• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dodge Challenger: Back in Black

Auteur: sir_smokalot, gepost 10 maart 2007 om 13:30 – 49 Reacties

Dodge Challenger


Van het concept vorig jaar konden de meesten van jullie niet warm worden, maar misschien slaat deze variant wat meer aan. Dodge heeft voor de Detroit Autorama een mat/glanzende Pro-Stock Challenger meegenomen. Dit is musclecar met een hoofdletter M! Onder de kap ligt een 6.4 liter Hemi die 525 pk en 691 Nm uitbraakt, waarmee de Challenger flink hard in een rechte lijn moet kunnen.

Het meest opvallend aan deze dragracer is het ontbreken van de onafhankelijke achtervering die normaal wel te vinden is op het Challenger-platform. In plaats daarvan is er een zogeheten live axle gemonteerd, compleet met bladvering. De filosofie hierachter is dat deze uitrusting voorkomt dat de achterkant te springerig wordt, vanwege de robuustheid van het systeem. Voeg hier een extra zware set Mark Williams-assen aan toe en je weet dat je een zeer robuuste, compromisloze rechtdoorrijder hebt.

Dodge Challenger

Dodge Challenger

Dodge Challenger

Dodge Challenger

Dodge Challenger

Dodge Challenger
(via Jalopnik)

Ook interessant!

  • Video - Vluchtende Challenger belandt in de vangrail
  • Dodge droombaan
    Droombaan beschikbaar bij Dodge; Chief Donut Maker
  • Politiekorps doet zichzelf dikke undercovers cadeau
    Politiekorps doet zichzelf dikke undercovers cadeau
  • Het doek valt voor de brute Hellcat
    Het doek valt voor de brute Hellcat

Nieuwste artikelen

  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
FacebookTweetPinLinkedIn

challenger, Dodge

Vorig bericht: « Koop je Hummert nu voor een prikkie
Volgend bericht: Nieuwe Seat-modellen in aantocht »

Lees Interacties

Reacties

  1. Klaas zegt

    10 maart 2007 om 13:32

    Kijk eens aan wat een feest!

    Login om te reageren
  2. Hugo zegt

    10 maart 2007 om 13:36

    De wheeliebars doen het hem!

    Login om te reageren
  3. Xemurai zegt

    10 maart 2007 om 13:36

    Lelijk!…

    Login om te reageren
  4. Boss zegt

    10 maart 2007 om 13:38

    Bruut.

    Login om te reageren
  5. mr abarth zegt

    10 maart 2007 om 13:42

    wouw

    Login om te reageren
  6. lincoln mark8 zegt

    10 maart 2007 om 13:59

    de rijdende hufter….goed bezig dodge

    Login om te reageren
  7. Nigel zegt

    10 maart 2007 om 14:12

    zoals Boss al zegt dat ding is egt bruut..
    die mat zwarte kleur past er egt bij

    Login om te reageren
  8. Jappy zegt

    10 maart 2007 om 14:15

    Sorry dat ik het zeg maar dit is ook niet echt mooi vind ik!

    Login om te reageren
  9. mgs013 zegt

    10 maart 2007 om 14:19

    fun is not found in a straight line

    Login om te reageren
  10. Florijn zegt

    10 maart 2007 om 14:23

    f*kin lelijk en een dom ouderwets concept amerikanen zijn gewoon niet zo geniaal a;s de autobouwers aan deze kant van de plas

    Login om te reageren
  11. Deon zegt

    10 maart 2007 om 14:30

    Tuurlijk, ik snap wel dat ze die ouderwetse paard-en-wagen-technologie toepassen op een auto met 500+ pk! Ik bedoel, de europese auto’s in die vermogensklasse liggen echt allemaal waardeloos op de weg met hun hypermoderne wielophangingen!

    Of wacht…toch niet… waarom bouwen ze dan in godsnaam zo’n ouderwetse rommel in?
    Als ze toch genoeg geld hebben voor wheeliebars, dan kunnen ze ook wel een paar europese technici inhuren en wat fatsoenlijk materiaal laten verschepen naar de andere kant van de grote plas.
    Wie weet krijg je dan een Amerikaan die zich ook in het betere bochtenwerk staande weet te houden, zou leuk zijn voor de verandering!

    Maar afgezien van het negatieve: GOD wat ziet dat ding er goed uit!

