• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Donkervoort D8 krijgt standaard RS-neus

Auteur: RubenBaeten, gepost 22 maart 2008 om 09:33 – 28 Reacties

Donkervoort D8 met nieuwe neus

Goeiemorgen deze morgen! Het is een stralende zaterdag in ons kikkerlandje, en hoe kunnen we die beter beginnen dan met een nieuwtje over ons eigen Donkervoort?

Voor modeljaar 2008 krijgen alle Donkervoorts D8 namelijk dezelfde neus toegewezen als de 270RS, die slechts in een oplage van 25 stuks werd gemaakt. De RS-neus heeft grotere koelopeningen en geeft de D8 meteen een stoerder voorkomen.

Nieuwe neus

Voor alle n00bs die de oude D8 niet direct op hun netvlies hebben staan, die neus zag er zo uit:

Donkervoort D8 met oude neus

Met dank aan Jasper voor de tip!

Ook interessant!

  • Maak je Donkervoort D8 GTO nu nóg duurder
  • Donkervoort bouwt JOUW auto
    Donkervoort bouwt JOUW auto deze herfst
  • Donkervoort D8 GTO Individual
    Donkervoort D8 GTO Individual Series nu EXTRA individueel
  • Oranje
    Deze acht oranje auto's feesten lekker door vandaag

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

Donkervoort, Lichtgewicht

Vorig bericht: « Back to the future met de Bentley S3 E Design
Volgend bericht: Hé Jan, hou eens op! »

Lees Interacties

Reacties

  1. xHongerstaking zegt

    22 maart 2008 om 09:35

    Ze hebben hem gewoon omgedraaid ..

    Login om te reageren
  2. bert zegt

    22 maart 2008 om 09:56

    vond de vorige mooier, beetje mislukte smilie nu…:S

    Login om te reageren
  3. DJD zegt

    22 maart 2008 om 09:59

    leuk, daar moet donkervoort het dit jaar mee doen, een groter tochtgat ;)

    Login om te reageren
  4. skill3r zegt

    22 maart 2008 om 10:25

    vergis ik me nou, of is het nummerbord op die eerste foto wel héél erg klein? Fotowinkel?

    Login om te reageren
  5. Rick zegt

    22 maart 2008 om 10:57

    Waar moet ie anders? en het mag gewoon, mits het op de kenteken papieren staat!

    Login om te reageren
  6. Rick dos zegt

    22 maart 2008 om 10:59

    “Voor alle n00bs die de oude D8…”

    Gutskolere! Word je ook nog een nOOb (WTF is a noob? :) ) genoemd op de zaterdagochtend! Het gaat lekker!

    Login om te reageren
  7. Pieter-Jan zegt

    22 maart 2008 om 11:01

    Dat suckt wel voor die gasten die extra hebben betaald voor hun speciale 270RS editie.

    Login om te reageren
  8. w0o0dy zegt

    22 maart 2008 om 11:10

    @Pieter-Jan: een oplage van 25 stuks, 270pk, downforce voor en achter en een behoorlijk geavanceerd onderstel (beter dan de standaard set-up van de “gewone donkey’s”)

    Wat suckt daaraan? Dat het neusje hetzelfde is? Please… da’s alleen cosmetisch een overeenkomst en als je het belangrijk vindt dat iedereen kan zien dat je RS270 anders is dan de andere modellen dan kun je maar beter geen Donkervoort kopen.

    Vanuit productieoogpunt is het logisch om het aantal verschillende onderdelen zo klein mogelijk te houden. Mijn vraag is: heeft nu ook iedere Donkervoort de betere aerodynamische eigenschappen van de RS neus… of is het alleen een ander bodywork en heeft de RS270 wel de extra downforce en de andere niet?

    Login om te reageren
  9. Maarten zegt

    22 maart 2008 om 11:44

    @Rick,
    noob
    aka-noobie
    someone who is new to a game, or website, online game, or something.

    lets go mess with the weak little noobs

    A noob or n00b is someone that lacks intellegance or common sense, most people think that noob is a word used only in the online gaming world, but in reality it is becoming an ever popular word with teenage society.
    a noob could be simply a level 100 running round shouting ”WTF DO I GO!?” or someone calling someone else a noob and then getting hit with a brick, anyone can call anyone a noob, but normally they are noobs themselves

    *gets shot with chaingun*

    “this game is no good, you all suck noobish balls you stupid noobs!*

    Ik wens je een prettige zaterdag ;)

    Login om te reageren
  10. Willem zegt

    22 maart 2008 om 12:38

    lol, ze hebben de bovenkant gewoon naar beneden gehaald en omgekeerd.

