• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Duits tolmonster komt er dan toch

Auteur: verschurenmark, gepost 17 mei 2017 om 16:01 – 68 Reacties

Duits tolmonster komt er dan toch


De kogel is door de kerk, Duitsland mag personenauto’s tol laten betalen. De Europese Commissie hakt eindelijk knopen door.

In 2015 werd in juni een procedure gestart tegen de plannen van Duitsland, omdat ze niet eerlijk zouden zijn voor bestuurders uit het buitenland. De Europese Commissie liet vandaag weten dat ze hun bezwaren intrekken.

Eind maart ging de Duitse Bondsdag al akkoord met een aangepast tolplan en in Brussel vinden ze nu ook dat aan alle bezwaren is gedacht. Toch duurt het nog even voordat we massaal tol mogen betalen aan de Duitsers. Pas in 2019 gaan ze de tolheffing invoeren en het plan zou jaarlijks 500 miljoen euro in het laatje moeten brengen.

Buitenlandse automobilisten met een zeer schone auto moeten straks 2,50 euro aftikken voor een Autobahnvignet van tien dagen. Bij iets minder schone auto’s kan het bedrag in stappen oplopen tot maximaal 20 euro. Mocht je nou een vignet voor twee maanden willen, dan moet je rekening houden met een prijs tussen 7 en 40 euro, afhankelijk van je uitstoot.

Toch is de strijd nog niet gestreden. Oostenrijk vindt de plannen nog steeds veel te discriminerend en bereidt een zaak voor bij het Europees Hof van Justitie. Nederland heeft eerder aangegeven dat het zich hierbij zal aansluiten, mocht het zover komen.

Ook interessant!

  • "Je kunt (bijna) nergens sneller rijden dan Nederland"
  • prijzenoorlog pomphouders
    Prijzenoorlog Nederlandse pomphouders op komst
  • Lamborghini Countach nummer één komt naar Nederland!
  • Komt er een tweede GP van Nederland in Assen?

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

duitsland, europa-eu, nederland, oostenrijk, tol, Verkeer

Vorig bericht: « Man wast Maserati met puppy
Volgend bericht: Europese Commissie heeft Italië en Fiat bij de ballen »

Lees Interacties

Reacties

  1. toyotafortuner zegt

    17 mei 2017 om 16:03

    Nieuwe blogger! Welkom. ~\(≧▽≦)/~

    #nohomo

    Login om te reageren
    • verschurenmark zegt

      17 mei 2017 om 17:52

      @toyotafortuner: Thanks! Ik ga mijn best doen

      Login om te reageren
    • hamburg65 zegt

      17 mei 2017 om 19:36

      @toyotafortuner: wat houdt de #nohomo in?

      Login om te reageren
      • toyotafortuner zegt

        17 mei 2017 om 19:43

        @hamburg65:
        ik wilde graag ~\(≧▽≦)/~ gebruiken. Maar t kan miss gay overkomen. Vandaar #nohomo ?

        Login om te reageren
        • Tonnie zegt

          17 mei 2017 om 19:53

          @toyotafortuner: ik vind ‘m knap #nohomo

          Login om te reageren
  2. roelfinus zegt

    17 mei 2017 om 16:09

    Ik moet het allemaal nog zien. Er komt dus nog een procedure bij het Hof van Justitie, en mijn inschatting is dat de plannen daar alsnog naar de prullenbak worden verwezen.

    Daarbij zal dit ook wel een thema zijn bij de Bondsdagverkiezingen, en Merkel is tegen de tol. Voor verkiezingswinst laten CDU en CSU dit plan wel varen.

    Login om te reageren
  3. viezefreddyw zegt

    17 mei 2017 om 16:15

    Welkom Mark! Je hebt een zware taak op je genomen door een zeer gewaardeerde blogger(s) te vervangen.

    On-topic: Voor mij is het zakelijk gezien een vervelende zaak. Ik ben met regelmaat in Duitsland of ik reis door Duitsland heen. Maar aan de andere kant, zonder dat ik in mijn eigen portemonnee kijk, snap ik deze actie wel. Duitsland is heel vaak een doorkruisland. Heel veel (vracht)verkeer gaat door Duitsland heen zonder een bestemming te hebben in het land zelf.

    Maar ja, ik ga het zelf ook hard voelen…

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      17 mei 2017 om 16:18

      @viezefreddyw: Oei, wie zijn/gaan er dan weg?

      Login om te reageren
      • toyotafortuner zegt

        17 mei 2017 om 16:22

        @edge: sowieso @dizono: http://www.autoblog.nl/nieuws/special-ducati-916-996-998-98407

        En volgens mij ook @nicolasr. Van hem horen we ook niks meer.

