• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Doodlopend spoor voor Spyker R&D?

Auteur: robbie, gepost 9 augustus 2007 om 00:48 – 14 Reacties

Tenaci logo

Wellicht is het bij iedereen bekend, maar Spyker heeft een R&D afdeling in India (Tenaci Engineering). Tenaci Engineering staat onder toezicht van Oedith N. Jaharia die tot voor kort CFO was van Spyker. Tot vorige week was Tenaci (en Spyker) stevig technisch personeel aan het werven, maar daar is blijkbaar verandering ingekomen.

Op de Spyker site stonden tot vorige week 16(!) vacatures bij Tenaci (zie Google cache) open, maar deze zijn op mysterieuze wijze allemaal verdwenen. Het lijkt mij heel sterk dat Spyker/Tenaci al deze vacatures op korte termijn heeft ingevuld. Een alternatief scenario is dat Spyker de stekker heeft getrokken uit dit Indiaase avontuur en dat Jaharia definitief op een doodlopend spoor is geparkeerd.

Hij zou zich namelijk namelijk na zijn aftreden als CFO part-time gaan bezig houden met het leiden van Tenaci Engineering. Of zoals Spyker Cars het zelf zei in haar laatste Trading Update:

Since April 2006, Mr Oedith Jaharia has been employed by the company as Chief Business Development on a part time basis. He has amongst others set up the activities of Tenaci Engineering in India. In view of the magnitude of his other activities Mr Jaharia will resign from the Board of Management effective July 1, 2007. He will continue as an advisor to the Board and as a Managing Director of Tenaci Engineering in which Spyker Cars N.V. holds a 45% interest.

Ook interessant!

  • BREEK! Spyker komt terug in 2022
    BREEK! Spyker keert terug in 2022
  • hoogtepunten uit Spyker historie
    Deadline voor Victor Muller: betalen of Spyker definitief kwijt
  • Wie haalt deze brute Spyker weer terug naar Nederland?
  • Spyker-saga duurt voort: voorbereiding verkoop kost meer tijd

Nieuwste artikelen

  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
FacebookTweetPinLinkedIn

Spyker

Vorig bericht: « Opoe van 87 met blindengeleidestok achter het stuur
Volgend bericht: Duct tape kopen? Bijna niet gebruikt z.g.a.n. »

Lees Interacties

Reacties

  1. PieterA zegt

    9 augustus 2007 om 00:51

    De volgende zeepbel bij Spyker die ontploft?…

    Login om te reageren
  2. LC zegt

    9 augustus 2007 om 01:06

    Gelukkig had ik die vacatures niet gezien anders was ik rond December werkloos geweest.

    Login om te reageren
  3. Barend B zegt

    9 augustus 2007 om 01:58

    Leuk om te lezen dat ze midland op afbetaling hebben gekocht en dat de accountant ook niet al te positief is. Dat hele document staat vol met schulden en toekomstige schulden met als enige toezegging dat ze het vertrouwen hebben te mogen gaan lenen van bepaalde partners en instellingen (in die niet nader toegelichte terminologie). Ik zou er niet blij van worden…

    Login om te reageren
  4. LC zegt

    9 augustus 2007 om 02:03

    “Hier wordt ik niet vrolijk van” ;)

    Login om te reageren
  5. Barend B zegt

    9 augustus 2007 om 02:17

    \ook leuk: http://www.carp.nl/content/pages/i/actueel/feature/228_michiel_mol.asp

    ‘Ik ben een goed ondernemer, maar een slechte manager.’

    Login om te reageren
  6. Sjaak zegt

    9 augustus 2007 om 07:27

    En toen kwam er een olifant met een lange snuit….en blies het hele sprookje in een keer uit. Lekker slapen Muller en Mol. Morgen weer vroeg op om nieuwe sprookjes te bedenken.

    Login om te reageren
  7. Jochen zegt

    9 augustus 2007 om 07:54

    Bij Tenaci op de site staan nog een tweetal vacatures.

    Login om te reageren
  8. JLJ zegt

    9 augustus 2007 om 08:02

    @robbie

    “het lijden van Tenaci”.
    Heb je dit bewust zo geschreven om de lijdensweg van de arme man te benadrukken, alhoewel hij waarschijnlijk als advisor meer zal verdienen dan als lid van de directie..) of is het spelfaut?

    Login om te reageren
  9. robbie zegt

    9 augustus 2007 om 08:34

    @JLJ, het was laat gisteravond ;)

    Login om te reageren
  10. Jan C. zegt

    9 augustus 2007 om 13:13

    Waar mensen ze zich al niet mee bezighouden. Gebeurt wel vaker dat job postings worden ingetrokken. Of omgekeerd: Zo wordt er nog steeds gewerfd voor een kopieerbedrijf dat heeft aangekondigt zijn call centre te sluiten… Zal me niet verbazen als die ook “plotseling” verdwijnen.

    Login om te reageren
  11. mashell zegt

    9 augustus 2007 om 14:55

    Sowieso slim om op de beslissing terug te komen om de R&D uit te besteden aan India. Een merk met de pretenties van Spyker moet z’n R&D zelf doen of dit deels aan gespecialiseerde firma’s als Lotus Engineering of Porsche Services uitbesteden. Als je in India laat doen krijg je of B kwaliteit of net zo erg, de naam dat je puur voor winst maximalisatie gaat en geen auto hart hebt.

    Login om te reageren
  12. Nietrijker zegt

    9 augustus 2007 om 16:21

    Kijk eens naar het aandeel. In 6 maanden maar liefst 71 % gedaald…

    Price 1 week ago 6.03 −2.99 %
    Price 1 month ago 8.97 −34.78 %
    Price 6 months ago 20.20 −71.04 %

    Toppers dus.

    Login om te reageren
  13. Hilversum3 zegt

    9 augustus 2007 om 22:25

    Dé kracht van het internet, opblazen die hap.. Wat een gelul

    Login om te reageren
  14. robbie zegt

    15 augustus 2009 om 14:11

    @Hilversum3, opblazen die hap? Uiteindelijk blijkt dat Robbie het bij het rechte eind had! Hierbij een reactie van iemand uit India die nauw betrokken was bij het project:

    About Tenaci and its truth…

    Tenaci which is a joint venture of Spykercars and Manva Rachna Educational Institute is known no more exist. 2 year back they start a project in India for developing the young fresh Indian engineering for their up coming projects. This joint venture is signed under the effect of Haryana state government. The people of Spyker cars from Netherlands made lot of commitments. They select the 15 young fresh Indian students through a national selection process. The Tenaci joint venture with Manav Rachna was start by Mr. Oedith Narayan Jaharia and Mr. Harish Mehta. But in actual nothing is happened as per commitment. They people do false commitment and play with the carrier and life of these 15 engineers. Tenaci and Spyker cars not give them the job as per commitment and all these people are jobless now. Mr. Harish Mehta who was the promotional director of Tenaci Engineering Company do lot of scam with Tenaci account.
    All last the Spyker, who says that they are very direct and committed group is a big fake.

    Via: http://www.spykerowner.com/forum/spyker-discussion/495-spyker-engineering-development-centre-india.html

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North