• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit kost de Alfa Stelvio met 150 pk diesel

Auteur: Author, gepost 11 mei 2017 om 17:29 – 69 Reacties

Dit kost de Alfa Stelvio met 150 pk diesel


Of heb je liever meer pk’s in je Italiaanse SUV?

Tot vandaag was de Alfa Romeo Stelvio te bestellen met minimaal 180 pk. De 2.2 JTD met dat vermogen mocht de deur uit voor 55.950 euro en de lichtste benzineuitvoering met 200 pk (ook meteen de goedkoopste Stelvio) kost 54.450 euro. Er is echter een nieuwe instapper aan het gamma toegevoegd die het doet met een 150 pk sterke motor.

Deze 2.2 JTD is zoals gezegd de nieuwe instapper en mag mee vanaf 53.950 euro. De 150 pk-versie wordt geleverd met RWD en een 8-traps automaat. Door het gebrek aan AWD weegt deze Stelvio 1.579 kilogram en het testverbruik op de NEDC-cycle bedroeg slechts 4,7 l/100 km bij een uitstoot van 124 g/km.

Het koppel van de instapper is vastgesteld op 450 Nm en hij is per direct te bestellen! Bedenk wel: voor 2.000 euro meer krijg je 30 extra pk’s. Aan jullie de keuze! Wellicht helpt onze verse rijtest een handje.

Nog een kleine toevoeging: dieselen in combinatie met AWD kan alleen op de versie met 210 pk zelfontbrander.

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio van Tibor
    Mijn Auto: Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio van Tibor
  • Alfa Romeo Stelvio als charmante politieauto
    Alfa Romeo Stelvio als charmante politieauto
  • Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
    Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
  • Alfa Romeo crossovers
    Alfa crossover: alle modellen door de jaren heen

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist schrikt zich het apezuur
  • Gespot – De enige echte Rimac op Nederlands kenteken
  • Ford maakt standaard onderdeel een betaalde optie (en met een goede reden)
  • Automerk maakt revven bewust onmogelijk in deze sportcoupé met verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

Alfa Romeo, Diesel, geld, stelvio, SUV

Vorig bericht: « Bentley gaat zich richten op dierenvrienden
Volgend bericht: Van Mossel geeft FNV grote veeg uit de pan »

Lees Interacties

Reacties

  1. hans75 zegt

    11 mei 2017 om 17:32

    ik begreep dat de motor nagenoeg hetzelfde is.. en dat je voor een paarhonderd euro ook naar de betere chiptuner kan gaan…om meer pk’s voor minder te krijgen

    Login om te reageren
    • abdoelklapstoel555 zegt

      11 mei 2017 om 17:43

      @hans75: doei garantie

      Login om te reageren
      • jbkleyn zegt

        11 mei 2017 om 17:57

        @abdoelklapstoel555: bij VW is de turbo van m’n gechipte GTD na 4 jaar onder coulance vervangen. Ik ken het beleid bij Alfa niet maar de meeste dealers doen niet moeilijk.

        Login om te reageren
      • jack_abarth zegt

        11 mei 2017 om 19:20

        @abdoelklapstoel555:

        Nee hoor, gewoon bij Prins kopen die sturen ‘m naar Viali en de garantie blijft gewoon. Zelfde als een VAG kopen en naar de JD-sturen via de dealer.

        Login om te reageren
        • walfo zegt

          11 mei 2017 om 23:12

          @jack_abarth: Toch vreemd gezien ze zelf Squadra dealer zijn

          Login om te reageren
    • oversoft zegt

      11 mei 2017 om 17:54

      @hans75: Yup, de 200pk benzine is ook exact (maar dan echt tot op het laatste schroefje) hetzelfde als de 280pk. Gewoon even langs Squadra MET behoud van garantie.

      Login om te reageren
      • jippie zegt

        11 mei 2017 om 19:09

        @oversoft: Ok, en hoe zit dat dan met de remmen op de 280pk-versie? En de standaarduitrusting?

        Login om te reageren
        • OverSoft zegt

          11 mei 2017 om 19:22

          @jippie: Ook de remmen zijn EXACT hetzelfde. Geen enkel verschil.
          En de 200pk Super uitvoering (die 8.5k GOEDKOPER is dan de 280pk Veloce) is standaard VEEL meer aangekleed dan de Veloce, met uitzondering van de grotere velgen van de Veloce. Dus ik weet niet of je trek hebt in een setje velgen van 8.5k, maar ik ga wel gewoon voor een aangeklede 200pk Super.

