• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe Seat-modellen in aantocht

Auteur: sir_smokalot, gepost 10 maart 2007 om 14:45 – 32 Reacties

Seat Logo

Wat luisteren autofabrikanten toch goed naar autobloggers! Aan het eind van mijn stukje over het tweede verliesjaar op rij voor Seat opperde ik dat het Spaanse merk maar eens met wat nieuwe modellen moet komen. En prompt is er een persbericht waarin wordt aangegeven dat Seat van moederbedrijf Volkswagen groen licht heeft gekregen voor het uitbreiden van zijn modelreeks. Dat heeft natuurlijks niks met toeval te maken en de borstklopperij is dan ook volledig terecht ;)

We informeerden jullie al over de Altea Freetrack, maar interessanter is de introductie van een nieuwe sportsedan in het B1 segment. Ook wordt er gespeculeerd dat Seat met een performance-model gaat komen, dat gebaseerd is op hun Tango-concept. Met de kapitaalinjectie die het van VW krijgt wordt het voor Seat in ieder geval een stuk makkelijker uit het dal te klauteren waarin het zich nu bevindt.

Seat Tango Concept

Volkswagen AG heeft de Spaanse autofabrikant SEAT het groene licht gegeven om op korte termijn een aantal maatregelen te ontplooien voor een zekere toekomst van het merk. Tot deze maatregelen behoort ondermeer het uitbreiden van de modelreeks, om toegang te krijgen tot nieuwe marktsegmenten. Eén van de voorgestelde noviteiten is de toekomstige introductie van een nieuwe sportsedan (in het B1 segment). Daarmee reageert SEAT op de vraag vanuit de markt en breidt het merk het huidige productaanbod verder uit.

Met de steun van Volkswagen kan SEAT haar productgamma verder verbreden, nieuwe kopers aantrekken en de verkoopmogelijkheden van het distributienetwerk verder verbeteren.

De medewerking van de Spaanse Minister President, vorige week donderdag tijdens het leggen van de eerste steen van het toekomstige Design Centrum in Martorell, onderstreept SEAT’s ambities. Het nieuwe Design Centrum wordt het enige geïntegreerde ontwerpcentrum in Spanje dat geheel op de automobielsector is gefocust.

Voor de president van SEAT, Erich Schmitt, “blijkt uit dit besluit het vertrouwen van de Volkswagen AG Groep in ons merk SEAT. Wij moeten er naar streven al onze toekomstige inspanningen te richten op het creëren van een fantastische toekomst voor al onze medewerkers, distributeurs en aandeelhouders.”

Ook interessant!

  • Cupra weekt zich los
    Cupra weekt zich los van Seat, meer unieke modellen
  • Kleine Seat
    Eindelijk weer een kleine Seat op komst
  • Vernieuwde Ibiza en Arona
    De vernieuwde Seat Ibiza en Arona, dit kosten ze
  • Seat Ibiza Reference
    Seat Ibiza Reference nu eindelijk onder de 20 mille

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, Seat

Vorig bericht: « Dodge Challenger: Back in Black
Volgend bericht: Saturday Crash Carnage »

Lees Interacties

Reacties

  1. Ca.dil zegt

    10 maart 2007 om 14:53

    Als zo’n nep off roader en een klein sportwagentje voor winst moeten zorgen wens ik Seat (VAG) veel succes!

    Login om te reageren
  2. Florijn zegt

    10 maart 2007 om 14:54

    die auto heeft wel een gigantische stierennek dus er zal eerst een nieuw concept moeten komen want het is niet aqlleen heel lelijk van achter maar ook gewoon outdated dit concept stamt uit 2003

    Login om te reageren
  3. PieterA zegt

    10 maart 2007 om 15:00

    Pfft, whats next Altea XXXXXXL?

    Login om te reageren
  4. JPM zegt

    10 maart 2007 om 15:01

    Seat zijn hele mooie auto’s maar het probleem is ze lijken allemaal op elkaar en ik kan ze niet uit elkaar houden.
    Ik hoop dat ze dat nu anders gaan aanpakken, ook de auto op dit plaatje lijkt weer sterk op de standaard Seat!
    Waar is hun creativiteit gebleven?

    Login om te reageren
  5. Klaas zegt

    10 maart 2007 om 15:10

    Ik vind dit zeker een mooi model voor seat, eigenlijk het eerste mooie. Klopt het trouwens dat de moterkap wat weg heeft van de Veyron?

    Login om te reageren
  6. Fuego zegt

    10 maart 2007 om 15:13

    Doet mij denken aan het vorige model Alfa Spider.

    Login om te reageren
  7. lincoln mark8 zegt

    10 maart 2007 om 15:15

    heerlijk dramatisch…..ik hou wel van dameskapper autotjes.

