• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dodelijk ongeluk: Ferrari 360 gehalveerd

Auteur: ricardo, gepost 11 maart 2009 om 22:15 – 117 Reacties

Ferrari 360 : 2 = Ferrari 180


Een straatrace tussen een Ferrari 360 en een Porsche uit 1977 is uitgelopen op een drama nadat de Ferrari in botsing kwam met een lantaarnpaal. De Ferrari werd door het ongeluk gehalveerd met als gevolg dat de bestuurder het ongeluk niet heeft overleefd, de vrouwelijke passagier werd door het ongeluk de auto uit geslingerd.

Ooggetuigen zagen dat de Porsche er na het ongeluk vandoor ging. De bestuurder van de betreffende Porsche kon later bij zijn auto aangehouden worden. De borgsom voor de Porsche bestuurder is vastgesteld op 1 miljoen dollar. Het drama speelde zich af in Newport Beach, Californië.

Een Ferrari die op hoge snelheid crasht in de buurt van Malibu, waar hebben we dat eerder gehoord? Video’s van het wrak hier en hier. (via Jalopnik.com)

Meer Ferrari 360 crashes hier hier hier en hier.

Ook interessant!

  • Video: Ferrari 458 flink beschadigd na crash
    Video: Ferrari 458 flink beschadigd na crash
  • Mijn Auto Ferrari 360
    Mijn Auto: Ferrari 360 Modena van Iteke
  • Video: Ferrari schrijft zich af in recordtijd
  • Ferrari 360 Modena

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist doet Dukes of Hazzard op rotonde
  • Jonge automobilisten zijn een stel angsthazen op de weg
  • Lotus Eletre PHEV krijgt een teleurstellende motor
  • Je betaalt wegenbelasting, maar waarvoor eigenlijk
FacebookTweetPinLinkedIn

360, crash, Ferrari, Porsche, Supercars

Vorig bericht: « Boekenweek op Autoblog
Volgend bericht: Porsche 911 Turbo door Evolution Motorsports (850pk) »

Lees Interacties

Reacties

  1. nilo zegt

    11 maart 2009 om 22:17

    ging best hard lijkt me zo

    Login om te reageren
  2. lambo zegt

    11 maart 2009 om 22:19

    Was dit een Challenge Stradale?

    Login om te reageren
  3. ///M zegt

    11 maart 2009 om 22:20

    snel die Ferrari-badge pakken :D

    Login om te reageren
  4. E220Cdi Elegance zegt

    11 maart 2009 om 22:20

    Jezus , zo hard rijden in een stad of snelweg is ook gewoon debiel, ik vind 160 al hard bij alles daarboven staat het zweet in me handen, maar waarom krijg die porsche zo’n grote claim?

    Login om te reageren
  5. Emil zegt

    11 maart 2009 om 22:20

    360CS ;)

    Login om te reageren
  6. Edman zegt

    11 maart 2009 om 22:20

    O.O

    Lantaarnpalen zouden mee moeten veren…

    Login om te reageren
  7. Richard zegt

    11 maart 2009 om 22:21

    “De bestuurder van de Porsche kon later bij zijn auto aangehouden worden.”

    Borgsom van 1 miljoen euro? Bewijs eerst maar eens dat hij er wat mee te maken heeft.

    Login om te reageren
  8. slk zegt

    11 maart 2009 om 22:21

    Verdiende loon.Achterlijke gladiolen.

    Login om te reageren
  9. Hendrik zegt

    11 maart 2009 om 22:23

    En weer een 360CS naar de knoppen. Klojo’s die weer niet kunnen rijden. Met zulke wagens moet je het circuit op als je echt hard wil rijden.

    Login om te reageren
  10. diegon zegt

    11 maart 2009 om 22:24

    wist niet dat lantaarnpalen zo sterk gemaakt werden :S

    Login om te reageren
  11. Een betere ontwerper zegt

    11 maart 2009 om 22:25

    Tja, moet je maar niet straatracen, daar hebbe ze games en simulators voor, en die eigenaren ehbben geld genoeg voor een dagje racecircuit.

    Heb er helemaal geen medelijden mee.

    Login om te reageren
  12. PyroZnype zegt

    11 maart 2009 om 22:25

    Beetje vaag met die borgsom voor de porche rijder, dat hij te hard rijd ok, maar de bestuurder van de ferrari is er zelf bij geweest met dat hard-rijden (en crashen) van em….

    Login om te reageren
  13. Citrofiel zegt

    11 maart 2009 om 22:25

    Ten eerste: Het is lantaarnpaal, niet lantarenpaal.
    Ten tweede: Waarom met je vrij nieuwe 360 racen tegen een antieke Porsche? Alsof de uitkomst niet vaststaat…
    Ten derde: Waarom heeft die Porsche-bestuurder zo’n hoge borgsom? Wat kan hij eraan doen dat de 360-rijder de controle verloor? Het was nog altijd de Ferrari-mans eigen keuze om te racen. Als je naast iemand rijdt op de snelweg en die gaat slippen en krijgt een ongeluk, ben je dan ook schuldig?

