• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche 911 Turbo door Evolution Motorsports (850pk)

Auteur: ricardo, gepost 11 maart 2009 om 23:12 – 23 Reacties

Porsche 911 Turbo Evolution Motorsports
Evolution Motorsports is een relatief onbekende tuner. Toch leveren ze een knap staaltje werk af met deze getunde 911 Turbo: 850 pk…

Het Amerikaanse bedrijf heeft voor de 997 een speciaal pakket ontwikkeld waarmee het vermogen stijgt van 480 pk naar 850 pk. De ontwikkeling van het project heeft in totaal 8 maanden geduurd en dat is niet geheel onlogisch aangezien zelfs het ‘electronic boost controller system’ aangepast is.

De Porsche heeft onder andere custom-made turbo’s gekregen en een compleet ander uitlaatsysteem. Om de inlaatlucht goed te blijven koelen is ook de intercooler aangepakt. Om ondanks al het pk-geweld de motor te voorzien van een lange levensduur zijn de standaard kopbouten- en pakking vervangen voor sterkere exemplaren.

De complete set kost $49.500 inclusief montage. Cijfers over de 0-naar-100 sprint zijn niet bekend, maar je mag er vanuit gaan dat die cijfers zeer indrukwekkend zullen zijn. De spoilerset op de foto’s is afkomstig van Techart.

Ook interessant!

  • Porsche 911 Turbo kust Peugeot 206 in Friesland/Groningen
  • BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
    BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
  • Porsche viert een feestje met deze 911 Turbo S
  • Porsche 911 Turbo S Lightweight Package is sneller dan Tesla

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 997, evolution-motorsports, Porsche, tuning

Vorig bericht: « Dodelijk ongeluk: Ferrari 360 gehalveerd
Volgend bericht: Porsche Cayenne behandeld door Mansory »

Lees Interacties

Reacties

  1. Headhunterz zegt

    11 maart 2009 om 23:18

    damn!! ziet er goed uit, doe mij er maar een in het zwart :D enne hoe zal ie klinken? (kwijl) :P

    Login om te reageren
  2. RuVo zegt

    11 maart 2009 om 23:23

    WOW! Die specs klinken behoorlijk lekker!:D Uiterlijk mag er ook wezen, alleen is de achterkant een tikkeltje overdreven:P

    Login om te reageren
  3. JanJansen zegt

    11 maart 2009 om 23:24

    Goh weer een paar gasten die aan de 911 lopen klussen, verfrissend.
    En er zijn niet eens cijfers bekend.
    Heeft dit nog bestaansrecht als nieuwsitem?

    Login om te reageren
  4. Cantago zegt

    11 maart 2009 om 23:26

    Ziet er serieus leuk uit! Zo er zomaar een willen hebben(A), haha

    Login om te reageren
  5. Citrofiel zegt

    11 maart 2009 om 23:58

    Een echte tuner die zich niet verlaagt tot het zelf produceren van spoilerkitjes. Zo wil ik het wel vaker zien.

    Login om te reageren
  6. kage zegt

    12 maart 2009 om 00:19

    Wauw, Daar zou ik ook graag eens het geluid van willen horen!

    kage

    Login om te reageren
  7. SimonMc zegt

    12 maart 2009 om 00:20

    Koopje als je kijkt wat je krijgt van vermogen en levensduur.

    Login om te reageren
  8. Guido zegt

    12 maart 2009 om 00:56

    en toch vraag ik me af, wat is het nut van die 850 pk..

    Login om te reageren
  9. bozewolf zegt

    12 maart 2009 om 01:14

    Het is niet origineel, maar wel heel snel.

    @ Guido: die vraag kun je stellen bij alles over 200pk. Niet alsof 450 pk zo bijster veel nut heeft. Wat maakt 850 dan nog uit? Nog nuttelozer? Bestaat niet.

    Login om te reageren
  10. clijde zegt

    12 maart 2009 om 03:03

    Gewoon een GT3 bestellen en al die tuners de laan uit sturen… ;) Gaat hard zat…

    Login om te reageren
  11. BananaFlip zegt

    12 maart 2009 om 06:53

    Nice, toen ik het kopje las dacht ik ‘Dat zal wel weer zo’n pasterig wrak worden’.
    Maar nee, best netjes aangepakt.
    Mooi contrast trouwens met die velgen.

    Login om te reageren
  12. eendje zegt

    12 maart 2009 om 08:21

    deze tuner hielp Gumpert mee met het maken van de Gumpert Apollo.

    Login om te reageren
  13. Edman zegt

    12 maart 2009 om 08:21

    @ iedereen hierboven

    Het is een TechArt hierboven, alleen onderhuids is het een evolution motorsports getunede 997. Is verder precies ’t zelfde als een TechArt GTStreet.

    Login om te reageren
  14. rider zegt

    12 maart 2009 om 09:21

    niet verkeerd om dat uit een 3,6liter te halen, en het moet nog heel blijven ook. 850pk, ik schat een sprint naar de 100 moet in ongeveer 3 tot 3,2 sec moeten lukken. en ze hebben het 4×4 systeem erin gelaten?

    Login om te reageren
  15. Catch2 zegt

    12 maart 2009 om 10:01

    foto’s dood?

    maar de paar die ik zag; best geil!

    Login om te reageren
  16. jack zegt

    12 maart 2009 om 10:34

    @rider,

    de 3,6 zal ook wel opgeboord zijn;)

    verder ik moet ff wat te zeiken hebben, hoe komt het dat als we in het nieuwbericht kijken van een aantal weken terug. Dus waar de techart staat, dat zogoed als iedereen ‘m daar lelijk vinden?

    Login om te reageren
  17. Vinny_93 zegt

    12 maart 2009 om 12:27

    Juist, niet eens zo lelijk. Wel jammer van die spoiler. Het is net alsof iedere 911 die getuned wordt tegenwoordig een Carrera GT wil zijn.

    Login om te reageren
  18. Catch2 zegt

    12 maart 2009 om 13:18

    Dit ding gaat wel hard richting die 380-400 km/u op top, dan is zon spoiler niet langer overbodige luxe

    Login om te reageren
  19. eendje zegt

    12 maart 2009 om 15:25

    @Vinny_93

    sommige onderdelen op een auto hebben ook nog een doel…

    Login om te reageren
  20. Guido zegt

    12 maart 2009 om 15:51

    @ bozewolf,

    Daar kan ik begrijpen dat je er een beetje leuk mee kunt spelen. M3 bv vind ik prachtig, alleen met zulke pk’s als op dit ding lijkt het me over de top :P
    Maar het kitje opzich ziet er wel leuk uit.

    Login om te reageren
  21. Yeelen zegt

    12 maart 2009 om 18:09

    ‘mmar’ +-$50000? ben ik de enige die dat niet veel vindt?
    voor een porsche turbo rijder, natuurlijk
    ik bedoel, je krijgt 370pk bij!

    Login om te reageren
  22. Pixed zegt

    12 maart 2009 om 19:35

    Wie het verhaaltje van Bugatti even goed doorneemt, die weet dat je op een bepaald ogenblik enorm veel peekaas moet bijkweken om hondersten van seconden af te doen van de sprint, en een paar kilometertjes bij te doen voor de topsnelheid. Dus het verschil tussen 600, 700, 800, of 850 pk blijft beperkt.

    Login om te reageren
  23. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    13 maart 2009 om 10:18

    Die Techart voorspoiler is best mooi!
    En dat zeg ik niet snel van een after-market ‘upgrade’…

    Super-specs.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North