    Login om te reageren
  8. martin zegt

    10 maart 2007 om 15:15

    waarom doet mij dit denken aan bmw??

    Login om te reageren
  9. Xemurai zegt

    10 maart 2007 om 15:27

    Ben ik de enigste die die car enorm mooi vindt?

    Login om te reageren
  10. H.J. Vaesen zegt

    10 maart 2007 om 15:31

    Als er hier 400 van in Nederland verkocht worden in een half jaar mogen jullie mij castreren.

    Login om te reageren
  11. Sjoerd zegt

    10 maart 2007 om 15:33

    # Xemurai schrijft,
    10 March 2007 om 15:27

    Ben ik de enigste die die car enorm mooi vindt?

    ..nee.. de enige

    Login om te reageren
  12. Nick zegt

    10 maart 2007 om 15:58

    Die Tango hoeft niet van mij, ziet er zo 2000-2001 uit.

    Geef mij maar een straatlegale versie van de Seat Cupra GT. ;)

    En a.u.b. Alhambra weg, die concurreert bijna met hun eigen Altea XL.
    De Ibiza, Toledo, Cordoba terug naar de tekentafel voor de neus van de Leon en een fatsoenlijke rear end.

    Login om te reageren
  13. Citrofiel zegt

    10 maart 2007 om 16:24

    Eh, het B1 segment, is dat niet zo heel klein… Een kleine sedan? Dus een Cordobavervanger? Moet dat Seat helpen? Of is het B1 segment iets anders?

    Login om te reageren
  14. Sander zegt

    10 maart 2007 om 16:55

    Ik zeg.. Alfa spider

    Login om te reageren
  15. Marcel zegt

    10 maart 2007 om 17:03

    @ H.J. Vaesen, dat durft iedere castraat wel te beloven.

    Login om te reageren
  16. Alfaman zegt

    10 maart 2007 om 18:10

    @martijn, bij deze auto moet ik niet alleen aan BMWZ3 denken ook zie ik Porsche Boxster en Alfa Spider. Wat het trieste voor Seat is, het betreft auto’s welke niet meer in productie zijn.
    @columnist: Seat heeft nog nooit winst gemaakt, VAG perste van de Spaanse staatskas gewoon heel veel euro’s , het mes aan de keel zetten en zeggen: centen of wij sluiten, zie ook VAG België.

    Login om te reageren
  17. lincoln mark8 zegt

    10 maart 2007 om 18:18

    @marcel….heeeel spitsvondig en grappig

    Login om te reageren
  18. w0o0dy zegt

    10 maart 2007 om 18:22

    @Alfaman…. veel van de onderdelen worden (verplicht) ingekocht bij VAG en daarom zou het wel eens zo kunnen zijn dat Seat gewoonweg teveel betaald voor de onderdelen en daarom eigenlijk nooit rendabel MAG zijn. Ik zie dat soort strategiën wel vaker bij bedrijven. De moeder is de grootste leverancier en vraagt realtief hoge prijzen voor de inkoop. Daarmee is een positief bedrijfsresultaat voor de onderneming als op zichzelf staand bedrijf bijna onmogelijk. Doordat de club nooit winst maakt heb je als moeder veel minder problemen om de druk op de ketel te houden en om reorganisaties door te voeren. Je verwijst simpelweg naar het verlies. Dat de winst van de moeder lager zou zijn zonder “het verlies” (en de bijbehorende omzet van de moeder) van de dochtermaatschappij wordt daarbij gemakshalve vergeten….. Cash is King, profit (or loss) is an opinion!

    Login om te reageren
  19. HLK zegt

    10 maart 2007 om 18:23

    @ Klaas

    Ik zie er ook wat in van de Veyron..Of hebben Klaas en ik wat aan onze ogen ?

    Login om te reageren
  20. Fr@nk zegt

    10 maart 2007 om 18:51

    Echt een topper zal het niet worden en er zal dus heel wat meer bij Seat moeten gaan gebeuren om winstgevend te worden.

