Dit kost open rijden met de Mercedes E-klasse

Auteur: , 28 Reacties

Het heeft even geduurd, maar het Nederlandse prijskaartje is bekend.

Mercedes koos Genève als podium voor de kersverse E-klasse cabrio. Merc maakte destijds bekend wat we allemaal konden verwachten van de cruiser en met welke motoren de auto zou komen, maar een prijs was op dat moment nog niet bekend.

Daar komt Mercedes vandaag op terug. Instappen doe je vanaf 64.577 euro. Daarvoor krijg je de E 200 met ‘slechts’ 184 pk en 300 Nm aan koppel. Daarna volgt de E220 d. 194 pk, 400 Nm en een prijs van 69.391 euro. Dan de dikste viercilinder uit het gamma. De E 300, met 245 pk en 370 Nm. Kosten: 72.171 euro.

Een viercilinder is zowel een vloek als een zegen. Het stoot nu eenmaal minder CO2 uit met een gunstigere totaalprijs voor ons Nederlanders. Na de E 300 komt de aanzienlijk duurdere E 350 d 4Matic met een V6. 258 pk, een zalige 620 Nm en een prijs van 90.769 euro. Dan komen we bij de vijfde en laatste voorlopige mogelijkheid voor de Mercedes E-klasse Cabrio: de E 400 4Matic. 333 pk, 480 Nm voor een slordige 99.060 euro.



28 reacties

Mooie wagen zeg!
Deze is echt precies goed. De C- en S-klasse coupé vind ik ook mooi, maar toch vind ik de verhoudingen daar niet helemaal kloppen. Bij de C oogt de heup te fors, terwijl de S net wat te dik oogt. Deze E-klasse daarentegen precies goed. Doe mij maar een E400 met AMG stylingpakket in metallic Smaragdgroen met 20 inch multispaaks velgen (de voorlaatste optie in de configurator van de coupé) en het interieur in zadelbruin nappaleer.
@Edge: Amsterdam had een smaragd groene staan, echt een hele toffe kleur
Prachtige car maar wat een boel centen voor een E400.
Best een knappe wagen. Alleen een beetje jammer dat de zescilinders er aleen als 4matic zijn, maakt ze onnodig zwaar en duur en lijkt me op een cabrio niet echt noodzakelijk.
Kost duur mang.
@alcantara: *kost veel mang.
Prachtige bak, schitterend interieur ook, past goed bij de cabrio.
Ben ik de enige die vindt dat het verschil tussen de C en E groter is dan het verschil tussen de E en S? Vooral op het gebied van interieur.
@romeoalfa: Vast niet.
Ben benieuwd hoe dat lichtrandje in het dashboard er in het echt uitziet. Vooral in het blauw moeilijk te beoordelen of het net mooi of net snollig is. Verder zeer puike bak.
@beefcake: dat lichtrandje kun je instellen in alle kleuren van de regenboog, evenals de lichtsterkte.
Wordt echt hoog tijd dat de NEDC vervangen wordt door een eerlijkere test die recht doet aan de praktijk. Hopelijk geeft dat grotere motoren weer een kans.
@r3fl3x: En dan? Als de overheid het geld bij de automobilist vandaan wil halen verzinnen ze wel weer wat anders. PK belasting of iets dergelijks.
@Edge: belasting op pk’s, liever vandaag dan gister. Lekker een luie 6 cilinder rijden die bulten koppel heeft ipv veel nutteloos topvermogen.
@lekbak: als je veel koppel wil zijn die downsizing turbo motoren eigenlijk precies wat je zoekt.
@mashell: welnee, een stofzuiger komt pas op gang bij ±1500rpm, en eigenlijk wil je rond de 2000 zitten voor het lekkere vermogen. Een zware atmosferische motor die laagtoerig is komt bij rustig rijden niet eens aan de 1500rpm. En pakt daarbij vanaf stationair sterk op. En daar heeft een downsize blokje echt helemaal niks te vertellen.
@Edge: bestaande systeem mogen ze van mij zelfs handhaven, ik ben voor een belasting op uitstoot. Alleen de motoren die nu goed uit de test komen zijn motoren die en minder rijden en in de praktijk helemaal niet zo zuinig zijn. Wat was die Autoweek test ook alweer waarin een Z06 Corvette zuiniger was dan een hybride oid?
Wat een prijsgat tussen de 300 en 400!! 🤤 25k. Ik zou kiezen voor een 200 met chip en knappe uitrusting.
@sander1980: hear hear! Meer dan genoeg voor waar het gros deze auto voor gaat gebruiken: lekker cruisen
Allemachtig wat lelijk dat lange beeldscherm naast het geld grootste reden om deze niet te kopen. Wat lelijk !!!
De viercilinder kom op man, deze cruiser rijdt je toch met een zijdezachte 6
Wat een lelijke ordinaire auto!. Typisch Duits.
>instappen vanaf 64.5k (84.5k voor een beetje een fatsoenlijke uitvoering)
>en nog maar een 4-pitter motor.
Doe je toch niet? Zo’n NICE BOAT neem je toch echt met een zware/zwaardere motor…
Die prijs valt erg mee, echter zou ik absoluut geen schraal 4 cilindertje willen in deze auto. Een fijne smeuïge 6 cilinder past het best bij deze E. Een V8 met herrie word weer een beetje proleet
Proleterig
Wachten op de AMG dus. Voor het geluid!!!!
Weer zo een saaie mercedes.bah

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).