
Maar dan heb je wel een fantastisch circuitspeeltje.
In het woud van verschillende McLarens met een een V8 middenmotor met dubbele turbo voegt McLaren een nieuwe telg toe: eentje met een V8 middenmotor en twee turbo’s. Maar dat is net zoiets als klagen over te veel mayonaise, curry en uitjes op een frikandel speciaal.
Sterker nog, stiekem zou de McLaren 620R wel eens de ultieme McLaren kunnen zijn. Met 620 pk blijft het vermogen binnen de perken, ook al is het slechts 7 pk minder dan de McLaren F1… In plaats van zo veel mogelijk vermogen is de 620R voornamelijk afgestemd op zo veel mogelijk plezier en controle op het circuit.
Heel erg leuk natuurlijk, maar wat gaat zo’n circuitspeeltje nu eigenlijk kosten? We hadden al een Britse prijs zonder belastingen, maar we hebben nu de Nederlandse prijs inclusief BPM, BTW en afleverkosten: 364.000 euro moet je overmaken naar de firma Louwman. Een beetje haast is wel geboden, want er zijn slechts enkele exemplaren toegewezen voor de Nederlandse markt. Overigens is die 364.000 euro een ‘basisprijs’. Zo is er keuze uit slechts 3 kleuren, wil je iets anders, dan zul je je moeten wenden tot MSO.
Voor 364.000 euro kun je veel andere auto’s kopen. In de categorie ‘leukere circuitspeeltjes’ zijn er niet zoveel gegadigden. De Ferrari 488 GTB Pista koste 363.659 euro, alhoewel die lang en breed uitverkocht is. De Lamborghini Huracan Performante met atmosferische V10 en 610 pk kost 318.207 euro. Ook dat model zal binnenkort voorzien worden van een opvolger. Dus voorlopig heeft de McLaren 620R even het rijk alleen.
In nog geen 364.000 jaar.
Met de afschrijving van McLaren is dat ding heel snel de helft waard
Hij zal het waard zijn, maar liever een Huracan Peformante of 488 GTB. Geen F8 of Huracan Evo, de voorgangers zijn mooier.
@dutchdriftking: sowieso een Perfromante, want dat geluid. ?
@dutchdriftking: de Gallardo, F430 en 475 zijn nog mooier.
Doe mij maar een Pista, zonder enige twijfel.
Ik eet mn frikandel vaak au naturel dus ik snap de vergelijking niet goed.
Zoveel geld voor zo’n turbotorretje, no thanks dan liever de huracan.
Ik vind dit merk vreselijk klinisch, karakterloos en nietszeggend. Zou liever een gebruikte gt3 RS of 458 kopen voor minder dan de helft van het geld.
@cpp1: lekker origineel commentaar, op basis van?
100% de performante, veel mooier vind ik. Daarnaast dat geluid.. Heerlijk! Kan Mclaren niet tegen op. Plus een boel geld voor benzine over..
@ Willeme
Onder ‘leukere circuitspeeltjes’ vergeet je de Porsche 911 GT2 RS ?
OT, met een 600LT zou ik ook zeer tevreden zijn ?
Als ik mocht kiezen werd het de Huracan, heerlijk z’n ongeblazen V10.