
Het commerciële gebeuren rondom de ‘Ring mag dan hard hebben gefaald, zelf met een auto/motor het asfalt per slagboom betreden blijft ook in 2013 gewoon een optie. Wie volgend jaar zin heeft om zich in de Groene Hel te begeven; één rondje kost dan nog steeds €26.
Het management van de Nürburgring heeft de prijzen voor 2013 alvast vrijgegeven, en daaruit blijkt dat de ritprijs voor één rondje over het 20,8 km lange traject hetzelfde blijft als in 2012. Eigenlijk worden alleen de rittenkaarten duurder. Hieronder alle prijsopties van de Touristenfahrten.
- 1 ronde: €26
- 4 ronden: €97 (+ €2)
- 9 ronden: €202 (+ €5)
- 25 ronden: €499 (+ €9)
- Seizoenskaart: €1475 (+ €30)
De fervente ‘Ringganger zal het al snel hebben uitgerekend, maar het loont om een seizoenskaart te nemen indien je van plan bent in een jaar tijd meer dan 72 ronden te rijden. Benieuwd wanneer het circuit in de Eifelse bossen open is voor publiek: openingstijden vind je DAAR.
PS. Wie alvast in de stemming wil komen voor het volgende ‘Ringseizoen; tik opnieuw de countryhoed aan en swing mee op Tom Astors Nürburgring Song.
Waarom zou ik over die ring heen moeten rijden ? Veul leuker om hier over een bergweg heen te knallen.
@norge: Een verkeersdrempel noem ik nog geen bergweg
@bullgod76: Ik ook niet.
@bullgod76: Hier is mijn favoriete “verkeersdrempel”.
@norge:
@norge:
Yes, de Stelvio? In Augustus ga ik weer…..
Lekker een paar weekjes sturen in de Alpen.
@jrk68: Nee, dit is de trollstigen in Noorwegen, mijn favoriete verkeersdrempel hier. Heel leuk om te rijden, ook met een Hyundai. In ieder geval leuker als een rondje ring Rotterdam.
@norge: Omdat je daar niks te zoeken hebt met je Hyundai?
@lamborgfan: Inderdaad net als de meeste auto’s die er rond tuffen.
@norge: haha dat is waar.
@norge: Heb je al eens op de Nordschleife gereden?
@Jochempie: Jaar of twaalf geleden een keertje met mijn Primera GT toen.
@norge:
jaja, je haalt zaken door het elkaar; het was een Primara 2.0 en een Corolla 1.6i GT …..
@pietjepuk: Primera GT bestaat gewoon hoor.
@E34M5Touring:
Dat zal zomaar, maar die heeft @norge niet gehad ….
@pietjepuk: Twee keer Primera gehad, een 2.0 SLX en een 2.0 GT.
De corrola had twee tweetraps solex carburateurs en was dus geen i schatje.
@norge:
Als jij je profiel op AutoWeek (bewust) foutief invult, dan kan ik daar verder niets aan doen ….
@pietjepuk: Je moet niet alles geloven wat je op het net leest theo.
@norge:
Tsja Rob, dat jij graag auto’tjes aan je profiel toevoegt, die je nooit gehad hebt ……
@pietjepuk: Niet altijd juiste foto kunnen vinden spijt me voor je als jij je hier aan stoort.
@norge:
Kletspraatje, gaat namelijk niet om de foto, maar type-aanduiding van het betreffende model. Beetje interessant lopen doen, met auto’s die je nooit gehad hebt. Triest ….
@pietjepuk: Nou kom even langs in die huurauto van je ,gaan we saampies foto’s kijken…
@norge:
gniffel gniffel …. heerlijk zo’n gratis auto van de baas! Is die i30 van jou al uit de financiering, of moet je nog wat termijnen ?
@pietjepuk: Psst heb al 22 jaar geen lening meer op een auto gehad, maar mijn Caddy lease ik, zou hem nooit durven kopen…
@pietjepuk: Liever gelast dan geleasd…….
@E34M5Touring:
Opvallend, als het over financieringen gaat, dan kom jij er steevast in gevlogen. Typisch, en opvallend ….
@pietjepuk: Opvallend, elke keer als ik zo’n opmerking maak heb jij het over financieren…. Typisch, t’is maar waar je ervaring mee hebt denk ik.
@E34M5Touring:
Geen idee waar jij ervaring mee hebt, ’t valt alleen op dat jij steeds inspringt zodra het woord ‘financiering’ valt. Ik hoef niets te financieren, krijg immers een ‘gratis’ auto van de werkgever. Gebruik m’n eigen geld liever voor extra vakantie, motor, wintersport, etc.
@pietjepuk: Ik doe dat EN een eigen auto, wat zeg ik 3. En ik hoef niet te wachten tot mijn baas zegt dat ik naar huis mag…… En niks gefinancierd, Camaro gezien, gekocht, betaald en 1,5 uur later op kenteken de showroom uit…….