    Login om te reageren
  14. C6.R zegt

    11 maart 2009 om 22:26

    That ‘ll buff right out!

    Login om te reageren
  15. E220Cdi Elegance zegt

    11 maart 2009 om 22:27

    Of ze hebben die claim gelegd omdat die doorrijd na een ongeluk zonder te bellen na 911?

    Login om te reageren
  16. sebastianchubasco zegt

    11 maart 2009 om 22:27

    typisch, zo’n lachende diender op het laatste plaatje…

    Login om te reageren
  17. RenJie zegt

    11 maart 2009 om 22:31

    motor is nog heel..

    Login om te reageren
  18. Coen zegt

    11 maart 2009 om 22:34

    De dode is een bekende (voor mij) in het MMA wereldje (soort K1 vechtsport).

    Nog wat info over de dode en crash is hier : http://www.bloodyelbow.com/2009/3/11/789795/mask-from-tapout

    Login om te reageren
  19. Rick dos zegt

    11 maart 2009 om 22:39

    Zo hé, zelfs een Porsche uit 1977 wint nog van een Ferrari 360. Nee? Niet gewonnen?

    Oké.

    Zo hé, zelfs een Porsche uit 1977 heeft een betere wegligging dan een Ferrari 360.

    Zo, probeer daar mee eens een speld tussen te krijgen…

    Login om te reageren
  20. Sjoerd zegt

    11 maart 2009 om 22:41

    Die porsche-rijder is natuurlijk aangehouden omdat hij door is gereden na een ongeval.

    @citrofiel
    Ook hier kun je dan aangehouden worden. Iedereen is verplicht bij een ongeval hulp te bieden, bijvoorbeeld door 112 te bellen. Maar hier kon zo te zien weinig gedaan worden. Maar dan nog, een soort morele verplichting om te helpen is er ook, vind ik.

    Login om te reageren
  21. vla zegt

    11 maart 2009 om 22:41

    Haha! Ricardo, die is nice! (Ferrari 360:2 = Ferrari 180 – staat in de subscript bij de foto) :mrgreen:

    Login om te reageren
  22. Bram zegt

    11 maart 2009 om 22:42

    Een Amerikaan is niet instaat zoveel vermogen in bedwang te houden, daarbij zijn de wegen in Californië extreem slecht, dan krijg je dit soort slippertjes.
    Gelukkig heeft hij geen omstanders in zijn ravage meegenomen!

    Login om te reageren
  23. snelste zegt

    11 maart 2009 om 22:43

    Rick amerikanen kunnen gewoon niet rijden

    Login om te reageren
  24. Lustigson zegt

    11 maart 2009 om 22:47

    Gehalveerd? Volgens mij is die 360 nu drie 120’s… Trieste zaak, zo’n ongeval.

    Login om te reageren
  25. Citrofiel zegt

    11 maart 2009 om 22:48

    @ Sjoerd; Oke, hij heeft iets fout gedaan. Maar is dat een borg van een miljoen waard?! :o

    Login om te reageren
  26. Een betere ontwerper zegt

    11 maart 2009 om 22:50

    Politie heeft het geld nodig om zelf ook straatrace teams te starten xD

    Login om te reageren
  27. Benjamin1 zegt

    11 maart 2009 om 22:50

    360 CS is en blijft een hele moeilijke auto om mee te rijden. Ga ermee op een circuit daar had ie dit overleeft.

    Login om te reageren
  28. timberleek zegt

    11 maart 2009 om 22:51

    volgens het 2e filmpje dat erbij staat waren zowel de ferrari als de porche de macht over het stuur verloren. en hadden ze elkaar aangetikt.

    Login om te reageren
  29. Rick dos zegt

    11 maart 2009 om 22:52

    @snelste

    Nee, dit keer lag het niet aan de Amerikanen maar aan de auto. Dat zie je gewoon.

    Login om te reageren
  30. Sven zegt

    11 maart 2009 om 22:53

    Triest hoor…is trouwens een Modena…

    Vind altijd wel mooi dat ze in Amerika gewoon die namen noemen:P

    Login om te reageren
  31. Bellisimo zegt

    11 maart 2009 om 22:53

    Beetje snel oordelen over de capaciteiten van de bestuurder lijkt me voorbarig je weet niet wat er is gebeurt. Senna is ook niet overleden omdat ie niet kon rijden toch?

