• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hèhè, eindelijk een MX-5 (ND) met serieus vermogen

Auteur: RubenPriest, gepost 31 juli 2016 om 23:01 – 57 Reacties

MX-5


Nu gaat de dakloze Japanner wél rap van z’n plek.

Met de titel schop ik misschien wel veel liefhebbers tegen het been, maar de nieuwste MX-5 ziet er in mijn ogen sneller uit dan ‘ie daadwerkelijk gaat. Het topmodel met 160 pk sprint in 7,2 seconden naar de 100 km/u en heeft een top van 214 km/u. Een hetere versie is dus meer dan welkom.

Totdat Mazda zelf met iets anders komt kun je terecht bij het team van Flyin’ Miata. De tuners pakken de vierde generatie MX-5 op een wel heel extreme manier aan. De Amerikaanse manier, welteverstaan. Dit betekent een dikke V8, afkomstig van een Camaro SS.

MX-5

Het 6.2 liter grote blok is goed voor 430 pk. De aangepakte MX-5 weegt volgens Flyin’ Miata slechts 113 kilo meer met een gewichtsverdeling van 53:47. Tegen een meerprijs kan het vermogen overigens worden opgepompt naar 525 pk. Het kuurtje kost 50.000 dollar. Naast de nieuwe motor krijgt de Jap onder andere een rolkooi, een ander uitlaatsysteem, remmen en een aangepaste ophanging. Nieuwe prestaties zijn helaas niet bekendgemaakt.

MX-5

Ook interessant!

  • opgefriste Mazda MX-5
    Opgefriste Mazda MX-5 stuurt nu eindelijk beter
  • Mazda MX-5 ND 2015-heden Occasion Aankoopadvies
  • Mazda MX-5 met treinhoorn voorkomt ongelukken!
  • Mazda MX-5 990S
    Mazda MX-5 990S is lichtere en sportievere MX-5

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabrio, Mazda, mx-5, tuning, V8

Vorig bericht: « Dit zijn de 10 duurste pareltjes van de Motor City veiling
Volgend bericht: Schoonmoeder Bernie Ecclestone weer op vrije voeten »

Lees Interacties

Reacties

  1. remcott zegt

    31 juli 2016 om 23:06

    Vooral die gewichtsverdeling vind ik wel indrukwekkend

    Login om te reageren
    • sr20det zegt

      31 juli 2016 om 23:53

      @remcott: Even een differentieel van een vrachtwagen gebruiken

      Login om te reageren
      • remcott zegt

        31 juli 2016 om 23:55

        @sr20det: 113kg in totaal meer en dan nog zo’n gewichtsverdeling suggereert geen vrachtwagen differentieel

        Login om te reageren
        • johanhummer9 zegt

          1 augustus 2016 om 04:45

          @remcott: sarcasm, google it

          Login om te reageren
  2. dutchneon zegt

    31 juli 2016 om 23:08

    50k is een beetje teveel, was een turbo-kit niet genoeg geweest? 250pk is zat voor de mx5

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      1 augustus 2016 om 00:35

      @dutchneon: Een Skyactiv-motor heeft een erg hoge compressie, dus je hebt niet meer dan een halve bar aan drukvulling nodig om er veel vermogen uit te halen. De Skyactiv-motoren staan bekend als zeer sterk, en ontworpen om met een hoge compressieverhouding om te kunnen gaan. Toch kan het voor de betrouwbaarheid voordelig zijn om lage-compressiezuigers te installeren, om pingelen te voorkomen. Dan is het dus een iets zwaardere ingreep dan enkel een turbokit: het blok moet uit elkaar.

      Login om te reageren
    • granlusso zegt

      1 augustus 2016 om 00:53

      @dutchneon: Ah joh, 455pk is ook genoeg voor een S-klasse (S500), alleen er zijn nog 3 motoren die daar overheen gaan.

