• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit kost de nieuwe Audi TT Coupé

Auteur: JordyS, gepost 17 juli 2014 om 15:12 – 32 Reacties

Afbeelding Dit kost de nieuwe Audi TT CoupéAfbeelding Dit kost de nieuwe Audi TT CoupéAfbeelding Dit kost de nieuwe Audi TT CoupéAfbeelding Dit kost de nieuwe Audi TT CoupéAfbeelding Dit kost de nieuwe Audi TT CoupéAfbeelding Dit kost de nieuwe Audi TT CoupéAfbeelding Dit kost de nieuwe Audi TT CoupéAfbeelding Dit kost de nieuwe Audi TT Coupé

Audi TT Coupé
Nog een paar weken, dan kun je langs bij de plaatselijke Audi-dealer om de TT Coupé te bestellen. Zorg ervoor dat je 45.800 euro klaar hebt liggen, want dat gaat-ie minimaal kosten.

De eerste nieuwe TT’s zullen in november worden afgeleverd, maar is vanaf 8 augustus alvast te reserveren. De sportieve Audi is dan in drie uitvoeringen leverbaar, met de 2.0 TFSI-variant (230 pk, handgeschakeld) als instapmodel vanaf 45.800 euro. Voor de 2.0 TFSI quattro betaal je 52.600 euro, maar in ruil daarvoor krijg je onder andere een zestraps S tronic automaat in plaats van een handgeschakelde zesversnellingsbak. De dieselversie krijgt een 2.0 TDI-blok met 184 pk en kost 46.700 euro. De TT Coupé quattro sport ontbreekt vooralsnog.

De derde generatie van de TT krijgt standaard onder andere een digitaal dashboard, 17-inch lichtmetalen velgen, Xenon plus-verlichting en sportstoelen. Mocht je dat allemaal niet luxe genoeg zijn, dan zijn de TT’s ook verkrijgbaar in Pro Line-uitvoering, waarbij bijvoorbeeld parkeerhulp en Matrix LED-verlichting tot de opties behoren.

ModelMotorVermogenBijtellingPrijs
TT Coupé2.0 TFSI230 pk25 %€ 45.800
TT Coupé quattro2.0 TFSI230 pk25 %€ 52.600
TT Coupé TDI ultra2.0 TDI184 pk20 %€ 46.700

Ook interessant!

  • nieuwe gave lakken
    Nieuwe gave lakken voor dikke kleine Audi's
  • TT RS Heritage is eerbetoon aan Ur-quattro
  • Audi TT is goedkoper, maar nog steeds te duur
  • Video: nieuwe Audi RS3 gespot
    Video: nieuwe Audi RS3 gespot

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, Coupe, TT

Vorig bericht: « Marktplaats voor rijken biedt een uniek auto-aanbod
Volgend bericht: Video: gestrande terreinwagen verzuipt in oprukkende zee »

Lees Interacties

Reacties

  1. hansolo zegt

    17 juli 2014 om 15:13

    wel leuk dat quattro concept neusje

    Login om te reageren
  2. jipino zegt

    17 juli 2014 om 15:15

    Doe dan ook gelijk het plaatje van de nieuwe TT erbij… Dit is een beetje half werk hè.

    Login om te reageren
    • knipperlichtje zegt

      17 juli 2014 om 15:54

      @jipino: wat een originele grap zeg ;)

      Login om te reageren
      • jipino zegt

        17 juli 2014 om 16:33

        @knipperlichtje: Origineler dan deze TT…

        Login om te reageren
        • knipperlichtje zegt

          17 juli 2014 om 17:00

          @jipino: Autoblog comeback van de maand – Juli 2014

          Login om te reageren
        • fejjie zegt

          17 juli 2014 om 17:00

          @jipino: badum tssss

          Login om te reageren
      • 2cool4school zegt

        17 juli 2014 om 19:55

        @knipperlichtje: net zo origineel als jij bij dat rs6 artikel. Ik vind het een mooie verbetering en een prAchtig interieur

        Login om te reageren
        • knipperlichtje zegt

          17 juli 2014 om 21:42

          @2cool4school: dankjewel dat je mijn reactie zo origineel vind! Ik geef je helemaal gelijk, deze TT is inderdaad een mooie verbetering en het interieur is ook niet mis. Toch heb ik het gevoel dat je dat niet met je reactie wilt zeggen, maar juist in de persoonlijke aanval op mij gaat. Dan moet je natuurlijk wel aanhalingstekens gebruiken, anders weet ik niet of het een citaat is, maar met een gebruikersnaam als ”2cool4school” kan ik me indenken dat je dat niet begrijpt :)

          Login om te reageren
  3. tupperware zegt

    17 juli 2014 om 15:17

    46K voor een kale instapper?
    Dan moet je wel een enorme 0000 fan zijn als je hem dan nog koopt. Voor dat geld is er genoeg beter en sportiever spul te krijgen.

    Login om te reageren
  4. rammillius zegt

    17 juli 2014 om 15:21

    De vraag is echter. Hoe rijdt hij? of beter… Stuurt hij nu wel fatsoenlijk?

    Login om te reageren
  5. jaapiyo zegt

    17 juli 2014 om 15:24

    12K meer tov de Golf GTI met dezelfde techniek dus…vind ik nogal stevig.

    Maar ja nu weten de potentiele kopers in ieder geval hoeveel haar ze nog moeten knippen…

    Login om te reageren
  6. ikbenmnzus zegt

    17 juli 2014 om 15:34

    Zo jammer dat ze er nooit rwd van hebben gemaakt. De tt verdient dat gewoon.