        Login om te reageren
        • nicolasr zegt

          17 mei 2017 om 17:00

          @toyotafortuner: Klopt. Ik ben ook weer terug-veranderd in een fanatiek lezer, sinds 1 januari alweer. Ik kon het schrijven niet meer combineren met mijn werk. Ik deed het ernaast, eigenlijk alleen omdat ik het heel leuk vind om af en toe een stukje te schrijven. Maar aangezien Autoblog serieuze, keiharde business is, was dat niet de ideale combi. Voor niemand!

          Neemt niet weg dat ik het ontzettend leuk vond om te doen. Maar dat ik wel de leuke, creatieve lezersvragen mis… ;-)

          Login om te reageren
          • Author zegt

            17 mei 2017 om 17:22

            Welke Blogger Moet Volgens Jou Terugkeren?

            Login om te reageren
            • willeme zegt

              17 mei 2017 om 17:45

              @mauritsh: “Wat is jouw favoriete lezersvraag?”

              Login om te reageren
            • nicolasr zegt

              17 mei 2017 om 22:07

              @MauritsH: Jaapiyo moet terug!

              …Wat?

              …Is niet weg?

              …Oh

              Dan graag Aimee. In de filmpjes alleen.

              Login om te reageren
            • VeniVidiVici zegt

              18 mei 2017 om 01:02

              @MauritsH: sir_smokalot moet terug! Altijd erg vermakelijke humor stukjes :-)

              Login om te reageren
          • berlinetta zegt

            17 mei 2017 om 17:36

            @nicolasr: Jouw lezersvraagartikelen las ik altijd met plezier!

            Login om te reageren
            • nicolasr zegt

              17 mei 2017 om 22:09

              @berlinetta: ik ook! ;-)

              Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        17 mei 2017 om 16:24

        @Edge: @dizono heeft ons verlaten.

        Login om te reageren
        • Edge zegt

          17 mei 2017 om 16:51

          @viezefreddyw: Oh, dat hele artikel en de aankondiging van zijn afscheid heb ik helemaal gemist. Nouja @Dizono, als je dit leest: Bedankt voor de vele leuke artikelen en het ga je goed! Houd je ons wel af en toe op de hoogte van dat klassiekerproject van je?

          Login om te reageren
          • Dizono zegt

            17 mei 2017 om 23:32

            @Edge: dank voor deze mooie woorden! En ik blijf updates over de Rosengart posten, beloofd!

            Login om te reageren
    • kempenaer zegt

      17 mei 2017 om 16:19

      @viezefreddyw:
      Die centrale ligging levert de Duitsers ook heel veel op.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        17 mei 2017 om 17:01

        @kempenaer: yep. Hoeveel ik wel niet aan Sanifair betaald hebt.

        Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      17 mei 2017 om 16:19

      @viezefreddyw: Is er een andere blogger gestopt dan?

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        17 mei 2017 om 16:25

        @berlinetta: Yep, Dizono.

        Login om te reageren
    • mauking zegt

      17 mei 2017 om 16:35

      @viezefreddyw: wie is er weg dan?

      Login om te reageren
      • mauking zegt

        17 mei 2017 om 16:36

        @mauking: laat maar ;)

        Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      17 mei 2017 om 19:05

      @viezefreddyw:
      Gelul, ieder europees land is doorvoerland, alles wat er in onze nederlandse en belgische havens komt wordt doorgevoerd.

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        17 mei 2017 om 19:24

        @desjonnies: Mja, niet helemaal gelul denk ik. De mensen in onze havens hebben natuurlijk wel werk aan al de schepen die de haven binnen komen. Elk land is inderdaad een doorvoerland, maar als land dat midden in Europa ligt spant Duitsland natuurlijk wel de kroon.

        Login om te reageren
    • Loek zegt

      18 mei 2017 om 18:42

      @viezefreddyw: Is blogger op AB worden niet iets voor jou?

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        18 mei 2017 om 22:15

        @720s: Nee, ik heb niet een leuke schrijfstijl zoals de bloggers wel hebben en ik ben niet een type om achter alle nieuwtjes te gaan.

        Wel lijkt het me leuk om weer een gastbijdrage te doen over een bepaald onderwerp. Ik weet alleen nog niet welke…

        Login om te reageren
  4. kempenaer zegt

    17 mei 2017 om 16:17

    Weer zo’n administratief gedrocht. Bah. Boycotten, die graaiende weiswursten.

    Login om te reageren
  5. bitteeinbit zegt

    17 mei 2017 om 16:28

    Geen jaarvignet?

    Login om te reageren
  6. Edge zegt

    17 mei 2017 om 16:30

    Jammer! Ik gebruik regelmatig een stuk Duitse snelweg om vanuit Zuid Limburg het land en moet ook best vaak in Duitsland zelf zijn, dus voor de portemonnee was het fijner geweest als Europa dit tegengehouden had.