          Login om te reageren
          • jippie zegt

            11 mei 2017 om 19:32

            @oversoft: bizar! Ik wist niet dat je zo in de maling wordt genomen door autofabrikanten.

            Login om te reageren
            • OverSoft zegt

              11 mei 2017 om 19:55

              @jippie: Tsja, waarom is een M550d 35.000 euro duurder dan een 530d die in essentie hetzelfde blok hebben? (In de F10 iig, in de nieuwe is een 530d geen 6 cylinder meer…)
              35k voor 2 extra turbo’s is best veel geld. Maar dat is hun verdien model.

              Login om te reageren
              • dhoog zegt

                11 mei 2017 om 23:44

                @OverSoft: De motor van de M550d en die van de 530d zijn toch echt wel heel verschillend hoor! Het enige wat gelijk is, is het aantal cilinders en de cilinderinhoud…

              • oversoft zegt

                12 mei 2017 om 00:33

                @dhoog: Nee hoor, dat zijn allemaal de N57 van BMW. Ja, tuurlijk zijn er wat meer turbo’s op geschroefd en zal er wat meer koeling aanwezig zijn, maar het blok is echt hetzelfde…

              • hollow zegt

                12 mei 2017 om 17:57

                @OverSoft: in de nieuwe 530d geen 6 in lijn meer? Van waar haal je dat? Dat is een 6 in lijn met 265 pk en 620 Nm.

              • OverSoft zegt

                12 mei 2017 om 18:00

                @hollow: Klopt, bedoelde de 525d welke geen 6 cilinder meer is.

              • hollow zegt

                12 mei 2017 om 18:03

                @OverSoft: ik vergeef het je. Voor een keer.

            • ab1963 zegt

              11 mei 2017 om 19:55

              @jippie: kan ook komen door de CO2 uitstoot. Die zal wel hoger liggen in de officiële cijfers, dus meer belasting. Als je achteraf tuned na aanschaf ontloop je die kosten.

              Geldt dan dus ook voor de bijtelling, vandaar zo populair en hoeft niet aan fabrikant te liggen.

              Login om te reageren
          • bischero zegt

            11 mei 2017 om 20:11

            @OverSoft: en de sportstoelen die je – muv de huidige pakket aanbieding – niet kunt bestellen op de Super als optie. Wel een gemis want de standaard stoelen zijn veel te vlak. Helaas, want ben een echte Alfist, maar dit is een gemis dat BMW met optie 180 (Sportstoelen) gewoon top aanbiedt.

            Login om te reageren
          • SpiderIV zegt

            11 mei 2017 om 21:20

            @OverSoft: flink verschil maar je vergeet het Q4 systeem bij de Veloce

            Login om te reageren
      • Erik zegt

        11 mei 2017 om 19:42

        @oversoft: er staat dus duidelijk op de website van Squadra:

        “Geven jullie garantie?” Ons antwoord is: “Ja, alleen op de software” (let wel, de software die zij installeren voor hún chip). Wij geven geen garantie op de techniek (van de auto).

        Alfa, Fiat of Lancia rijders, waarvan hun auto nog onder de fabrieksgarantie valt, stellen de vraag of wij de “fabrieksgarantie” overnemen. Nee, ook dat doen we niet.

        Wij bieden dus geen motorverzekering en al helemaal geen fabrieksgarantie overname.

        https://www.squadra-tuning.nl/garantie/

        Dus, mocht de “techniek” (kleppen, cilinders, koppakking, e.d.) stuk gaan door hun software/chip, dan dient men zich te wenden tot de fabrikant/dealer van het merk en ja, als de dealer kan aantonen dat er gerommeld is met de auto in de breedste zin van het woord, dan is het dag, dag, zwaai, zwaai, maar met je handje naar de fabrieksgarantie. Die ben je dus kwijt!

        Een dat (motor)schade nimmer voorkomt door hun chip, tja, dat moeten we dan maar geloven en ervan uitgaan dat ze weten wat ze doen met je auto……………?

        Login om te reageren
        • OverSoft zegt

          11 mei 2017 om 19:52

          @erik2907: Hmh, dat is dan veranderd, want in het verleden hebben ze dat wel aangeboden. Overigens is teruggeplaatste software nooit te detecteren, dus ach, eerst even langs Squadra voordat hij naar de dealer gaat.

          En dat een chip geen schade kan geven, weet ik uit ervaring dat dat niet zo is (mijn 530d is er aan kapot gelopen), maar er is een verschil tussen het chippen naar originele specificaties (want er is GEEN verschil in motor) en het chippen naar een hogere specificatie dan de fabrikant bedoeld heeft.