    Login om te reageren
  7. Donstil zegt

    17 juli 2014 om 15:39

    Ik vind het maar een raar ding geworden, allemaal “scherpe” rechte lijnen en dan dat bolle dakje erboven.

    Login om te reageren
  8. ej20g zegt

    17 juli 2014 om 15:42

    Ik vind ‘m niet mooi. De vorige generatie vond ik soms best een grappig ding en als RS gewoon bruut. Maar dit (nog verder gevorderde) LED-festijn? Nee dankje.

    Login om te reageren
  9. knipperlichtje zegt

    17 juli 2014 om 15:52

    De standaarduitrusting gaat er op vooruit, helaas zullen er door het prijsverschil weinig mensen zijn die de quattro halen.

    Login om te reageren
  10. proost zegt

    17 juli 2014 om 16:00

    Onsamenhangend design vind ik.
    En dat schermpje als teller en als GPS lijkt me ook niet minder praktisch dan het gebruikelijke aparte systeem.

    Login om te reageren
    • henk123456 zegt

      17 juli 2014 om 16:23

      @proost: Inderdaad. Nu kun je je bijrijder niet meer de navi of iets anders laten bedienen omdat jij alles in het scherm ziet.

      Verder: is de achterkant gewijzigd of 1 op 1 overgenomen van de vorige?

      Login om te reageren
    • knipperlichtje zegt

      17 juli 2014 om 17:47

      @proost: vind je dat scherm dan even praktisch of praktischer?

      Login om te reageren
      • proost zegt

        17 juli 2014 om 17:59

        @knipperlichtje: hmm aan die zin klopt inderdaad iets niet, “minder praktisch” dus gewoon

        Login om te reageren
  11. jasperjvr zegt

    17 juli 2014 om 16:32

    mooi rustig interieur maar wel aan de prijzige kant. je krijgt nu wel erg weinig auto voor je geld

    Login om te reageren
  12. ds3thp zegt

    17 juli 2014 om 18:05

    Mooie bak, maar wat een geld zeg voor de instapper!

    Voor dat geld zou ik persoonlijk toch een fully loaded RCZ-R kopen!

    Login om te reageren
  13. frietjemet zegt

    17 juli 2014 om 18:35

    Blijft een kappersauto, dan is een a5 toch een stukken betere keuze als je als man bij audi gaat shoppen. En ook nog sportiever.

    Login om te reageren
  14. HZW zegt

    17 juli 2014 om 19:06

    Je krijgt het standaard digitale dashboard in de TT.
    Als je navigatie wil hebben moet je “MMI® Navigation plus mit MMI® touch” aanklikken voor ruim € 2.000,- , verder zal je ook nog het “Media Sound Pakket” van ruim € 900,- moeten nemen, navigatie kan niet gekozen worden zonder dit pakket, dus je bent dan heel ruim € 3.000,- verder, omdat je ook nog de phonebox van € 290,- moet kiezen om handfree te kunnen bellen (dan plak ik wel een TomTom tegen de voorruit aan)
    En als je dit alles wel kiest dan neem je waarschijnlijk niet het standaard luidspeakers, dus komt er nog “Bang&Olufsen” bij voor € 850,-
    LED koplampen kosten ruim € 1.200,- en Matrix LED kost ruim € 2.100,-

    Verder is het design van de nieuwe TT om te huilen, wat een bij elkaar geraapt zooitje.

    Login om te reageren
  15. stanoow zegt

    17 juli 2014 om 19:11

    Jeetje, wat een draak van een auto zeg!

    Login om te reageren
  16. HZW zegt

    17 juli 2014 om 19:14

    Ach voor dat je zo’n lelijk ding voor de deur hebt staan, ben je zo maar 60 ruggen verder.

    Login om te reageren
  17. rs_1989 zegt

    17 juli 2014 om 20:32

    Hoe sportiever de Audi, hoe saaier de optielijst.. Hier kan je maar kiezen uit 3 interieur kleuren, bij een RS maar uit twee (zwart of grijs).. Dat doet BMW wel een stuk beter

    Login om te reageren
    • ej20g zegt

      17 juli 2014 om 21:30

      @rs_1989: dat heb ik ook nooit gesnapt. Geef je een hoop geld uit voor een auto, kun je alleen kiezen voor saaie kleuren. Ik vind persoonlijk niks mooier dan een lichtbruin interieur zoals dat bij bijvoorbeeld Porsche te krijgen is.

      Login om te reageren
  18. HZW zegt

    17 juli 2014 om 20:50

    De keuze in buiten kleuren is ook dramatisch.

    Login om te reageren
  19. berlinetta zegt

    17 juli 2014 om 21:10

    De TT gaat iedere generatie alleen maar achteruit qua design. Ben benieuwd naar de opvolger.

    Login om te reageren
  20. HZW zegt

    17 juli 2014 om 21:36

    http://www.audiblog.nl/wp-content/Audi-TT-Schets-AutoBild.jpg

    Login om te reageren
  21. heer zegt

    26 juli 2014 om 01:37

    Liever een 3 serie?

    Login om te reageren
  22. bjorn_verborgt zegt

    17 september 2014 om 11:31

    Prijzen in Belgische online configurator liggen op 38700 voor de versies zonder quattro, zowel tdi 184 als 2.0 tfsi.
    Verder vind ik de achterkant zo saai. Altijd diezelfde ronde Beetle kont waarbij de lichtblokken me zelfs doen denken aan een 407 coupé.
    De A3 sedan/A5/CLA of nieuwe mondeo hebben in mijn ogen dan toch net wat meer muscle car appearance.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North