    Login om te reageren
  7. trustmeiamanengineer zegt

    17 mei 2017 om 16:36

    Tjongejonge! Nóg een sticker erbij….

    offtopic: MAAR wat nog veel erger is, ik las net dat we verplicht E10 gaan invoeren in NL in plaats van Euro95…. En dat lust mijn motor niet, en mijn auto eigenlijk ook liever niet…

    Login om te reageren
    • trustmeiamanengineer zegt

      17 mei 2017 om 16:39

      @trustmeiamanengineer: Nevermind, zat zeker een of andere oude obscure site te lezen. Was allang bekend.

      Login om te reageren
  8. gove zegt

    17 mei 2017 om 16:48

    blijft kut volk die duitsers, wat zal een jaarvignet kosten,
    en i.p.v. moeilijk te doen kunnen we hier ook tolheffen, de meeste landen in europa doen dat toch al, plus kunnen ze de wegenbelasting ook iets laten zakken (zal wel niet gebeuren)

    Login om te reageren
    • Boomer zegt

      17 mei 2017 om 17:45

      @gove: volgens mij zijn Duitsers de meest sympathieke bewoners van de EU. Werken hard, trekken de economie in Europa en zijn altijd vriendelijk. Ik ben benieuwd waar jouw mening vandaan komt.

      Login om te reageren
      • reactief zegt

        17 mei 2017 om 18:42

        @airc: Ze trekken de economie niet hoor. Dat dat zuidelijk Europa. Die zorgen met hun geldproblemen, die veroordeeld worden door Brussel, voor een lage Euro. En door die lage Euro kan Duitsland inderdaad heerlijk geld verdienen!

        Login om te reageren
      • hamburg65 zegt

        17 mei 2017 om 19:32

        @airc: ik woon d’r en om nu te spreken van de meest sympathieke bewoners van Europa… ufs

        Login om te reageren
        • lekkaah zegt

          17 mei 2017 om 19:54

          @hamburg65: ze tolereren jou dus dat lijkt me sterk

          Login om te reageren
          • hamburg65 zegt

            17 mei 2017 om 20:08

            @lekkaah: omdat ik kaaskop ben ??

            Login om te reageren
  9. maxidyne zegt

    17 mei 2017 om 16:56

    Mijn vrachtwagens betalen al 13.5 cent euro 6 en 15.6 cent voor euro 5 per kilometer in Duitsland.

    Ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen. Vind de prijzen nog wel meevallen als je een keer door Duitsland moet, maar dagelijks word het een dure hobby voor de automobilist.

    Login om te reageren
    • hamburg65 zegt

      17 mei 2017 om 19:35

      @maxidyne: en dan staan jou vrachtwagens ook nog ellenlang in files vanwege de “Dauerbaustellen”…

      Login om te reageren
  10. lincoln zegt

    17 mei 2017 om 17:00

    Goed nieuws voor de anti EU lobby ..

    Hoe meer seperatie des te beter ..

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      17 mei 2017 om 17:03

      @lincoln: het kan nog gestopt worden door het EU hof. En natuurlijk zijn er staks verkiezingen in Duitsland. Als de CDU weer wat machtiger wordt in de “Union” dan kan heel dit onzin plan zomaar weer afgeschoten worden.

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        17 mei 2017 om 17:25

        @mashell:

        Welnee .. Duitsland wil al jaren zijn grenzen terug ..
        Zit al tijden in het plan ..
        Gaat gewoon door dus ..

        Login om te reageren
      • lekkaah zegt

        17 mei 2017 om 18:45

        @mashell: dat kan zeker ja, het gaat om de gevolgen..

        De EU moet ‘ns z’n populistischs waffel houden en haar plaats leren kennen, de denkbeeldige positie die die elitaire ambtenaren (nog steeds) denken te hebben begint men op te breken

        Die tonnen verdienende pluchezitters willen uiteindelijk nog bepalen wat er elke avond op jouw bordje ligt en welke stofzuiger er gebruikt zal worden in jouw woning, nee bedankt.

        Login om te reageren
      • hamburg65 zegt

        17 mei 2017 om 20:27

        @mashell: nö! Het toll idee komt van een CSU minister, dus allemaal één pot nat

        Login om te reageren
  11. kratoss zegt

    17 mei 2017 om 17:13

    oostenrijk vindt het discriminerend?? bij hun moet je vignet en tol betalen voor de tunnels.. vinger naar duitsland wijzen terwijl ze zelf de mensen naaien

    Login om te reageren
    • avda zegt

      17 mei 2017 om 17:22

      @kratoss: Oostenrijk maakt zich druk om het feit dat de duitse burger straks geen toll hoeft te betalen, maar de buitenlanders wel. In Oostenrijk betaalt de burger ook toll.

