• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit kost de Mercedes A-klasse met een stekker

Auteur: RubenPriest, gepost 10 december 2019 om 17:01 – 38 Reacties

Dit kost de Mercedes A-klasse met een stekker


Hybride, dus een lage uitstoot op papier en dus een lagere BPM. Zie je dit terug aan de prijs?

De huidige Mercedes A-klasse is er vanaf 30.966 euro. Dan heb je een kale en nogal saaie A 160 met een 109 pk benzinemotor in een vrij saaie uitvoering. Dan heb je nog de A 160d, de A 180, A 180d, A 200, A 200d, A 220, A 250 en sinds kort de A 250e. Deze laatste is interessant want: plug-in hybride.

A 250e
De nieuwe A 250e is er vanaf 44.971 euro en kan sinds kort geconfigureerd worden op de website van Mercedes-Benz. Van dat bedrag bedraagt 1.036 euro de BPM. De hatchback beschikt over twee motoren. 1.3 viercilinder met turbo en een elektromotor met 15,6 kWh accupakket. Het systeemvermogen komt uit op 218 pk en 449 Nm koppel. En dan heb je opeens een vlotte hatchback die ook nog eens zuinig kan zijn. De plug-in hybride accelereert in 6,6 seconden naar de honderd, met een topsnelheid van 235 km/u. Het blok is gekoppeld aan een achttraps automaat.

A 250
Is de plug-in zoveel aantrekkelijker dan een reguliere A250? De prijslijst leert ons dat het wel meevalt. De A 250 is er vanaf 46.651 euro. Van dit geld bedraagt 7.313 euro de BPM. Dan heb je een viercilinder turbomotor met 224 pk en 350 Nm koppel. Minder koppel, maar omdat deze A-klasse geen extra motor met een batterij hoeft mee te sleuren is ‘ie alsnog sneller. In 6,2 sec naar 100 km/u met een top van 250 km/u.

Met de A 250e is het wel zo dat je 60 kilometer volledig elektrisch kunt rijden. Wie veel in stadsverkeer is te vinden of juist veel korte ritjes maakt is met de A 250e duidelijk voordeliger uit. Niet alleen ligt de aanschaf een stukje goedkoper: je verbruikt ook nog eens geen brandstof.

Ook interessant!

  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
  • Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
    Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
  • Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
    Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
  • Video: automobilist in Mercedes E-klasse doet vervelend
    Video: automobilist in Mercedes E-klasse doet vervelend

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

a-klasse, A250e, geld, Hybride, Mercedes, plug-in

Vorig bericht: « Deze autodesigner wil van zijn 840 pk Dodge af
Volgend bericht: Hoge prijs McLaren 620R bekend »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchcarwizard zegt

    10 december 2019 om 17:04

    Mercedes wil marge maken, dat is duidelijk.

    Login om te reageren
    • clubbtraxx zegt

      10 december 2019 om 17:18

      @baidu: Nee, ze moeten ook gewoon hun gemiddelde uitstoot verlagen net als iedereen. Dus is het een must om dit soort modellen te verkopen.

      Login om te reageren
      • sjonniedeluxe zegt

        10 december 2019 om 18:15

        @clubbtraxx: Mercedes snoept zelf een groot deel van de bpm korting op zal bedoeld worden

        Login om te reageren
        • Dutchcarwizard zegt

          10 december 2019 om 18:24

          @sjonniedeluxe: pcies

          Login om te reageren
        • Robert zegt

          10 december 2019 om 21:37

          @sjonniedeluxe: precies dit. Eigenlijk is er nog geen zak veranderd sinds men 15 jaar geleden of zo besloot de ‘spaardieseltjes” vrij te stellen van bpm én mrb. Waarbij het ‘voordeel voor de milieubewuste koper’ vooral verdween in de zakken van de importeurs en dealers. met wat kruimels voor de leasemaatschappijen die soms nog wat extra korting konden bedingen bij volume afname. En bovendien betrof het allemaal auto’s die vervolgens op de tweedehands markt voor geen meter meer te slijten waren, want toen de vrijstelling werd afgeschaft en er bovendien weer mrb over moest worden betaald, bleken die auto’s alleen nog interessant te zijn voor de exportmarkt.

          Wat is het zelflerend vermogen van onze overheid toch bedroevend laag. Want ook deze auto zal voor de occasionkoper van de nabije toekomst straks duurder zijn om te rijden dan z’n niet-hybride soortgenoot, vanwege een hogere mrb, verzekeringspremie en onderhoudskosten. En wat lachen de importeurs en dealers zich weer de ballen uit de broek…

          Login om te reageren
    • wildewesten zegt

      10 december 2019 om 17:26

      @baidu: is dat niet het doel van elk beursgenoteerd bedrijf?

