
Terwijl het toch echt een G63 is, en geen G350d.
Bij Domeinen gaat niet alles zomaar naar de hoogste bieder. Als er te weinig wordt geboden wordt een auto gewoon niet gegund. Zo kan het dat een auto meerdere keren opduikt bij Domeinen. Deze G63 verscheen in januari voor het eerst bij Domeinen, maar ze zijn ‘m nog steeds niet kwijt.
Terwijl er eigenlijk weinig mis lijkt te zijn met deze auto. Het gaat om een G63 uit 2017, dus een heel laat exemplaar van de vorige generatie. Het interieur ziet er ook nog prima uit, dus de kilometerstand van 55.050 kilometer zou zomaar kunnen kloppen.




Het is ook nog eens een fraaie uitvoering. De donkerrode kleur staat de G63 verdraaid goed. Het interieur is niet het sterkste punt van de vorige generatie G-Klasse, maar met two-tone leer, fraaie stiksels en carbon afwerking heb je toch een luxe gevoel.
Aan de achterkant ontbreekt helaas de reservewielhouder, maar niet getreurd: die ligt gewoon in de kofferbak. Wat verder opvalt aan de achterkant is de ‘G350d’-badge. De eigenaar was dus heel bescheiden. Gezien de trekhaak werd deze G-Klasse ook gewoon gebruikt als werkpaard.




Toch is dit wel degelijk een G63 AMG. In de – ietwat stoffige – motorruimte ligt de welbekende 5,5 liter V8 met twee turbo’s. Deze is goed voor 571 pk en 760 Nm aan koppel. Daarmee krijg je een aanhangwagen wel van z’n plek.
Omdat Domeinen al een tijdje met deze auto zit, kun je misschien wel een goede deal scoren. Een bod uitbrengen kan via Onlineveilingmeester.nl. Dit is gewoon een open veiling, dus je kunt tegenwoordig ook zien wat er geboden wordt.





APK verlopen in december 2022. Dan neem ik voor het gemak maar even aan dat-ie ook al 3 jaar geen onderhoud heeft gehad. Dus óf deze auto staat al 3 jaar stil, óf er zit veel achterstallig onderhoud aan. In beide gevallen gaat de eerstvolgende onderhoudsbeurt aardig in de papieren lopen (en dat kan toch al lekker oplopen bij zo’n AMG…)
Plus “Het betreft een samengesteld voertuig binnen de 1/3-2/3 norm. 1/3 carrosserie 2/3 chassis motor met aandrijving.”
Wat betekent dat? Hij was niet origineel zo maar is verbouwd?
Wat is er van weet, is dat de RDW een norm aanhoudt van 3 delen; motor, chassis en carrosserie. Je mag maar één deel aanpassen voordat er een nieuwe goedkeuring nodig is. Dit is omdat men eerder een ouder chassis pakte en daar een geheel nieuwe auto uit opbouwde. Het oude chassis bepaalde het bouwjaar en daarmee lage MRB.
Dat verklaart de 350D badge dan, het is dus waarschijnlijk geen echte AMG, maar een waarvan de motor geswapt is.
Onderhoud starttarief van 3500 euro.
Onderhoud + voertuig inspectie
APK i.c.m. onderhoud
Luchtfilter vervangen
Interieurfilter vervangen
Remvloeistof service
Bougies vervangen
Tussendiff service conform fabrieks voorschrift
Automaat olieservice. Conform fabrieks voorschrift
Dit zijn de mooiste werkorders!! Gewoon allen onderhoud opties selecteren. Gewoon 1 monteur 1 dag ervoor uitplannen om meerwerk te kunnen opvangen.
Wassen en stofzuigen als service werkzaamheden
Tenzij het een van oorsprong CH exemplaar is. Onderdelen en arbeidsloon 10 jaar / 100K km voor rekening van Mercedes. Dan is het te overzien.
En op de foto’s zie ik een koelvloeistof melding. Dus tel de diagnose daarvan en reparatie maar vast bij het regulier onderhoud.
Downbadging, altijd goed 👍
Gespoten in de kleuren van een crazy color edition.
Wellicht is dit gewoon een crazy color edition.
Misschien leuk om te vermelden wat telkens de het hoogste bod was en dus blijkbaar niet genoeg is.
Is dat makkelijk terug te vinden?
Nu ruim 23k. Das natuurlijk te doen.
https://www.lastvin.com/vin/nNMKJ2P0vlo2vQgBl
DESIGNO MAGNO NIGHT BLACK , da’s toch iets fraaier dan deze 1/3 rode carrosserie.
En 75k was blijkbaar genoeg.