
Bij de gloednieuwe Porsche-, Lamborghini- en Bentley-dealer in Rotterdam zal niemand minder dan Robert Doornbos de scepter zwaaien.
Formule 1-coureur, analist, presentator, interviewer, seksspeeltjesmagnaat, influencer, Porsche-ambassadeur: Robert Doornbos is het allemaal (geweest). Zijn F1-avontuur eindige 14 jaar geleden al, maar hij weet nog altijd in de spotlights te blijven. In Nederland althans.
Doornbos mag nu een nieuwe functie toevoegen aan zijn uitgebreide cv: hij is namelijk aangesteld als de directeur van Pon Luxury Rotterdam. Dat weet Automotive Online te melden. Doornbos zal per 1 oktober aan de slag gaan bij zijn nieuwe job.
Robert Doornbos is van alle markten thuis, dus ook de autohandel is niet nieuw voor hem. Hij heeft zich in het (recente) verleden namelijk bezig gehouden met handel in exclusieve auto’s.
Doornbos heeft ook ervaring met ondernemerschap in bredere zin. Daar was een stukje noodzaak bij, want hij moest €10 miljoen ophoesten aan zijn ‘sponsor’ Harry Muermans. Dit bedrag schraapte hij onder meer bij elkaar door zich te storten op de markt van seksspeeltjes.
Nu mag Doornbos zich bezig gaan houden met de verkoop van andere opwindende speeltjes, namelijk Porsches, Lamborghini’s en Bentley’s. Dit alles zal gebeuren vanuit de nieuwe vestiging van Porsche Centrum Rotterdam, die is verrezen langs de A20. In het nieuwe pand zal dus naast Porsche ook Lamborghini en Bentley gehuisvest zijn. Het 17.500 m2 grote pand in de Spaanse Polder zal later dit jaar zijn deuren openen.
Bron: Automotive Online
Foto: Willem de Boer
Ongetwijfeld Succes gegarandeerd vanuit de bar 1nul8 relaties.
Jammer dat het voor zo’n boevenclub is…
Lijkt mij een leuke vent verder
@sempiternal boevenclub?? wat een onzin, afgunst dat je er zelf niet kunt shoppen zal het zijn.
Prima club is Pon, diverse auto’s gekocht in het verleden en afspraak is afspraak, zowel nieuw als gebruikt.
Bij PON geldt inderdaad: afspraak is afspraak. Wanneer ze ambtenaren geld en voordelen beloven in ruil voor overheidsorders, komen ze dit ook na. En wanneer ze voor 12 mln strafvervolging afkopen, wordt dat ook netjes overgemaakt. Prima lui, daar bij PON.
https://www.bnnvara.nl/zembla/artikelen/waarom-de-overheid-gewoon-zaken-blijft-doen-met-frauderende-en-omkopende-bedrijven
@topless je vergeet Peugeout even voor het gemak?
https://www.aanbestedingscafe.nl/peugeot-schikt-voor-2-miljoen-euro/
@erikabarth: dan ken je het verhaal niet van Hans Melchers , nr 13 in quote 500, die twee keer een Bentley kocht bij Pon met veel problemen. Heeft zelfs een pagina grote advertentie geplaatst in de NL dagbladen met het verhaal dat hij is opgelicht door directie van Pon.
Tja de gemiddelde polo koper zal wel sneller tevreden zijn
@slickrick ach ieder kan een verhaaltje maken, net als de onwetende reaguurders hier doen als het over Vw/pon gaat.
@erikabarth: U heeft geluk gehad.
Ik kan u tientallen voorbeelden opnoemen over garantie en/of coulance zaken die niet in de haak zijn.
Daarnaast; een importeur die ook gelijk dealer is blijft oneerlijke concurrentie…
@boxergt
Dik 25 jaar al geluk dan?? Lijkt mij niet.
Er zal heus wel eens iets misgaan maar de wilde indianenverhalen op internet zijn vooral van de anti VW clan zonder enige ervaring met het merk.
@erikabarth “anti VAG clan” haha, je werkt er zeker ? 😂
@erikabarth haha gelijk weer die afgunst kaart. Wat een armoede in je reactie zeg. Je komt lekker ver met je argumenten zoveel is duidelijk.
Gelukkig hebben anderen voor mij al op je gereageerd 😂
@sempiternal geestelijke armoede zijn vooral de standaard anti VW reacties hier.
Wat een niveau.
@erikabarth laat mij maar lekker geestelijk armoedig zijn hoor 💃🍷
Voordeel van bekend zijn ;) tis hem gegund overigens
Meestal, als je directeur wordt bij een grote dealership van een overkoepelend bedrijf, dan kom je daar toch omdat je:
1: goed een sales team aan kan sturen.
2: een goed oog hebt op de marges en deals die je kan en moet sluiten om je targets te halen.
3: erg veel ervaring hebt in het leiden van een team die al erg veel ervaring heeft met het verkopen van een bepaalde klasse auto’s .
4: ook wat weet over inkoop, algemene vraag van al je modellen. 5: ook een onderhoudstoko kan runnen.
6: ook het hele Lease-concept uit kan leggen aan je medewerkers en hier ook je targets in oog kunnen houden en halen
Is dit R.Doornbos?