    Login om te reageren
  12. Reddingius zegt

    10 maart 2007 om 14:43

    Ik denk dat het deels te maken heeft met de breedte van de banden. Als die zo breed zijn moeten de ophangingspunten van de wishbones vlak bij elkaar in het midden onder de auto zitten. Dat zorgt ervoor dat de auto nogal gaat schommelen. Maar ja, vergroot dan gewoon de spoorbreedte…

    Mooi stukje sarcasme trouwens van de kant van de heer Deon.

    Login om te reageren
  13. phantom zegt

    10 maart 2007 om 14:57

    dat is nou wat ik noem duister

    Login om te reageren
  14. Svennos zegt

    10 maart 2007 om 15:17

    Ziet er toch niet uit

    Login om te reageren
  15. floris zegt

    10 maart 2007 om 15:37

    waarschijnlijk hetzelfde probleem als met de mustang gt500 in top gear. veel pk en slechte handling

    Login om te reageren
  16. SamSam zegt

    10 maart 2007 om 15:46

    Black on Black Crime

    Login om te reageren
  17. Sebas zegt

    10 maart 2007 om 16:02

    Deze auto is zo retro dat ze zelfs retro techniek gebruiken, dat is precies waar we op zaten te wachten!!!

    Login om te reageren
  18. Citrofiel zegt

    10 maart 2007 om 16:17

    Dan vind ik die concept van vorig jaar toch mooier…

    Login om te reageren
  19. Larrs zegt

    10 maart 2007 om 16:54

    Wil het geluid van die Hemi wel eens horen.

    Login om te reageren
  20. SamSam zegt

    10 maart 2007 om 16:59

    @ Citrofiel…

    Ik kan geen muscle car van citroën vinden hoor…of een schets

    Login om te reageren
  21. ruben zegt

    10 maart 2007 om 16:59

    geef mij maar een audi R8! of gewoon eenderwelke andere europese sportwage.

    Login om te reageren
  22. Hester zegt

    10 maart 2007 om 17:20

    Hebben ze dan geen bochten in de USA?

    Login om te reageren
  23. Kevski-Style zegt

    10 maart 2007 om 17:53

    Het is heel simpel waarom ze een ouderwetse achteras in de auto zetten: Wel eens aan de soorten nationale autosport gedacht? Met name dragracing. Daar zijn dit soort achterassen een uitkomst, omdat ze de kracht beter op de weg kunnen zetten. Op onafhankelijke wielophanging kan je veel moeilijker zachtere veren zetten zodat de achterkant grip houdt. Met onafhankelijke ophanging krijg je namelijk stuiterende wielen, waar dat met een live axle niet gebeurt.

    Kleurtje is trouwens wel mooi. Ik zie het er nog wel van komen dat dit de nieuwe modekleur gaat worden. Mooie is dat de kleur er bij mij inmiddels al als proefstukje opzit….

    Login om te reageren
  24. nicky zegt

    10 maart 2007 om 18:08

    zwaar bruut

    Login om te reageren
  25. Reddingius zegt

    10 maart 2007 om 18:21

    @ Kevsky Style:

    Ze kunnen ook 4WD doen, zo krijg je de grunt ook op het asfalt.

    Login om te reageren
  26. lincoln mark8 zegt

    10 maart 2007 om 18:30

    @kevsky style….. goed huiswerk man….. blij dat hier ook nog knutselaars rondschrijven..

    Login om te reageren
  27. Wat_een_gezeik zegt

    10 maart 2007 om 19:15

    Sturen komt niet voor in de gebruiksaanwijzing van deze auto!

    Login om te reageren
  28. lambo zegt

    10 maart 2007 om 19:43

    Pure over the top porno geweldig!!

    Login om te reageren
  29. Robin zegt

    10 maart 2007 om 19:46

    van mij mag je hem houden

    Login om te reageren
  30. Citrofiel zegt

    10 maart 2007 om 19:51

    @ SamSam; Ik heb het niet over een Citroën… Alsof dat het enige is wat ik ken en mij interesseert. Ik bedoelde de concept waarvan Sir Smokalot spreekt in de eerste zin van het stukje: “Van het concept vorig jaar konden de meesten van jullie niet warm worden, maar misschien slaat deze variant wat meer aan.” Klik voor de concept op het woordje concept in het artikel.

