• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit kost de Hellephant krat-motor met 1.000+ pk!

Auteur: RubenPriest, gepost 26 april 2019 om 09:56 – 44 Reacties

Dit kost de Hellephant krat-motor met 1.000+ pk!


Het motorblok heeft een prijskaartje.

Als de Fast & Furious-wereld werkelijkheid zou zijn dan had Dominic Toretto nu shut up and take my money geroepen. Vorig jaar kwam Mopar met de Hellephant, een nieuwe krat-motor die verder gaat waar Hellcat-krat is gestopt.

De motor werd gelepeld in een Dodge Charger concept en deze auto stal de show op SEMA in Las Vegas, Nevada. De auto ging niet in productie, maar de Hellephant wel. Destijds werd bekendgemaakt dat je de motor gewoon kunt kopen. De specificaties zijn met 1.014 pk en 1.288 Nm koppel angstaanjagend.

Toen nog niet bekend was het prijskaartje dat Mopar zou hangen aan de krat-motor. Daar is nu eindelijk een antwoord op gekomen. Vanaf vandaag accepteert Mopar pre-orders voor de Hellephant. Een datum die overigens een knipoog is naar de Hemi. In de VS schrijven ze datums omgekeerd, dus vandaag is het 4/26. De kubieke inch van deze Hemi V8 is 426. Wij vertalen dat naar 7 liter.

Het blok kost 29.995 dollar. Met een bijbetaling van 2.265 dollar krijg je daar een engine kit bij, wat het installeren van de motor tot een plug-and-play klus moet maken. Wel door professionals uiteraard, we hebben het hier immers niet over een kast van de IKEA. Mopar heeft het blok zo ontworpen dat deze vooral goed past in klassieke musclecars vòòr 1976, zoals de omgebouwde 1968 Charger concept die ze als voorbeeld hebben gebruikt.

Ook interessant!

  • Dít is de nieuwe aanwinst van Kevin Hart
  • Video: wanneer je de motor laat draaien tijdens het tanken
    Video: wanneer je de motor laat draaien tijdens het tanken
  • Video: Nico Rosberg crasht motor tegen Audi e-tron
  • Minimale facelift Volvo XC60
    Dit kost de vernieuwde Volvo XC60

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

geld, hemi, mopar, motor, supercharger, V8

Vorig bericht: « Nooit meer lakschade of een deuk met dit winkelkarretje
Volgend bericht: Amsterdam verhoogt parkeerboete naar wettelijk maximum »

Lees Interacties

Reacties

  1. spykerboy zegt

    26 april 2019 om 10:16

    vind bedrag nog wel meevallen opzich… als je weet wat een blok van een M3 kost ofzo met de helft van het vermogen…

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      26 april 2019 om 10:23

      @spykerboy: vertel…

      Login om te reageren
    • lincoln zegt

      26 april 2019 om 10:42

      @spykerboy:

      Leaseblokken ..

      Login om te reageren
    • Hubert zegt

      26 april 2019 om 11:08

      @spykerboy:

      Rond de 22k.

      https://www.onlinebmwparts.nl/56447-bmw-m3-3c91-s55-03-2014-f80/nl/onderdelen/motorisch&artikelid=366305&panelid=11_5537

      Login om te reageren
    • autodrome zegt

      26 april 2019 om 12:20

      @spykerboy: Het is toch niet alleen de motor welke de auto maakt, de aanpassingen aan het chassis, de versnellingsbak, ophanging, remmerij, etc. etc. kunnen nog een beste duit kosten. Het is niet zo dat je deze motor er in lepelt en klaar is Bassie ….

      Login om te reageren
      • spykerboy zegt

        26 april 2019 om 14:44

        @autodrome: kan prima hoor, word in genoeg landen ook zo gedaan… of het veilig is is een 2e, maar dat is voor later een zorg…

        Login om te reageren
        • Hubert zegt

          26 april 2019 om 16:00

          @spykerboy:

          Die zorg komt pas bij de eerste bocht.

          Login om te reageren
          • seanxtype zegt

            26 april 2019 om 16:39

            @Hubert: En bochten nemen zijn ze daar niet zo van!

            Login om te reageren
  2. lincoln zegt

    26 april 2019 om 10:21

    De “professionals” in Europa zijn Mopar hobbyisten ..

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      26 april 2019 om 10:24

      @lincoln: alleen de hoger opgeleiden onder hen ..

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        26 april 2019 om 10:41

        @jaapiyo:

        Die bestaan niet ..
        Mopar boys zijn bij uitstek geen parasiterende bedelaars ..

        Login om te reageren
        • dawwg zegt

          26 april 2019 om 14:11

          @lincoln: Hoogopgeleiden zijn statistisch gezien juist minder vaak bedelaar, maar laat feiten je populisme vooral niet afremmen …

          Login om te reageren
  3. KEV9 zegt

    26 april 2019 om 10:29

    met zoveel koppel laat je de aarde achteruit draaien :) en is zijn de bandenfabrikanten je grootste vrienden.

    Login om te reageren
    • rikus zegt

      26 april 2019 om 21:04

      @Soulmaster: de pomphouders ook.

      Login om te reageren
  4. drdre1 zegt

    26 april 2019 om 10:47

    Hellephant… The ? from hell!!… ? Okaaay…

    Login om te reageren
    • O plaat zegt

      26 april 2019 om 11:23

      @drdre1:
      elk zelf respecterend merk in de 60s gaf zijn motoren namen. Bij Ford gebruikten ze Edsel, Windsor en Cleveland. Bij de Chrysler groep noemden hun grootste hemi de Elephant waardoor ze bij GM hun big blocks Rat Engines noemden (olifanten hebben schrik van ratten) de huidige top motoren bij Chrysler heten Hellcat dan is een 426 ‘elephant’ met Hellcat technologie logischerwijze de Helephant.

