had 2 maanden lang een 208 gehad als werk auto en wat reed dat ding bagger. Na lange ritten kreeg ik last van mijn rug en de stuur is zo klein dat het maar niet bleef wennen. 14k km gemaakt in 2 maanden in dat hok. Gelukkig weer back to grotere stuur.

    Login om te reageren
  28. Hugo zegt

    20 april 2016 om 11:05

    Ik rij sinds 2 maanden een 208 en ben groot fan van het kleine stuurtje. Veel fijner en de meters zijn ook goed zichtbaar.

    Het zou kunnen dat sommige mensen een stuk van de meters missen, maar dat had ik juist bij mijn vorige auto (Polo). Bovenste rand van het stuur zat daar gedeeltelijk ervoor.

    Als peugeot ook wat meer werk gaat steken in gebruiksvriendelijkheid van touchscreen/radio/navi zou ik blij zijn. Dat voelt allemaal wat ouderwets en onhandig aan.

    Login om te reageren
  29. patrick_pijnacker zegt

    20 april 2016 om 11:09

    Ach, het is niet mijn smaak, maar we gaan zien hoe andere autofabrikanten dat gaan doen. Wat we een drama in die peugeots is, is de stuur/pedaalverhouding.
    Als je lang bent is de 308sw goed voor rugklachten. Je kan de zithouding nooit goed instellen. Ik spraak met mensen van Scheel en ASS ivm een aangepaste stoel op maat. En daar is het probleem van de Peugeots ook bekend.
    En dat ministuurtje wat ze in de marketing gebruiken,…is er alleen maar geplaatst omdat mensen met lange benen anders helemaal in de knoei komen.

    Login om te reageren
  30. galtur zegt

    20 april 2016 om 11:15

    Ik hoop dat ze wel een sneller systeem ervan maken. Huidige systeem in de 308 is nog trager dan een iphone 3 en die is al meer dan 6 jaar oud. Wat lopen we toch achter. ??

    Login om te reageren
  31. hansiehansie zegt

    20 april 2016 om 13:12

    Parbleu!

    Login om te reageren
  32. Dutchdriftking zegt

    20 april 2016 om 13:25

    Tja, ik wil gewoon altijd analoge metertjes. Hoe meer naaltjes hoe mooier!

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      20 april 2016 om 13:32

      @dutchdriftking:
      http://1.bp.blogspot.com/-u6KAij7MP34/Ub6i0FAEWDI/AAAAAAACluc/x0CR-TuoVK0/s1600/DSC_0072.JPG

      Zoiets? ;-)

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        20 april 2016 om 13:37

        @Rob: Ik zeg dit:
        http://www.autoblog.nl/gallery/0_Reviews/Citroen/DS19_Cabriolet_Usine_Chapron/Citroen-DS19-Cabriolet-Usine-Chapron-4713.jpg

        Login om te reageren
        • Rob zegt

          20 april 2016 om 18:13

          @viezefreddyw:
          Mooi zo’n Citroen…

          Maar dan dit:
          https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/2d/8f/b8/2d8fb857808fbaf5df1d38e6e82efb62.jpg

          Sexy!

          Login om te reageren
          • viezefreddyw zegt

            20 april 2016 om 22:54

            @Rob: Prachtig!

            Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        20 april 2016 om 18:11

        @Rob: schitterend!

        Login om te reageren
        • Rob zegt

          20 april 2016 om 18:23

          @dutchdriftking:
          Is van deze “auto”:
          http://www.nbc.com/sites/nbcunbc/files/files/styles/nbc_gallery_slide/public/scet/photos/78/13576/labistioni_167.JPG?itok=_kFQyuGq

          Creatie van Gary L Wales, google die man!

          Login om te reageren
  33. kliko zegt

    20 april 2016 om 15:01

    Beetje kek dat het dashboard nog zover omhoog loopt achter het display. Ziet er vooral op foto 3 een beetje maf uit.

    Verders is het denk ik wel een dashboard waar Audi jaloers van kan worden. Het ziet er erg strak en gelikt uit. Of het functioneel en ergonomisch werkt vind ik lastig in te schatten. Maar het is voor het eerst dat ik een frans ontwerp echt mooi vind.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North