• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit kosten carbon wielen op je BMW S1000RR

Auteur: RubenPriest, gepost 20 augustus 2020 om 08:57 – 28 Reacties

BMW onthult carbon wielen voor S1000RR

De razendsnelle motorfiets nóg beter laten sturen doe je volgens BMW Motorrad met deze set carbon wielen voor de S1000RR.

De BMW S1000RR is een ontzettend dynamische en snelle motorfiets. Zijn gewicht van slechts 204 kg (met volle tank) in combinatie met het vermogen (207 pk) staan garant voor indrukwekkende prestaties. Je kunt echter nóg meer van het gewicht snoepen met deze nieuwe carbon wielen voor de S1000RR.

De standaard aluminium wielen op de motorfiets wegen al 1.6 kg minder in vergelijking met het oudere model van enkele jaren geleden. Deze carbon wielen voor de S1000RR snoepen nog eens 1.7 kg van het gewicht af. De wielen zijn onderdeel van een M Performance optie. BMW M Performance is niet alleen voor de auto’s van het merk, maar ook BMW Motorrad heeft toegang tot een M Performance catalogus met goodies gericht voor de motorfietsen van het merk.

carbon wielen voor S1000RR

De carbon wielen komen met 5 mm dikke remschijven. Standaard heeft deze motorfiets remschijven met een dikte van 4.5 mm. De set carbon wielen zijn vanaf heden verkrijgbaar voor de BMW S1000RR. Je kunt de set enkel bestellen in combinatie met het M Pakket. Dit bestaat uit een lichtgewicht batterij, Rijmodi Pro, een M Sport buddyseat, een lakkleur combinatie van wit, rood, blauw en dus die carbon wielen. Het M Pakket kost 4.015,99 euro. De motorfiets zelf heeft een vanafprijs van 22.450 euro.

Ook interessant!

  • Dit filmpje roept alleen maar vraagtekens op
    Deze video roept alleen maar vraagtekens op
  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • BMW 2 Serie M Performance
    Nieuwe BMW 2 Serie met M Performance goodies
  • Op stap met de BMW S1000XR

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

bmw-motorrad, carbon, geld, m-performance, Motorfiets, s1000rr

Vorig bericht: « 1,75 miljoenste Corvette kost eigenaar maar 168 euro
Volgend bericht: Lezersvraag: de nieuwe naam voor Circuit Zandvoort? »

Lees Interacties

Reacties

  1. escort77 zegt

    20 augustus 2020 om 09:25

    Mooi, die dikkere remschijven compenseren dan voor de lichtere velgen ?

    Login om te reageren
    • p3r0x zegt

      20 augustus 2020 om 09:44

      @escort77: ik lees niet dat ze dikKER zijn. 5mm is al niet veel, lijkt me niet dat de standaard schijf dunner is.

      Login om te reageren
      • giel zegt

        20 augustus 2020 om 10:22

        @p3r0x: standaard 4,5mm staat erin

        Login om te reageren
  2. torsen zegt

    20 augustus 2020 om 09:27

    @RubenPriest: deze wielen zaten al vanaf lancering in het M-pakket. Volgens mij geeft dit persbericht aan dat ze ook los verkrijgbaar worden.

    Login om te reageren
    • torsen zegt

      20 augustus 2020 om 10:08

      In het Nederlandse persbericht vermelden ze ook de prijs trouwens: De M Performance Carbon wielen voor de BMW S 1000 RR zijn verkrijgbaar voor € 4.000 (incl. BTW).

      Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    20 augustus 2020 om 09:28

    Het is een stervensdure fiets, maar hij maakt wel hebberig.

    Login om te reageren
    • karaya zegt

      20 augustus 2020 om 10:02

      Nergens last van.

      Login om te reageren
    • wimof zegt

      20 augustus 2020 om 10:53

      Motorfietsen zijn per definitie altijd “stervens” gevaarlijk.

      Login om te reageren
      • kenner zegt

        20 augustus 2020 om 18:50

        @wimof: e-bikes, alcohol en zandstormen ook

        Login om te reageren
        • wimof zegt

          20 augustus 2020 om 19:49

          klopt als een bus.

          Login om te reageren
    • sollie1984 zegt

      20 augustus 2020 om 11:59

      @dutchdriftking: bijna alle superstorm motoren zijn vandaag de dag duurder geworden.

