• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Duitser verongelukt op TT Circuit Assen

Auteur: robbie, gepost 29 september 2010 om 17:58 – 53 Reacties

TT Circuit Assen kaartje

Vanochtend is op het TT Circuit in Assen tijdens een ongeluk een 42-jarige Duitser uit Essen om het leven gekomen. Hij was daar niet aanwezig voor een race of iets dergelijks, het circuit was afgehuurd door een groep Duitsers om zelf rondjes te rijden. Uiteraard hadden ze eerst nog uitleg gehad van een instructeur voordat ze met hun motoren en auto’s het circuit op mochten. Maar ondanks die voorzorgsmaatregelen liep het toch verkeerd af.

De 42-jarige man vloog in één van de snelste bochten van het circuit met zo’n 150 km/u tegen de vangrail met zijn eigen Porsche. En dat werd hem helaas fataal. De hulpdiensten waren snel ter plaatse, maar konden helaas niks meer voor de man betekeken. Het is al het tweede dodelijke slachtoffer dit jaar dat te betreuren valt op het circuit van Assen. In juli overleed een Duitse motorrijder nadat hij was gevallen. En in diezelfde maand overleed ook een man op het circuit van Zandvoort nadat zijn auto spontaan in de brand vloog. (via: nu.nl)

Met dank aan iedereen voor de tip!

Ook interessant!

  • Meer dan 10.000 Nederlandse toeschouwers welkom op TT Assen
  • Winactie! Rijden op TT Circuit Assen met Audi RSQ8 of Golf 8 GTI!
  • Audi RS3 2022: POV op het circuit
    Audi RS3 2022: POV op het circuit
  • Drama op Nordschleife
    Drama op Nordschleife: 1 verongelukt, 7 gewonden

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

assen, circuit, crash, Porsche

Vorig bericht: « Lotus volgend jaar alweer verdwenen uit F1?
Volgend bericht: Rechtstreeks uit Frankrijk: Opel Astra GTC Paris Concept »

Lees Interacties

Reacties

  1. Yeelen zegt

    29 september 2010 om 18:01

    Erg voor die man en z’n familie. Dat is toch wel een heel erge domper op wat een leuke dag had moeten zijn. R.I.P.

    Login om te reageren
  2. RobinV-S zegt

    29 september 2010 om 18:05

    Ik woon zelf in Assen :o Maar dat is wel sneu voor hem en zijn familie… R.I.P.

    Login om te reageren
    • V-Power zegt

      29 september 2010 om 18:44

      @RobinV-S: Hier ook, ik woon in Bovensmilde, circuit ligt praktisch in mijn achtertuin.
      Erg sneu om zo’n dag zo te eindigen (of eigenlijk te beginnen?). Alleen ik blijf erbij dat je niet een snelle auto nodig hebt om snelle rondes te maken, maar een goede bestuurder. Nu kan het natuurlijk zijn dat de bestuurder wel een ervaren coureur is, en het misschien een andere toedracht heeft gehad. Ik kan alleen sschrijven dat ik meeleef met de familie en dat het eeuwig zonde is om op zo’n manier vroegtijdig te overlijden.

      Login om te reageren
    • erce zegt

      29 september 2010 om 22:44

      @RobinV-S: was het niet sneu geweest als je ergens anders had gewoond dan?

      Login om te reageren
    • Megakix zegt

      30 september 2010 om 11:00

      @RobinV-S: ??…de eerste deel van je zin doet vermoeden dat het jouw schuld zou zijn.. ;-)

      Login om te reageren
  3. Pascal zegt

    29 september 2010 om 18:06

    Begrijpen ze niet dat uitleg niet voldoende is voor een leek? Sta hiervan raar niet raar van te kijken.

    Login om te reageren
  4. Search zegt

    29 september 2010 om 18:11

    Die auto zal wel geen rolkooi gehad hebben, aanraking met de vangrail met 150 kmh kan heel verkeerd aflopen.

    Login om te reageren
    • ferrari599xx zegt

      29 september 2010 om 18:19

      @Search: ik denk ook aan geen rolkooi oid , gewoon dom om zonder rolkooi een circuit op te gaan

      Login om te reageren
      • BmwMPower zegt

        29 september 2010 om 18:26

        @ferrari599xx: Tuurlijk, rolkooi op je Yamaha.