      Login om te reageren
      • Dutchcarwizard zegt

        10 december 2019 om 17:55

        @wildewesten: jij hebt het over winst. Dat is iets heel anders.

        Login om te reageren
    • horch zegt

      10 december 2019 om 19:42

      @baidu: die extra marge lukt ze aardig, want in Duitsland kost een A250e slechts €37.000. In NL komt er zo’n 1000 bpm bij, en iets hogere btw. Dan blijft er nog ruim €5.000 extra marge over, extra inderdaad. Goeie deal zeg ik!

      Login om te reageren
      • markos78 zegt

        10 december 2019 om 19:49

        @horch: gewoon zo’n ding in Duitsland halen dus. Paar kilometer op de klok rijden en hij is “gebruikt” in te voeren.

        Login om te reageren
        • horch zegt

          10 december 2019 om 19:57

          @markos78: exact!

          Login om te reageren
        • b088y zegt

          10 december 2019 om 19:57

          @markos78: waarom paar km rijden? Komt er nog meer bij dan bpm en importkosten/keuringskosten?

          Login om te reageren
          • horch zegt

            10 december 2019 om 20:21

            @b088y: rijden is niet nodig, die 1000 euro bpm (maximaal) overleef je wel. Voor 5.000 euro die je bespaart kun je zo’n auto wel importeren lijkt me.

            Login om te reageren
          • markos78 zegt

            10 december 2019 om 20:42

            @b088y: van dasimport:

            “De Belastingdienst Douane beschouwt een auto voor de te heffen BPM als nieuw wanneer deze minder dan 2.000 kilometer heeft gelopen. Deze regel geldt voor auto’s tot één jaar oud. Als een auto dus minder dan 2.000 kilometer heeft gelopen maar ouder is dan één jaar zal de auto niet als nieuw worden beschouwd voor de BPM en mag de BPM afschrijvingstabel worden toegepast. Ook voor auto’s met een kilometerstand die hoger is dan 2.000 km. kan deze BPM tabel worden toegepast. Het is dan wel van belang dat de auto al een eerste buitenlandse toelating heeft.”

            Maar inderdaad, die 1000 euro bpm is de moeite niet eens waard.
            Trouwens is er volgens mij jurisprudentie te vinden waarbij de rechter oordeelde dat een auto met veel minder dan 2000km op de teller ook al niet meer als nieuw beschouwd wordt

            Login om te reageren
        • tvr1974 zegt

          10 december 2019 om 22:11

          @markos78: paar km moet minimaal 6k zijn.. dus je kan ff op en neer naar Portugal bijv en dan ben je er bijna.. en met export verz platen is t te doen..

          Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    10 december 2019 om 17:13

    Tja, het mag een beetje verleden tijd zijn zo’n hybride, in de praktijk kan het prima werken.

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      10 december 2019 om 17:41

      @dutchdriftking: ik denk niet dat het verleden tijd is voor dit soort. Het is maar net wat voor km’s je rijdt, hoeveel en waar. Het is een aanvulling op het hele aanbod

      Login om te reageren
      • bischero zegt

        10 december 2019 om 20:13

        @lekkerlinksrijden: zie mijn oom: halvering bijtelling in Dld en Zwe

        Login om te reageren
        • bischero zegt

          10 december 2019 om 20:13

          @bischero: *opm

          Login om te reageren
        • mashell zegt

          10 december 2019 om 22:50

          @bischero: van 2% naar 1% bijtelling in Duitsland, daar ligt dus niet echt iemand wakker van.

          Login om te reageren
    • vaakbenjetebang zegt

      10 december 2019 om 19:43

      @dutchdriftking: Ik denk dat ik met een reëel elektrisch bereik van 50km zo’n 85% van mijn ritten zonder een druppel benzine te verbruiken zou kunnen maken. Dat scheelt toch een beste plas benzine en dus geld en directe uitstoot.

      Login om te reageren
    • bischero zegt

      10 december 2019 om 20:12

      @dutchdriftking: in Duitsland en Zweden geldt een halvering van je bijtelling als je een PHEV rijdt.

      Login om te reageren
  3. intimrasiert zegt

    10 december 2019 om 17:23

    Hele interessante auto voor NL. Ik hoop dat ze deze aandrijflijn ook in de GLC gaan leveren, dan zit je ook lekker hoog in de file.

    Login om te reageren
  4. koeberg zegt

    10 december 2019 om 18:01

    > je verbruikt ook nog eens geen brandstof.
    Maar je verbruikt wel elektriciteit. Het is niet zo dat deze auto op de zon rijdt of zo. Eh nou ja, dat kan die wel, maar je weet wat ik bedoel.

