• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Duitse verkeersminister rijdt 59 km/h te hard in bebouwde kom

Auteur: RubenBaeten, gepost 5 februari 2009 om 23:14 – 26 Reacties

Oliver Wittke

Foei, mag niet he! De Duitse verkeersminister Oliver Wittke uit onze buurstaat Nordrhein-Westfalen stond er gekleurd op toen hij met 109 km/h door de bebouwde kom langs een flitspaal reed. En dat terwijl hij in voorlichtingscampagnes juist pleit voor “voorzichtig rijgedrag dat rekening houdt met de medemens”. Loohoo-suhurr!

Olli werd dan ook vierkant uitgelachen in het deelstaatparlement; de SPD, tegenhanger van Wittke’s CDU, beweerde dat de man zijn voorbeeldfunctie niet waarmaakt en dat hij “vrijwillige bijscholing” zou moeten nemen.

Wittke vindt zelf van niet, omdat hij gesnapt werd “in de marge van de bebouwde kom” waar bijna geen huizen staan. Mooi, als hij dan meteen even alle flitspalen in dat soort gebieden wil weghalen, dan kan de gewone burger ook lekker zijn gang gaan. Helaas voor Wittke moest hij gewoon zijn rijbewijs inleveren, want hij is ook maar een mens. Hoewel hij nu wel een auto met chauffeur krijgt toegewezen, dat overkomt ons nou nooit.

Met dank aan Harmen voor de tip!

Ook interessant!

  • Amsterdam wil als eerste stad in Nederland overal 30 km/u
  • Maximumsnelheid Spanje naar 30
    Spanje verlaagt maximumsnelheid in bebouwde kom naar 30
  • Zelf rijdende Tesla nu ook in de bebouwde kom [video]
    Zelf rijdende Tesla nu ook in de bebouwde kom [video]
  • Duitse overheid keurt 417 km/u rijden op de Autobahn niet goed

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

Funny, maximumsnelheid, Verkeer

Vorig bericht: « Komt de zwarte Stig terug?
Volgend bericht: Cool: Mercedes-Benz OPAC CONTENDER XG »

Lees Interacties

Reacties

  1. kowalsk zegt

    5 februari 2009 om 23:23

    Wat een schitterend verhaal! Zulke mensen blijven me verbazen!

    Login om te reageren
  2. Jappelflap zegt

    5 februari 2009 om 23:23

    En bij hoeveel te hard mag je je ontdoen van het roze papiertje in Duitsland? Ook 50?

    Login om te reageren
  3. babbaloerie zegt

    5 februari 2009 om 23:24

    “Loohoo-suhurr”

    Volgens mij heeft hier iemand teveel Ace Ventura gekeken :P

    Login om te reageren
  4. Onehp zegt

    5 februari 2009 om 23:24

    Sommige mensen kunnen effektief een aangepaste snelheid zelf goed inschatten – die dan soms hoger ligt dan de toegelaten, maar de heel veel gewone mensen (en wouter) rijden gewoon te snel!

    http://www.youtube.com/watch?v=KMwXBWML9E4

    http://www.youtube.com/watch?v=9D4u_1saHOw

    http://www.youtube.com/watch?v=58VoduuPWFk

    Wat doe je eraan?

    Login om te reageren
  5. Citrofiel zegt

    5 februari 2009 om 23:26

    Hé. Zuidelijke invloeden in Duitsland. Dit soort verhalen verwacht je eerder van Italië bijvoorbeeld, niet in het brave Duitsland.

    Login om te reageren
  6. pelezinho zegt

    5 februari 2009 om 23:29

    die foto man! magistraal

    Login om te reageren
  7. autoblogger zegt

    6 februari 2009 om 00:08

    Doet me denken aan Eurlings, ook zo’n hypocriet. De vliegtaks afschaffen… nogmaals de bevestiging dat al deze regelingen niet gaan om een beter milieu.
    http://www.nos.nl/nos/artikelen/2009/02/art000001C987A6CA7E9492.html

    Login om te reageren
  8. Larrs zegt

    6 februari 2009 om 00:13

    Hij heeft een voorbeeld functie, dus eigenlijk moet de boete hoger zijn dan alleen zijn rijbewijs inleveren. Auto en/of misschien zijn functie?

    Login om te reageren
  9. Tombnolz zegt

    6 februari 2009 om 00:21

    Kijk, dit is wat ik nu wil zeggen: iedereen rijdt weleens te hard en velen vinden de maximumsnelheden vaak te laag, maar als je beroep is mensen deze snelheidslimieten de kop in te rammen, dan moet je je er gvd zelf aan houden ook!

    Functie kwijt!

    Login om te reageren
  10. Nielsi zegt

    6 februari 2009 om 01:00

    “voorzichtig rijgedrag dat rekening houdt met de medemens”

    Het was maar 2x de toegelaten snelheid hoor!

    Login om te reageren
  11. bmw330i touring zegt

    6 februari 2009 om 01:19

    @Onehp

    nette youtube links :)

    Login om te reageren
  12. CRASH zegt

    6 februari 2009 om 01:30

    1. ik zou alle locaties van flitspalen uit mijn hoofd kennen
    2. ik zou van alle flitscontroles op de hoogte (willen) zijn
    3. als ik gepakt zou worden met meer dan 50 km te hard
    (rijbewijs kwijt in nl) hopen dat ik niet serieus genomen word
    en mijn functie neerleggen

    Login om te reageren
  13. Sorcerer zegt

    6 februari 2009 om 02:46

    Ruim 50 km/h te hard in de bebouwde kom, dan ben je ook niet goed bezig…

    Op de snelweg, okee, doe ik zelf ook zo nu en dan (meestal <30 te hard hoor ivm registratie overtreding), maar in de bebouwde kom is het meestal echt niet verantwoord.

