• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit vinden de mensen van Drive to Survive seizoen 6

Auteur: RubenPriest, gepost 27 februari 2024 om 10:54 – 24 Reacties

Dit vinden de mensen van Drive to Survive seizoen 6

Ben jij ook te spreken over seizoen 6 van Drive to Survive?

Sinds afgelopen vrijdag kun je weer genieten van een kersvers seizoen Drive to Survive op Netflix. Bizar, seizoen zes alweer. Ik kan me nog goed herinneren dat deze show door de Amerikaanse streamingdienst werd aangekondigd. Nu zijn we alweer zes seizoenen verder. Het lijkt wel GTST.

Is de show nog steeds leuk om naar te kijken na al die tijd? Zeker met het lauwe Formule 1-seizoen in 2023. Max Verstappen werd vroeg kampioen en voor het grootste deel zat dat er al aan te komen. Nu gaat het bij Drive to Survive niet zozeer over de eindresultaten, maar zoomt de uiterst succesvolle show in op individuele verhaallijnen bij de teams binnen een Formule 1-seizoen. Deze unieke aanpak maakt dat de show vers blijft voor de fans om naar te kijken.

Die aanpak zorgt dat ook seizoen 6 van Drive to Survive scoort. Dat kun je opmaken uit de scores op IMDb. Met uitzondering van één afleveringen scoren de episodes meer dan een 7/10. Enkel aflevering zeven komt niet verder dan een 6.7.

Daarmee valt het nieuwe seizoen tot nu toe beter in de smaak in vergelijking met voorgaande seizoenen. In seizoen vijf waren er twee afleveringen die het niet tot een zeven wisten te halen. In het vierde seizoen zelfs drie afleveringen. Nu kunnen de scores de komende maanden nog schommelen, maar de toon is gezet!

Mocht je nog afwachtende zijn. De IMDb-scoes laten voorlopig zien dat je met een gerust hart Drive to Survive seizoen zes kunt opzetten op Netflix. Het is geen tijdverspilling en maakt je klaar voor de start van het nieuwe Formule 1-seizoen, dit weekend! Veel kijkplezier.

Ook interessant!

  • Video: eerste blik op het nieuwe seizoen Drive to Survive!
  • Drive to Survive doet het beter dan Fast & Furious
  • Tesla restaurant
    Tesla restaurant maakt laden aangenaam
  • Tesla restaurant en drive-in bioscoop: zo staat het er nu voor
    Tesla restaurant en drive-in bioscoop: zo staat het er nu voor

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

Drive-To-Survive, Formule 1, netflix, streaming, tv-series

Vorig bericht: « Video: Politie in Mercedes-AMG ramt roekeloze Caddy
Volgend bericht: Gespot – De 812 Competizione A laat zich eindelijk zien »

Lees Interacties

Reacties

  1. Remkus zegt

    27 februari 2024 om 11:00

    Mwoah, ik vond ‘m best tegenvallen. Bijzonder weinig verteld over Verstappen’s unieke dominatie, een teleurstellende Checo, Oscar z’n pole en winst in een sprint race, het gevecht en de foto finish tussen Checo en Alonso in Brazilië, en nog veel meer opmerkelijke en bijzondere dingen die niet werden gemeld.

    De afleveringen kwamen meer over als een korte samenvatting van de race met een klein beetje achtergrond informatie. Ik vond de afleveringen in ieder geval enorm veel diepgang missen. Beetje meh.

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      27 februari 2024 om 11:09

      Ik vond het juist fijn dat er die zaken niet zoveel aandacht kregen, die hebben wij tenslotte allang al gezien. De gevechten in het middenveld, de achterhoede en binnen de teams hebben we toch minder mee gekregen. Uiteraard zijn de verhalen niet altijd juist, of op zijn minst flink aangedikt, maar daardoor wel vermakelijk.

      Login om te reageren
      • Remkus zegt

        27 februari 2024 om 11:16

        Meer meekrijgen van de achterhoedegevechten vond ik ook fijn, maar ik mis vooral heel veel andere achtergrondinformatie.