    Login om te reageren
    • mr27 zegt

      10 december 2019 om 20:25

      @koeberg: Precies dit, stroom is niet gratis en wordt alleen maar duurder. Je kan dan ook beter het “verbruik” uitrekenen in prijs per km. Op die manier kan je het elektrische rijden makkelijker vergelijken, en natuurlijk ervan uitgaan dat je maar de helft rijdt op die accu.

      Login om te reageren
      • fanboy zegt

        11 december 2019 om 10:08

        @mr27: Nou met 60km kunnen veel mensen dagelijks op en neer rijden, puur elektrisch.

        Maar elektrische km prijs hangt erg af van je mogelijkheden. Het zal altijd goedkoper rijden dan de benzine A250.
        Maar of je altijd bij snellaadpalen laad, of juist gratis op je werk (of tegen zeer lage kostprijs), dat scheelt nogal.

        Login om te reageren
  5. ghost zegt

    10 december 2019 om 19:11

    Wat een absurd klein verschil in prijs..??‍♂️

    Login om te reageren
    • bischero zegt

      10 december 2019 om 20:16

      @ghost: kijk naar welke markt deze auto moet bedienen en welke doelgroep. DEU en SWE zakelijke rijders; 1/2 bijtelling. Dan is de keuze toch niet zo moeilijk? En als je hem hebt, dan kun je hem ook gewoon de prijslijst in NLD op slingeren.

      Login om te reageren
      • v60germany zegt

        10 december 2019 om 22:47

        @bischero: sterker nog, in Duitsland gaat de BEV naar kwarttarief en PHEV naar halftarief;
        Nog iemand een diesel? … anyone …?

        https://www.electrive.net/2019/10/10/klimaschutzprogramm-2030-bund-will-e-autos-und-ladenetz-foerdern/

        Login om te reageren
  6. RuVi zegt

    10 december 2019 om 19:21

    Met een echte EV rijdt je met 16 kWh makkelijk 100 kilometer. Beetje mosterd na de maaltijd dit…

    Login om te reageren
  7. fioravanti zegt

    10 december 2019 om 19:44

    Snap niet dat er op stekkerhybride modellen bpm subsidie zit. Hoe kun je nou bij aanschaf een korting geven zonder dat je kunt controleren of de berijder de stekker eraan hangt. Ronduit belachelijk dit beleid. Ik zeg allemaal aan de Toyota/Lexus hybride aandrijflijn totdat Waterstof technisch haalbaar is tegen betaalbare prijs. Of natuurlijk nog snel een Opel Ampera zoeken, gebruikt. Totaal ondergewaardeerd maar geweldig concept dat altijd werkt.

    Login om te reageren
  8. nopetrolnofun zegt

    10 december 2019 om 20:31

    Je bent toch compleet van de wereld om dan de zwaarlijvige hybride te pakken als de benzine variant sneller is en even duur ?

    Login om te reageren
    • peekaas zegt

      10 december 2019 om 21:47

      @nopetrolnofun: echt he! En dan heb je altijd je vermogen ipv alleen als je kleine accu pakketje opgeladen is

      Login om te reageren
    • b088y zegt

      10 december 2019 om 23:01

      @nopetrolnofun: even duur als je hem koopt, in dit segment word de auto niet gekocht maar geleased. Leasebedrag van PHEV is een stuk lager.

      Login om te reageren
  9. RiKe zegt

    10 december 2019 om 21:52

    €45.000 voor een hatchback… Ik weet nu echt even niet welke partij gekker is, de fabrikant, de overheid, of de consument MOCHT die er al 1 afnemen. Het is werkelijk van de zotten dat je voor een hatchback met een accu hier het bedrag betaald van een half huis

    Login om te reageren
    • romeoalfa zegt

      10 december 2019 om 23:12

      @rike: Stap eens de deur uit, het is bijna 2020..

      Login om te reageren
    • vbarchetta zegt

      11 december 2019 om 09:30

      @rike: €45.000 een half huis…? Waar kan je in NL nog een huis kopen voor €90.000..?

      Login om te reageren
  10. v60germany zegt

    10 december 2019 om 22:54

    Als je ziet dat de PHEV straks efficiënter is (en in dit geval al wordt), dan remt het letterlijk nog het feit dat de hoge prijs niet betaalbaarder wordt.

    Pieter Omtzigt zal hem in ieder geval niet gaan leasen, onze anti-PHEV-kroonprins heeft dat wel voor elkaar weten te boksen.

    Login om te reageren
  11. sprankel zegt

    10 december 2019 om 22:59

    Snap de prijs niet, als ik hem hetzelfde configureer als de C 300DE waar nog de B tussen moet, een heel pak meer vermogen heeft & geen fortuin kost aan brandstof als de batterij af is dan komt dit met moeite 8k goedkoper uit.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North