    Login om te reageren
  14. Jaap zegt

    6 februari 2009 om 09:11

    Daar word ik ook wel eens geflitst. Je rijdt een dorp uit, geen huis meer te bekennen, geen ander verkeer, brede lange weg. Maar de bordjes /50 staan pas 400 meter verderop omdat een of andere flut ambtenaar dat op een maandagochtend zo heeft bedacht.

    Login om te reageren
  15. Jaap zegt

    6 februari 2009 om 09:12

    @Autoblogger, ik ben wel blij met Eurlings, hij pakt meer aan dan al zijn voorgangers. Het mag nog veel krachtiger, dat dan weer wel.

    Login om te reageren
  16. dirk s zegt

    6 februari 2009 om 09:17

    dit had koos spee moeten overkomen

    Login om te reageren
  17. Jandepandaman zegt

    6 februari 2009 om 09:22

    “Wittke vindt zelf van niet, omdat hij gesnapt werd “in de marge van de bebouwde kom” waar bijna geen huizen staan.”
    De klassieke smoes van te-hard-rijders- “Ja maar ik weet waar ik het doe en wat ik doe”.
    En dan is hij er dus ook nog eens eentje van het soort dat vindt dat het voor hem een ander verhaal is dan voor de normale mensen- Hij vertelt ándere mensen hoe die zich gedragen moeten. Hij heeft het daar druk mee, weet waarom andere mensen zich aan de regels moeten houden en dus mag en kan hij harder rijden dan alle anderen. …

    Gelukkig niet dus.

    Wat nou rijbewijs kwijt en auto met chauffeur ervoor in de plaats? Dus de belatingbetaler daar draait toch nog op voor de eigenwijsheid en straf van die man? Ik zou zeggen dat hij verder mag lopen of fietsen of dat hij dubbel mag dokken voor het gebruik van die auto met chauffeur als hij dat dan nog per-sé wil.

    Login om te reageren
  18. PAN zegt

    6 februari 2009 om 09:38

    schande, buiten de bebouwde kom mogen de stoere praatjes wel, maar dit is schande, gelijk ontslaan die kerel, geen goed woord voor over en tevens niet over de mensen die hier lichtvoetig over denken. Regels mogen op zich soms wel wat `grijzer` maar in de bewoonde kom is het gewoon levensgevaarlijk, geen of wel huizen. (kinderen spelen overal’.

    Login om te reageren
  19. de sjonnies zegt

    6 februari 2009 om 10:41

    Moge Koos Spee hetzelfde overkomen !

    Login om te reageren
  20. Sorcerer zegt

    6 februari 2009 om 11:32

    Koos Spee is al eens gevolgd (door een tv-programma geloof ik). Het bleek dat hij zich overal netjes aan de snelheid hield. Echter ook een paar medewerkers van 3VO (het vroegere Veilig Verkeer Nederland) werden gevolgd en in ieder geval één iemand bleek grove overtredingen te maken. Is ook opgestapt daarna…

    Heb het even opgezocht voor jullie:
    http://www.flitsservice.nl/algemeen/index_html/index_repo.html?http://www.flitsservice.nl/nieuws/html/woudenberg.html

    Let wel: mensen van het programma van Peter R. de Vries volgden hem wel hinderlijk en soms gevaarlijk…

    Peter R. zelf houdt zich in z’n nieuwe 650i wel aan de snelheid, constateerde ik toen ik hem stomtoevallig een keer zag rijden op de A12 (tja, bij zo’n auto kijk je altijd even wie erin zit)…

    Login om te reageren
  21. Chief zegt

    6 februari 2009 om 12:14

    @ Sorcerer

    (tja, bij zo’n auto kijk je altijd even wie erin zit)…

    In Arnhem bij het rode verkeerslicht ook een keer die Patrick (Hij’s viesssssss) vd Eem in z’n Rang Rover Sport zien zitten. Maar da’s wel een bumperklevertje

    Login om te reageren
  22. sandermb zegt

    6 februari 2009 om 15:45

    egt zielig ben je dan ook

    Login om te reageren
  23. Ary zegt

    6 februari 2009 om 17:18

    haha wat een balhaar

    Login om te reageren
  24. gogogomagazine.com zegt

    6 februari 2009 om 17:28

    @autoblogger: “Doet me denken aan Eurlings, ook zo’n hypocriet. De vliegtaks afschaffen…”

    Volgens mij was dat vliegtaksgedoe toch juist helemaal niet zijn idee, maar van die witharige heks en communistische aanhang?

    Ik ben op zich blij met Eurlings, hij zet zich tenminste (een klein beetje) in voor de automobilist.

    Login om te reageren
  25. lincoln zegt

    6 februari 2009 om 18:02

    o,ja .. in nederland had dit nooooooit naar buiten gekomen ..

    Login om te reageren
  26. Cantago zegt

    6 februari 2009 om 21:43

    Wat een sukkel… Meer wil ik er niet over kwijt:P

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North