        Login om te reageren
      • Richmond zegt

        27 februari 2024 om 11:29

        De achtergrond interviews bij de teams zelf geven wel een andere dimensie aan die verhaallijnen. Hoe was het voor Perez zelf, hoe was het voor stroll, hoe was het voor Logan etc

        Dat heb ik wel gemist

        Login om te reageren
    • rollingstoned zegt

      27 februari 2024 om 11:18

      Voor diepgang hoef je deze serie sowieso niet te kjken.

      Login om te reageren
  2. Richmond zegt

    27 februari 2024 om 11:15

    ik vond dat alpine bovenmatig veel aandacht kreeg zonder meerwaarde. de gesprekken tussen Hamilton en Wolff waren bijna voorspellend dat was wel bijzonder

    Login om te reageren
  3. heckblende zegt

    27 februari 2024 om 11:42

    Kerstman vs Horner is wel echt een goud moment met de kennis van nu.

    Verder stond Drive to Survive een beetje in een kansloze positie na het uitkomen van deze korte docu over 2023:

    https://youtu.be/avA7v6h_lec?si=MqdV-hM91WyIXlUe

    Login om te reageren
  4. ukbob zegt

    27 februari 2024 om 12:15

    Heb er beetje dubbele mening over…
    Plus punt zijn de interviews met coureurs en teamleden, dat geeft een inkijkje dat (logischerwijs) tijdens races niet aan bod komt.
    Maar die Will Buxton die dan semi intelligent van alles roept terwijl al die clips duidelijk ná het seizoen zijn opgenomen zit hoog qua irritatie.

    Het ver-Amerikaniseren moet je er bij drive to survive maar een beetje bijnemen..

    Login om te reageren
    • Nerekop zegt

      27 februari 2024 om 12:54

      Eens! Will Buxton geniet duidelijk van zijn rol.

      Waar ik het meeste moeite mee heb is het dramatiseren van veel zaken die simpelweg niet kloppen. Je ziet iets gebeuren in Monaco en vervolgens slaat de teambaas zijn verbazing/ongeloof uit aan de pitmuur in…. Silverstone. Of je ziet de garageboxen bij een GP op locatie A terwijl je duidelijk de circuitlayout van locatie B op de schermen ziet. Of accelererende en schakelende auto’s horen terwijl je op het stuur een coureur in zijn 8e versnelling ziet cruisen. Dat soort zaken. Maar uiteraard weet je dat van te voren.

      Vind het ondanks dat nog prima te kijken als je het maar met een korrel zout neemt.

      Login om te reageren
      • jaapiyo zegt

        28 februari 2024 om 07:34

        Of je ziet Vasseur in een Giulia Q vervoerd worden op weg naar Monza en dan hebruiken ze een vooraanzicht van een arriverende Audi op het circuit.

        Login om te reageren
        • Nerekop zegt

          29 februari 2024 om 13:56

          Haha idd ook zo’n topper!

          Login om te reageren
    • okdoei zegt

      27 februari 2024 om 15:49

      Het feit dat hij meegaat in de onzin dat Alpine 2 weekenden achter elkaar 2 DNFs had was echt bizar. Niet meer serieus te nemen als journalist in mijn optiek.

      Login om te reageren
  5. pomoek zegt

    27 februari 2024 om 13:00

    Uiteraard kijk ik als F1 verslaafde alle afleveringen. Maar god allemachtig wat had het gescheeld als er wat meer in geknipt zou worden.

    Ik denk dat in elke aflevering wel een minuut of 3-4 wordt besteed aan de start procedure van de diverse races. Van de “radiocheck”, lichten van rood op groen, tot het ingaan van de eerste bocht is echt in elke aflevering wel een paar keer te zien. Beetje vermoeiend;

    Beetje gek. In de aflevering over Ferrari werd er gedaan of Russell in de laatste ronde direct achter Sainz reed. Dat Norris daar nog tussen reed werd een beetje weg gemoffeld. Er werd ook geen aandacht besteed aan het DRS koppel dat Sainz met Norris maakte. Terwijl dat eigenlijk best interessant was;

    De filmpjes waarin het gezinsleven van onder andere Wolf, Horner en Steiner naar voren komt: schrappen. Totaal niet interessant en tenenkrommend;

    In de aflevering over Ferrari zijn nep gesprekken tussen Ferrari-fans gemonteerd. Doe eens een beetje moeite Netflix, en interview eens wat Italianen voor de camera;

    Er zijn best veel interessante vrouwen die werken in de F1, en echt niet alleen in de hospitality maar ook als techneut of in het management. waarom kom Netflix dan met Danica Patrick, Suzie Wolf en Claire Williams die commentaar geven op wat er gebeurt, terwijl die alle 3 niet of zelfs nooit in de F1 hebben gewerkt?

