• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Donkervoort D8 GTO-JD70 R: peperduur speeltje voor circuit

Auteur: RubenPriest, gepost 27 oktober 2020 om 07:57 – 16 Reacties

Donkervoort D8 GTO-JD70 R: peperduur speeltje voor circuit

De D8 GTO-JD70 serie van Donkervoort heeft er weer een nieuw lid bij in vorm van de R. Het is de extreemste variant tot op heden, maar daar lever je wel op in.

En wat je precies inlevert zijn de felbegeerde gele platen. De nieuwe Donkervoort D8 GTO-JD70 R is uitsluitend geschikt voor gebruik op het circuit. De Nederlandse autobouwer nam de D8 GTO-JD70 als basis en ging nog een tandje verder met dit model.

Het ding kost maar liefst 198.000 euro, exclusief belastingen. Maar, zeggen ze bij Donkervoort, dan krijg je een auto met de prestaties van een echte racer. En de Donkervoort zou in dat kader veel minder slijtage ondergaan met betrekking tot de banden en remmen. Net als dat de lichtgewicht sportwagen minder brandstof verbruikt. En dat terwijl je vliegensvlug over een circuit kan gaan met het apparaat.

Donkervoort D8 GTO-JD70 R

Aan de Donkervoort D8 GTO-JD70 R zijn een aantal dingen anders. Het zal je niet verbazen dat de auto helemaal gericht is op circuit gebruik. Want ja, wat moet je er anders mee. Er zit race-ABS op, maar ook een brandblusinstallatie, racestoelen met zespuntsgordels en betere brandbescherming voor de benzinetanks. Volgens Donkervoort kun je met deze auto urenlang volle bak spelen op het circuit zonder dat je je zorgen hoeft te maken over de veiligheid.

Donkervoort D8 GTO-JD70 R: peperduur speeltje voor circuit

Verdere aanpassingen aan deze D8 GTO-JD70 R hebben betrekking tot de remmen, de besturing en de versnellingsbak. Het resultaat is dat deze ‘R’ vijf seconden sneller is op Spa in vergelijking met een gewone JD70. Aan het vermogen is niet gezeten. Dat betekent nog steeds 415 pk uit een Audi 2.5 vijfcilinder op een gewicht van slechts 725 kg.

Naast de auto koop je ook een stukje service. De aankoop komt met assistentie voor op het circuit. Transport, de banden, catering en het afstellen van de auto in de pits is in handen van de mensen van Donkervoort.

Ook interessant!

  • Maak je Donkervoort D8 GTO nu nóg duurder
  • Donkervoort D8 GTO Individual
    Donkervoort D8 GTO Individual Series nu EXTRA individueel
  • Donkervoort bouwt JOUW auto
    Donkervoort bouwt JOUW auto deze herfst
  • Deze 6 straatauto's voelen zich uitstekend thuis op het circuit

Nieuwste artikelen

  • Deze occasion met 1.8 heeft een enorme spoiler (met een goede reden)
  • Nieuwe Tesla Model Y is geen daverend succes
  • Vernieuwde Toyota bZ4X heeft eindelijk meegespoten wielkasten
  • Autoblog-lezer gebruikt Land Rover waar ‘ie voor bedoeld is
FacebookTweetPinLinkedIn

circuit, d8-gto, d8-gto-jd70, Donkervoort, Racing, Video

Vorig bericht: « Gemiddelde CO2-uitstoot stevig gedaald, maar niet stevig genoeg
Volgend bericht: MINI Countryman X-Raid brengt Dakar naar huis »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    27 oktober 2020 om 08:21

    Het Corse Clienti (Ferrari FXX) programma van Donkervoort dus. Niets mis mee.

    Login om te reageren
  2. e36thuglife zegt

    27 oktober 2020 om 08:39

    Damn son dus je krijg er ook gratis catering bij? Als ze ook tjauwmin moksi meti en barra hebben dan ga ik hem mischien wel kopen!!

    Login om te reageren
    • rednasnamsob zegt

      27 oktober 2020 om 18:13

      @e36thuglife: wahahaha tjaumin moksi meti is echt da bomb… Deze Donkervoort ook trouwens

      Login om te reageren
  3. Alfarobert zegt

    27 oktober 2020 om 08:39

    De Ferrari FXX was nog 5x zo duur dus valt 2 ton nogal mee vind ik. Zeker als je kijkt wat een beetje normale auto al kost tegenwoordig.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      27 oktober 2020 om 09:24

      Maar die FXX wordt als het goed is alleen maar meer waard.

      Login om te reageren
  4. schreute01 zegt

    27 oktober 2020 om 08:59

    Die kont is geleend van een Ssanyong Actyon.

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      27 oktober 2020 om 09:10

      @schreute01: LOL! Als ik eerlijk ben, vind ik die huidige Donkervoort eigenlijk een lelijk ding. Ik snap best dat men de ‘oervorm’ van de Lotus Seven probeert te eerbiedigen, maar dit schiet dat doel volledig voorbij.

      De huidige Donkervoort ziet er zo langzamerhand uit als een fout retrodesign van het niveau Morgan Aero8, Chrysler Prowler of Excalibur.

      +1
      Login om te reageren
      • schreute01 zegt

        27 oktober 2020 om 13:29

        @RRRobert: Helemaal met je eens.

        Login om te reageren
  5. red5 zegt

    27 oktober 2020 om 09:14

    Het weglaten van kentekenplaten levert een effectieve gewichtsreductie en aërodynamicaverbetering op.

    +1
    Login om te reageren
  6. mark997gt3 zegt

    27 oktober 2020 om 09:25

    Laatst nog iemand verongelukt op Zandvoort in een Donkervoort. Crash na grote kom bocht en auto in brand gevlogen. Heel erg triest. Donkervoorts zijn erg listig en de brandveiligheid is zeker niet goed te noemen.

    Login om te reageren
    • mark997gt3 zegt

      27 oktober 2020 om 09:26

      @mark997gt3: maar blijkbaar hebben ze iets aan de brandveiligheid gedaan.

      Login om te reageren
    • Robert zegt

      27 oktober 2020 om 09:57

      @mark997gt3: de vroegere topschaatser Jochem Uijtenhage heeft zich ooit ook bijna kapot gereden in zo’n Donkervoort. Ook bij dat ongeluk vloog de auto in brand en wist-ie er maar te nauwer nood op tijd uit te komen.

      Login om te reageren
      • Hubert zegt

        27 oktober 2020 om 10:03

        Kapot gereden?

        Login om te reageren
  7. mashell zegt

    27 oktober 2020 om 10:49

    Ik wacht nog even op de straatlegale D8 GTO-JD70 RS…

    Login om te reageren
  8. Dizono zegt

    27 oktober 2020 om 16:55

    “Het ding kost maar liefst 198.000 euro, exclusief belastingen” Welke belastingen? Meer dan 21 procent BTW zal er niet opzitten, BPM ben je immers niet verschuldigd. Dit ding kost dus 239.580 euro.

    Login om te reageren
  9. lightisride zegt

    27 oktober 2020 om 17:19

    Begrijp deze dingen nooit zo. Mooier wordt ie er niet op. En als je er niet mee de weg op kan, waarom dan zoiets?
    Genoeg race auto’s die sneller zijn, voor minder te koop.
    Voor de sfeer erbij zelfs een klassieke F1 nog wel te vinden denk ik voor dat bedrag. Dan heb je ook meer bekijks en fans, als dat is wat je zoekt.
    Anders gewoon een BAC Mono nemen. Daar kan je ook nog race auto verdwaald in de stad mee spelen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North