    Login om te reageren
  32. GOD zegt

    11 maart 2009 om 22:54

    “Meer Ferrari 360 crashes hier hier hier en hier.”

    allemaal om een lantaarnpaal gevouwen.
    zou het dan toch aan de magnetische schokbrekers liggen?

    Login om te reageren
  33. rogue zegt

    11 maart 2009 om 22:54

    Eigen schuld, dikke bult. Kan hier geen medelijden mee hebben.

    Login om te reageren
  34. Renee zegt

    11 maart 2009 om 22:56

    Knipperlichten doen het gewoon nog heh. Op het voorste deel dan.
    (zie video 2)

    Login om te reageren
  35. gusto zegt

    11 maart 2009 om 22:56

    @citrofiel: is die verbazing echt..? doorrijden na een ongeluk laat staan een die evident fataal is, is een misdrijf!

    hoe zou je het vinden als je op straat ligt te creperen en een toeschouwer rijdt gewoon door..?

    Login om te reageren
  36. sjaak1234 zegt

    11 maart 2009 om 23:00

    Wat ik me afvraag is hoe hard dat wel niet is gegaan. Een 360 heeft toch ook een carbon kuip? Dat krijg je niet zomaar door het midden.

    Die foto’s zijn trouwens wel vaag. Je ziet dat de achterkant net na de motor is afgebroken, maar als je dan de voorkant ziet dan is het daar direct bij de deuren afgebroken. Waar is de bodem gebleven?

    Login om te reageren
  37. Gnermo zegt

    11 maart 2009 om 23:03

    Welke achterlijke pummel denkt dat hij met zn ouwe koekblik tegen een 360CS opkan?

    Login om te reageren
  38. Frank zegt

    11 maart 2009 om 23:04

    Don’t drink & drive…

    “A bizarre car crash in Newport Beach involving two luxury cars early this morning left one person dead, a second injured, a third arrested for gross vehicular manslaughter and a fourth person was detained by police long enough to sober up.”

    Login om te reageren
  39. glenne zegt

    11 maart 2009 om 23:06

    @ sven: wat lul jij nou? is een 360 CS
    een modena is helemaal rood, deze heeft nog dat carbon raster achteraan :)

    Login om te reageren
  40. topless zegt

    11 maart 2009 om 23:07

    Een 360 heeft geen carbon kuip, maar een zelfdragende aluminium carrosserie. En die is blijkbaar niet zo heel erg stevig.

    Login om te reageren
  41. cbr600rr zegt

    11 maart 2009 om 23:17

    @ diegos:

    Niet alleen hele sterke, maar ook hele SCHERPE lantaarnpalen. meestal blijft een auto hangen achter een boom/lantaarnpaal/al dat zulks, maar dit is er eentje geweest met zaagtanden.

    Login om te reageren
  42. GOD zegt

    11 maart 2009 om 23:25

    zelf ook al eens met 200 zijwaarts in een verkeerspaal geknald.
    paal 3 meter uit de grond getrokken en was een M vorm.
    Kadett GSI was niet doormidden omdat de auto was verlast.
    Ik reed trouwens niet hoor, was een ex kameraad

    Login om te reageren
  43. jeroen zegt

    11 maart 2009 om 23:26

    Autoblog heeft dit ook maar vernomen van weer een andere bron. Het kan heel vaak een beetje verandert zijn. Het kan net zo goed zijn dat de bestuurder van de Porsche op eén of andere manier de bestuurder van de Ferrari liet schrikken, en dat ooggetuigen dat hebben gezien.
    Sowieso is Autoblog wel een leuke site, maar niet echt een objectieve site.

    Login om te reageren
  44. BryanR34 zegt

    11 maart 2009 om 23:30

    soms heb je er wel een last van dat er ineens een paal voor je auto springt :P

    Login om te reageren
  45. Svensson zegt

    11 maart 2009 om 23:36

    GOD in een Kadett GSI… wie had dat gedacht :o

    Login om te reageren
  46. Frank deH zegt

    11 maart 2009 om 23:37

    Altijd leuk die Ads door Google en totaal zonder cynisme. Dodelijk ongeval, snel reclame voor uitvaartverzekering erbij! Zeer smaakvol.

    *
    DELA Uitvaart Verzekering
    DELA Offerte & Online Afsluiten, DELA Regelt & Verzorgt al uw Wensen
    http://www.uitvaart-verzekeringen.be
    *
    Alles voor uw veiligheid
    Blusser, haspel, blusdeken, ladder rookmelders, noodverlichting enz.
    http://www.firesafetywarehouse.nl

    Login om te reageren
  47. Citrofiel zegt

    11 maart 2009 om 23:56

    @ gusto; Oke, in dit geval is het een ernstige zaak. Je ‘spelemaatje’ laten creperen is nog moreel onvergeeflijk ook. De borg zal daar wel voor aangepast zijn. Toch blijft een miljoen voor alleen een borg wel érg veel…

    Login om te reageren
  48. Tombnolz zegt

    12 maart 2009 om 00:03

    Een Ferrari die op hoge snelheid crasht én halveert in de buurt van Malibu, waar hebben we dat eerder gehoord?

