• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dodge Challenger met 600pk V8, zonder supercharger

Auteur: Alwood, gepost 10 mei 2010 om 21:00 – 49 Reacties

Challenger SF600R


Het kan! Speedfactory laat je van de HEMI-V8 in zijn meest pure vorm genieten. Hoe mooi moet dat wel niet pruttelen.

Als je tjoenen doet, moed het wel goet. Gek genoeg dachten de Amerikanen van Speedfactory dat ook en monteerden zij geen supercharger op Dodge’s 6.1 HEMI. In plaats daarvan vergrootte zij de cilinderinhoud, verbeterde zij de luchtinlaat en werd er een nieuwe uitlaat gemonteerd. Het resultaat mag er wezen: 595-605pk op ‘normale’ Amerikaanse brandstof op de dyno.

Het blok meet nu 7 liters. Deze wordt gekoppeld aan een handgeschakelde 6-versnellingsbak. Omdat het geheel op de weg te houden is ook het onderstel aangepast. De SF600R Challenger ligt wat dichter bij het asfalt op stuggere veren met betere stabilisatorstangen. Je moet er geen nordschleife-records mee willen rijden maar reken er maar op dat dit goed van zijn plaats komt.

Ook interessant!

  • Video - Vluchtende Challenger belandt in de vangrail
  • Dodge droombaan
    Droombaan beschikbaar bij Dodge; Chief Donut Maker
  • Politiekorps doet zichzelf dikke undercovers cadeau
    Politiekorps doet zichzelf dikke undercovers cadeau
  • Het doek valt voor de brute Hellcat
    Het doek valt voor de brute Hellcat

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

challenger, Dodge, tuning

Vorig bericht: « Nu te bestellen: Porsche Porno Accessoires
Volgend bericht: Volvo XC60 vs Vliegtuig »

Lees Interacties

Reacties

  1. rick zegt

    10 mei 2010 om 21:03

    respect!

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      11 mei 2010 om 09:35

      @rick: volgens mij als je vol gas wegrijdt zie je de benzinemeter verschuiven!

      Login om te reageren
  2. PeteyCore zegt

    10 mei 2010 om 21:04

    nice eur :D

    Login om te reageren
  3. Sebazzz zegt

    10 mei 2010 om 21:07

    “Omdat het geheel op de weg te houden is ook het onderstel aangepast.”

    Login om te reageren
  4. Headhunterz zegt

    10 mei 2010 om 21:07

    No pics or video’s? :(

    Login om te reageren
  5. Wessee zegt

    10 mei 2010 om 21:09

    Lekker hoor!

    Login om te reageren
  6. AudiQuatro zegt

    10 mei 2010 om 21:12

    ganz geil!! Maar toch liever een rode.

    Login om te reageren
  7. ZwerverRoodbaard zegt

    10 mei 2010 om 21:14

    Ook niet verkeerd, daar trek je de klinkers mee uit de straat :)

    Login om te reageren
  8. ferrari599xx zegt

    10 mei 2010 om 21:17

    doe mij er maar 1 of 2 als het echt moet xD

    Login om te reageren
  9. integralechubasco zegt

    10 mei 2010 om 21:18

    dat is toch wel een alleraardigst ding… zet maar voor mijn poort…

    Login om te reageren
  10. Olé zegt

    10 mei 2010 om 21:19

    In het zwart A.U.B.

    Login om te reageren
  11. Loos zegt

    10 mei 2010 om 21:21

    Hebbe hebbe hebbe! :D

    Login om te reageren
  12. Relief zegt

    10 mei 2010 om 21:21

    In het begin was ik er niet helemaal weg van, maar nu vind ik hem stukken mooier. :D

    Login om te reageren
  13. meneersander zegt

    10 mei 2010 om 21:22

    Kan hij ook bochten maken?

    Login om te reageren
    • Laue zegt

      11 mei 2010 om 07:48

      @meneersander:
      Woon je in een grot?

      Login om te reageren
      • meneersander zegt

        12 mei 2010 om 01:01

        @Laue: nee, jij wel?

        Login om te reageren
  14. Seroo zegt

    10 mei 2010 om 21:22

    Knap hoor. Doe maar in het oranje, zoals het hoort.

