• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi TT quattro sport: 420 pk sterke conceptracer

Auteur: sir_smokalot, gepost 4 maart 2014 om 09:22 – 16 Reacties

Afbeelding Audi TT quattro sport: 420 pk sterke conceptracerAfbeelding Audi TT quattro sport: 420 pk sterke conceptracerAfbeelding Audi TT quattro sport: 420 pk sterke conceptracerAfbeelding Audi TT quattro sport: 420 pk sterke conceptracerAfbeelding Audi TT quattro sport: 420 pk sterke conceptracerAfbeelding Audi TT quattro sport: 420 pk sterke conceptracerAfbeelding Audi TT quattro sport: 420 pk sterke conceptracerAfbeelding Audi TT quattro sport: 420 pk sterke conceptracer

Audi TT quattro sport concept
Surprise! Na de TT en TTS gisteren schudt Audi een derde TT Coupé uit zijn mouw: de quattro sport concept, met een 420 pk en 450 Nm sterke 2.0 TSFI.

Aangezien Audi toch al een geheel nieuwe TT maakte dachten ze: ‘kom, daar kunnen we ook wel een iets meer hardcore, racy concept bij verzinnen’. Deze quattro sport hielden ze even vast tot na het VAG-event van gisteren, want wie wat bewaart, die heeft wat.

De TT quattro sport legt 1.344 kg in de schaal en is vooral bedoeld om te tonen hoe ver de EA888-motor op te voeren is. In dat geval: kijk even naar concerngenoot Volkswagen, Audi, die persten in de Beetle GRC al meer dan 600 pk uit de vierpitter.

De wielkasten van deze TT steken 30 mm verder uit dan bij het productiemodel, en het concept is uiteraard royaal voorzien van koolstofvezel. Qua interieur geldt ‘less is more’. Je gaat natuurlijk geen overbodig gewicht meezeulen op het circuit. Om het toch een beetje cosy te maken is in het interieur veelvuldig gebruik gemaakt van Alcantara.

Het motorblok heeft een turbodruk van 1,8 bar, en is gekoppeld aan een S-Tronic transmissie. We zouden er graag dieper op in gaan, maar we zien vanuit onze ooghoek dat de Maserati Alfieri zojuist officieel is gegaan. Next!

Ook interessant!

  • De Audi Sport Quattro is terug (en elektrisch)
  • Übergeil: Audi bouwt moderne Sport Quattro voor Ken Block
  • TT RS Heritage is eerbetoon aan Ur-quattro
  • Meer Audi Sport dealers
    Meer Audi Sport dealers voor Nederland

Nieuwste artikelen

  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
  • Dit zijn alle nieuwe auto’s die in 2026 uitkomen
  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, concept, geneve-2014, Lichtgewicht, Racing, TT

Vorig bericht: « Renault Clio R.S. Monaco GP is officieel witheet
Volgend bericht: Maserati Alfieri Concept uit alle hoeken »

Lees Interacties

Reacties

  1. 370z_stillen zegt

    4 maart 2014 om 09:28

    Deze ziet er wel weer vet uit! Maar deze is weer niet te krijgen in handbak? :(

    Login om te reageren
    • nickjdeg zegt

      4 maart 2014 om 22:25

      @emilio89: de vorige tt was in elke versie met handbak te krijgen zelfs in de rs

      Login om te reageren
  2. italia007 zegt

    4 maart 2014 om 09:29

    Ziet er goed uit! Maak dit maar meteen de TT-RS!

    Login om te reageren
  3. autonieuwsvandestraatje zegt

    4 maart 2014 om 09:31

    420

    Login om te reageren
    • volante zegt

      4 maart 2014 om 09:32

      @autonieuwsvandestraatje: +10
      Me was tinkin da same badman

      Login om te reageren
      • sir_smokalot zegt

        4 maart 2014 om 09:54

        @volante: Alle stoners verwijzen we met liefde door naar bakfietsenbrownieblog.nl :)

        Login om te reageren
  4. sebasjuhh zegt

    4 maart 2014 om 09:42

    Is die 4cyl dan zoveel lichter dan de 5cyl? Neem aan dat ze vanuit dat oogpunt voor een 4 hebben gekozen.

    Login om te reageren
    • motoragent zegt

      4 maart 2014 om 10:18

      @sebasjuhh: Ga er maar van uit dat het voor de uitstoot gedaan is, zo’n 5-cilinder is simpelweg iets minder prettig voor het milieu.

      Login om te reageren
  5. heidi zegt

    4 maart 2014 om 09:46

    Ik ben geen fan van de TT, maar deze ziet er best wel oke uit.

    Login om te reageren
    • sydney zegt

      4 maart 2014 om 09:52

      @heidi: Wat heidi zegt.

      Login om te reageren
  6. str8six zegt

    4 maart 2014 om 10:01

    De tering, die auto is nog niet eens op de weg of te koop en ze beginnen al met uitmelken….

    Login om te reageren
  7. EJS zegt

    4 maart 2014 om 10:08

    Zou dit betekenen dat de vijfcilinder met pensioen gaat?

    Login om te reageren
  8. E34M5Touring zegt

    4 maart 2014 om 10:21

    Ik vind het meer iets waar ABT mee zou komen, 2wkn na introductie. Beetje teveel ’tjoening’ voor mijn smaak. 420pk uit een 2.0l is wel fors. En minder gewicht in de neus is voor een Audi altijd goed.

    Login om te reageren
  9. stancedjetta zegt

    4 maart 2014 om 10:28

    Audi heeft zelf nog gezegd een vijf cyl te plaatsen in de tt-rs dus die word misschien nog wel dikker als deze

    Login om te reageren
  10. Joerek zegt

    4 maart 2014 om 10:30

    100kg lichter. Voornamelijke winst is MQB platform (-50kg). Dan is de nieuwe haldex ook lichter (geen idee hoeveel). Van 5 naar 4 cilinders is natuurlijk ook weer wat winst. Alleen wel grotere turbo nodig denk ik :)

    Login om te reageren
  11. pvs1 zegt

    4 maart 2014 om 13:34

    En ook 5K aan andere motoronderdelen om het een beetje langer mee te laten gaan..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North