• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Donkervoort D8 GT Coupé gespot

Auteur: autoblogger, gepost 30 augustus 2008 om 15:10 – 42 Reacties

Donkervoort D8 GT Coupe


De Donkervoort D8 GT coupé is vorig jaar onthuld op de autoshow van Genève. Daarna was het een tijdje stil, totdat een raceversie van deze auto onlangs zijn debuut maakte tijdens het GT4 Light kampioenschap.

Deze raceversie is nu gespot op de Nederlandse weg, als ik me niet vergis tenminste (zie stickers)? De gewone versie rijdt ook al rond en die maakt gebruik van de welbekende Audi viercilindert met naar keuze 180, 210 of 270 pk. Die motorisering gecombineerd met hoogstaande techniek en een strak design zorgde voor een welkome afwisseling in het assortiment van Donkervoort. Deze GT Coupé maakt mij in ieder geval weer trots op die kleine autoproducent uit de polder. Meer foto’s hier.

Donkervoort D8 GT Coupe kontje

Ook interessant!

  • Maak je Donkervoort D8 GTO nu nóg duurder
  • Donkervoort bouwt JOUW auto
    Donkervoort bouwt JOUW auto deze herfst
  • Donkervoort D8 GTO Individual
    Donkervoort D8 GTO Individual Series nu EXTRA individueel
  • Gespot: een knalrode Carrera GT op geel kenteken

Nieuwste artikelen

  • Documentaire over auto’s spotten op NPO 3
  • Maak je eigen hardcore Temerario voordat Lambo het doet
  • Maserati sloopt viercilinder uit instapmodel
  • Benzineprijs op laagste niveau sinds maanden
    Grote verschillen tussen het goedkoopste en duurste tankstation van Nederland
FacebookTweetPinLinkedIn

d8, d8-gt, Donkervoort, Gespot

Vorig bericht: « Audi A3 Cabrio: dames auto
Volgend bericht: Video: Driften in een Maybach »

Lees Interacties

Reacties

  1. hendrik zegt

    30 augustus 2008 om 15:14

    whoooo, ’t is net een alien als je nm zo ziet, die achterkant is niet erg mooi.

    Login om te reageren
  2. Savipe zegt

    30 augustus 2008 om 15:15

    ziet er best vet uit:o

    Login om te reageren
  3. Robbert_W zegt

    30 augustus 2008 om 15:22

    Nice!
    Bruut hoor :D
    Wat moet het heerlijk zijn om daar in te rijden!

    Login om te reageren
  4. Erik zegt

    30 augustus 2008 om 15:23

    Topper ! *(auto & spot)

    Login om te reageren
  5. Thomas zegt

    30 augustus 2008 om 15:24

    wow! moet inderdaad heerlijk zijn om daar es in te rijden!!

    Login om te reageren
  6. tom zegt

    30 augustus 2008 om 15:27

    de neus is prachtig, de kont kon beter!

    Login om te reageren
  7. RenesisHP zegt

    30 augustus 2008 om 15:31

    Het lijkt inderdaad sterk op een raceuitvoering. Ook die raampjes in de deuren/dak waren bij de straatuitvoering anders.
    Helaas weet ik het nog niet zeker, maar ik twijfel wel. :roll:

    Het is wel een hele aparte verschijning. 8)

    Autofabrikanten, waarom komen jullie niet meer met dit soort funcars?
    Het is zo saai op de weg…

    Login om te reageren
  8. lincoln zegt

    30 augustus 2008 om 15:40

    echt knap dat het bedrijf nog steeds bestaat .. gewoon lekker volharden ..
    zou nooooooit overwegen zo,n ding te kopen maar heb wel respect voor het bedrijfje ..

    Login om te reageren
  9. Omar Pasha zegt

    30 augustus 2008 om 15:42

    Ik zou er gelijk 1 met een geel nummerbord halen

    Login om te reageren
  10. Def Tovertor zegt

    30 augustus 2008 om 16:09

    Ook deze auto rijdt, net als de Enzo, zonder nummerbord vóór. Weet iemand wat de regelgeving hieromtrent is? Als het niet verplicht is, waarom rijden de meeste Alfa’s met zo’n lelijk offset nummerbord vóór rond?

    Login om te reageren
  11. Pixed zegt

    30 augustus 2008 om 16:11

    Achteraanzicht valt wat tegen, vooral door de verhouding enorme spatborden-smalle wielen.

    Voor de rest zeker een knappe en vooral unieke verschijning.

    Login om te reageren
  12. Bangle zegt

    30 augustus 2008 om 16:55

    Ik zou liever de auto die erachter rijdt hebben! Oh wacht, die heb ik al! :D

    Login om te reageren
  13. wg zegt

    30 augustus 2008 om 17:03

    yep… dit is nou een toppontwerp… daar mogen we trots op zijn.. kont is prachtig… mooi het functionele design doorgevoerd naar eigen creatie..

    dat iemand zegt dat hij liever de leasebak heeft die er achter rijdt, zegt toch al genoeg..

    doorgaan donkervoort… ik kom nog s een coupe bij je bestellen..

