• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dubuc Tomahawk: een slechte photoshop voor €20.000

Auteur: ricardo, gepost 14 december 2013 om 14:25 – 14 Reacties

Afbeelding Dubuc Tomahawk: een slechte photoshop voor €20.000Afbeelding Dubuc Tomahawk: een slechte photoshop voor €20.000Afbeelding Dubuc Tomahawk: een slechte photoshop voor €20.000Afbeelding Dubuc Tomahawk: een slechte photoshop voor €20.000Afbeelding Dubuc Tomahawk: een slechte photoshop voor €20.000Afbeelding Dubuc Tomahawk: een slechte photoshop voor €20.000Afbeelding Dubuc Tomahawk: een slechte photoshop voor €20.000Afbeelding Dubuc Tomahawk: een slechte photoshop voor €20.000

Such shop, much skills, wow
De kitcarmarkt wordt binnenkort opgeschud door deze nieuwkomer. Het bedrijf Dubuc Super Light Car brengt volgende maand namelijk de Tomahawk op de wereld, een zelfbouwauto van een aantal ambitieuze Canadezen.

Het in Quebec gevestigde bedrijf kondigt aan dat ze op de Montreal International Auto Show – wie komt er niet – de Tomahawk zullen onthullen. Een radicaal vormgegeven tweezittertje, niet al te hoog, voorzien van deuren die schuin openen en uitgerust met een motor in het midden. Althans, die moet je wel zelf even tegen de aluminium monocoque schroeven. De rest van de kunststof body trouwens ook. Het is immers een kitcar die je in onderdelen koopt.

Dubuc zegt dat de Corvette C4 de uitgelezen auto is om onderdelen van over te nemen. Die moet je zelf regelen en kun je er niet bijkopen. Helemaal kaal kost de kit 19.995 Canadese dollars, ofwel 13.670 euro. Inclusief onderdelen zou je voor 20.000 euro klaar kunnen zijn, maar een nadere toelichting hierover geeft Dubuc niet.

Hoe lang je in een garage mag ploeteren voordat je hem in elkaar hebt? 250 uur, aldus Dubuc, waarmee ze volgens ons erg optimistisch zijn. Of de technische expertise van hun toekomstige clientèle is gewoon extreem hoog. Wie weet.

“Whereas the process to assemble a typical kit car might require between 1500 and 2000 hours, a skilled individual can build a Tomahawk in 250 hours, for a total budget of $30,000 and more.”

Het bedrijf zegt daarnaast in gesprek te zijn met TM4 om een volledig elektrische variant te bouwen. Een EV die ze afgebouwd willen leveren, voor een nog onbekende prijs.

Om een indruk van Dubuc te krijgen hoef je alleen maar dit ADHD-promotiefilmpje met weggebliepte woorden te checken.

Ook interessant!

  • Parkeer hier je Skoda
    Parkeer HIER je Skoda voor 5.000.000 euro
  • Tesla krijgt subsidie
    Tesla krijgt subsidie van € 1.100.000.000 van Duitsland
  • VW Topman
    VW topman is onschuldig, betaalt toch € 10.000.000
  • Aankoopadvies: Sprintkanon voor 25.000 euro
    Aankoopadvies: Sprintkanon voor 25.000 euro

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, kitcar

Vorig bericht: « Dit zijn nu de 10 snelste auto’s op de Nürburgring
Volgend bericht: De eerste LaFerrari gaat naar een klant in Monaco [gespot] »

Lees Interacties

Reacties

  1. tk97 zegt

    14 december 2013 om 14:35

    Ik vind het er niet uit zien.

    Login om te reageren
  2. JamesBond007 zegt

    14 december 2013 om 14:35

    Ziet er niet uit. Alsof ze een 13-jarige een auto hebben laten tekenen

    Login om te reageren
  3. MAB zegt

    14 december 2013 om 14:41

    Velgen van audi..

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      16 december 2013 om 17:48

      @MAB: Logisch hé. Is dan ook een kitcar. Die mannen gaan niet speciaal een eigen velg maken…

      Login om te reageren
  4. stephanotis zegt

    14 december 2013 om 14:59

    Breedte vóór ca. 72 inch (183 cm), breedte achter ca. 85 inch (216 cm).

    Login om te reageren
  5. rob68 zegt

    14 december 2013 om 15:49

    Grappig ding, maar wel in 1 kleur graag.

    Login om te reageren
  6. volvov70 zegt

    14 december 2013 om 16:28

    Hebben ze de band er nou verkeerd omheen gefotoshopt? (Foto 6)

    Login om te reageren
  7. kickass zegt

    14 december 2013 om 16:32

    Ik ga liever voor de Dodge Tomahawk.

    Login om te reageren
  8. Frankypanky zegt

    14 december 2013 om 16:34

    Ze komen maar terug als ze minstens een leuk schaalmodel hebben, van het interieur en exterieur.
    Hier kun je niets mee. Even een middagje zwaaien met je computermuis en je hebt je eigen supercar op papier. Enne, dat “promotiefilmpje” helpt niet echt…

    Op Youtube vond ik weer een video waar het chassis te zien zou zijn…Oogt als een Lotus-chassis. Check die kapotte velgen op 1:16 min.

    http://youtu.be/0KOUDhIOUAI

    Login om te reageren
    • Lohran zegt

      14 december 2013 om 23:59

      @FrankypankyV8: Die kapotte velgen zijn ook van die donorauto, een schadeauto ;) Onder dat zelfgenaakte hok zitten ook al andere velgen.

      Login om te reageren
  9. redneckarie zegt

    14 december 2013 om 17:46

    Zo dit gedrocht heeft wel wat weg van die kruising mercedes/bmw die een stukje terug geplaatst staat. ..gaat m niet worden

    Login om te reageren
  10. lambowambo zegt

    14 december 2013 om 17:47

    Wat een gedrocht. Qua kitcar gaat mijn voorkeur nog steeds uit naar een Caterham.

    Login om te reageren
  11. VeniVidiVici zegt

    14 december 2013 om 18:24

    Beetje een GTA5 auto… :-/

    Login om te reageren
  12. bmwe46csl zegt

    14 december 2013 om 20:59

    Net zo’n smart roadster..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North