        Login om te reageren
        • Search zegt

          29 september 2010 om 18:27

          @BmwMPower: Yamaha?

          Login om te reageren
          • BmwMPower zegt

            29 september 2010 om 18:36

            @Search: Je geeft aan dat het dom is om zonder rolkooi het circuit op te gaan. Dan moeten motoren het ook hebben volgens jou.

            Login om te reageren
            • robbie zegt

              29 september 2010 om 18:39

              @BmwMPower: de beste man reed in een Porsche en niet op een Yamaha! Staat ook duidelijk in het artikel…

              Is lezen nou echt zo moeilijk?

              Login om te reageren
              • Bumer zegt

                29 september 2010 om 18:47

                @robbie: Na 6 bier misschien wel… ;)

              • MarkieS zegt

                29 september 2010 om 18:47

                @robbie: dus het was niet deze Porsche?

              • BmwMPower zegt

                29 september 2010 om 18:47

                @robbie: Nee, ik heb al in het begin vernomen dat de betreffende bestuurder zich in een auto bevond. Ik wou alleen een kleine comment geven op Search.

            • robbie zegt

              29 september 2010 om 18:47

              @BmwMPower: als ik je reactie nogmaals lees denk ik dat je iets anders bedoelde dan waar ik op doelde. Maar het is belachelijk om motoren met auto’s te vergelijken. Bij een crash met een motor wordt je namelijk weggeslingerd en bij een auto blijf je er (helaas?) in zitten. En rolkooi is daarom voor een auto wel zinnig en voor een motor niet.

              Login om te reageren
            • Search zegt

              29 september 2010 om 19:36

              @BmwMPower: Waar geef ik dan aan dat het dom is?

              Login om te reageren
      • jzaero zegt

        30 september 2010 om 00:16

        @ferrari599xx: Dit was meer bedoelt als een trackday, gewoon even fun hebben met je auto. Lijkt me niet dat je daar nou je hele auto voor moet ombouwen door er een rolkooi erin te plaatsen.

        Login om te reageren
  5. veyronlover zegt

    29 september 2010 om 18:13

    ow das pijnlijk hopen dat dat niet nog eens gebeurd !

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      30 september 2010 om 11:01

      @veyronlover: kan niet…hij is al dood..

      Login om te reageren
  6. Flamingo zegt

    29 september 2010 om 18:20

    das heel erg! en al voor de 2de keer in korte tijd.

    Login om te reageren
  7. Kleinetechno zegt

    29 september 2010 om 18:23

    Hoeveel komen er op de Nurburgring om? Weet iemand dat??

    Login om te reageren
    • BananaMan zegt

      29 september 2010 om 18:33

      Hmm Ramshoek weer…

      @Kleinetechno: http://www.zeit.de/2003/27/N_9frburgring
      naar schatting 400 dus.

      Volgens mij meestal 1 a 2 per jaar.

      Login om te reageren
  8. Bumer zegt

    29 september 2010 om 18:26

    Ai das erg sneu voor zijn familie…

    Login om te reageren
  9. Jokkebrok zegt

    29 september 2010 om 18:37

    Risico van’t vak

    Login om te reageren
    • Jurriuit zegt

      29 september 2010 om 18:45

      @Jokkebrok:
      Inderdaad. Hoe sneu het ook is voor de nabestaanden van de beste man weet je waar je aan begint voordat je het circuit opgaat. Een ongeluk zit in een klein hoekje.

      Login om te reageren
      • MarkieS zegt

        29 september 2010 om 18:56

        @Jurriuit: Huh? Niemand gaat het circuit op in de wetenschap er niet meer levend af te komen, tenzij het een zelfmoordpoging betreft. Deze man wist echt niet waar hij aan begon.

        Login om te reageren
        • Jurriuit zegt

          29 september 2010 om 19:28

          @MarkieS: Dat hoor je mij ook niet zeggen. Maar als je het circuit opgaat, moet je toch in je achterhoofd houden dat je aan autosport doet. Autosport is potentieel dodelijk. Het hoeft niet aan jou zelf te liggen, een ander kan ook een fout maken en jou van de baan af rossen met alle gevolgen van dien. Niet dat er iets móet gebeuren, maar het kan altijd.