@norge: om te lachen wanneer je de zoveelste ”ik-kan-het-in-GranTurismo-fakking-goed” amateur uit de bocht ziet vliegen?
@HDM: die rij ik zelfs met Caddy eruit…
Ik denk dat ik er in de kerstvakantie wel eens een keer ga kijken, lijkt me echt mooi.
@jordy14: Grote kans dat die dan dicht is :’)
Leuk weekendje uit, de Eiffel is ook geen straf om rond te rijden.
Schandalig duur aan het worden, ook al is de prijsstijging een pak geringer dan vorig jaar. Tel daar nog eens een paar meter afsluiting bij die je voor gort rijdt en dit wordt al snel een dure hobby!
@M3Power79: Was zo’n rondje een paar jaar geleden niet nog 16 Euro ofzo? Gaat wel hard zo ja!
@solmatje: Daar weet ik in ieder geval nog van en zo lang ga ik daar nu ook nog niet. Is zeker nog geen tien jaar geleden.
@solmatje:
In 2006 toen ik er voor het eerst kwam was de prijs voor 1 rondje 14 euro…
@M3Power79: Schandalig duur? relatief nog veel waar voor je geld. Track day (middag eigenlijk want rijden is van 13:00 tot 17:00) op zandvorot kost bij GP elite €370 en €250 bij prodrive.
Daar kun je voor de bovengenoemde prijzen ongeveer 12-17 rondjes op de ring voor doen. Op een uitdagender, veel langer en mooier circuit. 12 rondjes op de ring is grofweg effectief 2 uur en als amateur ga jij echt niet veel meer rijden op een en dezelfde middag, laat staan dat je auto dat aan kan.
@KUYL: Go GP ELITE!!
@KUYL:
Maar daar ben je er zeker van dat het niet te druk is, dat er geen bussen of caravans rondrijden en staat de baan onder continu toezicht zodat oliesporen en dergelijke snel worden ontdekt. De Ring is leuk, maar een trackday op Spa evenzeer…
Dat is nog eens dure tol, maar wel “sehr toll”-tol
Pff 3 jaar geleden was het nog 20 euro!
Vroeger koste ’t 5mark + 2 kauwgomballen…..
In 2007 betaalde ik nog 16 euro voor een ronde … Zelfs de inflatie steeg niet zo hard … ;)
@Arco: sorry. 2006.
Ben allang blij dat ´ie in ieder geval gewoon weer open is volgend jaar! Kan niet wachten om weer te gaan.
Volgendjaar toch maar eens gaan bezoeken!
volgens mij is 1475/26 ongeveer 57 rondjes voor het rendabel wordt om n seizoenskaart te kopen.
Kan dat trouwens met n paar maten?
Wordt het gelijk een stuk interessanter.
@cazzo993: maar als je het uitrekend met een 25 ronde kaart oid kom je wel op de 72 ronden ;)
@cazzo993:
En die jaarkaart was in 2006 nog 500 euries….
Dus bijna 3X over de kop in 6 jaar….
Je moet maar durven.
Die prijzen zullen me worst wezen…ik wil enkel geld voor een degelijke sportwagen om daar te kunnen gebruiken.
ik zie veel “coole” comments van: “toen ik er reed was het nog … euro” echte ring veteranen hier….
@Laue: Toen ik er reed was het nog in Dmark en reden er allemaal Duitse tanks op de ring….
mwah, sinds 2010 zij de prijzen echt sterk gestegen. Ik koop altijd 4 rondjes, zo’n kaartje was 2 jaar geleden nog 75,– nu 95 en volgend jaar dus 97… maar goed, het wordt volgend jaar gelukkig amper duurder, dat valt me dan weer erg mee.
LOL. Gierige hollanders weer. 26 euro rondje ring, goedkoop!
Niet commercieel aangelegd, die jongens…alles wordt duurder, maar zij niet
Prijs maakt niet uit. Ik wil gewoon over de Nürburgring knallen!
ik wil gerust meer betalen als het een garantie is dat de ring niet wordt gesloten na een paar jaar.
Het kan ook bijna gratis… Je koopt jezelf een Playseat, PS3 en/of Xdoos, wat racespelletjes, en stuurtjes, net echt joh!
@The360box:
Nog belangrijker, de schades kosten ook geen drol….
Let wel op met je planning ik was er laatst en toen was het circiut meer dicht dan open vanwege de ongelukken kom dus vroeg!! ging om 14:30 open ging 30 min later voor 1.5 uur dicht en toen weer 3 kwartier open en toen weer dicht voor 1.5 uur
26 euro is eigenlijk een schijntje vergeleken bij alle overige kosten: reis heen/terug, benzine, banden, verzekering (?).
@SJ valt wel mee toch, 1,5 tank heen, rondje, terug..
26 euro zal best, ik ben een maand geleden geweest en heb 1,5 ronde gereden voor €40,- heb genoten en een paar spannende momentjes gehad, kortom leuk dagje uit