Of zit er ook een (groot)gedeelte bij: oh, een bekende NLer (in de snelle autowereld iig) is daar baas, ik ga mijn Bentley daar bestellen als R.D. ook even aardig een praatje komt maken.
Mensen die een paar ton kunnen stukslaan op een auto hebben doorgaans een ruim netwerk, en daar zitten vast ook wel een paar min of meer bekende namen bij. Of die onder de indruk zullen zijn van een BN’er bij de Porsche dealer… sommigen misschien wel, anderen zul je er juist mee afschrikken. WIe zal ’t zeggen.
Pon zal z’n bekende naam best hebben meegenomen in de beslissing Doornbos te contracteren, maar ik kan me niet voorstellen dat dat de enige kwalificatie is waar ze naar gekeken hebben. Doornbos heeft eigen bedrijven gehad, en ook managementfuncties bij andere bedrijven vervuld, en die ervaring neemt hij allemaal mee. Hij zal niet meteen alles weten maar dat hoort zo. Als je aan een nieuwe baan begint waarvan je alles al weet, dan zit je in principe verkeerd.
@gregorius: het is sales, geen engineering voor Porsche. Iemand met een goede naam kan zoiets vast wel managen.
Hij is al aantal jaar ambassadeur van het merk Porsche. Zijn kennis en enthousiasme vanuit die rol en ervaring als ondernemer lijkt mij een prima basis voor zijn nieuwe functie. Misschien mensen iets meer voordeel van de twijfel geven.
@gregorius: geen idee of RD aan alles voldoet. Ik kan je wel vertellen dat hij een slimme ondernemer is en dat hij al jaren in exclusieve auto’s voor internationale opdrachtgevers handelt. Lijkt me overigens wel lastig combineren :-)
Beter een petrol head aan ’t stuur dan een corporate suit geadviseerd door controllers.
Proficiat Robert en veel succes!👍😉
Hmm, seksspeeltjesmagnaat en analist in 1 zin gebruiken, gedurfd.
@fanboy: i like your dirty mind 😂🤣
@fanboy: haha 😆
@fanboy: hahaaa….
@fanboy: scherp! Hahaha
Op basis van het optimisme van “onze” Charles vermoed ik dat zijn Taycan ook geclassificeerd kan worden als sex speeltje, wat dat betreft is het een bekende markt!
@flutterby, haha! Ik zag van de week iemand schrijven Een rijdende vibrator, doelend op een EV , wellicht zegt dat iets…?😜
@Charles Taycan 4S: toch jammer als de grap nog uitgelegd moet worden.
@flutterby: ik denk dat Charles niet door heeft wat voor beeld hier van hem is ontstaan; iemand die nogal geilt op Porsche en helemaal opgewonden raakt als t over de Taycan gaat.
@ouwedibbes83: Je kan het nu officieel “toycan” noemen 😉
@ouwedibbes83, jij kent mij niet persoonlijk dus lijkt het mij moeilijk om ongeziens een oordeel over mij te vellen naar mijn bescheiden mening.😉
@Charles Taycan 4S: een rijdende vibrator is toch echt een Harley Davidson als ik motorrijdende dames mag geloven 😜
@bischero, aha, ja ik zeg maar wat ik las…😜
Veel succes, ik moet zeggen als coureur vond ik hem niet bijzonder maar in zijn rol als analist komt hij wat mij betreft sympathiek over.
Mijn ervaring is dat ie als vestigingsdirecteur niet zoveel hoeft te kunnen, behalve een beetje vlot ouwehoeren. Verder af en toe je ondergeschikten op hun kloten geven als ze “te vervelend” worden, en af en toe een beetje likken naar de directie boven je. Oh en verder vooral popie jopie doen op Linkedin. 👍👍👍
Oh dear, je hebt de carrièreroltrap naar boven gemist ?
OT : de eerste taak voor Doornbos wordt vermoedelijk om het pand afgebouwd te krijgen, dat is het nog steeds niet.
Manmanman… Hij zal wel speeltjes hebben verkocht aan de directie van Pon en gebruikt hij dat nu om een baantje te regelen.
Er zijn enge dingen die mannen in hun dingetje kunnen draaien. Van titanium.
Leuk voor m, sympathieke gast van dildo naar lambo
@hatseflats: goeie titel voor z’n (nieuwe) boek!
Ik vind het een sympathieke vent en het is hem gegund
Gefeliciteerd!
Kan ik daar ook terecht voor onderhoud voor mijn tweedehands Mercedes die ik daar ooit heb gekocht?
Tuurlijk ! Kan alleen zijn, dat de motor van je MB na de servicebeurt ineens achterin blijkt te zitten.
Onder Van Dijk was het al een vaag gebeuren daaro en iets zegt mij dat het er wat dat betreft niet beter op gaat worden. Pand is wel mooier.
Vraag me af waar deze info vandaan komt, volgens automotive wordt meneer Doornbos verantwoordelijk voor Bentley en Lamborghini… niks meer en niks minder… dhr vd Ham blijft verantwoordelijk voor Porsche ( wat overigens een prima kerel is) Doornbos is leuke PR en heeft vast een flinke clientèle wat het de eerste 2 jaar leuk doet. Daarna is het sap eruit en kunnen ze iemand met kennis en verstand aannemen.