En nee, dat doen ze niet door nóg meer dode viervoeters in het interieur te verwerken.
De mannen in Crewe zijn namelijk precies het tegenovergestelde van plan. Kennelijk is er vraag naar Bentleys vanuit de veganistische hoek en uiteraard is die groep het er niet mee eens dat het merk “nogal veel” dierlijke materialen in het interieur verwerkt.
Nogal veel staat tussen aanhalingstekens, want alleen al voor het interieur van één enkele Mulsanne (rijtest) worden maar liefst 18 volledige koeienhuiden gebruikt! Dan tellen we de schapen voor het hoogpolige tapijt nog niet eens mee. Dierenvrienden (met veel geld) hebben Bentley echter aangezet om na te denken over alternatieven voor leer en aanverwante producten.
Daarom denkt men na over leervervangers die worden gemaakt van tofu onder meer paddenstoelen en kwallen. Dat laatste is dan weer niet heel veganistisch, maar in sommige delen van de wereld vormen deze bijzondere beestjes een ware plaag. Bovendien moet het interieur natuurlijk wel net zo knuffelbaar zijn als de met leer aangeklede variant en kennelijk zijn kwallen daarvoor geschikt.
Tel daarbij op dat Bentley druk bezig is met elektrische auto’s en kom net als wij tot de conclusie dat het merk prima met de tijd meegaat. Of dat nou leuk is of niet. (via: AutoExpress)
Foto: interieur van de Mulsanne EWB
toyotafortuner zegt
>Daarom denkt men na over leervervangers die worden gemaakt van tofu.
Die vond ik echt geweldig! Ook al is t een strike.
lincoln zegt
Bentley is helemaal geen producent van oppervlakte materialen ..
Bentley produceert helemaal nix ..
100% komt van toeleveranciers ..
Lijken mij de meest ongeschikte personen om daar over na te gaan denken ..
ko4n zegt
@lincoln: er staat dat bentley het verwerkt in de interieurs, niet dat bentley het leer zelf produceert oid
lincoln zegt
@ko4n:
OK .. dan gaan ze nadenken over een product van een toeleverancier ..
Dat doet elk bedrijf constant ..
Weinig nieuws aan ..
kle500 zegt
@lincoln: als je klanten er om vragen.. en aangezien Bentley dan ook een klant van zijn eigen leveranciers is kom je vanzelf bij de daadwerkelijke producent uit..
eetvlagetmoney zegt
@lincoln: waarom ben je zo zuur?
mennok zegt
@eetvlagetmoney: hij denkt veel dingen beter te weten. Daar is op zich niets mis mee. Veel mensen uiten dat op een positieve, opbouwende manier. Maar als je een beetje onzeker bent durf je dat niet en kan je vervallen je in vervelend, negatief gedrag. En daarnaast is het een manier om veel reacties te krijgen. Als je niet bijster veel te melden hebt kan dit een manier zijn om toch wat aandacht te krijgen.
vroaaar zegt
@mennok: zei de huis, tuin en keuken psycholoog…
karhengst zegt
@lincoln: Trollenleder, ook een idee. Wel uitkijken met smeulende peuken.
lekkerlinksrijden zegt
In een Bentley zie ik wel vaker kwallen dus zo vernieuwend is het niet
granlusso zegt
Prima toch? Zolang ze het niet verkopen als kunstleder, maar als het product zelf, wordt dat in de toekomst wel een gebruikelijke keuze, naast leder en stof
schreute01 zegt
Binnenkort dus toch legaal hennep in m’n Bentley.
intimrasiert zegt
Hier heeft de autoindustrie nog wat achterstand in te lopen. Het veroorzaken van dierleed voor autointerieurs is niet goed te praten anno 2017. Er zijn genoeg synthetische, hoogwaardige alternatieven. Ik vind zelf Alcantara prachtig, maar daar zijn de meningen over verdeeld.
lincoln zegt
@intimrasiert:
Onzin ..
koeienhuiden zijn er in overvloed ..
Alcantara kan je anno 2017 echt niet meer produceren ..
vroaaar zegt
@lincoln: eindelijk iemand die begrijpt dat koeien niet worden gefokt voor hun huid, maar voor hun vlees en/of melk. De huiden weggooien is pure verkwisting van bruikbaar materiaal. Hooguit zou Bentley iets meer moeten doen aan het vervuilende en ongezonde looien met chroom.
jorden zegt
@intimrasiert: echt leer zie je steeds minder vaak in interieurs, vooral in het middensegment lijkt het te verdwijnen. als het te verkrijgen is, is het vaak een optie van +/- €1500,-
vroemvroem0987 zegt
Oh boy. Waar zijn we mee bezig
karhengst zegt
Gezien het gehele klimaatprobleem waarbij de nadruk extreem kwam te liggen op CO2, mag het een wonder heten dat de Nederlandse overheid geen extra bijtellingsstaffel heeft ingericht voor zakelijke modellen voorzien van leder…
Goed dat er over wordt nagedacht. Alternatieven zijn altijd welkom.