    Eigenlijk zijn de leukste momenten de gesprekken tussen de coureurs onderling en de gesprekken van en met de techneuten achter de schermen.

    Albon die Netflix affakkelt vanwege de terugkomst van Ricciardo;

    De strijd tussen de coureurs van Alpine waarbij Gasly een soort Calimero blijkt te zijn en Ocon sympathieker dan ik dacht;

    Er is iets meer duidelijkheid over het ontslag van de Vries. Horner is een absolute fan van Ricciardo, en heeft er alles aan gedaan om hem weer terug te krijgen binnen het team.

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      27 februari 2024 om 13:53

      Clair Williams heeft, als ‘dochter van’, zeker wel in de Formule 1 gewerkt. Wat heet, in verschillende functies was ze zelfs 18 jaar lang, van 2002 tot 2020 actief bij het team wat door haar vader was opgericht. (bron)

      Login om te reageren
      • pomoek zegt

        27 februari 2024 om 14:18

        @robert: weet ik, met “zelfs nooit” doel ik op Patrick en Wolff, met “niet meer” op Williams, maar ik was te lui om de zin aan te passen ;-)

        En ja, ook Suzie Wolff heeft, als je het heel ruim neemt, ook in de F1 gewerkt als coureur.

        hoe dan ook was de bijdrage van deze dames niet interessant. Vond ik.

        Login om te reageren
        • lekkaah zegt

          27 februari 2024 om 15:52

          Vooral ook niet als je Suzie Wolff Toto Wolff (haar man) gaat laten omschrijven.. Wie neemt dat nou serieus, wij van WC eend.

          Login om te reageren
      • jaapiyo zegt

        28 februari 2024 om 07:36

        En ze heeft het daarna verkocht voor 20 miljoen waarna het twee jaar nadien 600 waard was.

        Login om te reageren
    • Poulusma zegt

      27 februari 2024 om 15:00

      Zo logisch vind ik het niet. Ik ben ook groot fan van de F1, ik mis zo goed als geen training, kwalificatie of race. Maar vorig seizoen DTS kwam ik niet doorheen en dit seizoen kan me ook gestolen worden!
      Ik kan echter niet wachten totdat er donderdag weer actie op de baan is!
      WSBK is afgelopen weekend alweer uit de startblokken geknald! En volgende week begint de MotoGP weer! Mooie tijden breken weer aan 😏

      Login om te reageren
    • Richmond zegt

      27 februari 2024 om 16:31

      Claire Williams is teambaas van Williams geweest, dus die weet meer dan heel autoblog bij elkaar. Susie is een twijfel, was zij niet test coureur bij Williams?

      Login om te reageren
  6. berlinetta zegt

    27 februari 2024 om 14:34

    Even off-topic: ik had wel een artikeltje van AB verwacht over de prijsstijging van F1TV Pro. Zomaar even van 65 naar 95 euro gegaan.

    Login om te reageren
    • rollingstoned zegt

      27 februari 2024 om 14:43

      Was al voorbij gekomen:
      https://www.autoblog.nl/nieuws/viaplay-wordt-nu-ineens-veel-goedkoper-5218383

      Login om te reageren
    • michaelras zegt

      27 februari 2024 om 15:32

      en dan weer niet als je hem als in-app purchase hebt zoals ik op de Iphone. Overigens is de prijsstructuur niet erg transparant.

      Login om te reageren
  7. Roadster1976 zegt

    27 februari 2024 om 21:31

    Het is vermaak en meer niet. Er worden wel twee USA GP’s uitgelicht en tja…de keus voor susie wolff snap ik niet zo maar is prima maar danica patrick snap ik echt niet. Ja wel race ervaring maar niet in de F1. De aflevering van Alpine was wel erg leuk om te kijken.

    Login om te reageren
  8. jaapiyo zegt

    28 februari 2024 om 07:41

    Het is geinig, alleen jammer dat het seizoen zelf weer saai wordt.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North