    Dan krijg je eens een ritje in een Ferrari getrakteerd, haalt de chauffeur zulke toeren uit!

    Login om te reageren
  49. niek zegt

    12 maart 2009 om 00:34

    Richard schrijft:
    11 March 2009 om 22:21
    “De bestuurder van de Porsche kon later bij zijn auto aangehouden worden.”

    Borgsom van 1 miljoen euro? Bewijs eerst maar eens dat hij er wat mee te maken heeft.

    De rechtbank mag om borg vragen nog voordat de zaak begonnen is.

    11 March 2009 om 22:25
    Beetje vaag met die borgsom voor de porche rijder, dat hij te hard rijd ok, maar de bestuurder van de ferrari is er zelf bij geweest met dat hard-rijden (en crashen) van em….

    Straatracen wordt gezien als misdrijf en borg wordt nu eenmaal (mede) vastgesteld aan het inkomen van de overtreder. Als de borg 100 dollar zou zijn geweest is dit natuurlijk niet echt een stimulans om voor de rechter te verschijnen als je millionair bent.

    Login om te reageren
  50. Sorcerer zegt

    12 maart 2009 om 00:35

    cbr600rr: nou, als het hard genoeg gaat garandeer ik je dat die lantaarnpaal ook zonder zaagtanden de auto prima door midden krijgt als je er zijdelings tegenaan knalt.

    En die 911-rijder had 911 moeten bellen en hulp moeten verlenen (in Nederland is dat verplicht en kun je zelfs gevangenisstraf krijgen als je iemand in levensnood niet helpt). Bovendien is straatracen strafbaar in de VS, zover ik weer. Door het vluchten maakt hij zichzelf bovendien verdacht; misschien is het wel dood door schuld?

    Login om te reageren
  51. ELB zegt

    12 maart 2009 om 00:42

    Holy Damn!! Dwars doormidden gewoon!

    Login om te reageren
  52. Majid zegt

    12 maart 2009 om 02:05

    Op de laatste foto is DUIDELIJK te zien dat dit een MODENA is en geen 360. ZIE KOPLAMPEN, geloof me ik weet wat ik zie!

    Maar hoe dan ook, het WAS een modena, nu is het rijp voor de sloop, wel jammer en een keiharde straf…

    Login om te reageren
  53. clijde zegt

    12 maart 2009 om 02:58

    Racen doe je op een circuit, niet op de openbare weg…ze leren het ook nooit…

    Login om te reageren
  54. BananaFlip zegt

    12 maart 2009 om 06:50

    Heb nooit geweten dat Porsche-rijders zulke aso’s waren.
    O nee, is in de States. Daar zijn alle supercarbestuurders aso’s.
    Verder vind ik het helemaal niet echt van die auto.
    Weer een Ferrari de wereld uit.
    Trouwens, er staat wel opvallend vaak ‘hier’ bij ‘Meer 360 crashes’.
    Dat zegt ook iets over de gemiddelde 360-bestuurder.

    Login om te reageren
  55. BmwMPower zegt

    12 maart 2009 om 07:05

    Was hier ook niet eerst een Enzo gecrasht?

    Login om te reageren
  56. lincoln zegt

    12 maart 2009 om 07:19

    en wat hebben we nu geleerd ..

    geen dodelijke ongelukken maken met je Ferrari 360 .. levensgevaarlijk ..

    Login om te reageren
  57. DJD zegt

    12 maart 2009 om 08:02

    @Emil: knap dat je er zo zeker van kan zijn. Alle herkenningspunten van een CS zijn een beetje foetsie…

    Login om te reageren
  58. VonStroke zegt

    12 maart 2009 om 08:13

    Die CS is terug wat exclusiever dus.

    Login om te reageren
  59. w0o0dy zegt

    12 maart 2009 om 08:25

    dit verhaal klinkt me erg bekend in de oren. Hadden we niet een jaar of twee geleden exact hetzelfde verhaal? Volgens mij was het toen de porscherijder die slingerde En de cent in de ferrari die de controle verloor bij het ontwijken….
    Ik zeg repost

    Login om te reageren
  60. Papa zegt

    12 maart 2009 om 08:26

    CS kan je herkennen aan de dwarsbalkjes onder de achterruit, het achterrooster en de velgen zijn niet echt betrouwbaar omdat veel mensen die kopen om hun modena te upgraden.

