• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Doornbos pakt 2e overwinning! (UPDATE: Filmpjes)

Auteur: robbie, gepost 30 juli 2007 om 09:57 – 23 Reacties

Minardi

In een zinderende race heeft Robert Doornbos gister in San José zijn tweede overwinning geboekt in het Champ Car kampioenschap. Na een tegenvallende kwalificatie moest hij als 15e van start gaan, maar dat weerhield de vliegende Hollander er niet van om uiteindelijk de race naar zich toe te trekken.

Hoewel het ook in het begin van de race niet allemaal heel erg soepel verloopt, zo knalt Doornbos in het begin van de race achterop de auto van Jan Heylen en moet hij de pits in voor een nieuwe neus. Tijdens een safety car periode pakt de leider in het kampioenschap, Sebastien Bourdais, de leiding. Maar door motorproblemen valt hij later in de race weer enkele plaatsen terug.

Doornbos of “Bobby D” zoals de Amerikanen hem liefkozend noemen, weet uiteindelijk in de 77e de leiding te grijpen voor Jani en Servia. Maar even later valt hij terug naar de 2e plaats en moet hij Jani voor zich dulden. Echter in ronde 86 gebruikt hij de laatste 2 seconden van zijn “power to pass” systeem en weet hij Jani in te halen en uiteindelijk met een voorsprong van 6 seconden te finishen. Doornbos staat nu tweede in het kampioenschap en heeft 10 punten achterstand op Bourdais.

Als je dit zo leest dan moet je toch wel toegeven dat de Champ Car series een stuk spannender is dan de Formule 1. Het plan van Perridon om een team te kopen is dus helemaal niet zo vreemd in mijn ogen.

En voor de liefhebbers een paar filmpjes:

Jan Heylen met Doornbos zijn vleugel achterop
Interview met Robert Doornbos
Robert Doornbos viert feest
Doornbos als winnaar over de finish
Bobby D als winnaar op het podium

Ook interessant!

  • Politie op schoolreisje
    Video: Doornbos scheurt met politie Audi over Zandvoort
  • Robert Doornbos NENT
    Robert Doornbos en Viaplay spreken elkaar keihard tegen
  • Robert Doornbos NENT
    Robert Doornbos wordt directeur van Porsche Rotterdam
  • Doornbos was gebeld door Viaplay, maar tóch gepasseerd

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

champcar, Racing, Robert Doornbos, Video

Vorig bericht: « Bejaarde met elektro kar is politie te snel af
Volgend bericht: Rijtest: Porsche Cayenne »

Lees Interacties

Reacties

  1. Aston Martin Rapide zegt

    30 juli 2007 om 10:08

    Nou…stuk spannender dan Formule 1? Daar ben ik het zelf niet mee eens, want op de nurburgring was het ook lekker spannend in de laatste ronden toen Alonso Massa op de hielen zat. In elke race ben je nou eenmaa afhankelijk van de situatie. In de ene race valt er niets te beleven en in de andere race wel.

    Login om te reageren
  2. H.J. Vaesen zegt

    30 juli 2007 om 10:09

    Toch vreemd dat ze in de F1 geen deuk in een pakje boter rijden.

    Login om te reageren
  3. luwek zegt

    30 juli 2007 om 10:11

    wat moet ik me voorstellen bij een “power to pass” systeem??…wordt er dan nitro ingespoten ofzo??

    Login om te reageren
  4. Speedy zegt

    30 juli 2007 om 10:18

    @ Luwek

    Het is volgens mij net zo’n soort systeem als in de A1GP. In de A1GP hebben ze de powerboost, ze hebben dan, zolang ze vol gas rijden en de power boost knop gebruiken een 10 PK meer ofzo. De power to pass is volgens mij hetzelfde.

    Login om te reageren
  5. Rvh zegt

    30 juli 2007 om 10:27

    10 pk?? moet dat niet 100 zijn??

    Login om te reageren
  6. STEEFGTI zegt

    30 juli 2007 om 10:28

    MMH…

    zegt toch iets over die klasse…

    Login om te reageren
  7. Gizzer zegt

    30 juli 2007 om 10:48

    @ SteefGTI

    Wil je zeggen dat dit een klasse is met minder goede coureurs? Ik zou zeggen lees je dan ff in op de champcar. Het mooie van deze klasse is dat alle auto’s +/- gelijk zijn. Als ik me niet vergis zijn er een aantal standaard chassis en motoren die door teams gekocht worden. Tevens wordt het vermogen van motoren gecontroleerd. Bij deze klasse komt het in mijn ogen dus meer aan op de stuurmans kunst, misschien wel zoals bij A1GP, echter maakt deze klasse op mij een volwassenere klasse (check het verleden op wikipedia).