          Login om te reageren
          • NLBUURMAN zegt

            29 september 2010 om 21:13

            @Jurriuit: alles is dodelijk, over straat lopen kan tegenwoordig ook dodelijk zijn (een piano valt immers zomaar op je hoofd, zie nespresso-reclame), maar goed, wel sneu natuurlijk!
            ik hoop niet dat ze hier nou een enorm probleem van gaan maken, en met allemaal regeltjes komen, als het een stuurfout is, jammer, kan gebeuren. en als de hulpdiensten dan op tijd zijn, ja, logisch dat ze er dan niet altijd meer wat aan kunnen doen.

            Login om te reageren
        • Kevski-Style zegt

          29 september 2010 om 19:35

          @MarkieS:

          Daarnaast teken je een vrijwaring en is er een reden dat je verzekering niet geld. Kortom, je bent je er wel degelijk van bewust. Of je hoort ht in ieder geval te zijn. En lullig/hard maar waar: Zo blijkt maar weer eens dat een snelle auto en snel kunnen rijden 2 totaal verschillende dingen zijn….

          Login om te reageren
  10. skip_gt zegt

    29 september 2010 om 18:49

    @ search : wat een hele domme opmerking van jou. ‘zal wel ‘ …
    als je het niet weet, moet je erover zwijgen. als zijn auto in de fik was geschoten en hij kreeg zijn riem niet los had een rolkooi zn leven ook niet gered. leuk hoe andere mensen altijd meteen weten waar en hoe het fout is gegaan. hoop dat jij ooit ook het geluk mag hebben om in een porsche over tt assen te scheuren, maar dat betwijfel ik ten zeerste.

    Login om te reageren
    • Search zegt

      29 september 2010 om 20:32

      @skip_gt: Waar heb jij het in godsnaam over???

      Login om te reageren
  11. lambo4all zegt

    29 september 2010 om 18:55

    @robbie: Het is al het tweede dodelijke slachtoffer dit jaar dat te betreuren valt op het circuit van Assen. In juli overleed een Duitse motorrijder nadat hij was gevallen. En in diezelfde maand overleed ook een man op het circuit van Zandvoort.

    dan is het toch al de 3e dit jaar? of zie ik dat verkeerd.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      29 september 2010 om 18:58

      @lambo4all: nee, je moet beter lezen ;)
      2x Assen en 1x Zandvoort. En ik schrijft: “Het is al het tweede dodelijke slachtoffer dit jaar dat te betreuren valt op het circuit van Assen.”

      Login om te reageren
  12. patrick zegt

    29 september 2010 om 19:05

    lezen is en blijft erg moeilijk..

    ontopic; spijtig, maar misschien toch een ‘mooie dood’ voor deze man als dit zijn alles wes.

    Login om te reageren
    • patrick zegt

      29 september 2010 om 19:05

      @patrick: wAs

      Login om te reageren
  13. Citrofiel zegt

    29 september 2010 om 19:06

    Hartstikke leuk, zo’n boel Autobahn-ervaring, maar op het circuit kom je er niet ver mee. Heel erg dat het zo is geëindigd.

    Login om te reageren
  14. smokin zegt

    29 september 2010 om 19:13

    Het kan natuurlijk ook zijn dat de man onwel geworden is.

    Natuurlijk zit een ongeluk in een kleine hoekje, maar tijdens een rijvaardigheidstraining, onder gecontroleerde omstandigheden op een officieel circuit die toch aan strikte veiligheidseisen moet voldoen, in een Porsche (kan toch best tegen een stootje)….

    Login om te reageren
  15. Henk_he zegt

    29 september 2010 om 19:13

    Erg vervelend voor de nabestaanden, maar statistisch gezien is iedere dag 100km in de spits rijden nog altijd veel gevaarlijker.
    Ik ben wel benieuwd wat de oorzaak van het ongeval is; bestuurdersfout, technisch mankement, nat/vuil circuit, …

    Login om te reageren
  16. KEVV zegt

    29 september 2010 om 19:38

    Dat is wel heel jammer
    Gecondoleerd aan de nabestaanden!

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      30 september 2010 om 11:04

      @KEVV: bedankt, ze zullen het lezen….zucht..

