Dit gaat de Mazda MX-5 RF in Nederland kosten

Auteur: , 44 Reacties

De Fastback heeft een prijs gekregen.

De MX-5 met een inklapbare hardtop krijgt bij ons een vanafprijs van 35.480 euro. Daarmee is de stoerdere MX-5 2.600 euro duurder in vergelijking met de reguliere Roadster. De productie van de Aziaat is vorige week van start gegaan. In het Japanse Hiroshima rolt de MX-5 met een klapdak van de band.

Het dakje kan bij snelheden tot 10 km/u worden geopend en gesloten. Mazda onthulde de MX-5 RF eerder dit jaar tijdens de autoshow van New York. De sportieve Jap staat vanaf april 2017 bij de dealer. Het model is te verkrijgen als 1.5 Skyactiv met 131 pk of als 2.0 Skyactiv met 160 pk. Een heter productiemodel zit vooralsnog niet in het verschiet bij Mazda. Gelukkig hebben we daar de tuners voor.



44 reacties

Wie wordt er Vakantieauto van het jaar in de FUN categorie, bekijk het HIER!
Iets agressievere frontspoiler en zieke velgjes en is dan best een geinig waggie…
Weet dat ik nou veel dislikes ga krijgen van iedereen, maar het wordt tijd voor mazda dat ze de mx5 +/- 200pk gaan geven..

Wel een hele toffe bak!
@vtechlover: zolang hij licht blijft en een atmosferische motor houd vind ik het goed
@vtechlover: 200pk op 1000kg heb je al een behoorlijk snelle auto. 5 á 6 sec naar de 100 moet dan haalbaar zijn. Is hardstikke leuk natuurlijk maar word ie ook een stuk duurder van. Komen er vervolgens klachten dat ze geen 45k – 50k voor een MX-5 willen neerleggen
@vtechlover: 200pk zal de prijs niet ten goede komen. Momenteel is een vanafprijs van 35000 al aardig aan de prijs
@vtechlover: Kan je toch ook zelf geven? Ik zie het probleem niet… De japanners weten dondersgoed dat dit soort auto’s meteen worden gesoept. Kijk maar naar de GT86 :)
@G-Ammo: ja die is speciaal voor de tuningsmarkt gemaakt
@vtechlover: Waarom zou je daar dislikes voor krijgen?! Ben het helemaal met je eens! Net zoals bij trio BRZ GT86 FRS
@vtechlover: Een s2000 blok zou het denk ik toch wel een ultiem scheurijzertje maken. Al kan je jezelf dan afvragen of je niet gewoon beter een complete s2000 aan kan schaffen voor de helft van de prijs..
@vtechlover: heb je überhaupt in de nieuwe gereden? Ik heb de 140pk versie mogen ervaren en je komt echt niks te kort. Rijd erg leuk!
@mrducky: 131 of 160? 140 is er niet haha
@hight96: typfoutje moest 130 zijn inderdaad :P
Ik vind het er erg mooi uit zien hoor. Zeker van voren. Mooie auto geworden met een reële prijs als je het mij vraagt. Lijkt me een leuk autootje om te bezitten.
Hieronder reacties over wat voor ’n 2de hands auto ze wel niet kunnen kopen voor de zelfde prijs
@vincentmiata: voor hetzelfde geld heb je gewoon álle Renaults Vel Satis!
@vincentmiata: Voor 35k kun je ook een heleboel tweedehands MX-5en kopen!!
@vincentmiata: een héle nette E46 M3
Met dak open vind ik m leuk! Targa-modelletje. Met dak dicht vind ik m minder.
En waarom zo’n relatief zware dakconstructie op een MX-5? Haalt toch hele concept van dat ding onderuit?
@iJoost: dat denk ik dus ook ja. Op een auto van 1000kg maakt dat best veel uit neem ik aan
@iJoost: Het idee was om naast de normale MX-5, degene met sportieve inborst, een soort GT te maken. Comfortabeler, meer isolatie, automaat etc. Dat is dus deze geworden. Dus: het concept van licht is nog steeds aanwezig, maar de grens is iets soepeler geworden tbv comfort.
@hight96: Snap dat marketingtechnisch heel goed. Maar noem m dan geen MX-5!
Past gewoon niet bij de naam.