    Login om te reageren
  61. MetalPig zegt

    12 maart 2009 om 08:35

    Gezien zijn gedrag is de Porscherijder vluchtgevaarlijk; vandaar de hoge borgsom.
    De hoogte van de borgsom heeft niet per se een relatie met de aard van het misdrijf en de mate waarin de schuld al vaststaat.

    Login om te reageren
  62. Thijs zegt

    12 maart 2009 om 08:37

    De motor zit nog in de auto, dat is wat anders dan een motor die nog heel is.

    Login om te reageren
  63. rider zegt

    12 maart 2009 om 09:15

    Zonde zonde zonde! weer een CS naar de knoppen. Dit is een wagen die op de limiet wel een hand vol is. je moet zekers heel erg goed kunnen rijden wil je dit beest op hoge snelheid temmen. maar ja als er een (lantaarn)paal in de weg staat maakt dat ook niks uit. dan verliest elk voertuig de grip met het wegdek.

    Login om te reageren
  64. pallut zegt

    12 maart 2009 om 09:26

    De motor lijkt me nog goed, doe mij die maar ;)

    Login om te reageren
  65. Don zegt

    12 maart 2009 om 09:38

    Motor ziet er nog goed uit. Kopen?

    Login om te reageren
  66. de sjonnies zegt

    12 maart 2009 om 09:39

    Als die 1977 Porsche een 930 was ( 911 Turbo) en de weg was recht, dan heeft zo’n moderne Ferrari daar nog een hele kluif aan!

    http://www.autoblog.nl/archive/2008/12/28/klassieker-porsche-930

    Login om te reageren
  67. Vinny_93 zegt

    12 maart 2009 om 09:39

    Nou ja, ga dan ook niet straatracen.

    Login om te reageren
  68. mc959 zegt

    12 maart 2009 om 09:53

    t’is niet omdat de porsche uit 1977 is, dat hij niet getuned kan worden
    het zou heel goed kunnen dat die ook 400 a 500 pk had met nieuwe remmen en een verbeterde ophanging. Anders zou ik niet kunnen geloven dat ge met 420 pk geen auto van max 260pk (standaard Porsche Turbo in 1977) zou kunnen los rijden….

    Login om te reageren
  69. marcel zegt

    12 maart 2009 om 09:58

    zonde van die ferrari die verdienen een verstandige eigenaar
    en treurig dat de bestuurder het met de dood moet bekopen

    Login om te reageren
  70. Smokin zegt

    12 maart 2009 om 10:12

    @Citrofiel:

    Nou, ik betwijfel of die uitslag wel van tevoren vast staat. In 1977 maakte Porsche ook al erg snelle auto’s.

    “49 Carrera RS cars were built with 2808 cc engines producing 300 PS (221 kW)”, en dat in een autootje van nog geen 1000kg.

    De 360 CS heeft 425pk, maar moet 200 kg extra meeslepen. Kan best nog wel spannend worden.

    Login om te reageren
  71. vivian zegt

    12 maart 2009 om 10:35

    mensen denken dat ze zo wat zijn in een ferrari…..zodra ze instappen denken dat ze superman zijn. :S:S:S:S:

    er was is een acteur die superman mocht spelen en nu is hij tot zijn middel verlamd. ik bedoel maar.

    Login om te reageren
  72. Timmie zegt

    12 maart 2009 om 10:38

    Tja… Dat is hun eigen schuld he… met illegale snelheden over de weg scheuren. ’t Klinkt misschien hard, maar de dood is hier geen onverdiende straf

    Login om te reageren
  73. circlestorm69 zegt

    12 maart 2009 om 10:47

    “Een Ferrari die op hoge snelheid crasht in de buurt van Malibu, waar hebben we dat eerder gehoord?”

    Malibu ligt ongeveer net zo dichtbij Newport Beach als Den Haag bij Arnhem!
    Dat het allebei in Califironië is gebeurd en er beide keren een Ferrari bij betrokken was zijn de enige overeenkomsten.

    Die wegen daar zijn mooi, maar ook gevaarlijk met veel onoverzichtelijke bochten en stukken weg die plotseling sterk dalen.

    Eigen schuld…kapotte Ferrari zullen we maar zeggen!

    Login om te reageren
  74. guzmann zegt

    12 maart 2009 om 11:10

    Tja….sterft ie niet in de ring (ik bedoel, octagon)….dan wel op straat. Jammer, maar helaas.

    Login om te reageren
  75. Stijn zegt

    12 maart 2009 om 11:28

    @ Smokin
    De 2.8 RSR is van 1973…

    Login om te reageren
  76. Headhunterz zegt

    12 maart 2009 om 11:38

    @ vivian
    waar de neuk slaat dat op?! hij is van z’n paard gevallen, dus dat is HEEL wat anders!! denk eens eerst na of ga eerst eens na hoe het kwam dat die verlamd is geraakt :x

    Login om te reageren
  77. norman zegt

    12 maart 2009 om 12:25

    GEEN R.I.P. (REST IN PEACE) MAAR R.I.F. =REST IN FERRARI

    Login om te reageren
  78. JK zegt

    12 maart 2009 om 12:32

    @ Majid:
    Overduidelijk een 360 CS… Je ziet op foto 2 tussen het ferrari logo en de koplamp overduidelijk het Challenge Stradale logo.