      Login om te reageren
      • mustanggt500 zegt

        20 augustus 2020 om 20:07

        @sollie1984: dat is altijd al zo, het zijn nou eenmaal de motoren met het meeste aan elektronica en ontwikkeling. Zo’n ding moet het maximale leveren en ook nog op de openbare weg te houden zijn voor een “leek”. Even een kawasaki z900 maken met bijna alleen maar componenten die je al hebt is vanzelfsprekend een stuk goedkoper

        Login om te reageren
  4. fernie zegt

    20 augustus 2020 om 09:38

    Valt erg mee!

    Login om te reageren
  5. Yzord zegt

    20 augustus 2020 om 10:08

    Mooie fiets, maar helaas BMW. Betekent dat ik mijn hand niet op mag steken naar andere motorrijders. Jammer.

    Login om te reageren
    • michiel_vandelft zegt

      20 augustus 2020 om 10:17

      @Yzord: Waarom dat?

      Login om te reageren
      • Yzord zegt

        20 augustus 2020 om 12:26

        @michiel_vandelft: schijnt gebruikelijk te zijn onder BMW rijders haha

        Login om te reageren
        • por100 zegt

          20 augustus 2020 om 13:40

          hahaha heerlijk, motoragenten en verboden motorclub-rijders mogen ook niet zwaaien. Die hebben het ook heel zwaar …

          Login om te reageren
          • rickie2811 zegt

            20 augustus 2020 om 22:17

            @por100: ik stak gisteren tijdens het motorrijden nog m’n handje op naar 2 motoragenten en ze deden zowaar allebei ook een vriendelijke groet terug

            Login om te reageren
  6. cabriohater zegt

    20 augustus 2020 om 10:13

    Maar hoe zwaar zijn ze nu dan? En ik was net gewend aan de oude koplampen

    Login om te reageren
    • f40racer zegt

      20 augustus 2020 om 11:41

      @cabriohater: Als je er 8 jaar over doet om aan die koplampen te wennen is dat niet hun schuld :p.

      Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      20 augustus 2020 om 14:45

      @cabriohater:

      Inderdaad, dat wil ik dus ook weten.

      En waarom zijn de schijven dikker geworden? Je zou verwachten bij lichtere wielen dat je remmen juist minder weerstand krijgen en dus gelijk of zelfs lichter zouden kunnen.

      Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        20 augustus 2020 om 17:45

        Tja, ’t is maar wat je dikker noemt. Een halve mm is niks wereldschokkend, toch? En sportieve auto’s hebben grotere remschijven dan een doorsnee auto, dus wie weet is dit de reden? Hoe dikker/groter het materiaal, hoe langzamer het op temperatuur komt.

        Login om te reageren
        • boomhauwer zegt

          21 augustus 2020 om 19:48

          @SimonMc: warmte dissipatie

          Login om te reageren
  7. R zegt

    20 augustus 2020 om 20:27

    Het lagere gewicht van de wielen zorgt voor makkelijker sturen…heeft te maken met gyroscopisch effect.
    Iets zwaardere remschijven hebben minder effect door de kleinere diameter.
    Gewichtsbesparing had als doel scherper sturen…. niet sneller optrekken of iets dergelijks

    Login om te reageren
    • boomhauwer zegt

      21 augustus 2020 om 19:49

      @R: je gaat wel degelijk sneller in acceleratie door lichtere wielen. Minder massa om in bewegen te krijgen.

      Login om te reageren
  8. Finn zegt

    20 augustus 2020 om 21:28

    De reden dat er bij deze carbon wielen dikkere schijven noodzakelijk zijn heeft alles te maken met de warmteafvoer. Carbon wielen nemen minder snel warmte van de schijven op dan metalen exemplaren. Dunne schijven zouden mogelijk oververhit raken , waardoor ze eerder zouden kunnen kromtrekken.

    Login om te reageren
    • unknown32 zegt

      20 augustus 2020 om 23:58

      @Finn: leuke uitleg!

      Login om te reageren
  9. jdpetrolhead zegt

    22 augustus 2020 om 00:13

    Setje carbon remschijven met carbon gesinterde remblokken zou het helemaal afmaken… Jammer van de standaard schijven… Daar zouden ze een extra optie voor moeten geven bij M.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North