    Login om te reageren
  14. Pieter-Jan zegt

    30 augustus 2008 om 17:10

    @pixed

    De productie versie heeft deze brede spatborden niet. Toch niet standaard. En die onderlip op de neus moet je ook wegdenken.

    Dit is één van de Donkervoort GTs die op de 24h van Spa-Francorchamps te zien was.

    Login om te reageren
  15. MLTB zegt

    30 augustus 2008 om 18:32

    @ Def Tovertor

    Misschien laten ze dit ding vallen onder de categorie motorfietsen? Al lijkt me dat sterk..

    Login om te reageren
  16. CAFAN zegt

    30 augustus 2008 om 18:42

    als ik het heb waren de race versies ook wits toen ze op Spa reden.

    mischien zijn ze hem gewoon ffkes aan het testen xD

    Login om te reageren
  17. geert zegt

    30 augustus 2008 om 18:59

    gigantische machine.
    wel duur zeker hé

    Login om te reageren
  18. D8GT zegt

    30 augustus 2008 om 20:17

    Dit is inderdaad de raceversie (de auto die Denis Donkervoort rijdt), die meedoet aan het FIA GT4 Light kampioenschap. Door de Master zelf gereden ;-)

    @ Def Tovertor:
    Het is een tikkie illegaal om zonder kentekenplaat voorop te rijden. Enzo/GT/whatever, dat maakt die bonnenschrijvers niet uit. Het enige wat nog een beetje past is óf een klein replica kenteken óf een sticker (ook allebei niet toegestaan.. haha).

    Login om te reageren
  19. Marcel Broekhoorn zegt

    30 augustus 2008 om 21:16

    Joop himself zit achter het stuurwiel. Gaaf Joop, chapeau.

    Login om te reageren
  20. JANUS zegt

    30 augustus 2008 om 23:53

    Ooooeeeeee.
    Ik vind hem mooi hoor !
    Achterkant is een stuk beter dan wat ik tot nu toe gezien had.
    Ik heb absoluut iets met Donkervoort. Altijd al bijzonder gevonden en sinds ik erin heb meegereden (collega heeft er een !) is de waardering gegroeid.
    De snelheidservaring is mega !!

    Login om te reageren
  21. Svensson zegt

    31 augustus 2008 om 00:19

    Gave verschijning! Er staat flink wat negatief camber op de voorwielen zo te zien.

    Login om te reageren
  22. Willem zegt

    31 augustus 2008 om 00:38

    legale race bolide?

    Login om te reageren
  23. Patrick zegt

    31 augustus 2008 om 00:46

    ik heb me laten vertellen dat je in een donkervoort niet meer dan 70 mag wegen om er ik te kunnen zitten/rijden ivm de constructie.. weet iemand hier meer van :?: :?:

    Login om te reageren
  24. Bob zegt

    31 augustus 2008 om 02:04

    Tja .. hij is dan wel snel en licht enzo .. maar moeders mooiste is dit ding toch echt niet. Ik moet toegeven dat de Pontiac Aztek beter gebekt is.

    Login om te reageren
  25. P@ zegt

    31 augustus 2008 om 04:35

    Idd net een alien!

    :’) @ viercilinderT

    Login om te reageren
  26. w0o0dy zegt

    31 augustus 2008 om 08:25

    Op de site van Donkervoort wordt gemeld dat de eerste klantenauto’s “ergens in augustus” klaar moeten zijn…. misschien is dit dus gewoon de eerste klantenauto die door Donkervoort even wordt uitgelaten om te testen?

    Login om te reageren
  27. autoblogger zegt

    31 augustus 2008 om 09:05

    @w0o0dy: ik zie stickers op de zijkant en hij lijkt erg op de race-versie…

    Login om te reageren
  28. w0o0dy zegt

    31 augustus 2008 om 09:08

    @autoblogger: klopt, de stickers zie ik ook…. alleen wel erg toevallig dat er nu opeens een racewagen gewoon over de snelweg hobbelt? Mag dat überhaupt? Een racewagen op kenteken zetten lijkt me niet logisch (bpm enzo) en zonder rdwkeuring en kenteken mag je volgens mij de weg niet op…

    Login om te reageren
  29. autoblogger zegt

    31 augustus 2008 om 09:12

    Vandaar het groene kenteken? ;)

    Login om te reageren
  30. w0o0dy zegt

    31 augustus 2008 om 09:21

    Volgens mij mag je dat ook pas gebruiken als de auto door de RDW goedgekeurd is en er een kenteken op de auto zit….. (de groene platen zijn volgens mij puur een verzekerings/belastingkwestie). Maar goed, misschien dat iemand anders precies weet hoe het zit. En D8GT schreef dat het de racewagen is…. waar haalt hij die info vandaan?