    Dus ik doe mijn petje af voor Doornbos! Ik vond het al jaren een interessante klasse en ben blij met de coverage op de nederlandse TV sinds Doornbos in de klasse rijdt.

    Login om te reageren
  8. robbie zegt

    30 juli 2007 om 10:51

    UPDATE: Enkele filmpjes op autojunk geplaatst!

    Login om te reageren
  9. AstonMartin zegt

    30 juli 2007 om 11:27

    Wedden dat Doornbos volgend jaar naast Kimi in een Ferrari rijd en wereldkampioen F1 wordt!

    Login om te reageren
  10. k33z zegt

    30 juli 2007 om 11:30

    @AstonMartin,

    Daar durf ik wel een weddenschap op te zetten ja, dat gaat namelijk niet gebeuren.

    Login om te reageren
  11. H.J. Vaesen zegt

    30 juli 2007 om 11:32

    @ K33z & Aston Martin

    Yup, daar durf ik mijn huis wel op in te zetten.

    Login om te reageren
  12. Fruitcake zegt

    30 juli 2007 om 11:32

    Als je op de PtP knop drukt draait de motor 300 RPM meer, dat is zo’n 50 PK erbij :)

    Login om te reageren
  13. Marco zegt

    30 juli 2007 om 11:34

    Kleine reminder, 31 augustus, 8 uur, Bavaria Champ Car Grand Prix Holland op het circuit van Drenthe…

    (voor het geval iemand het vergeet) :-)

    Login om te reageren
  14. JPM zegt

    30 juli 2007 om 12:15

    Champ Car is niet te vergelijken met F1.
    De races van CC worden op oude verlaten vliegvelden gereden, en niet op biljartlakens zoals in de F1.
    In de F1 kan je niet je neus kwijtraken naar de pits rijden en dan alsnog winnen, dat is onmogelijk. (tenzij het begint te regenen)
    En dat de F1 minder leuk is ben ik het ook niet mee eens. Er zit veel meer achter en ook daar zijn de races bloedspannend, zoals afgelopen race in Duitsland.

    Login om te reageren
  15. Sir Smokalot zegt

    30 juli 2007 om 12:42

    @Marco

    Op een vrijdag?

    Login om te reageren
  16. Marco zegt

    30 juli 2007 om 12:56

    @ Smokalot, yep, dan gaat het circuit open en om 5 over 10, eerste training Champ Cars, sterker nog, het circuit is vanaf woensdag geopend voor de teams. En een raceweekend gaat vanaf het begin tot het eind van het evenement, dus ja vrijdag 8 uur begint het feest…

    Tuesday 28.08.2007

    TBA – Camp Car Paddock Open to Participants (Freight Available to Participants Pending Arrival from Zolder)

    Wednesday 29.08.2007

    07.00 Champ Car Paddock open for participants

    Thursday 30.09.2007

    07.00 Champ Car Paddock open for participants
    08.00 – 15.00 Champ Car Technical Inspection
    09.00 – 17.00 Champ Car registration opens
    12.00 Fueling of Pit Fuel Storage Tanks

    Friday 31.09.2007

    07.00 – 15.00 Champ Car registration open
    07.45 – 16.30 Champ Car Technical Inspection
    09.00 – 09.45 Formula 3 Free Practise (45min)
    10.05 – 11.20 Champ Car Practise
    11.40 – 12.20 DSC Free Practise (40min)
    12.30 – 13.00 BRL Free Practise (30min)
    13.00 – 14.00 Break
    14.00 – 15.00 Champ Car Qualifying
    15.20 – 16.00 DSC Qualifying Practise (40min)
    16.00 Champ Car Team Logistics Meeting (Drivers Meeting Room)
    16.10 – 16.40 Historic American Cup Qualifying Practise
    16.15 Champ Car Fan Appreciation Activity (All Driver Autograph Session – Location TBA)
    16.50 – 17.20 Formula 3 Qualifying Practise (30min)
    17.30 – 18.00 BRL Qualifying Practise (30min)