      Login om te reageren
  17. johan zegt

    29 september 2010 om 20:58

    Voor de insiders only.
    Op http://www.kilroynews.net/latestnews.htm,de derde foto, staat de inpact. Wat een vreemde plaats en het hek ACHTER de vangrail is ook stuk. Nog nooit vertoond in Assen.
    Hoe kan dat nou?

    Login om te reageren
  18. Jeroen_F1 zegt

    29 september 2010 om 21:18

    Erg spijtig voor de nabestaande.

    Maar een hoop mensen vergeten dat dit relatief veilig is zolang je niet aan wedstrijden gaat meedoen. Het zelfde geld op de motor. Zie ook reactie Henk he over file rijden.
    Het zelfde geld voor de straat over steken.

    @Robbie die foto van het circuit klopt al minimaal 3 jaar niet meer (ik dacht zelfs sinds 2006). De hele noordlus is verdwenen.

    Login om te reageren
  19. Hupke zegt

    29 september 2010 om 22:42

    Iemand ervaring met het circuit van assen?

    Is het daadwerkelijk een listig circuit, of gewoon 2 keer brute pech?

    Het blijft bij de risico’s van het vak horen. Als je het circuit oprijdt weet je dat het kan gebeuren, net als iedere keer dat je nota bene in een auto of op een moto stapt. Daarom natuurlijk niet minder tragisch voor de familie.

    Login om te reageren
    • Ra1kkoneN zegt

      29 september 2010 om 23:34

      @Hupke: Het is wel een bocht die je snel onderschat en vrij snel is. De vangrails/muur staat aan de linkerkant ook erg dichtbij.

      Login om te reageren
    • BananaMan zegt

      30 september 2010 om 00:14

      @Hupke: Het grootste deel van het circuit valt mee, maar de Ramshoek is wel berucht. Die gaat op hoge snelheid (180 kmh met een 325 bij de BMW Aprisco Cup) en als je dan overstuur krijgt, of de auto gaat ‘pendelen’ dan komt de vangrail heeel snel dichtbij.
      Wat mij wel verbaast is dat het er op lijkt dat de auto behoorlijk frontaal in de vangrail terecht is gekomen, meestal ‘glij’ je langs de vangrail richting de GT.

      Login om te reageren
  20. Yuki is Love zegt

    29 september 2010 om 23:32

    Ramshoek kan een zeer gevaarlijke bocht zijn vanwege de verkanting die daar zit in combinatie met de hoge snelheid(+190 km/h is prima mogelijk). Vooral in de regen is het belangrijk hier zo recht mogelijk uit te komen. Ga je in de bocht nog sturen dan is er een goede kans dat de auto (bijna) oncontroleerbaar links de vangrail in gaat.
    Nu weet ik natuurlijk niet de details, maar het lijkt me dat zoiets is gebeurd,ook al was het vandaag droog.

    Heel sneu dat zoiets gebeurd natuurlijk, wil de nabestaanden daarom ook veel sterke wensen.

    Login om te reageren
  21. Poll zegt

    30 september 2010 om 03:22

    ‘Maar ondanks(…)toch(…)’ = tautologie.

    Login om te reageren
  22. bj zegt

    30 september 2010 om 14:15

    Tuurlijk is het sneu, vooral voor de nabestaanden. Je kent de risico’s van circuit rijden.
    Vriend van me is ook keer op tt circuit met zijn Honda rr met een snelheid tussen de 150-170km/u onderuit gegaan. Motor total loss, zelf niks.
    Deze man zat zelfs in een auto!!! Weet ik niet hoe die kerel dat voor elkaar krijgt…

    Login om te reageren
  23. Anoniem zegt

    30 september 2010 om 15:09

    “Met dank aan iedereen voor de tip! ”
    Onderaan het bericht. Beetje ongepast, niet?

    Login om te reageren
  24. Cantago zegt

    30 september 2010 om 19:52

    Toch niet met je volledige standaard Porsche het circuit op dan?

    Login om te reageren
  25. jojo zegt

    30 september 2010 om 22:40

    nou nou wat een medeleven hij wou t toch zelf wel jammer van zn auto hij is met plezier ten onder gegaan beter zo dan jaren 1 of andere slopende ziekte te hebben en iedere patser met een dure snelle wagen denkt dat ie coureur is

    Login om te reageren
  26. jojo zegt

    30 september 2010 om 22:41

    wel vervelend voor de mensen die achter blijven

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North