
Deze one-off Dodge Challenger R/T Widebody Convertible is het werk van de jongens van West Coast Customs (WCC) en werd gebouwd voor Joshua ‘Chop’ Tobin AKA “King of Cars”.
Check vooral de Asanti velgen die eronder zijn gelegd, 24-inch aan de voorkant en 26-inch(!) aan de achterkant. Tevens heeft de Challenger een nieuw uitlaatsysteem en een achterspoiler gekregen. Het interieur is ook redelijk dik te noemen, met een two-tone trim en een Polk Audio systeem. (via carscoop)
De transformatie van deze Challenger is opgenomen en werd verwerkt in de laatste aflevering van WCC’s “Street Douane” TV-show (26 maart 2009). Na afloop van de uitzending heeft de eigenaar de auto direct op eBay gezet, maar de gewenste verkoopprijs is niet geboden.
Heerlijk! Ziet er mooi uit zo, standaard vond ik hem niet echt mooi, nu wel :D
Die wielen.. staat er nu ergens een treinwagon op een paar bierkratjes?
Die gasten kunnen het wel; maar deze is te lomp, de hele elegantie die in het model zit is er nu echt uit.
damn! ziet er heerlijk uit alleen wel jammer van die 26 inch dat gaat weer te ver
een behoorlijke verkrachting van een standaard mooi model, jammer.
Die velgen zijn toch veel te groot, joh.
Rare jongens, die Amerikanen.
dikke reet
Is dat de nieuwe velgen-lijn van Tupperware ofzo?
speechless
Wielen terug naar 20’s of 22’s max en ik neem hem direct mee. Super bak!
Ik dacht dat naar wcc alleen rijke rappers gingen die een auto lieten pimpen en hem dan in zijn garage laat weg rotten en er alleen mee rijden als mtv cribs langs komt.
Ik had niet gedacht dat deze rijke rapper er winst uit zou verwachten…
“Na afloop van de uitzending heeft de eigenaar de auto direct op eBay gezet, maar de gewenste verkoopprijs is niet geboden.”
Haha, de eigenaar vond hem dus helemaal niets, en heeft hem maar weggedaan. FAIL! Vind dit ding nou ook niet echt smakelijk te noemen. Best wel erg ranzig geworden…
Offtopic: beste autobloggers weten jullie misschien waar ik afleveringen van topgear kan kijken? mis het elke vrijdag…:(
@laurent
zelf had ik meer associaties met een vorkheftruck. Massief rubber zal het zijn?
@E30s38b38
kijk eens op http://www.finalgear.com, daar zijn alle afleveringen te downloaden. die van Fifth Gear ook.
heerlijk! alleen die velgen zijn te diep .
lelijk! ik heb er geen andere woorden voor!
Hoe bedoel je niet overdreven….
FAIL!!
Top! alleen de velgen zijn overdone.
@E30 Je kan gewoon bij de BBC(.co.uk) net als bij uitzendinggemist de laatste aflevering terugkijken tot maximaal 7 dagen oud. Wel even je browser intstellen zodra je naar die site surft dat hij automatisch een proxy-server uit de UK neemt. Want anders begint stream te zeuren dat je niet buiten de UK kan kijken. Same trick will do cbs.com voor CSI.NY of what ever (terug) te kijken.
Ik heb het niet zo voor de velgen, ik hou van dikkere banden
anders zou ik hem ook subtieler ge ‘pimpt’ hebben
zo als deze http://www.2dehands.be/nieuwe-dodge-challenger-str8-57722992.html?qq=challenger
Hij is wel mooi alleen jammer van die 26″ achter de binnenkant is te diep naar binnen en het staat niet echt mooi ze hadden gewoon ook 24″ moeten zetten, hetzelfde als de voorkant.
Heerlijk, alleen de velgen mogen wat kleiner =P
tja toch echt een FAIL van westcoast bla bla. Jamemr doe mij maar gewoon de originele en niet deze foute cooksnuiver edition
only in america ..
die lui hebben gewoon meer lef ..