    Login om te reageren
  11. Rick zegt

    22 maart 2008 om 12:39

    @Maarten.
    Wat ik? je bedoelt Rick Dos. ;)

    Login om te reageren
  12. nickel zegt

    22 maart 2008 om 13:06

    Zeker wel gaaf… alleen hadden ze eigelijk (als je t mij vraagt) ook de koplampen van de D8 GT derop moeten zetten… die zijn zooooooo ongelooflijk stoer…

    En btw je bent pas echt een noob als je niet weet wat een noob is….;)

    Login om te reageren
  13. Pieter-Jan zegt

    22 maart 2008 om 14:19

    @Woody

    Voor €6k kan je bij Beek Autoracing je ordinaire Donkervoort upgraden naar 280pk (K04 turbo, nieuwe intercooler,…). Ze doen ook de remmen, de versnellingsbak (die standaard bak op de Donkervoort is blijkbaar nogal fragiel), een Carbon aandrijfas gebasseerd op die van de Caterham, ophanging,…

    De Duitse importeur (die de Nürburgring Donkervoort heeft gebouwd, en was tevens ook de piloot die het record heeft gezet) heeft voor €125k een Donkervoort met 370pk en een sequentiële bak. Als ik me niet vergis is dat de netto prijs van een 270RS.

    Voor de prestaties moet je dus niet noodzakelijk een 270RS kopen. En voor de originele bodykit dus ook niet meer.

    http://www.donkervoort.info/Tech%20tips.htm

    Login om te reageren
  14. Adnan Sabir zegt

    22 maart 2008 om 15:30

    De oude neus doet me denken aan brum

    Login om te reageren
  15. mashell zegt

    22 maart 2008 om 15:46

    Laten we niet er niet te min over doen, dit is een enorme facelift!

    Login om te reageren
  16. BaRa zegt

    22 maart 2008 om 16:39

    @Maarten: allemaal heel fijn, maar de hoop info die je geeft mist het belangrijkste. Noob (op z’n Engels uitgesproken) is de afkorting van Newbie. ’t Is een typisch woord van de generatie jonge snullen die denk dat het internet door hun navel loopt, maar die nog nooit op een VT100 of een mainframe gewerkt hebben.

    Login om te reageren
  17. Klassiekerrally zegt

    22 maart 2008 om 17:21

    Een kennis van me heeft zo’n door Michael Düchting aangepaste 270RS.
    Nr. 12 van 25: http://www.autoevent.nl/aanbod/nieuws.asp?NewsID=238&Categorie=Sportscars

    Login om te reageren
  18. w0o0dy zegt

    22 maart 2008 om 19:27

    @Pieter jan: Ik kan me niet voorstellen dat ze al die dingen doen voor 6 mille dus waarschijnlijk is het voor dat geld alleen de motor?

    Voor zover ik heb kunnen achterhalen kostte de 270RS ongeveer een ton en als je bedenkt dat een normale al gauw 70 kost dan valt dat allemaal nogal mee voor een zeer exclusieve uitvoering (25stuks genummerd en met certificaat, wat inhoudt dat de restwaarde altijd beter zal zijn dan een aangepaste “gewone”)

    De 270 RS is volgens mij behoorlijk aangepakt met veel meer nieuwe onderdelen dan alleen wat meer vermogen (en de andere aanpassingen die jij noemt). Voor zover ik weet heeft de 270 RS aerodynamisch een aantal wijzigingen die de standaard Donkervoorts niet hebben. Een kleine opsomming (waarbij ik geen specialist ben). De carbon stoelen (optie op de normale), andere wielophanging (misschien evt als optie op een normale), extra oliekoelers, andere remmen dan standaard, andere versnellingsbak (met koeler)….. Oftewel… als je een 210 koopt en die naar 280pk wil brengen en de opties van de RS erop neemt dan ben je waarschijnlijk nog steeds ongeveer een ton kwijt… dan is de RS toch te prefereren want die is één van de 25 en dat telt echt bij een Donkervoort.

