Dit is de Mercedes E-klasse Cabrio

Auteur: , 48 Reacties

Met z'n viertjes de elementen trotseren zonder in te boeten op waftability? Zoek niet verder, dit moet 'm worden.

Voor het officiële debuut op de beurs in Genève heeft Mercedes de plaatjes en specs van de E Cabrio online gegooid: de auto die het gat tussen de dakloze C-klasse en S-klasse mag opvullen. Volgens Das Haus deelt de nieuweling nauwelijks onderdelen met z’n voorganger, de nadruk wordt vooral gelegd op de aluminium basis die bijna dezelfde stijfheid garandeert als de coupé.

Het uiterlijk mag haast geen verrassing heten en de soft top is leverbaar in de kleuren bruin, blauw, rood en zwart. Het dakkie kan tot snelheden van 50 km/u worden geopend en gesloten, wat 20 tellen duurt. De bagageruimte meet 385 liter met het dak gesloten en 310 liter met het dak open. Best een nette score, die natuurlijk vooral te danken is aan de aparte ruimte waar het dak grotendeels wordt ondergebracht in geopende toestand.

Interieur

Verder werd de E Cabrio flink groter dan z’n voorganger. De nieuweling is 4826 mm lang (+ 123 mm), 1860 mm breed (+ 74 mm) en 1428 mm hoog (+ 30 mm). Wielbasis en spoorbreedten groeide eveneens voor een betere wegligging en meer ruimte voor de passagiers. Voor passagiers voor en achter namen hoofd- en schouderruimte toe.

Het interieur kennen we grotendeels uit de coupé. Standaard zit er een 8,4 inch monitor in het dashboard, maar twee 12,3 inch schermen staan op de optielijst. Ook het motorenaanbod komt overeen met dat van de gesloten broer. De E 200 krijgt een geblazen 2.0 met 184 pk en 300 Nm. De E 300 tovert 245 pk en 370 Nm uit hetzelfde blok. Het dieselaanbod bestaat uit de E 220d met 194 pk en 400 Nm. Topper van de range is voorlopig de E 400 4Matic met 333 pk en 480 Nm uit een 3.0 V6.

Nederlandse prijzen worden ongetwijfeld snel bekend gemaakt, tot die tijd kunt u wegdromen bij de plaatjes.

UPDATE: De prijzen zijn inmiddels bekend. Je checkt ze HIER.



48 reacties

Waarom je de nieuwe Astra nu wilt configureren bekijk het hier!.
Waarom over een E praten als je vervolgens een C en een S laat zien op de foto’s…
@ptothem: in een oogopslag zie je aan de koplampen over welke type het gaat. Tenzij je een bril nodig hebt..
@moewat: Ik heb een bril nodig
@moewat: en dat is nu net wat ik niet mooi vind.
Oeh zon blauwe kap ziet er wel fancy pancy uit, een hardtop was alleen voor deze auto misschien wat beter geweest
@janmetdelangeachternaam: echt niet, die stoffen kap maakt deze auto. Erg fraai. Dat vind ik ook zo zonde van de 4 serie cabrio…dat stalen dak verprutst het hele design.
Kan nou niet zeggen dat ik verrast ben. Maar wat een mooie auto is dit.
Ik vind van die achterzetels waar je niet op kunt zitten (als je benen hebt) toch altijd een beetje lachwekkend. Wie hou je voor de gek met je ‘vierzits’ cabrio?
@italdesign: In een hele hoop gevallen heb je gewoon gelijk. Maar met deze auto ziet het er uit alsof je redelijk ruim achterin kan zitten. Kijk hier maar eens naar: http://www.autoblog.nl/gallery/Mercedes/E_Klasse_Cabrio_2017/Mercedes-E-klasse-cabrio-2017-63.jpg
@viezefreddyw: ik mag het hopen ja. Anders kun je net zo goed een C-cabrio kopen. Ze zien er toch hetzelfde uit :-)
@viezefreddyw: Het grappige is, is dat je zelfs in een S-Klasse Cabrio amper achterin kunt zitten. Hoe groter de binnen ruimte, hoe groter het dak, hoe groter de kofferbak. En daar ben je nou eenmaal in beperkt. Je zal nooit ruim kunnen zitten in een 4-zits cabrio.
@87sandyd: als je er vier Nederlanders in probeert te proppen heb je absoluut gelijk, maar het overgrote deel van de wereldbevolking zal wel comfortabel met z’n vieren in dit soort cabrio’s kunnen reizen.
via Android app
@erwh: @willeme Waarom hebben zulke grote cabrio’s toch altijd zo weinig binnenruimte? Ik bedoel, Caddilac stijl is wellicht wat too much, maar das tenminste echt een 4zitter..
Het is geen verrassing meer hoe hij er uit zou komen te zien. Maar ik vind hem wel heel erg mooi geworden. Als een E500 (meer heb je niet nodig in zo’n auto) moet het een heerlijk ding zijn om te cruisen. Geen haast, dakje open, vrouwtje naast je en touren door de Italiaanse bergen en langs de kust. Dit lijkt mij de meest ideale auto daarvoor.
@viezefreddyw: of een Sl
@viezefreddyw: Ben het met je eens, maar dan twijfel ik toch nog tussen deze en de 911 cabriolet.
@maxim007: Een 911 Cabriolet is een veel sportievere auto, deze E-klasse Cabrio een echte cruiser. Daarmee geen eerlijk vergelijk. Dan zou je de SL moeten pakken ondanks dat hij een achterbankje mist.
@viezefreddyw: Totdat je erachter komt dat een SL een E klasse onderstel heeft :)
@viezefreddyw: Jammer genoeg blijft het waarschijnlijk beperkt tot een E400 of de iets te uitbundige AMG E43, maar dan nog is het inderdaad de ideale cruiser.

