• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit voertuig gaat het hoogterecord voor auto’s breken

Auteur: merkelinho, gepost 24 januari 2018 om 22:10 – 30 Reacties

Afbeelding Dit voertuig gaat het hoogterecord voor auto’s brekenAfbeelding Dit voertuig gaat het hoogterecord voor auto’s brekenAfbeelding Dit voertuig gaat het hoogterecord voor auto’s brekenAfbeelding Dit voertuig gaat het hoogterecord voor auto’s brekenAfbeelding Dit voertuig gaat het hoogterecord voor auto’s breken

Glickenhaus expeditievoertuig
Alles hoog!

Voor mensen die op weg naar werk over een vulkaan moeten rijden komt Scuderia Cameron Glickenhaus (SCG) met een auto die hoger kan klimmen dan een auto ooit heeft geklommen. We kennen de man het merk van de op Ferrari’s gebaseerde supercars en overige creaties. Dat James Glickenhaus in staat is te verbazen hadden we dus al door, toch flikt hij het weer met de creatie van dit voertuig. Toegegeven, het betreft hier slechts een fotosjop. Maar deze fotosjop komt gelukkig niet van een of andere pannenkoek.

De auto is wat anders dan wat we van de Glickmeister gewend zijn. Het is de bedoeling dat deze auto uiteindelijk een vulkaan op kan rijden en een hoogte van 7.000 meter bereikt. Hiermee zou een hoogterecord voor auto’s worden gevestigd. Dat is even wat anders dan een snelle tijd op de ‘Ring.

Het ‘expeditie-voertuig’, dat in de wandelgangen de SCG Boot wordt genoemd, zou in meerdere uitvoeringen beschikbaar moeten zijn. De vierdeurs Expedition-versie kan ingezet worden voor het zware werk, zoals het hoogterecord breken. De tweedeurs variant, genaamd Steve, is voor het lichtere werk. Het bizarre apparaat wordt uitgerust met een V8, 20-inch wielen velgen (met 40-inch banden), vierwielaandrijving (verrassend) en – voor de diva’s – airconditioning. De richtprijs is ongeveer 80.000 euro’s.

Omdat het design puur gericht is op functionaliteit zit de bestuurdersstoel in het midden. Het is afwachten welke aspecten we terugzien in het productiemodel en of ze het ‘zero-moeite’ design nog gaan aanpassen. Ik woon zelf niet op een vulkaan, maar vind de doelen die Glickhaus aan zichzelf stelt toch bewonderenswaardig. Niemand heeft hier om gevraagd, maar ze doen het gewoon.

UPDATE: @geobem007 wees ons op het feit dat de auto gebaseerd is op de Baja Boot van Steve McQueen, welke destijds is opgekocht door James Glickenhaus.

Ook interessant!

  • Video: Politie in snel interventie voertuig dwingt auto tot stoppen
    Video: Politie in snel interventie voertuig dwingt auto tot stoppen
  • Video: auto wordt aangereden door onverzekerde auto
  • Mijn Auto: Lamborghini Urus van Elias
    Mijn Auto: Lamborghini Urus van Elias
  • Mijn Auto: BMW i8 van Ruben
    Mijn Auto: BMW i8 van Ruben

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

james-glickenhaus, photoshop, record

Vorig bericht: « Show je liefde voor Honda met nieuwe kledinglijn
Volgend bericht: Porsche vervoert goud á 11 miljoen euro in Panamera ST »

Lees Interacties

Reacties

  1. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    24 januari 2018 om 22:23

    Hallo, wat een nieuwe bloggers ineens! Stellen we ons nog even netjes voor @merkelinho en @720S ?

    Login om te reageren
    • Loek zegt

      28 januari 2018 om 20:54

      @svenska_aeroplan_ab: ik lees hem heel laat, sorry ;) ik weet niet wat interessant is over mijzelf, ik ben “gewoon” een student die graag zijn schrijversambities en passie voor auto’s wilt delen met Nederland, en AB leek me daar een goed platform voor! Als je nog vragen hebt beantwoord ik die graag.

      Login om te reageren
  2. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    24 januari 2018 om 22:27

    Ontopic: https://goo.gl/images/LrpYt4 doe mij deze maar…

    Login om te reageren
  3. jerry zegt

    24 januari 2018 om 22:27

    Dat is tenminste weer eens wat anders dan een tuning of one-off project.
    1 voor de bouwer.

    Login om te reageren
    • jerry zegt

      24 januari 2018 om 22:28

      @jerry: 1 voor de bouwer :-)

      Login om te reageren
      • jerry zegt

        24 januari 2018 om 22:30

        @jerry: goeiemorgen, blijkbaar moet je de plus voluit schrijven. Weer wat geleerd.

        Login om te reageren
  4. svdv zegt

    24 januari 2018 om 22:30

    Waarom niet elektrisch? Dan heb je ook geen last van ijle lucht.

    Login om te reageren
    • dirkv zegt

      24 januari 2018 om 22:54

      @svdv: Zou kunnen maar op grote hoogtes is het vaak nogal koud, dat vinden accu’s niet zo fijn.

      Login om te reageren
    • robert110 zegt

      25 januari 2018 om 07:34

      @svdv: Omdat tanken op een vulkaan net even wat makkelijker is dan laden.