    Login om te reageren
  31. Susp1cious zegt

    10 maart 2007 om 19:58

    heerlijke auto. Deze auto hoeft ook alleen maar hard rechtdoor. bochten maken, dan koop je maar een lotus.

    Ook heerlijk fout imago deze auto :D!

    Login om te reageren
  32. lincoln mark8 zegt

    10 maart 2007 om 20:03

    @citrofoon….heb jij dat ook…dat je hem eigenlijk al oud vindt terwijl dat ding nog lang en breed niet in de showroom staat…. niet omdat het retro is maar omdat je er gewoon al aan gewend bent.

    Login om te reageren
  33. "Citrofoon" (=Citrofiel) zegt

    10 maart 2007 om 20:15

    @ lincoln mark8; Als je het over deze auto hebt, bij deze heb ik het niet. Zo veel is hij niet langsgekomen. Ik heb het wel bij andere auto’s die veel aandacht krijgen, zoals BMW’s en Audi’s.

    Login om te reageren
  34. RenJie zegt

    10 maart 2007 om 20:28

    schijt aan wegligging, het enige wat telt bij musclecars zijn natuurlijk de peekaa’s :D

    Login om te reageren
  35. piet zegt

    10 maart 2007 om 21:46

    Hij is gemaakt om te DRAGRACEN!
    het is geen sportwagen….

    Login om te reageren
  36. piet zegt

    10 maart 2007 om 21:48

    en dat doet ‘i goed!

    Login om te reageren
  37. Chukka zegt

    10 maart 2007 om 23:15

    yeah baby AMERICAN MUSCLE!!

    Login om te reageren
  38. Nick-g zegt

    11 maart 2007 om 00:26

    Stiekem is ie helemaal niet zwart.
    http://www.hotrod.com/featuredvehicles/113_0703_dodge_challenger_concept_car/

    Login om te reageren
  39. markie muscle man zegt

    11 maart 2007 om 00:34

    die auto is net Rita verdonk, niet links, niet rechts, maar recht door zee!!!

    Login om te reageren
  40. Florijn zegt

    11 maart 2007 om 10:31

    @ markie muscle

    haha mooie opmerking maar de auto is kut dus

    Login om te reageren
  41. David USA zegt

    11 maart 2007 om 11:58

    Wauw!!! Wat een bak!!! Zo zou elke auto eruit moeten zien!!! Heerlijk die U.S. Muscle cars!!! Weg met die importjappenbakken, American Muscle is voor echte mannen!

    Login om te reageren
  42. robby01 zegt

    11 maart 2007 om 12:50

    vette bak alleen jammer dat deze voor op de rechte lijn gemaakt is
    maar euhhh can i get one?? hahaha

    Login om te reageren
  43. Kevski-Style zegt

    11 maart 2007 om 12:56

    @ Reddingius:

    4WD is veel duurder, en je hebt er zo weinig aan als de 2 voorwielen in de lucht hangen. Gaat dan minstens 40% van het vermogen verloren….

    @ Lincoln Mark 8:

    Dit is al lang geen huiswerk meer. Eerder gesneden koek….

    Login om te reageren
  44. nick-vw zegt

    11 maart 2007 om 14:40

    powerrrrr!!!

    Login om te reageren
  45. GOD zegt

    12 maart 2007 om 06:17

    vette bak moet je gewoon toegeven alleen jammer dat die alleen rechtdoor gaat
    word het een beetje moeilijk rondjes om het tankstation te rijden

    Login om te reageren
  46. vinox zegt

    12 maart 2007 om 10:02

    quote: vette bak moet je gewoon toegeven alleen jammer dat die alleen rechtdoor gaat
    word het een beetje moeilijk rondjes om het tankstation te rijden

    Wat je dan ook volgens mij iedere 10 kilometer moet doen :-)

    Login om te reageren
  47. Jurre zegt

    12 maart 2007 om 19:38

    geen fan van Amerikaanse auto’s, maar deze is wel heel erg vet. Er bestaan gewoon geen Europese auto’s die hier aan kunnen tippen. Echt heel bruut.

    Login om te reageren
  48. DJD zegt

    12 maart 2007 om 20:56

    beast in black..

    Login om te reageren
  49. GerreLekker zegt

    15 maart 2007 om 10:23

    There is no replacement for displacement ;)
    Te bruut gewoon :)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North