Hij zal alleen schreeuwend duur worden, aangezien je voor een C-klasse Cabrio al gauw 70.000 euro betaald. En aangezien een S-klasse Cabrio al gauw 170.000 euro kost, zit daar een groot gat tussen.
Ik verwacht dat dit de eerste auto in dit segment is waar je voor non-AMG-uitvoeringen (maar wel een dikke motor) met veel opties makkelijk de 110.000 euro passeert.
@granlusso: waarom zou er geen 500 komen??
@granlusso: Met een beetje geluk betaal je een C en neem je een S mee niemand die het ziet :)
@riri: Hahaha
@granlusso: Met een beetje geluk betaal je een C en neem je een S mee niemand die het ziet :)
Deze auto is naar mijn mening nu al niet meer bijzonder doordat de C en S cabrio (overigens identiek) er al een tijd zijn.
@huracan: hoeveel maanden is de C-cabrio inmiddels op de markt?
@rubenpriest: zal hier dan een Brabus ‘750’ versie van komen?
@willeme: We gaan het meemaken..
Mooie wagen voor bij het buitenverblijf in de zon. Hier helaas een beetje nutteloos. Hardtop of targa-dak à la Porsche passen in onze klimaatstreek beter. Tussen De C en S-klasse vind ik dit wel de mooiste versie!
@leaper035t: met 30-35 graden en de zon loodrecht op je bolletje wil ik niet in een cabrio zitten. Het Nederlandse klimaat voor een cabrio is prima te doen
@lekkerlinksrijden: ik dacht eerder aan de overwinteraars in het zuiden als het daar
@leaper035t: * als het daar een aangename 20 tot 25 graden is ;)
@leaper035t: ja dan wel idd. Daarom is het Nederlandse klimaat voor een cabrio ook prima en met de air-scarf aan kun je tot vrij lage temperaturen toch open rijden
Zo te zien is Mercedes ook weer van de windgordijn boven de voorruit afgestapt? Dat wordt weer een windscherm plaatsen boven de achterbank.
Ik vind het een mooi ding. Weinig onderscheidend van zn broers, maar dan wel weer de mooiste.
Ook vraag ik me af of over 5 jaar de versie met echte tellers en ‘klein’ schermpje het beter doet, of dat zo’n ipad-gallerij toch wel waarde vast is.
Ik reageer alleen maar om te zeggen dat ik de huidige Mercedes’ niet meer zo spannend vind. Het is enorm voorspelbaar (goh, zou er een 63s versie van komen?) en het lijkt allemaal op elkaar. Ik dacht dat Audi daar alleenheerser in was.

Maar goed, deze comment boeit jullie waarschijnlijk net zoveel als mij de hele line-up van Mercedes
@gulli: Dat is juist het mooie aan Autoblog. Lekker vrijblijvend onze meningen geven over alle auto’s en alle randzaken daaromheen. Zolang onze meningen maar onderbouwd zijn, is dat juist het mooie ervan.

Dussss. Lekker doorgaan met comments!
Wat lijkt me dit een waanzinnig fijne bak (van mei tot september).
Woow! Wat een vooruitgang op zijn voorganger, en dat was al een topauto!
Hij is zeker mooi maar ik vind het erg jammer dat de C en S klasse er zo veel op lijken. Ik ben geen liefhebber van het merk en dat alles zo op elkaar lijkt maakt het niet beter. Ook vind ik die grote beeldschermen niet mooi. In een S-Klasse kan dat wel want dat is gewoon een luxe slee, maar in een cruiser als dit zouden voor mij gewone tellers mooier zijn.
Echt een mooie wagen weer van Mercedes. Ik vind het nog steeds jammer dat alle modellen op details na zo veel op elkaar lijken.

En wie verzint die hoeren verlichting in het interieur? Past dat bij de doelgroep voor zo’n auto?
Zeer mooi. Alleen vind ik de achterkant zo zielig ten opzichte van de voorkant. Op de s en c klasse cabrio past het maar. Iet op deze
Bloedmooie wagen. En ach dat Mercedes de wagens in Small, Medium en Large levert zie ik niet als een probleem, dat is bij kleding ook zo. Heeft me ook nooit gestoord.
Geweldig mooie wagen. De S-klasse cabrio is mooi maar eigenlijk iets de lomp, de C-klasse cabrio is ook mooi maar oogt eigenlijk iets te gedrongen, en deze E-klasse cabrio is precies goed. Lekkere motor erin, kermisverlichting aan de binnenkant uitzetten en heerlijk zorgeloos cruisen.
Damn wat is ie mooi, hebben hebben die met blauwe kap graag.
Wel een paar foute velgen hoor
Niet verrassend natuurlijk, maar wel gewoon heel fijn.
Ik sta versteld van de schoonheid van deze auto, vooral die champagne kleurige met spaak wielen, graag bij mij op de stoep parkeren. Bij voorbaat dank!
Moest spontaan terugdenken aan de cock’o’meter uit Top Gear. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat die bij de BMW en Audi cabrio’s vol uit zouden slaan en dat het dakloze gamma van Mercedes er probleemloos voorbij zou rijden. Klasse!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).