      Nee maar even zonder gein, je hebt gelijk dat het teveel is. Alleen het idee is dat media als Autoblog erover schrijven, dus dan moet je wel een beetje overdrijven om de aandacht te trekken :)

      Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      1 augustus 2016 om 06:06

      @dutchneon: er staat een fout in de tekst: dat bedrag is voor de gehele auto, niet de ombouwset met LS3 motor en Tremec versnellingsbak

      Login om te reageren
      • Rob zegt

        1 augustus 2016 om 08:56

        @JanJansen:
        Van hun website:
        “The price of the conversion starts at $49,995, car not included.”

        Login om te reageren
  3. watti zegt

    31 juli 2016 om 23:08

    Voordat geld moet je wel echt een verstokte mx5 rijder zijn.

    Login om te reageren
    • riri zegt

      1 augustus 2016 om 10:02

      @watti: Het is volgens mij precies het tegenovergestelde een MX-5 is low budget snel rijden door Japanse vernuft .

      Neem dan een GT-R als je dan toch 80000$ wilt stuk slaan

      Login om te reageren
      • Onehp zegt

        1 augustus 2016 om 13:44

        @riri: 1175kg vs. 1740kg op hetzelfde vermogen, heb je $$ kies je misschien toch niet iets wat iedereen al tot vervelens toe heeft gekocht…

        Login om te reageren
  4. allesmetturbo zegt

    31 juli 2016 om 23:09

    Ben benieuwd hoeveel zwaarder het 2.0 tfsi blok uit de golf r is dan de skyactive. Lijkt me een mooier blok voor in de mx-5

    Login om te reageren
    • crackdavid zegt

      31 juli 2016 om 23:47

      @allesmetturbo: Een 20B twin turbo wankel lijkt me nog mooier :p

      Login om te reageren
      • allesmetturbo zegt

        1 augustus 2016 om 00:33

        @crackdavid: nog beter!

        Login om te reageren
    • BaRa zegt

      1 augustus 2016 om 07:05

      @allesmetturbo: dude, je gaat een vier-pits-turboblok met bijhorende fucked-up-sound verkiezen boven een atmosferische V8? Really…?

      Login om te reageren
      • bierbuik zegt

        1 augustus 2016 om 13:01

        @BaRa: en gelijk heeft ie, het gaat hier om een lichtvoetige kleine cabrio, dan is een 4 cilinder turbo veel leuker dan een zware V8

        Login om te reageren
  5. n0zem zegt

    31 juli 2016 om 23:16

    Met een beste knalpiep!

    Login om te reageren
  6. SimonMc zegt

    31 juli 2016 om 23:21

    Knal er dan de motor van de cla45 in ofzo. Heb je ook bijna 400 pk, maar heb je wel een turbomotor. Moet je van houden…ik niet.

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      31 juli 2016 om 23:37

      @SimonMc: Nee joh, hoe gênant wil je het hebben als je eens flink doortrekt en bij het schakelen telkens een scheet laat. Stel je voor dat je een date hebt en bij elk schakelmoment je date denkt dat je een scheet laat. Moet je je telkens excuseren enzo.. Nee, ik ben fan van AMG’s maar de 4-cilinder turboblokken vind ik nergens naar klinken.

      Login om te reageren
      • Freewarefreak zegt

        1 augustus 2016 om 13:31

        @viezefreddyw: Nergens? En je zegt net tig keer dat het klinkt als een scheet.. mmzzz… confused…

        Login om te reageren
  7. pagani86 zegt

    31 juli 2016 om 23:22

    Als je een budget hebt van $50.000+ koop je dan een miata vraag ik me af… vooral in Amerika is er voor dat geld veel snelle sport auto’s te koop.

    Login om te reageren
    • MrSkyline zegt

      31 juli 2016 om 23:36

      @pagani86: Het is een miata + $50.000 dus maak er maar 70 a 80K van. Voor dat geld (minder zelfs) heb je een Mustang GT350R (in amerika). Dus tsja dan moet je wel enorm fan zijn van de MX-5 of gewoon een haarstylist met haast.