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        26 april 2019 om 11:46

        @shiva:

        Transmission namen staken de kroon ..

        Login om te reageren
        • itiswhatitis zegt

          26 april 2019 om 11:54

          @lincoln: torqueflite, toploader

          Login om te reageren
          • O plaat zegt

            26 april 2019 om 12:34

            @itiswhatitis:
            Cruise-O-Matic vond ik een mooie.

            Login om te reageren
        • bierbuik zegt

          26 april 2019 om 12:28

          @lincoln: Tranny’s hebben wel vaker vreemde namen inderdaad ..

          Login om te reageren
      • drdre1 zegt

        26 april 2019 om 16:26

        @shiva: okay, want de Ellecat zou idd raar klinken. ? Thanks voor je uitleg iig,

        Login om te reageren
    • henrie zegt

      26 april 2019 om 12:15

      @drdre1: Ik vind het ook wel een goeie naam voor een lompe Death Metal band… :D

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        26 april 2019 om 13:54

        @henrie:

        Bestaat al ..
        Alleen een beetje lastig leesbaar ..

        Login om te reageren
      • drdre1 zegt

        26 april 2019 om 16:24

        @henrie: ja, precies! Cannibal Hellephant… Morbid Hellephant… of zo… ?

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          26 april 2019 om 20:03

          @drdre1:

          Mastodon ..

          Login om te reageren
          • drdre1 zegt

            27 april 2019 om 07:22

            @lincoln: maar natuurlijk! Vergeten! ??

            Login om te reageren
  5. ghost zegt

    26 april 2019 om 11:07

    Alleen voor de Rednecks! ?

    Login om te reageren
    • redneckdarian zegt

      26 april 2019 om 14:39

      @ghost: hoi? Ik zou het wel willen voor mijn Fiesta ST. Het verbruik neem ik wel voor lief dan..

      Login om te reageren
  6. cazzo046 zegt

    26 april 2019 om 11:10

    Wel gaaf. Je kunt er nix mee natuurlijk, maar leuk aan de bar met een Bud Light.

    Login om te reageren
  7. torsen zegt

    26 april 2019 om 11:18

    @RubenPriest: “Mopar heeft het blok zo ontworpen dat deze vooral goed past in klassieke musclecars vòòr 1976, zoals de omgebouwde 1968 Charger concept die ze als voorbeeld hebben gebruikt.”

    Ik lees toch echt iets anders.

    “That means if the car in question is exempt from the standard smog rules which govern post-1976 model years, the Hellephant is technically street legal.”

    Als je auto van na 1976 is voldoet het blok niet aan de uitstootnormen en mag je d’r officieel de straat niet mee op.

    Login om te reageren
  8. rob5nismo zegt

    26 april 2019 om 12:36

    Die naam is gewoon master

    Login om te reageren
  9. tvr1974 zegt

    26 april 2019 om 12:53

    Leuk, maar in welke auto ga je dit in godsnaam inbouwen die niet krom trekt?? Al die ’60 auto’s zal je een hoop aan moeten lassen om er daarna fatsoenlijk mee te kunnen rijden met zo’n blok en bak vermogen er in. Leuk op papier enz dat vermogen maar t komt denk ik niet echt tot zijn recht in old school auto’s..

    Login om te reageren
    • hallokroket zegt

      26 april 2019 om 13:23

      @tvr1974:
      Ik denk dat die oude krengen noch best wat kunnen hebben, de meesten staan nog op een apart chassis.

      Login om te reageren
  10. tjorque zegt

    26 april 2019 om 12:56

    Lekker 1000+ pk in een jaren 70 chassis lepelen zonder meer…
    Lijkt me perfect auto recept ??

    Login om te reageren
  11. kareljansen zegt

    26 april 2019 om 13:06

    Tja, m’n beste vriend is al bandenhandelaar, dus voor mij levert het niet veel op..

    Login om te reageren
  12. boomhauwer zegt

    26 april 2019 om 13:29

    Past het in mijn transit?

    Login om te reageren
    • haaren zegt

      26 april 2019 om 13:38

      @boomhauwer: tuurlijk, waar een wil is is een weg.
      XJ220 motor paste ook in een ouwe transit, dus dit zal dan ook zeker passen, laadruimte wordt dan wel iets minder.

      Login om te reageren
      • drdre1 zegt

        26 april 2019 om 18:28

        @haaren: das niet eerlijk, die kwam uit een Metro… ?

        Login om te reageren
    • maferick74 zegt

      26 april 2019 om 13:48

      @boomhauwer: natuurlijk past dat, waarom zou je anders een transit rijden, is busje om zooi te verslepen van a naar b toch?

      Login om te reageren
  13. allesmetturbo zegt

    26 april 2019 om 14:01

    Hellekrat

    Login om te reageren
  14. dper4mance zegt

    26 april 2019 om 18:35

    Ontworpen voor auto’s van voor 1976. Cool! 1000pk in een chassis met trommelremmen en bladveren.

    Login om te reageren
    • RobUSA zegt

      26 april 2019 om 19:35

      @dper4mance: Kijk anders gewoon even Kindig-it cars.

      Login om te reageren
  15. RobUSA zegt

    26 april 2019 om 19:37

    Koopje voor dat blok me like. Murica F Yeah !!

    Login om te reageren
  16. dracae zegt

    26 april 2019 om 20:47

    Ik vind een fatsoenlijke restomod, met zo’n soort motor een stuk interessanter dan bijvoorbeeld moderne Ferrari’s en Porsches.
    Fatsoenlijk houd wel in dat ze ook de ‘handling’ stevig hebben aangepakt en dat de auto dus ook normaal de bocht om kan en kan stoppen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North