    Login om te reageren
  19. dekster zegt

    22 maart 2008 om 22:00

    Mooie subtiele aanpassing die een donkervoort net dat beetje mooier maakt ;)

    Login om te reageren
  20. Ash zegt

    22 maart 2008 om 23:21

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  21. NLX zegt

    22 maart 2008 om 23:28

    @ Ash

    ik voel de inhoudelijke edit al aankomen

    Login om te reageren
  22. Pieter-Jan zegt

    23 maart 2008 om 12:05

    Enkel de motor voor $6k, inderdaad.
    Ik ben zeker dat de prijs voor de 270RS €90k was, exclusief belastingen. Voor een 2 jaar oud exemplaar betaal je nu nog steeds €105k incl. (exemplaar op de Donkervoort website). Voor een nieuw basis model leg je €42k neer.

    Je hebt gelijk dat de exclusiviteit toch voor wat telt. Mensen betalen ook grof geld voor een originele Shelby AC Cobra, terwijl er zeer geavanceerde en goed gebouwde replicas goedkoper beschikbaar zijn.
    Maar het is Shelby niet die de replicas bouwt, of de originele verkopen. De Donkervoort met de RS-neus is een echte Donkervoort, en zal technisch niet veel verschillen. Ik denk dat je via opties gewoon de RS 270 kan kopiëren. Die 270pk bijvoorbeeld is een optie op de gewone D8. Met de neus er nog op, heb je een originele Donkervoort, exact als een originele RS 270. Dan hebben de mensen die vorig jaar nog extra betaald hebben voor hun 2007 270 RS, gewoon betaald voor een naamplaatje. Als je iets als een beperkte oplage verkoopt (Only 25 models of this limited edition are produced. -officiële website) , en het jaar nadat je ze allemaal verkocht hebt, hetzelfde verkoopt met een andere naam, dan is dat toch niet kosher, mijn gedacht.
    En terwijl Donkervoorts wel goed hun waarde houden, is de 270 RS toch niet zo legendarisch dat het naamplaatje alleen een investering is.

    Dat gezegd zijnde, de RS-neus ziet er stukken beter uit. En ze wilden misschien voor zijn op bedrijven die de RS-body kit kunnen namaken. Goed voor het bedrijf, maar als ik net mijn limited edition RS 270 had gekocht, dan zou ik mij nu wat bedot voelen.

    Login om te reageren
  23. Trabbi zegt

    23 maart 2008 om 16:07

    Darth Vader strikes back

    Login om te reageren
  24. Citrofiel zegt

    23 maart 2008 om 18:31

    Subtiel, maar het voegt veel toe! Het is niet alleen de grille, maar ook steken er wat dingen naar opzij, onder de koplampen o.a., wat de neus breder doet ogen. Top!

    Login om te reageren
  25. Juppe zegt

    26 maart 2008 om 11:41

    Volgens mij is dit geen RS neus, bij de RS is het bovenste gat kleiner (je moet wel goed kijken idd). En ze hebben de spijltjes veranderd.

    De gaten lijken meer op die van de GT (maar dan zonder de kleine spijltjes in het bovenste gat).

    Het lijkt dus wel een GT neus, maar dan zonder ingebouwde lampen.

    Login om te reageren
  26. Alex zegt

    19 april 2008 om 13:59

    Goh!
    Een andere neus.
    Nou nou.
    Ze mogen de achterkant wel eens aanpakken, want dat is al jaren het zelfde. ;-)
    Moet Donkervoort hier zijn winst vandaan halen?

    Login om te reageren
  27. Ash zegt

    19 april 2008 om 21:17

    Nog een keer proberen.. Wat beter dan..

    Heel mooi is ie niet man.. Gewoon een omgedraaide voorbumper..
    En idd de achterkant moet zeker wel veranderd worden.. :P

    Login om te reageren
  28. FlorisF zegt

    12 juli 2008 om 22:58

    Heey, in deze Donkervoort heb ik gereden! zaterdag om prezies tezijn.
    Ik had het met de eigenaar nog even over de nieuwe neus die er opkomt!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North