          Login om te reageren
          • Erik zegt

            11 mei 2017 om 22:19

            @OverSoft: het verschil in motor, dat kan zo zijn. Uit ervaring weet ik dat mijn Dacia in 2015 niet op LPG te verkrijgen was, vanaf 2016 wel (rij ik nu). Exact dezelfde motor, geen schroefjes anders, behalve de legeringen van het gebruikte metaal en aluminium. Dus…… of de Alfa exact dezelfde motor is ….. Mogelijk dat de legeringen/de samenstelling van de materialen anders zijn?

            Login om te reageren
            • Erik zegt

              11 mei 2017 om 22:24

              @erik2907: oeps, het verschil in motor ……. moet natuurlijk zijn, dezelfde motor…….

              Login om te reageren
            • hans75 zegt

              12 mei 2017 om 08:59

              @erik2907: laten we een Dacia vooral niet gaan vergelijken met een Alfa…

              Login om te reageren
              • Erik zegt

                12 mei 2017 om 09:29

                @hans75: ach, techniek is van Renault en die zijn ietsie pietsie groter dan Alfa :-)

        • lincoln zegt

          11 mei 2017 om 19:54

          @erik2907:

          Gelukkig .. is er iemand nog wakker ..

          Login om te reageren
          • Erik zegt

            11 mei 2017 om 22:22

            @lincoln: dank je, en als de FIOD er lucht van krijgt en de mogelijkheid ziet om gechipte voertuigen te achterhalen, kun je ook nog een navordering krijgen als de CO2 uitstoot hoger is. Immers, het voertuig voldoet niet meer aan de type goedkeuring van de RDW.

            Ik heb geleerd om van chiptuning af te blijven.

            Login om te reageren
    • m-tfsi zegt

      11 mei 2017 om 17:57

      @hans75: dat is met zoveel motoren tegenwoordig.
      VW caddy bijv, alleen maar 2.0TDI met ~90 tot ~180Pk.
      Als je die 90Pk chipt krijg je ook 180peekaas (of in die richting).

      Zijn gwn dezelfde motoren met een andere ECU

      Login om te reageren
      • schuiftrompet zegt

        11 mei 2017 om 18:11

        @m-tfsi: neem aan dat meestal nog wel andere dingen worden geknepen? Luchtinlaat ofzo?

        Login om te reageren
    • wpgt zegt

      11 mei 2017 om 22:35

      @hans75: heb gehoord datBMW gebruikt bij motoren met dezelfde inhoud en ander vermogen wel degelijk andere spruitstukken, nokkenas, aandrijfstangen etc. gebruikt.

      Login om te reageren
  2. lincoln zegt

    11 mei 2017 om 17:41

    450 Nm op 1600 kg icm 8 trappen ..

    In theorie prima te doen ..

    Login om te reageren
  3. robert110 zegt

    11 mei 2017 om 17:42

    Ik zou toch voor de 180 pk’s diesel kiezen. Niet zo zeer vanwege de pk’s maar vanwege de AWD.

    Login om te reageren
    • Author zegt

      11 mei 2017 om 17:46

      @robert110: AWD is alleen leverbaar op de diesel met 210 pk, zal het artikel even updaten!

      Login om te reageren
    • nopetrolnofun zegt

      11 mei 2017 om 18:49

      @robert110: waarom zou je met 180 pk in zo’n hok AWD willen in Nl?

      Login om te reageren
      • kennone zegt

        11 mei 2017 om 23:10

        @nopetrolnofun: omdat het een suv is! Bij ons thuis rijden ze een xc60 met aanschrijving op de voorwielen. Goed zat voor hier maar zeg eerlijk,, past toch niet bij het model auto..

        Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    11 mei 2017 om 17:50

    450nm is nog altijd erg prettig.

    Login om te reageren
  5. Jochempie zegt

    11 mei 2017 om 17:51

    Matige shop, sorry..

    Login om te reageren
  6. atrak zegt

    11 mei 2017 om 18:03

    Doe maar gewoon een Giulia.

    Login om te reageren
  7. xr3icabrio zegt

    11 mei 2017 om 18:23

    Wat een hoop geld voor een auto

    Login om te reageren
  8. sezz zegt

    11 mei 2017 om 18:29

    Een Alfa in het bruin zie ik haast nooit, gelukkig!