      Login om te reageren
      • carmasterr zegt

        17 mei 2017 om 18:47

        @avda:

        Dat is dan wel weer toll van die Oostenrijkers

        Login om te reageren
        • avda zegt

          17 mei 2017 om 19:08

          @carmasterr: Ja super toll, ik zag het na het plaatsen :-P

          Login om te reageren
  12. jaso013 zegt

    17 mei 2017 om 17:13

    Prima toch. Gaan we hier lekker ook tol invoeren en in de redt van europa ook. Kunnen we mooi weer extra geld rondpompen want daar zijn we in de EU goed in. Poepzooi!

    Login om te reageren
  13. v6ti zegt

    17 mei 2017 om 17:31

    Wir shaffen dass.

    Login om te reageren
  14. bitteeinbit zegt

    17 mei 2017 om 17:55

    Wel waardeloos, nu wordt het weer duurder om een lekker pilsje in huis te halen…

    Login om te reageren
  15. desjonnies zegt

    17 mei 2017 om 18:36

    EU = Duitsland, dan een hele roedel west europese schoothondjes (soort can befteckels) en een valse Hongaarse Herder met dito Poolse collega.
    De Britse bulldog zit lachend zijn ballen te likken en heeft al verteld dat hij in ieder geval geen ondervoede Griekse vuilnisbakkenrashond is.

    Login om te reageren
  16. 2wheeler zegt

    17 mei 2017 om 19:03

    Kunnen wij ook geen toll invoeren? Maar dan alleen voor de Duitse burgers? Zal flink binnenlopen als ze ’s zomers onze stranden opzoeken.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      17 mei 2017 om 19:05

      @2wheeler:

      Duitsers zijn by far de beste buitenlanders die NL zich kan wensen ..

      Login om te reageren
      • hamburg65 zegt

        17 mei 2017 om 20:34

        @lincoln: zolang ze niet uitsluitend Warsteiner drinken ?

        Login om te reageren
    • lekkaah zegt

      17 mei 2017 om 19:07

      @2wheeler: goed plan, laten we een grote inkomstenbron wegsmijten

      Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      17 mei 2017 om 19:29

      @2wheeler: kunnen jullie er misschien nog wat serieuzer op reageren de volgende keer?

      Login om te reageren
  17. panlat zegt

    17 mei 2017 om 19:44

    Schijt. Moet iedere dag een stukje autobaan pakken van duitsland om bij mijn werk te komen of ik moet de hele weg binnen door rijden door nederland. Duur grapje voor 2 maanden om door duitsland te rijden. Ik zal het er niet voor over hebben om 40 euro te betalen.

    Login om te reageren
  18. henkp1 zegt

    17 mei 2017 om 21:07

    Ik kom al niet zo vaak in Duitsland, maar als ze die tol gaan invoeren dan helemaal niet meer!

    Login om te reageren
  19. HzR zegt

    17 mei 2017 om 21:22

    Kun je lekker heel je voorruit volplakken tijdens een ritje naar italie oid…

    Login om te reageren
  20. hamburg65 zegt

    17 mei 2017 om 21:40

    Als van de tol die rotte Autobahnen vernieuwd worden, dan vind ik ’t best

    Login om te reageren
  21. mgmgb zegt

    18 mei 2017 om 02:26

    Tja, eigen schuld dikke bult. Europese integratie gaat niet zo lekker, lidstaten weigeren Brussel meer macht te geven, individuele lidstaten voeren rare plannen in, Brussel heeft geen middelen om dat tegen te houden. En daarna geven we Brussel de schuld. Hoog tijd voor een Europees systeem van wegenbelastingen, brandstofaccijns, technische keuringen en BPM-equivalenten.

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      18 mei 2017 om 07:22

      @mgmgb:
      Dat is er al jarenlang voor vrachtwagens en heet Eurovignet, desondanks hebben de meeste landen daarbovenop een individuele tol ingevoerd.

      Login om te reageren
  22. exmof zegt

    18 mei 2017 om 13:32

    Nederlanders moeten een paar euro tol betalen in Duitsland en ze gaan direct helemaal over de zeik, wat een volk. Jullie zouden je zo druk moeten maken om de accijnzen, bpm en wat voor idiote regels meer in eigen land. Als jullie door Duitsland heen rijden hoef je in ieder geval geen € 1,64 af te tikken bij de pomp! Altijd maar het goedkoopst willen maar ondertussen in eigen land een poot uitgedraaid worden, kansloos.

    Login om te reageren
  23. arias zegt

    18 mei 2017 om 20:27

    Tja ergens moet het geld vandaan komen om Angela Merkels opendeur vluchtelingenbeleid te kunnen bekostigen en te kunnen blijven bekostigen voor de nog miljoenen die naar Duitsland toe zullen komen dus geheel onlogisch is het niet….

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North