Net zoals dat ik het nog steeds niet helemaal snap dat de Lotus Esprit, een merk dat toch bekend stond om het “add lightness” verhaal, jaaaaaren terug ineens met een V8 leverbaar was.

Doe dan net als Honda lang geleden: die hadden een Civic en een CRX. Andere naam, andere doelgroep maar wel grotendeels zelfde basis.
@iJoost: Snap ik ook goed, maar dan moest er ook een compleet nieuw model ontwikkeld worden en dan zou hij zomaar nog iets duurder uit kunnen vallen.. Vraag is dan of mensen dat willen
@iJoost: dat is voor de Amerikaanse markt waar ze geen soft tops willen in de wat koudere staten.
Prachtig karretje
Ik ben fan! Is weer een keer iets anders dan die standaard mx-5jes
Tot 10km rijdend te openen.. daar hebben we wat aan.. wel vet bakkie btw.
Mooi idee. Inklapsysteem ziet er goed uit. Maar of het zal aanslaan? Ik weet het nog zo niet. Een MX5 is van oudsher een roadster met een stoffen kap en ik twijfel dan ook dat de liefhebbers van deze auto hier op zitten te wachten. Desondanks een strakke auto hoor.
@thowmas97: Als het je niet bevalt koop je de gewone MX-5 ;).
Liever een Abarth 124. Dan hoef ik tenminste niet de ganse dag te zwaaien.
Kan iemand ff het licht aanzetten?
Ik vind het een fraaie uitvoering. Zou hem graag willen met de 2.0. Lekker autootje voor in de weekenden. Dan nog een Mazda 6 GT-M ernaast voor dagelijks vervoer. Meer heb ik niet nodig.
Leuk wijvenbakkie maar als vent ben je toch mislukt als je je hier mee vertoont.
Ik vind hem echt zo vet :) En hij is een paar euro’s goedkoper dan wat ik nu rij, al zal het in de lease minder voordelig uitkomen denk ik. Als ik deze zou kunnen leasen huur ik voor de vakanties wel een grotere auto. Dat is een kleine prijs die je betaalt voor het hele jaar met een dikke grijns op je gezicht rond te rijden :)
Hij ziet er een beetje te kort en hoog uit van de zijkant. Maar wie weet is dat in het echt wel anders.

Hoe zit het eigenlijk met Fiat? komt die ook met een hardtop?
@clarkson: Ik meen wel ergens gelezen te hebben dat er inderdaad ook een coupe-versie komt van de 124. Kan de link zo gauw niet vinden.
@berlinetta: Zal wel niet.. Volgens mij zou er ook een Fiat Tipo station en hatchback komen, Nota bene nog @wouter zijn favoriet.

@RubenPriest wanneer komen die Tipo’s eigenlijk ? Heel europa heeft ze al behalve ons landje.
Phoeeeh geen coupe en geen targa maar een zwaar klapdak. De minst logische keuze wat mij betreft.
@reistje: met een goeie elektrische schroevendraaier heb je dat zo opgelost :) Moet je wel een paraplu meenemen trouwens
Oogt helemaal niet zo verkeerd!
Voorkant en op zij schitterend. Maar dat kontje klopt niet echt.
Ik heb jarenlang in een MX5 mk1 gereden, met extra hardtop voor de winter. Voor 2600 euro meer zit ‘ie standaard erop (kost een losse hardtop ook). Nobrainer voor mij. Prachtige auto en pure fun verpakt in topkwaliteit.
Ziet er leuk uit, heeft er al iemand met een deftige grote met deze wagen gereden? Is het beter qua ruimte dan in de na, nb en nc?
@Hupke: Ruimte is ongeveer vergelijkbaar met de NC. In de normale MX-5 ND moet ik met 1,87 m wel licht onderuitgezakt zitten, anders krijg ik platte haren haha. Met een pet op pas ik precies!
@hight96: 1,87 is toch niet lang?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).