    Login om te reageren
    • spec zegt

      11 mei 2017 om 18:54

      @sezz: de hier zoveel geprezen 159 in bruin/bronsmetallic is echt geweldig. In het verleden werden Alfa’s ook veel in bruin metallic geleverd (Sud, Alfetta, Sei) tegen de mode in, maar stiekem wel mooi!

      Login om te reageren
      • sezz zegt

        11 mei 2017 om 19:53

        @spec: Waren alle Sud’s niet uiteindelijk bruin :D

        Login om te reageren
    • sabrerator zegt

      11 mei 2017 om 19:53

      @sezz:
      Was in de jaren ’70 een heel populaire kleur hoor.
      Zó populair dat die vanzelf ontstond.

      Login om te reageren
      • sezz zegt

        11 mei 2017 om 19:57

        @sabrerator: Noemde men dat toen niet Cloaca Bronze?

        Login om te reageren
        • stephane8200 zegt

          11 mei 2017 om 21:01

          @sezz: die snapt niemand, joh. Tenzij je Vulva rijdt.

          Login om te reageren
  9. roberto zegt

    11 mei 2017 om 18:47

    Ligt het aan mij of is het wel erg veel geld voor een 180pk diesel?! Voor het geld heb je een bomvolle VW Tiguan Comfortline Business R 2.0TDI 150pk DSG, wat ik persoonlijk fraaier vind afgewerkt. Zat laatst in de Alfa Romeo Giulia QV, hele gave auto van buiten, maar van binnen allemaal net niet t.o.v. zijn concurrentie.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      11 mei 2017 om 18:56

      @roberto: even serieus.. die VW is bedoeld voor de vutter met caravan.. dit is en SUV met stijl en echt leuke rijeigenschappen.. niet echt hetzelfde dus.

      Volg je de balie for money route dan zul je bij de Hyundai of KIA dealer of bij Skoda een veel betere deal kunnen vinden dan die Tiguan denk ik.

      Login om te reageren
      • roberto zegt

        11 mei 2017 om 19:51

        @w0o0dy: ik heb diverse VW’s / Skoda / Seats gereden, en moet zeggen dat ik dan toch de VW het meest fijn vind rijden, en het fraaist uitgevoerd. Ook t.o.v. een Kia / Hyundai, al vind ik het fraaie auto’s, kwalitatief vind ik het minder.. En over VAG producten die teveel olie zuipen of kapot gaan, nooit ervaren.

        Login om te reageren
        • bischero zegt

          11 mei 2017 om 20:20

          @roberto: ben ik niet met je eens. Heb nu een Passat, maar nu het leasebakje vrij gegooid is moet het gek lopen wanneer ik volgend jaar er weer een ga rijden. Geen verkeerde auto’s maar om nou te zeggen dat het de lekkerst rijdende auto’s zijn .. dan ben je niet veeleisend vwb rijdynamiek. Niet erg, ieder z’n voorkeur, maar ik verschil hier van mening. Mijn ega vindt de VW prima in te parkeren en overzichtelijk maar spreekt iedere keer met heimwee over de rijkarakteristiek van de Alfa’s en het vertrouwen in de wegligging. Klaverbladen hard naderen is in de Alfa gewoon vol vertrouwen en met gevoel, dit in tegenstelling tot het gevoelloze van de VW. Misschien 5cm verlaagd met 19″ dat het wat gevoel terug geeft ?

          Login om te reageren
          • roberto zegt

            11 mei 2017 om 20:56

            @bischero: ok, moet ik toegeven, die van mij heb ik ook verlaagd en heb er 19 inch onder. Stuitert harder dan een gemiddelde MoH bezoeker, maar schijt ;-P ziet er nu gewoon super uit en rijd als een snaar als je een beetje op snelheid rijdt! Maar terug naar t onderwerp, een Stelvio koop je niet om op t circuit te scheuren..

            Login om te reageren
            • bischero zegt

              12 mei 2017 om 06:48

              @roberto: Haha gotcha ☺, top dat je het toegeeft!

              En je hebt gelijk een stelvio koop je niet voor op het circuit. Ik wil ook het liefst zo diep mogelijk in de auto en zo laag mogelijk bij de grond zitten bij het rijden.

              Login om te reageren
            • w0o0dy zegt

              12 mei 2017 om 09:32

              @roberto: misschien dat je het snapt als je hoort dat in de enige vergelijkingstest tussen een Stelvio en een Audi Q5 de Alfa tot winnaar werd uitgeroepen? Ja de Q5 is wat moderner en straalt meer luxe uit (interieur) maar is qua rijgedrag het niet redt tot “goed” waar de Alfa Stelvio de sticker “zeer goed” opgeplakt kreeg. Onderaan de streep de fijnere en leukere SUV.