    Login om te reageren
  31. mashell zegt

    31 augustus 2008 om 09:43

    Het zou natuurlijk ook kunnen dat ze daar niet zo nauw nemen met de regels m.b.t. kentekens (net als bij de andere auto fabrikant uit de polder). Het feit dat er voorop ook geen kenteken zit wekt ook die suggestie.

    Login om te reageren
  32. gebbetje zegt

    31 augustus 2008 om 10:44

    Ik vind het een prachtige auto, lekker gemene uitstraling.

    Offtopic,
    Beste Autoblog, jullie hebben een fantastische website waar ik met dagelijkse regelmaat het laatste autonieuws kom lezen. Jullie maken hoogstaande reportages en videorecencies. Waar ik me alleen aan erger is dat jullie je zo (ongemerkt?) laten beïnvloeden door het achterlijke geenstijl/telegraaf taaltje. Viercilindert? Sorry, maar het past totaal niet bij de kwaliteit die jullie op het web brengen. Het leest raar en de kans is groot dat je niet serieus meer wordt genomen. Het komt, in mijn ogen, een beetje dommig over namelijk.

    Login om te reageren
  33. Pieter-Jan zegt

    31 augustus 2008 om 11:33

    @gebbetje …. Is dat uw echte naam, of een zelf gekozen psuedoniem? Het lijkt namelijk op een gelijkaardige verbastaarding als het woord “viercilindert” waar u zich zo aan ergert.
    Of gebeurde de keuze van uw autoblog-identiteit voor u zichzelf gevonden had in het taal purisme?

    Login om te reageren
  34. Pieter-Jan zegt

    31 augustus 2008 om 11:39

    @gebbetje… Op een “azerty” toetsenbord liggen de letters “rt” naast melkaar.

    Dit is dus geen poging tot het verbasteren van het zelfstandige naamwoord viercilinder in een werkwoord. Ook duidelijk uit het gebrek aan een lijdend voorwerp. Het is een onschuldig geval van ongecoördineerde of dikke vingers.

    Gebbetje is trouwens een curieus pseudoniem voor een taalpurist.

    Login om te reageren
  35. JANUS zegt

    31 augustus 2008 om 12:16

    @Patrick. Ik hoop niet dat dat waar is….Ik weeg 130 !

    @Gebbetje. En ik vind het nou juist zo jammer dat ze zo veel aan serieus autonieuws doen. (Ik heb ook geen behoefte om Autoblog serieus te nemen !)

    Login om te reageren
  36. D8GT zegt

    31 augustus 2008 om 12:36

    @ w0o0dy:
    Dat is te zien aan de stickers (vlag + rijdersnaam), de markeringspijlen (verplicht voor racewagens, om bijv. sleepogen en noodstroomschakelaar te markeren), de aansluiting voor de pneumatische kriks (linksachter), het MEGAcamber en het feit dat de enige twee witte GT’s bestemd zijn voor het GT4 Light kampioenschap.

    @ Patrick:
    De (zit)ruimte in een Donkervoort is niet echt overweldigend, dus als je qua lichaamsbouw aan de forse kant bent zul je er niet (comfortabel) in passen. Zeg maar een soort van natuurlijke selectie: dan is de auto niet voor niets extreem licht gebouwd ;-)

    Login om te reageren
  37. gebbetje zegt

    31 augustus 2008 om 19:52

    @Pieter-Jan

    “naast melkaar” ?

    We maken allemaal wel eens een foutje ;)

    Login om te reageren
  38. Citrofiel zegt

    31 augustus 2008 om 23:28

    *Trots* Go Donkervoort! :D Bekend concept, maar onderscheidend design. Hopelijk zetten ze zich hiermee helemaal op de kaart, en worden ze nog succesvoller! ;)

    Login om te reageren
  39. Roland zegt

    1 september 2008 om 09:23

    Wat is hier nou zo bijzonder aan? Ik zag vanochtend toen ik na me werk reed dezelfde auto rijden in Hilversum.

    Login om te reageren
  40. Pieter-Jan zegt

    1 september 2008 om 12:15

    Sorry voor de twee berichten. Ze verschenen niet op mijn scherm.

    @gebbetje… in een poging om hypercorrect te zijn was ik aan het twijfelen tussen elkaar en mekaar, en welke het meest ABN klonk.

    Login om te reageren
  41. DockVenom zegt

    11 september 2008 om 16:10

    -offtopic-
    viercilindert p0wned gwoon allez ju weet t0g?

    Blijf het bijzondere auto’s die donkervoorts, en zal het zeker niet erg vinden een ‘normale’ db8 tegen te komen. Heerlijk neusje heeft die bak!

    Login om te reageren
  42. dennis@22inchhummer zegt

    13 juli 2009 om 21:05

    ik vindt de voorkant van de donkervoort wel mooi, en ook wel speciaal is dat deze donkervoort een coupe is.
    allen blijf ik die fucking fucking lelijk echt waar, idd net een fucking alien

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North