@ Frits: Hoe stel je dat in in Firefox?
Ontopic: Nice en bagger tegelijk. De conversie naar cabriolet is zeker goed gelukt, maar de rest is een beetje té veel van het goede. Die witte kleur met zwarte striping is dan nog het enige acceptabele.
Mooi!
Zoals ze dat altijd kunnen bij WCC.
Van 24″-26″ beide 22″ maken en ik ben een klant. Vette bak.
De velgen zijn veeeeeeel te groot, net tractorbanden zo. Verder ziet ie er wel enorm stoer uit!
wat een pauper wagen, hebben die amerikanen nou echt geen smaak :S
wel ik vind hem super rustig cruisen met dakje open gewoon zalig
WOOW.
@ loenzert, zo te zien dus niet! Maar die kleur is best cool, wat een vage banden trouwens, valt op zich best mee voor een getunede ‘American’ volbloed.
@loenzert
de meest verkochte wagen hier is een golf, het meest voorkomende kleur op de wagen is grijs, de gemiddelde wagen heeft hier een 1.9L 4 cilinder…. ja qua smaak zijn wij de nr 1 op de wereld :roll:
Inderdaad, wat minder vage banden eronder en die volbloed verovert Europa!
achtervelgen:o veeeeeel te breed!
Vind er niks aan
De wielen zijn meer droogtrommels dan velgen en de rest van de auto verschilt ook niet veel van een standaard Challenger.
Het is een beetje over de top maar wel goed bedoeld.
Die achterkant is veel te breed. Nu begrijp ik wel dat het om een widebody gaat, maar dan nog…
Voor de rest ziet het er wel lekker maar ordinair uit. Typisch Amerikaans dus. Maar ja, iets dat ordinair is, is voor één dag leuk en dan is de pret over, getuige ook de verkoop van deze auto na één dag. Wegwerpprodukten dus…
idd droogtrommels onder een gechopte cabrio !?
@Rick Dos:USA cars nooit worden weggeworpen en zullen altijd gerestaureerd worden.
Kijk maar wat er hier in NL alleen al rondrijd aan Ami’s van 30+ jaar!
Daarom is er ook geen duitse “Overhaulin” bv. Er zijn geen duitse auto’s te vinden die de moeite waard zijn om te restaureren,over wegwerpproducten gesproken. Met oude bmw ’s durven ze zelfs in Nigeria niet meer over straat.
@RobUSA
Vind je het gek dat ze geen Duitse “overhaulin'” hebben?
Onder die auto’s hoef je geen bladveren vandaan te schroeven om het weer road worthy te maken. In die auto’s hoef je geen compleet nieuwe dashboards in te schroeven om alles weer functionerend te krijgen. De motoren hoef je hooguit te reviseren i.p.v. compleet nieuwe motoren in te bouwen. etc. etc.
Een 30 jaar oude wegwerpaansteker kan ik ook wel weer gebruik klaar maken als ik alles er aan vervang.
alle auto,s zijn tegenwoordig wegwerp .. kan je niet over twisten ..
behalve rolls royce dan .. die zullen over 30 nog wel rondrijden ..
maar zullen ook sterk veroudert zijn tegen die tijd ..
wat er in amerika gemaakt is tussen de jaren 50 en 70 is ontegenzegelijk het beste en degelijkste wat de auto industrie ooit gebracht heeft ..
einde discussie ..
@Rick Dos: Je gaat natuurlijk weer aan het grootste punt voorbij,zoals altijd! Die auto’s verdienen die upgrades omdat ze tijdloze emotievolle en met oog voor details ontworpen auto’s zijn!
Als een Overhaulin project erna staat te stralen dan ziet niemand wat eronder is gemodificeerd , dat merk je pas al je erin gaat rijden, maar de looks was de reden om eraan te beginnen!