      Login om te reageren
  5. fmgarcia zegt

    24 januari 2018 om 22:32

    Eindelijk een leuke cross-over!

    Login om te reageren
  6. pexers zegt

    24 januari 2018 om 22:33

    En de Lunar Rover dan?

    Login om te reageren
  7. moveyourmind zegt

    24 januari 2018 om 22:34

    Drie stoelen voorin…
    Bijna verticale flanken…
    Koplampen onder de voorruit…

    Dit ding doet me ergens aan denken…

    Login om te reageren
    • renegade zegt

      24 januari 2018 om 22:48

      @moveyourmind: Neeeeeeee! Multi-interpretabel, Multi-functioneel, Multi-Lelijk :-S

      Ik hoop dat je eigenlijk de 1e serie LaRo bedoeld ;)

      Login om te reageren
  8. theov5 zegt

    24 januari 2018 om 23:22

    Idd… verbrandingsmotor mist lucht op 7000mtr, net zoals ons bestuurders.
    Al hoe wel geen voorstander van de stekker…op dergelijke hoogte zal een accupakket mits goed geïsoleerd met een bestuurder aan de zuurstof toch wel een beter idee zijn.

    Login om te reageren
    • HzR zegt

      25 januari 2018 om 18:55

      @theov5: paar flinke turbo’s doet wonderen

      Login om te reageren
    • BaRa zegt

      25 januari 2018 om 20:27

      @theov5: Ja, vliegtuigen vallen altijd uit de lucht op die hoogte wegens geen zuurstof… *facepalm*

      Login om te reageren
  9. MDA zegt

    24 januari 2018 om 23:47

    Zelfde fout als op Autobahn… 40 inch wielen, niet 20 inch. 20inch past onder een golf 6 he, dit is net een stukkie groter ofnie? En terzake: waarom een atmosferische V8? Op grote hoogte doen turbomotoren het zo veel beter. Die V8 zal wat astmatisch zijn op 7km

    Login om te reageren
    • dutchiehd zegt

      25 januari 2018 om 00:04

      @mda: de banden zullen 40 inch zijn, de velgen 20 ;)

      Login om te reageren
      • MDA zegt

        25 januari 2018 om 13:04

        @dutchiehd: euhm… nee. als je (en autoblog) een beetje beter had gekeken naar de plaatjes, dan zie je dat de 20 inch slaat op de afstand van de as tot de grond van het wiel. Dus nergens is er een 20 inch velg aangegeven (en in de tekst van autoblog staat ook duidelijk ‘wiel’ en niet ‘velg’) en nergens in de tekeningen van het voertuig staat er iets over velgdiameter. Het zijn 40 inch wielen, opgebouwd uit mega banden en kleine velgen. punt.

        Login om te reageren
    • dutchiehd zegt

      25 januari 2018 om 00:06

      @mda: daarnaast zijn het volgens mij de turbomotoren die het met ijle lucht slechter doen, omdat het percentage verschil in zuurstof dan veel groter is ten opzichte van een atmosferische motor.

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        25 januari 2018 om 07:40

        @dutchiehd: Nope. Een turbo compenseert juist de hoogte voor een deel. Heef geloof ik te maken met dat een turbo makkelijker lucht in de motor pompt op hoogte wat de ijlere lucht deels compenseert.

        Login om te reageren
      • MDA zegt

        25 januari 2018 om 13:07

        @dutchiehd: euhm… nee. gewoon nee.

        Login om te reageren
  10. tenaci zegt

    25 januari 2018 om 06:47

    Waar tank je op die hoogtes?

    Login om te reageren
    • postzegel zegt

      25 januari 2018 om 07:27

      @tenaci: 7 kilometer hoogte. Waarom zou je daar moeten tanken? Even de bult af, en klaar. ‘het is maar 7 kilometer naar beneden immers’

      Login om te reageren
  11. alfapeter zegt

    25 januari 2018 om 08:08

    Op grote hoogte zouden de banden door het drukverschil kunnen ontploffen maar de lucht uit de banden is misschien bruikbaar voor beademing van de motor.

    Login om te reageren
    • Gulli zegt

      25 januari 2018 om 09:48

      @alfapeter: Ik denk dat er voor de verbetering van de grip (ik verwacht niet veel snelwegen op 7km hoogte) er al wel het e.e.a. aan lucht uit de banden is gehaald. Zou me niets verbazen als dit dmv een compressor zelfs automatisch op druk wordt gehouden.

      Login om te reageren
  12. GeoBem007 zegt

    25 januari 2018 om 08:28

    Jammer dat jullie missen op welke auto dit gebaseerd is…

    https://jalopnik.com/5620733/james-glickenhaus-buys-steve-mcqueens-baja-boot

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      25 januari 2018 om 12:42

      @geobem007: Interessant! Lijkt er hard op ook…

      Login om te reageren
  13. ralfast zegt

    25 januari 2018 om 13:20

    Niemand die bij de naam van deze auto een foute 90’s technotune in zijn hoofd hoort?

    Login om te reageren
  14. gregorius zegt

    25 januari 2018 om 15:55

    Leuk, maar voor zover ik weet, kan je alleen naar 7000 meter komen in de Hamalaya’s; en dat zijn voornamelijk toch stijle topjes daar. Dus ja, waar gaat ie rijden?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North