    Login om te reageren
  79. ZwerverRoodbaard zegt

    12 maart 2009 om 12:35

    Jah die doet het niet meer hè…..

    Login om te reageren
  80. Guan zegt

    12 maart 2009 om 12:38

    Aparte straat lantaarnpalen hebben ze daar…

    Login om te reageren
  81. Innokenty zegt

    12 maart 2009 om 13:06

    Ik wil niet wat er nog van die vrouw over is… sad.

    Login om te reageren
  82. Innokenty zegt

    12 maart 2009 om 13:13

    man.

    Login om te reageren
  83. Ary zegt

    12 maart 2009 om 13:28

    wat als die porsche rijder niks mee te maken had? = vrijspraak

    Login om te reageren
  84. Vivian zegt

    12 maart 2009 om 13:40

    @Headhunterz

    dat hij niet in een ferrari verlamd is geraakt oke….maar hij had vast wel een Ferrari

    Login om te reageren
  85. Bjorn zegt

    12 maart 2009 om 14:01

    Damn die overstekende lantaarnpalen ook!
    Nu is het een BMW -> Blik Met Wielen.

    Login om te reageren
  86. RenesisHP zegt

    12 maart 2009 om 14:17

    Geen medelijden want hij rijd te hard… Waarna ze weer met 160 lopen te bumperkleven.

    Ik rij niet met dat vermogen of met zo´n listige auto. Toch kan dit ons ook overkomen met een speelbui.

    Voor de moraalridders.. In Duitsland mag je wettelijk gezien op sommige stukken zo hard als de situatie toe laat. Zeggen we dan ook eigen schuld, dikke bult?

    Racen doe je maar op het circuit.. Dit was een straatrace!! Meestal is dat niet veel meer dan een veredelde stoplichtsprint op een redelijk rechte weg. Daar maakt iedereen zich wel eens schuldig aan.

    De bereikte snelheden worden dagelijks gereden in Duitsland. Niet echt bijzonder dus.

    Denk nou allemaal eens logisch na.
    Als je met je burgertruttenbak deze zomer weer door Duitsland naar de vakantiebestemming toe wil blazen kan het net zo makkelijk je laatste keer zijn als je de topsnelheid even wil testen. Als er met 190km/u wat fout gaat ben je net zo hard de lul. Hoeft trouwens niet eens door jezelf te komen. Klapbanden op die snelheid zijn meestal fataal.

    Het is makkelijk te oordelen alsof je zelf heilig bent, terwijl het grootste gedeelte dat dus helemaal niet is.

    Lullig voor die man, lullig voor de Ferrari en lullig voor de MMA wereld.

    Login om te reageren
  87. RenesisHP zegt

    12 maart 2009 om 14:25

    @Vivian.

    Jouw vergelijking slaat kant nog wal. Wat heeft de verlamming van “superman” met het ego van de gemiddelde Ferrari rijder te maken?

    Ik snap trouwens best dat je als Ferrari rijder een beetje overmoedig kan raken. In dagelijks gebruik op toegestane snelheden heeft zo’n auto verschrikkelijk veel over-marge. De grens is voor leken eigenlijk te ver weg.

    Iedere bestuurder komt vroeg of laat de grens van zijn auto tegen. Meestal gaat dit allemaal (net)goed. Met listige auto’s als deze 360 pakt dat meestal anders uit. Als die auto eenmaal gaat glijden moet je van hele goede huize komen om hem te kunnen houden. De gewichtsverdeling zorgt voor een doorzettende kont.

    Login om te reageren
  88. Valleyman zegt

    12 maart 2009 om 15:04

    Dit is toch gewoon een Modena?
    Stradales zien er toch iets meer tupperware uit?
    Niet alles wat rijd is een opgepepte circuitversie dromers!

    Login om te reageren
  89. de sjonnies zegt

    12 maart 2009 om 15:18

    @ mx5/rx8 owner – (levens) ervaring verloochent zich nooit ! :)

    Login om te reageren
  90. chris zegt

    12 maart 2009 om 16:12

    cker jammer van die ferarri had die lantaarnpaal daar maar niet gestaan
    en een ferarri is niet van tupperware sukkel

    Login om te reageren
  91. BryanR34 zegt

    12 maart 2009 om 16:21

    een ferrari is wel van tupperware want het bestaat allemaal uit KUNSTOF
    slimfiets

    Login om te reageren
  92. Mr.Abarth zegt

    12 maart 2009 om 16:54

    Ik zeg: airbags voor lantaarnpalen en verkeersborden! (zie een ouder topic over nieuwe airbags van Toyota).