              Login om te reageren
    • garp zegt

      11 mei 2017 om 19:43

      @roberto: En dan rijbeleving. Die DSG bakjes vind ik zenuwachtige stukjes techniek. Of ben ik de enige die zich daar aan irriteert?

      Login om te reageren
      • roberto zegt

        11 mei 2017 om 19:53

        @garp: ik rij nu een Golf GTE met DSG, en het rijd bijzonder goed moet ik zeggen. De eerdere generaties DSG (Golf 5/ begin Golf 6) zijn inderdaad niet fijn.

        Login om te reageren
      • bischero zegt

        11 mei 2017 om 20:21

        @garp: nee, hier idem. Ben ertoe veroordeeld want was ‘gratis’ optie, handbak was niet mogelijk ?! Maar stoor me er wezenloos aan

        Login om te reageren
    • kennone zegt

      11 mei 2017 om 23:08

      @roberto: maar heb je dan ool 450nm koppel?

      Login om te reageren
  10. spec zegt

    11 mei 2017 om 18:55

    Rij er eens een stukje mee, dan weet je waar het verschil in zit.

    Login om te reageren
  11. bartsmit zegt

    11 mei 2017 om 19:10

    Voor de paupers?

    Login om te reageren
    • deboes zegt

      12 mei 2017 om 17:59

      @bartsmit: paupers staan bij de audi zwendelaar te sjacheren voor een financiering voor een Q5

      Login om te reageren
  12. varln1991 zegt

    11 mei 2017 om 19:44

    Over het chiptuning verhaal; vorige week heeft mijn vader een giulia 2.0 besteld, standaard 200 pk. Deze wordt fabrieksaf voorzien van het pack veloce(alle veloce gimmicks behalve 4wd). Bij de dealer zal hij gechipt worden door squadra tuning, hij gaat naar +/- 310 pk en met behoud van garantie. De stelvio zou ik dus ook lekker met de 150 pk diesel, of straks met de 200 pk benzine , bestellen.

    Login om te reageren
    • thesis zegt

      11 mei 2017 om 20:55

      @varln1991: enorm verschil! Vraag me af waarom er niet fabrieksaf zoveel pk’s in zitten.

      Login om te reageren
      • varln1991 zegt

        11 mei 2017 om 21:30

        @thesis: omdat, geld.

        Login om te reageren
  13. shibby zegt

    11 mei 2017 om 20:07

    Pk’s zijn veel minder relevant in Nederland, veel koppel vind ik zelf prettiger rijden

    Login om te reageren
    • bartsmit zegt

      11 mei 2017 om 22:07

      @shibby: zeker vrachtwagen chauffeur?

      Login om te reageren
  14. cossiekiller zegt

    11 mei 2017 om 20:50

    En de prijs in Belgie?
    btw; Niet om jullie Nederlanders te pesten met onze lagere prijzen, maar gewoon uit interesse.

    Login om te reageren
  15. allesmetturbo zegt

    11 mei 2017 om 22:06

    Lang leve squadra, lekker de goedkoopste kiezen en na de chip genieten van je power

    Login om te reageren
  16. kennone zegt

    11 mei 2017 om 23:07

    150 pk met 450nm koppel!!??

    Login om te reageren
    • karhengst zegt

      12 mei 2017 om 20:13

      @kennone: Zal bovenin de toeren wel flink afgeknepen zijn. PK’s zijn het product van koppel en toeren. Lekker vlot in de lage toeren, maar dood boven de 3500 schat ik.

      Valt allemaal met de software te sturen zolang turbo’s en bakverhoudingen gelijk zijn.

      Login om te reageren
  17. doewap zegt

    12 mei 2017 om 07:51

    Die anale fixatie op paardenkrachten is zo raar. Geef mij maar koppel. 150 of 180 pk maakt weinig uit. Met 180 is je topsnelheid hoger. Nou. Gefeliciteerd. 450 nm op de achterwielen. Lijkt mij een prima auto.

    Login om te reageren
  18. ericd zegt

    15 augustus 2017 om 08:46

    Eigenlijk is DE versie die je wilt hebben (en die niet aangeboden wordt) de 280 pk benzineversie met alleen maar RWD… en dan nog 3-5 cm of zo verlaagd. De typische SUV ride height kan me gestolen worden.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North