    Login om te reageren
  21. Boxster zegt

    10 maart 2007 om 22:35

    Ik snap het niet zo goed: een paar jaar terug had Seat een gamma met in ieder geval drie overtuigende modellen. Een Ibiza die er flitsend uitzag, niet onderdeed voor een Polo en daarbij ook nog goedkoper was. Een Leon, die vele malen aantrekkelijker was dan een Golf, en ook weer goedkoper was dan deze Golf, en een Toledo, die het goed deed in het zakelijke segment van de markt.
    En wat hebben ze er van gemaakt? De Ibiza is nu toch wel aan vervanging toe, en de rest van het gamma bestaat uit één auto in meerdere carosserievarianten, die zo op elkaar lijken dat de leek ze met moeite uit elkaar kan houden…
    Ik heb de vorige Leon gehad, een gele 1.8 20V Sport met alle toeters en bellen, en was daar laaiend enthousiast over. Fantastische wegliggiging, mooi stuurgedrag, rijk uitgerust, en tijdloos qua design. Ik zou ‘m zo weer kopen! Terwijl die nieuwe… ik heb erin gereden, en het zal gerust een goede auto zijn, maar het klopt allemaal niet meer. Design, afwerking, stuurgedrag, wegligging, het overtuigt me allemaal niet.
    Seat was (goed) op weg het Spaanse Alfa te worden, met de kwaliteit van een VAG-product, maar het lijkt nu meer op het Spaanse Renault, met het eigenzinnige design (hier niet positief bedoeld) en de afwerking van een Renault. Seat, wake up!

    Login om te reageren
  22. robert zegt

    10 maart 2007 om 23:42

    Misshien gaat Seat straks nog een R8 aanbieden voor 40.000 euro. Kom op Seat, laat is zien wat voor moois er uit Spanje kan komen!

    Login om te reageren
  23. Fiesta zegt

    11 maart 2007 om 11:14

    Leuk hoor die modellen maar in die kleine segmenten valt niet heel veel winst te halen…Ze deden er beter aan om de Ibiza en Toledo en misschien de Leon voortijdig op de schop te doen….

    Login om te reageren
  24. Cossie-anan zegt

    11 maart 2007 om 11:45

    Lijken niet alle merken op elkaar???
    brute bak hoor!

    Login om te reageren
  25. el español zegt

    11 maart 2007 om 18:09

    @ Citrofiel: B segment is Passat, Mondeo, Vectra etc.

    Als ze het hebben over een model “gebaseerd op de tango” hebben ze het uiteraard over het concept Roadster, en niet over dit design wat bijna 5 jaar oud is.
    @Boxter: Bij mij is het juist andersom. Ik heb een oude Leon TDI (Stylance) en heb in de nieuwe gereden: Wat een vooruitgang qua wegligging!!! en ik reed niet eens in de Sport-uitvoering. Misschien is het interieur er idd iets op achteruit gegaan, maar verder een absoluut fantastische rij-auto, zelfs in de 100pk TDI uitvoering.
    HUP SEAT, verras ons eens met je nieuwe modellen!!!

    Login om te reageren
  26. sonne zegt

    11 maart 2007 om 19:32

    ik wens ze veel succes als ze het moete doen met dit !!?
    het enige wat in hun voordeel kan spele is hun niet dure prijs

    Login om te reageren
  27. Hondaminded zegt

    12 maart 2007 om 14:23

    Persoonlijk vind ik Seats gewoon erg lelijk! Het leuke is dat als er een nieuw model komt dit 2 maanden hard loopt en daarna lijkt het wel of ze er niets van verkopen! Kijk de nieuwe Seat Leon. Als iemand mij uit kan leggen hoe dat komt en dit ook even aan VW meldt heeft Seat misschien kans op overleven. Anders lijkt me het een verloren zaak.
    Of ze gaan natuurlijk weer gewoon oude fiatjes verkopen met een ander logo. Goedkope auto’s komen namelijk weer helemaal terug!

    Login om te reageren
  28. Cossie-anan zegt

    12 maart 2007 om 19:40

    Gelukkig maar dat iedereen een persoonlijke mening heeft he.

    Login om te reageren
  29. Rick zegt

    12 maart 2007 om 23:14

    @ Wooody

    Jij hebt zeker een punt inderdaad, ik denk dat het zo wel even blijft ja, misschien is wat jij vertelde wel gewoon hun strategie wat Seat betreft, nou ja misschien ik begin het bijna zeker te weten. Erg goed geredeneerd in ieder geval…

    Login om te reageren
  30. chris zegt

    13 maart 2007 om 22:23

    dat is het enige wat ik kan zegguh,aangezien je hier geen eigen mening mag hebben!!

    –edit: nutteloze bijdrage–

    Login om te reageren
  31. chris zegt

    16 maart 2007 om 19:00

    dat bedoel ik,ik zal proberen geen mening meer te geven ,zie boven!
    nutteloos????leuk

    Login om te reageren
  32. Willem Denekamp zegt

    16 mei 2008 om 14:16

    Misschien zou het nieuwe model nog iets kunnen worden geshaped het is em net niet. Hij lijkt heel veel op de alpha spider.Dat kan niet de bedoeling wezen. Teveel looke like. Seat moet zijn eigen signatuur hooghouden net zoals zij dit doet met de rijeigenschappen van deze ondertussen zeer geprezen automobielen.

    Seat luister na je fans, zij geven mede richting aan jullie succes!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North