    Zal idd lekker hard gegaan zijn.. Moderne variant van Oerend Hard: geen Noton en BSA, maar een Ferrari en n Porsche.

    Die vrouw zal ook wel n trauma over houden lijkt me.. Voor haar te hopen dat de bestuurder niet haar man/vriend was.
    Is zowieso sneu, maar als je partner zo komt te overlijden en zelf heb je (verhoudignsgewijs) niets.. weet niet hoe ik er overheen zou komen.

    Login om te reageren
  93. RenesisHP zegt

    12 maart 2009 om 17:27

    Is het heel erg lullig om te stellen dat de Ferrari bestuurder er in dit geval het beste vanaf is gekomen. Die vrouw heeft waarschijnlijk de rest van haar leven een trauma(geestelijk en lichamelijk). Die Porsche bestuurder heeft een gerechtelijk probleempje(zachtjes uitgedrukt) en die dronken dude komt ook nog tot besef. :?

    Login om te reageren
  94. Headhunterz zegt

    12 maart 2009 om 18:14

    @ vivian
    wat heeft ie er aan als ie verlamd was? :? hoe oud ben je eigenlijk? volgens mij nog niet oud genoeg om logisch na te denken.. shit zeg!!

    Login om te reageren
  95. Headhunterz zegt

    12 maart 2009 om 18:34

    @BryanR34
    als jij het zo beter weet dan vraag ik me hoe je aan kunstof komt en niet aan kunststof? :P

    Login om te reageren
  96. Ralph zegt

    12 maart 2009 om 18:48

    Lijkt wel het vervolg op het bizarre ongeluk met die Ferrari Enzo van gizmondo CEO Bo Stefan Eriksson!

    Vanaf een bepaalde snelheid is niks bestand tegen een stilstaande lantaarnpaal of boom.
    Staal, Aluminium of zelf Carbon/Kevlar.

    Quote.: GOD schrijft:
    zelf ook al eens met 200 zijwaarts in een verkeerspaal geknald.
    paal 3 meter uit de grond getrokken en was een M vorm.
    Kadett GSI was niet doormidden omdat de auto was verlast.
    Ik reed trouwens niet hoor, was een ex kameraad

    ?

    Sterk verhaal… mjaah daar zijn blogs als dit voor toch.

    Login om te reageren
  97. Vivian Stans zegt

    12 maart 2009 om 19:04

    @ Headhunterz

    oke….dit is voor jouw te moeilijk…..een kort maar krachtig antwoord: “ferrari rijders denken dat ze alles kunnen”. waarschijnlijk heb je zelf een ferrari of ken je iemand die een ferrari heeft, want anders zou je niet zo reageren. in mijn buurt wonen een aantal mensen die een ferrari hebben….en ik walg van die mensen, je kan mij een stereotype noemen maar ik ben nog geen aardig iemand tegengekomen die een ferrari heeft, of je moet veel hebben.

    Login om te reageren
  98. BryanR34 zegt

    12 maart 2009 om 19:19

    @ Headhunterz
    leveloospersoon eerst loop je vivian stans aftezijken dat se niet slim nadenkt volgens jou en dan loop je dom tegen mij te lullen terwijl je zelf niet eens uit je woorden samen voeg kunst kunt komen

    Login om te reageren
  99. Markus zegt

    12 maart 2009 om 19:22

    1 miljoen borg, dat ga je niet betalen van je 1977 Porsche…

    Login om te reageren
  100. The honda spirit zegt

    12 maart 2009 om 19:32

    360RIP

    Login om te reageren
  101. Linkador zegt

    12 maart 2009 om 19:53

    Ik heb mijn vragen bij die breuk…

    Met de strengere milieunormen moesten we onze wagens in een herkende spuitcabine laten schilderen.

    Toen daar eens een exoot stond trok het de aandacht en de eigenaar van het bedrijf was in een opschepbui.

    Men neme 2 total loss wagens van +100.000, elk wrak aan 10.000, wat steekpeningen voor de verzekering expert om 1 van de 2 niet verbeurd te verklaren, een handvol nieuwe onderdelen en de dode uren van het koetswerk bedrijf vullen met chop-shopping.

    Resultaat: een exoot een prijsje en met een meer dan vette winstmarge.

    Geen wonder dat ze met het minste paaltje mooi in 2 splitsen. Maar tja de eigenaars hadden wel een mooi zaakje gedaan.

    PS: Na dit te hebben gezien en gehoord hebben we een andere spuitcabine gezocht vermits dat uren inde wind stinkt.