    Login om te reageren
  15. bpc zegt

    10 mei 2010 om 21:31

    @Headhunterz
    pics…

    Login om te reageren
  16. vale46 zegt

    10 mei 2010 om 21:31

    Nu nog in het typische oranje/rood of in het matzwart en hij is volledig af!
    Eindelijk eens een opgedreven Challenger ZONDER sppercharger!
    Die motor moet buitengewoon heerlijk zijn!!!

    Pussy-magnet 8)

    Login om te reageren
  17. EJS zegt

    10 mei 2010 om 21:41

    Het lijkt me best leuk om hier dan nog een supercharger op te monteren eigenlijk:’) Hou sws wel van superchargers^^ Maar dit lijkt me wel leuk, en NA tuning verdient wat mij betreft wel ’t meeste respect!

    Login om te reageren
  18. spykerboy zegt

    10 mei 2010 om 21:49

    haha supervet dat er amerikanen zijn die het ook proberen op een moeilijkere manier :D echt respect voor die mannen om er niet aleen ene charger erop te zetten en zeggen dat ie getuned is :D

    Login om te reageren
  19. HDM zegt

    10 mei 2010 om 21:54

    Wow, vooral zoals op die eerste foto ziet ie er vet uit met donkere velgen…

    HEBBEN!

    Login om te reageren
  20. six-trey zegt

    10 mei 2010 om 22:00

    een geval waar “Only in America” kan gebruikt worden in de positieve manier :D

    Login om te reageren
  21. Erik zegt

    10 mei 2010 om 22:17

    7.0 Liter? dat hoort een v12 te zijn :p. respect.

    Login om te reageren
  22. PeugeotGTI zegt

    10 mei 2010 om 22:19

    Serieuze tjoening dit
    Maar toch, die Challenger …
    Een beetje te lomp ofzo
    Nee dank u
    Doet u mij maar een Mustang
    (wel met supercharger aub)

    Login om te reageren
    • the-joker zegt

      11 mei 2010 om 11:31

      @PeugeotGTI:je ben gaan niet goed dit is vet bruut
      OT: dit is eens een keer zonder poespas dingetje dit en dingtje dat

      Login om te reageren
  23. Hupke zegt

    10 mei 2010 om 22:19

    Ziet er wel goed een strak uit maar is toch maar spijtig als je dan op een circuit naar huis gereden word door iemand in een mini ofzo.

    Login om te reageren
    • six-trey zegt

      10 mei 2010 om 22:46

      @Hupke:
      in het dagelijkse leven, wat komt er het meest voor? dat je gaat cirquitracen met je dagelijkse wagen, of dat je eens dragraced aan de lichten en dan nog betwijfel ik wat je zegt als je een jaren 60 pony car een moderne BMW ofz kan naarhuis rijden indien je een “tjoening” ophanging hebt…

      Login om te reageren
  24. Jan O. zegt

    10 mei 2010 om 22:31

    Respect heur!@Seroo Kleur ben ik helemaal met je eens

    Login om te reageren
  25. bennyb zegt

    10 mei 2010 om 23:20

    heb van het weekend nog met een standaard doge gereden
    met de hemi moter (str denk ik) dat is echt te gek
    brruit geweld en een overvloed aan ks’s, het geluid viel tegen Ik zo er een borlo onder monteren

    Login om te reageren
  26. TMon zegt

    10 mei 2010 om 23:48

    Ik dacht: eindelijk een amerikaan die t snapt. Maar nee, nog altijd de gedachte: meer cm3 is meer pk… Kunnen ze een 6.1 nou niet eens netjes maken zoals jappen en duitsers ’t doen?

    Login om te reageren
    • Robert.V zegt

      11 mei 2010 om 09:18

      @TMon: Gozer het is jij die het niet snapt. DOHC motor maar en OHV die allen maar 2 kleppen per cilinder heeft, dat ze all 600 PK van 7 liter halen die allen maar 2 kleppen is veel. And guess what ? Die 7 liter blok in the challenger zal nog compacter en lichter zijn dan 5,6 liter blok van Mercedes of een nieuwe 4,8 liter V8 van de Jag.