      Login om te reageren
    • offroad zegt

      31 juli 2016 om 23:39

      @pagani86:

      Klopt. In de jaren ’60 heeft een of andere Texaan dit ook eens geprobeerd met een AC Ace. Is ook niks geworden.

      Login om te reageren
  8. turboboy zegt

    31 juli 2016 om 23:23

    Waarom gelijk zo lel van een V8 tuurlijk klinkt leuk maar een V6 of 6-lijn kan ook prachtig klinken en nog wat minder wegen.

    Login om te reageren
    • coffeecup zegt

      1 augustus 2016 om 13:19

      @turboboy: want muricaaa

      Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      1 augustus 2016 om 13:33

      @turboboy: Kijk nou eens WAAR het getuned is.. yupz.. het land van ome Sam. Regel 1 van het US tunen: verwijder de motor en neem een US Crate V8. Doen ze toch met alles. Klaar.

      Login om te reageren
  9. pomoek zegt

    31 juli 2016 om 23:43

    Gordon Chapman’s American cousin: Complicate, then add weight.

    Login om te reageren
    • bmwtouring zegt

      1 augustus 2016 om 08:31

      @pomoek: Briljant!

      Login om te reageren
  10. goodolddays zegt

    1 augustus 2016 om 00:07

    Had gewoon een mazda rx-7 blok ingebouwd met turbo…

    Login om te reageren
  11. Dutchdriftking zegt

    1 augustus 2016 om 00:08

    Het is natuurlijk niet origineel, maar op het standaard wagen gewicht van zo’n 1000kg, word dus 1100, heel aardige gewichtsverdeling, 525pk, handbak en RWD. Kijk naar mijn nickname en begrijp dat ik dit een geniaal idee vind!

    Login om te reageren
  12. toyotafortuner zegt

    1 augustus 2016 om 00:31

    T was leuker geweest als de swap gedaan werd met een Mazda-blok.

    Maar ja, t is door een Amerikaans bedrijf gedaan: dus knallen ze er een ‘Murica V8 erin… Ach, toegegeven: 425pk in een ND MX5 is best wel vet

    Login om te reageren
  13. jrsmoke zegt

    1 augustus 2016 om 02:37

    Elke auto wordt beter met een V8 :-)

    Login om te reageren
    • moveyourmind zegt

      1 augustus 2016 om 04:44

      @jrsmoke: Ook deze?

      https://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/s–uERuFj74–/c_scale,fl_progressive,q_80,w_800/jpgnqatbzqugfpkhk0na.png

      Lijkt me niet vooruit te branden als je daar zo’n klein 5 liter V8 blokje in gaat leggen…

      Login om te reageren
      • dunhozzie zegt

        1 augustus 2016 om 07:19

        @moveyourmind: die foetelt en heeft er gewoon 2

        Login om te reageren
      • riri zegt

        1 augustus 2016 om 10:07

        @moveyourmind: Dit is toch geen rijders auto dit is een wanstaltig gedrocht met een statement ik ben heel DUUR. .

        Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        1 augustus 2016 om 13:32

        @moveyourmind: https://www.youtube.com/watch?v=FqgWmSR2C5o

        Ook V8. En 1600pk meer dan een Chiron ;)

        Login om te reageren
        • moveyourmind zegt

          1 augustus 2016 om 18:12

          @E34M5Touring: Wauw, dat is pas echt een blok! Jij wint!

          Login om te reageren
    • riri zegt

      1 augustus 2016 om 10:07

      @jrsmoke: of een v10 of v12

      Login om te reageren
  14. pinut187 zegt

    1 augustus 2016 om 03:42

    Goede reclame, geef ons 50.000 dollars maar hoeveel sneller, pk’s en topsnelheid we erin gooien vertellen we niet..

