• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit kost de VW Golf TSI 1.0 BlueMotion met 20% bijtelling

Auteur: Author, gepost 31 juli 2015 om 15:35 – 3 Reacties

VW Golf 1.0 TSI BlueMotion


Wel profiteren van lage bijtelling maar geen trek in een diesel? Volkswagen biedt een mogelijke oplossing.

De Golf TSI 1.0 BlueMotion komt met zijn beperkte uitstoot van 99 gram CO2 per kilometer in aanmerking voor de 20%-categorie. Het 1-liter driecilinderblokje is goed voor 115 pk en 200 Nm. Vrij stevige getallen dus, voor een motor met zo’n beperkt slagvolume.

Hiermee gaat de Golf van 0-100 km/u in 9,7 tellen, de topsnelheid ligt op 204 km/u. De Golf Variant doet met 10,4 seconden iets langer over de standaardsprint. De gewone Golf mag overigens 1.000 kg trekken, voor de Variant geldt een maximumgewicht van 1.100 kg.

Prijzen voor de business edition beginnen bij 23.950 euro voor een Golf 1.0 met handbak. De versie met 7-traps DSG doet er 2.500 euro bovenop. De variant versies zijn in beide gevallen 1.040 euro duurder.

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
    Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
  • Volkswagen Golf 8 R rijtest video
  • Video: politie Limburg stopt gestolen Volkswagen Golf
    Video: politie Twente stopt gestolen Volkswagen Golf
  • Golf 8 infotainment
    Volkswagen pakt grootste nadeel Golf 8 grondig aan

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

20%-bijtelling, benzine, bijtelling, bluemotion, golf, golf-7, Volkswagen

Vorig bericht: « Wat is de overeenkomst tussen deze motor en een RX-7?
Volgend bericht: Wat voor sport beoefent de eigenaar van deze Nissan GT-R? »

Lees Interacties

Reacties

  1. stgp zegt

    31 juli 2015 om 18:43

    Bak geld voor 3 cilinders…nu zonder jaloezie; knappe prestatie, 99 gram Co2!

    Login om te reageren
  2. wieowie zegt

    1 augustus 2015 om 11:14

    Zeker knappe prestaties maar die prijzen slaan nergens op. Het is maar een Golf. Hopelijk is deze motor beter dan de rest van het gamma bij VAG.

    Login om te reageren
  3. jrsmoke zegt

    8 augustus 2015 om 00:01

    Mijn voorloopauto was een golf 6 variant 1.2 TSI destijds.

    Redelijk pittig autootje moet ik toegeven, maar had toen al het idee dat zo’n relatief klein blok nooit goed kan zijn op de lange termijn.

    Je voelde ook wel dat tijdens het rijden alles zeer stressig aanvoelde.

    Kan me niet voorstellen dat zo’n Up blokje met een turbo erop dan wel lekker moet voelen…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North