      Login om te reageren
  27. Cantago zegt

    11 mei 2010 om 00:05

    En ZO zou ik mijn Chalenger willen! Een supercharger kan er altijd nog op, mocht ik vermogen te kort komen (lijkt me niet!). Prachtig! Puur vermogen, geen turbo’s of ander blaasspul! Wat zal dit mooi klinken;)

    Login om te reageren
  28. §tekel zegt

    11 mei 2010 om 08:46

    k*t man, op een normale parkeerplaats,met een auto naast je, en dan met zulke deuren, dan kan ik toch nooit de kinderstoel achterin bereiken.
    maar hij moet wel in het oranje!!

    Login om te reageren
  29. Robert.V zegt

    11 mei 2010 om 09:16

    Gozer het is jij die het niet snapt. DOHC motor maar en OHV die allen maar 2 kleppen per cilinder heeft, dat ze all 600 PK van 7 liter halen die allen maar 2 kleppen is veel. And guess what ? Die 7 liter blok in the challenger zal nog compacter en lichter zijn dan 5,6 liter blok van Mercedes of een nieuwe 4, 8 liter V8 van de Jag.

    Login om te reageren
  30. Larson zegt

    11 mei 2010 om 09:23

    gruwlijk, wat een gaaf ding! :D

    Login om te reageren
  31. InLoveWith VW! zegt

    11 mei 2010 om 09:36

    BEEST!!!

    Login om te reageren
  32. Eui zegt

    11 mei 2010 om 09:59

    There is no replacement for displacement :)

    Login om te reageren
  33. edgar zegt

    11 mei 2010 om 10:00

    autsjj! een challenger blijft gewoon ubergaaf wat mij betreft en met extra peekaa’s word het alleen maar leuker!

    Login om te reageren
  34. Rob USA zegt

    11 mei 2010 om 10:15

    Nee het word toch deze Challenger, nee toch de Lingenfelter-Camaro, nee toch de Saleen/SMS-302 Mustang, keuzes keuzes keuzes.

    Login om te reageren
    • Jurrian zegt

      11 mei 2010 om 10:36

      @Rob USA: sshh, camaro ;) klinkt het best.

      Al die tuners zouden trouwens allemaal de kleuren van de klassieke muscle cars moeten gebruiken, volgens mij waren die dingen toen in ontzettend veel kleuren te bestellen. en zo’n ding moet opvallen. doe dan zo’n kleur ofzo:

      Login om te reageren
  35. Wessee zegt

    11 mei 2010 om 11:24

    Haha, met de kleuren valt het wel mee hoor. Dodge levert al een paar retro kleuren op de Challenger, waaronder HEMI Orange en het mooie Plum Crazy.

    Login om te reageren
  36. Jokkebrok zegt

    11 mei 2010 om 12:05

    Extreem lekkere wagen!! Prachtig!

    Login om te reageren
  37. Bartholomeo zegt

    11 mei 2010 om 15:14

    ok, schroef daar nu nog een een 2-tal turbo’s op ( geen supercharger ) en gaan met die banaan. Als je dan niet elke bocht al powerslidend neemt dan weet ik het niet meer :banana:

    Login om te reageren
  38. Bartje zegt

    11 mei 2010 om 15:20

    Ik snap niet dat mensen nog een Camaro of Ford Mustang kopen als er de Dodge Challenger is, die is toch zoooveel mooier :)

    Login om te reageren
  39. ROB USA zegt

    11 mei 2010 om 19:01

    @jurrian:De new Camaro komt ook in Synergy Green over een paar maanden! :)

    Login om te reageren
  40. Alibenhassandederde zegt

    11 mei 2010 om 19:13

    Gebruik leestekens. Gebruik hoofdletters. Formuleer niet als een kleuter. Check de spelling en kom dan nog eens terug. Oja, probeer eerst het Nederlands onder de knie te krijgen en gebruik dan pas Engelse woordjes. En rij normaal!

    Login om te reageren
  41. Benz.. zegt

    11 mei 2010 om 20:22

    Een superauto met dito prestaties! Geen bochtenkoning, maar het retro-uiterlijk maakt veel goed..

    Login om te reageren
  42. Dimglor zegt

    11 mei 2010 om 21:11

    Vet! Zo’n beul van een motor en dan dat lichtgrijs met die zwarte accenten .. fantastisch toch ;)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North