    Login om te reageren
  102. Vivian Stans zegt

    12 maart 2009 om 20:02

    ben erg benieuwd wat voor porsche het is…..specs enzo

    Login om te reageren
  103. Davitone zegt

    12 maart 2009 om 20:33

    Lantaarnpaal is een mes op deze (waarschijnlijk) hoge snelheden. De paal zou nog wel eens enigzins redelijk staan. Iemand die ik ken is vorig jaar op gelijke wijze verongelukt…

    niet slim, racen op een openbare weg. :(

    Login om te reageren
  104. A.r zegt

    12 maart 2009 om 20:44

    Deze meneer is erbij omgekomen;

    http://www.sherdog.com/news/news/update-tapout-owner-dead-in-car-crash-16532

    Ja ik weet het, ik heb rare interesses…….naast auto’s.

    Login om te reageren
  105. Citrofiel zegt

    12 maart 2009 om 21:12

    “The accident was not depicted as a race between cars, although the two vehicles were traveling alongside one another in the same direction on the three-lane Jamboree Road.”
    “Lt. Fox said the officer observed a white Porsche stop at the scene and then take off a few seconds later southbound on Jamboree Road.”
    “Kirby, 51, of Costa Mesa, Calif., was arrested for gross vehicular manslaughter while intoxicated, and the unidentified female was charged with public intoxication. The Orange County Register reported Wednesday that Kirby has had previous driving violations, including a 2002 conviction for driving under the influence. His bail was set at $1 million, though reports have since suggested that it is now $2 million.”

    Er wordt dus niet van een race uitgegaan. De auto’s reden naast elkaar. En die man wordt aangeklaagd voor doodslag?! WTF?! Waar halen ze dat nou weer vandaan… Alsof hij een moordenaar is. :? Ik vind het nog steeds een vreemde zaak.

    Login om te reageren
  106. Headhunterz zegt

    12 maart 2009 om 23:50

    @ BryanR34
    waar denk jij dat dubbele punt P voor staat? als je niet tegen een grapje kunt moet je je bek houden kerel en vivian volgens mij bezit meneertje hier een Ferrari. net zo’n droge lul als waar jij het over hebt. en nee ik ken niemand met een Ferrari maar het is gewoon de opmerking die je maakt, alsof die superman waar je het over hebt is verlamd door een auto ongeluk, terwijl dat niet zo is. maar verder no hard feelings ;)

    Login om te reageren
  107. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    13 maart 2009 om 10:29

    LOL @ Lustigson!

    @ Coen: zo, die gast was wel groot! Dat die lantaarnpaal nog gewonnen heeft…

    Login om te reageren
  108. autostrada zegt

    13 maart 2009 om 23:27

    het leven begint bij 260km/h pas

    Login om te reageren
  109. T. zegt

    14 maart 2009 om 13:36

    straatraces heersen omdat ze zo heerlijk illegaal zijn en omdat het gewoon fun is.

    spijtig dat zoiets dan gebeurt, maar het zijn de risico’s die erbij horen.

    Login om te reageren
  110. robin l zegt

    14 maart 2009 om 13:56

    mx5/r8 owner heeft gelijk,wat een domme achterlijke reacties hier zeg ongelooflijk!!

    Login om te reageren
  111. bueno zegt

    14 maart 2009 om 22:38

    och ja ut gaat of ut gaat nie!

    Login om te reageren
  112. Arnoud zegt

    16 maart 2009 om 16:05

    Porsche: Lambo’s for breakfast, Ferrari’s for lunch!! :twisted: :mrgreen:

    Login om te reageren
  113. piet zegt

    16 maart 2009 om 22:16

    tsssssssssssssss italiaanse kwaliteit

    Login om te reageren
  114. dikkie zegt

    19 maart 2009 om 20:10

    even over die borgsom:
    die wordt vaak ook aangepast op iemands bezit en vermogen. een gewone burger een borgsom geven van 50.000,- en hij blijft heus wel maar geef je dit aan een zeer rijk persoon en het maakt hem niets uit. ook de grote van de kans dat iemand zal vluchten in de tijd tussen aanhouding en proces speelt een rol bij de hoogte van de borgsom. en dat de bestuurder door heeft gereden na een ongeval lijkt me niet echt in zijn voordeel werken…

    Login om te reageren
  115. blue pepper zegt

    20 augustus 2009 om 18:26

    nu heb je er twee

    Login om te reageren
  116. henk zegt

    26 september 2009 om 20:08

    zonder van die porsche en ferrari maar hoe kun je opo zoon stuk nou zo hard crashen dan zijn je stuurmanskunsten niet echt voor iemand met een ferrari

    Login om te reageren
  117. Emma zegt

    17 april 2010 om 15:08

    Hoe kan die zo door midden zijn gebroken?? :shock:

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North