En je weet best dat de oer V8 niet vervangen hoeft te worden,die blijft zijn mannetje staan wat er ook gebeurt. Zie comment Lincoln ^
@Rob USA
En dan ga jij er aan voorbij dat Europese klassiekers toch nét dat veel meer beetje begerenswaardiger zijn dan Amerikaanse. Zelfs in Amerika…
Hij ziet er wel bruut uit! Die velgen is even anders dan anders. Maar het zal niet bepaald comfortabel rijden :P
Die had ik liever een paar maatjes kleiner.
Wansmaak ten top :@
@Rickdos
Overhaulin is geen restauratieproject ;)
Ze leggen er juist zwaardere machines in of zorgen ervoor dat ze weer lekker lopen na weet ik het hoeveel miles.
Wat dat betreft ben ik het met Rob eens dat USA cars (de begeerlijke) altijd gerestaureerd zullen worden, maar dat is natuurlijk ook zo bij Europese wagens.
Echter hebben de wagens uit de USA gewoon een bepaalde charme om zich die je voelt (Rob) of die je juist niet voelt (Rick) en je daardoor niet aangetrokken voelt tot de auto’s van weleer met hun bladveren/dashboards en gigantische V8’s onder de motorkap :D
Trouwens als ik me niet vergis gebruikt Mercedes tot de dag van vandaag nog steeds bladveren ;)
lelijk zeg :S vooral die 26″ daarachter damn!
@Rick Dos
ik werk nu al een 5 tal jaar in de amerikaanse wagens en buiten de nieuwe amerikaanse pickups heb ik nog nooit een amerikaan met bladveren gezien. Laat staan een muslce car met bladveren :roll:
Dit is gewoon zielig, wat een hilarisch lelijk ding zeg….
@ sex trey,
Nooit aan een Corvette gewerkt ?
@Sven
aaaah de klassieker, de achter as van een corvette is een geniaal systeem dat werkt met een magnetische lat als je er niets van weet zou je inderdaad kunnen zeggen dat het wat weg heeft van een bladvering maar het verschil met een bladvering is groot
die wielen vind ik veels te lelijk
Hij heeft en profil wel wat weg van een ’69 Camaro SS Convertible.
100% eens met RobUSA en Lincoln ^^
@Rick Dos: Dat gaat alleen op voor de toen al heeel dure europeese auto’s (Ferrari,Porsche,Lambo,MB enz)maar juist het leuke van de Amerikaanse oldtimer is dat hij destijds (in de eind 60)maar zo’n $2950.00 kostte en heeeel veel geproduceerd werden! En toch zijn ze erg gewild.
Ik zie ze nergens ter wereld waar lopen voor een 316i uit 70 bv.
@ Six trey,
Gewoon dwarsgeplaatste bladvering, interessant doen heeft verder geen zin.
He Sven,
hedde gij ’t nie over een Dafke?
Die had dat ook, de 33, maar dan voor. Deed alles, inclusief volledige wielophanging, de veerpoot zat boven nog vast in de body, that’s it. Trommelremmen rondom en een gewicht van niks, dat maakt ook uit.
@Six trey
Het zou (voor jou) misschien wel slim zijn om eens aan interpunctie te doen…
Dit komt vrij goedkoop over!! ;)
OT:
Een lelijk omgebouwd gedrocht.. Heel jammer om hier een Dodge Challenger voor te verkrachten. Echt eeuwige zonde. Al die mooie lijnen en de looks om zeep geholpen om er een widebody albino met zwarte ”accentjes” van te maken!
Jammer, gemiste kans..
Mooie auto geworden zo!
Als je er normale velgen onder zet en die spoiler eraf trekt: helemaal goed!
de achtervelgen zijn veel te breed, ziet er niet uit, die dikke reed.
ik hou best van een mooie billenpartij, maar dit slaat alles.
helemaaaal te gek gewoon , super top
pfooooeeee!!
KKdik
is hij ook ergens gratis verkrijgbaar?>?