    Saturday 01.09.2007

    07.00 – 15.00 Champ Car registration open
    07.45 – 16.30 Champ Car Technical Inspection
    09.25 – 09.55 Formula 3 Qualifying Practise (30min)
    10.15 – 11.30 Champ Car Practise
    11.50 BRL Start Procedure
    12.00 – 12.30 BRL Race 1
    12.30 -14.00 Break
    14.00 – 15.00 Champ Car Qualifying
    15.20 Formula 3 Start Procedure
    15.35 – 16.05 Formula 3 Race 1 (25min)
    16.15 Champ Car Driver / Team Manager Meeting (Drivers Meeting Room)
    16.15 DSC Start Procedure
    16.30 – 17.35 DSC Race 1 (60 + 1Lap)
    17.45 Historic American Cup Start Procedure
    17.55 – 18.25 Historic American Cup Race 1

    Sunday 02.09.2007

    07.00 – 12.00 Champ Car Tecnical Inspection
    08.00 – 11.00 Champ Car Registration Open
    09.00 – 09.30 Champ Car Warm Up
    09.30 Fueling of Pit Fuel Storage Tanks
    09.50 BRL Start Procedure
    10.00 – 10.30 BRL Race 2 (25min)
    10.40 Formula 3 Procedure
    10.55 – 11.30 Formula 3 Race 2 (25min)
    11.30 – 12.15 Break
    12.15 Grid Champ Cars
    13.00 Start of Dutch Champ Car Grand Prix (Race 12)
    15.30 Historic American Cup Start Procedure
    15.40 – 16.10 Historic American Cup Race 2
    16.25 DSC Start Procedure
    16.40 – 17.45 DSC Race 2
    16.25 DSC Start Procedure
    16.40 – 17.45 DSC Race 2

    Login om te reageren
  17. Jan C. zegt

    30 juli 2007 om 13:34

    Kan een feest worden in Assen. Netjes om terug te vechten van zo ver terug.

    Login om te reageren
  18. Barry330cd zegt

    30 juli 2007 om 13:55

    En toch is Champcar een klasse voor coureurs die het in de F1 niet (kunnen) maken!

    Login om te reageren
  19. Racer X zegt

    30 juli 2007 om 14:00

    Doornbos FTMFW!

    Ik hoop dat ie in z’n debuutjaar die Fransoos verslaat.

    Login om te reageren
  20. Tenck zegt

    30 juli 2007 om 14:27

    Go Doornbos!

    Ik vind dat SBS een grote kans mist door dit niet live uit te zenden. Het interesseert mij vrij weinig om een race te kijken een week (of 2) erna, terwijl ik allang weet wie er gewonnen heeft. Als het live zou zijn zou ik wel elke keer kijken.

    Login om te reageren
  21. bmwF zegt

    30 juli 2007 om 17:01

    champcar Zolder 24-25-26 Augustus, be there! ;)

    Login om te reageren
  22. w0o0dy zegt

    30 juli 2007 om 19:57

    Beetje flauw dat gezeur dat Champcars geen top-raceklasse zou zijn. Een groot aantal van de mannen komen uit Europese raceklasses. Ze reden reden daar vaak verdienstelijk en hadden met genoeg sponsorgeld ook in de F1 kunnen rijden (sommigen hebben dat ook al laten zien). Mensen als Bourdais, Neel Jani en Justin Wilson doen niets onder voor mensen als Scott Speed, CA, Sato, Trulli, Wurz enzovoort…..

    Login om te reageren
  23. Rick dos zegt

    30 juli 2007 om 21:19

    “Bobby D”

    Oh my GOD! Eigenlijk moet ie gaan zingen “Ik ben Robert

    Ik ben Robert Doornbos
    Die naam die kreeg ik toen ik zoveel jaar geleden werd geboren
    Ik ben Robert Doornbos
    Kan ik er wat aan doen, vanachteren Doornbos en Robert van voren
    Ze vragen vaak: “Meneer, hoe heet u ook al weer”
    Als ik dan zeg hoe of ik heet
    Dan zingen ze voordat je ’t weet
    Ik ben Robert Doornbos
    Die naam die kreeg ik toen ik zoveel jaar geleden werd geboren

    Maar dan vertaald in het Engels natuurlijk…..

    Tekst van Joep Meloen! Nee? Weer niemand die weet waar ik het over heb? Damn….

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North