    Login om te reageren
  15. rob5nismo zegt

    1 augustus 2016 om 06:47

    Mooie pijpen zo onder de auto

    Login om te reageren
  16. riri zegt

    1 augustus 2016 om 08:45

    Een Miata kost in de USA vanaf 25000 tot 30000 $ + 50000 $ = 75000-80000 $ .

    Een nieuwe Cayman GT4 kost 85000 $

    Login om te reageren
    • shalomleon zegt

      1 augustus 2016 om 09:03

      @riri: maar een (willekeurige) porsche zie je op iedere straathoek, een driftende/bandverslindende miata die alles en iedereen met veel kabaal het snot voor de ogen rijd, niet

      Login om te reageren
      • riri zegt

        1 augustus 2016 om 09:38

        @shalomleon: Een MX-5 is niet heel erg zeldzaam en in de UK kunnen ze een de originele blok opvoeren voor een fractie van de kosten.

        Login om te reageren
      • bofkont zegt

        1 augustus 2016 om 14:49

        @shalomleon: je bedoeld dat die 13 in een dozijn mx5 op elke straathoek staat.

        Login om te reageren
  17. riri zegt

    1 augustus 2016 om 08:46

    leuk om te weten

    http://www.porsche.com/usa/models/

    Login om te reageren
  18. jdmpetje zegt

    1 augustus 2016 om 08:52

    Nou dan kan je het veel beter zelf doen. Ben veel goedkooper uit!

    Login om te reageren
    • riri zegt

      1 augustus 2016 om 09:51

      @jdmpetje: voor 1700$ kan je bij BBR 200+ pk halen .

      Login om te reageren
  19. danielj zegt

    1 augustus 2016 om 10:05

    €50.000 voor 270pk en 113kg meer dan orgineel.. Haha nee bedankt!

    Login om te reageren
    • riri zegt

      1 augustus 2016 om 10:09

      @danielj: je vergeet de kosten voor een (bijna) nieuwe MX-5 die je ook nog moet kopen.

      Login om te reageren
  20. riri zegt

    1 augustus 2016 om 10:16

    Mijn advies laat aub dat blok in een Chevrolet Camaro SS.

    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/bf/%2716_Chevrolet_Camaro_Coupe_%28MIAS_%2716%29.jpg/1024px-%2716_Chevrolet_Camaro_Coupe_%28MIAS_%2716%29.jpg

    Login om te reageren
  21. reistje zegt

    1 augustus 2016 om 10:30

    Best gaaf vind ik het. Maar de prijs is wel een probleem, voor minder koop je een Corvette met de zelfde motor.

    Login om te reageren
  22. bofkont zegt

    1 augustus 2016 om 14:49

    Ah zo had hij dus origineel al moeten zijn. Gaaf !!!

    Login om te reageren
  23. Jochempie zegt

    1 augustus 2016 om 18:12

    Ach, wie weet is het wat voor mij… Ik moet m’n NA helaas verkopen, dus ik weet zeker dat ik weer kriebels krijg…

    Login om te reageren
  24. unavailable zegt

    1 augustus 2016 om 22:01

    Ik vind de MX5 wel een grappig bakkie en zal vast fantastisch rijden maar ik vind het nog steeds de looks hebben wat voornamelijk in trek is bij kappers e.d. :-P

    Login om te reageren
    • jochempie zegt

      2 augustus 2016 om 00:34

      @unavailable: tsja, als je last hebt van imagovrees zul je zoveel leuks mislopen in het leven…

      Login om te reageren
      • unavailable zegt

        2 augustus 2016 om 00:53

        @jochempie: Je hebt gelijk maar niet iedereen doet het enkel voor rijplezier. Alleen al een groot gedeelte van de lezers die niet met petjesvolk geassocieerd willen worden die in cliché auto’s rijden. Ik probeer voor mijzelf zo uniek mogelijke auto te kiezen waar niet heel veel van op de weg rijden.

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North