Durf jij deze TVR te kopen?

Auteur: , 46 Reacties

Niet zomaar een occasion, maar een heuse Tuscan S Mk2. Zonder dak nog wel.

Genieten van de unieke sound van die Speed Six-motor is dus geen enkel probleem in deze eigenzinnige Britse bruut. De Tuscan Mk II onderscheidt zich van z’n voorganger met slicke koplampen, lichte tweaks in het interieur en een bijgepunt onderstel. U wenst meer plastic en een nog extremer uiterlijk? Dan verwijzen we u graag door naar de Sagaris.

De kilometerstand van deze bruut zonder elektronische babysitters staat op iets meer dan 75.000 kilometer en de 4.0 zes-in-lijn is goed voor een hitsige 389 pk. Daarmee moeten een top van 310 km/u en een standaardsprintje in 3 tellen rond zijn, aldus TVR. De geschiedenis leert dat de mannen uit Blackpool er niet vies van waren om de stats van hun creaties lichtjes te overdrijven, dus real world cijfers kunnen hier en daar wat afwijken.

Vergeet echter niet dat deze Tuscan S slechts 1.107 kg weegt en dat er dus niet heel veel power voor nodig is om de cabrio naar hoogst illegale snelheden te sleuren. Voor iets minder dan 56.000 euro mag deze rechtsgestuurde en rappe jongen mee naar huis. Daar moeten we wel bij vermelden dat koppeling, radiateur, banden en remmen onlangs nog vervangen zijn. Wij zouden het wel weten…



46 reacties

Begin de week met Mercedes-AMG, bekijk het HIER!
Zeg; doen!
@eefie: verwacht wel wat kleine ergernissen. Voorbeeldje: wel eens met een rechtsgestuurde auto door de McDrive geweest?
@janjansen: jawel, geen probleem, anders gewoon even uitstappen!
@JanJansen: alsof een volwassen mens nog naar de Mc Drive gaat…
@maarten020: Gezien hoeveel auto’s er dagelijks staan in de mcdrive , vaak zelfs file.
Of zijn dat allemaal minderjarige pubers zonder rijbewijs ?
@janjansen: dan ga je het toch binnen bestellen.
@janjansen: wat dacht je van de ingang van parkeergarages? Tegen de tijd dat je je kaartje hebt ingevoerd en weer ingestapt bent, slaat de slagboom weer dicht.. ?
@ozan: simpel, achteruit rijden, dan zit je weer aan de goeie kant!
@janjansen: je kan volgens mij alle tvrs vrij makkelijk om laten bouwen. Ooit eens gehord dat dat niet extreem duur hoeft te zijn door het symmetrische dashboard. Zelfs eens gehoord dat bij sommige modellen de bakken met vloermatten en gaten voor pedalen gewoon te wisselen zijn van links naar rechts. De stuurinrichting zal een moeilijker verhaal zijn.
@wouterjeuring: echt niet: zelfs het frame is anders!
@12Esc: serieus? Is dat dan bij de oude tamora en cerbera? Of helemaal niet bij tvr? Ik kan het ook verwarren met lotus, maar heb sws eens een ombouw gezien bij Wheeler dealers of iets anders op discovery, van een Britse lichtgewicht(geen kitcar)
@wouterjeuring: ik weet het niet voor elk model. In ieder geval bij Tuscan lastig. Bij Lotus (Elise) is het inderdaad eenvoudiger.
@janjansen: gewoon achteruit rijden
Wat een gave auto! Ik zal het lastig vinden om voor dit geld een beslissing te moeten nemen. Ik zal denk ik toch voor een wat meer normalere auto gaan. Iemand die voor de tvr zou kiezen is wel een echte BAAS die van mij veel respect krijgt
@patrick: helemaal mee ens! Ik ben er ook echt gek op!
Het is retedik. Maar voor dat geld zou ik toch passen. Even doorsparen voor een R8 V8 met handbak.
@dutchdriftking: of een automaat
@dutchcorvette: ik vind dat H patroon van de handbak zo mooi! Maar als je deze TVR koopt ben je wel een held.
@dutchdriftking: mee eens
@dutchdriftking: Zoek eens op een F355 handgeschakeld, die vind je denk ik nog mooier! :)
@dutchdriftking: hoeft niet kost het zelfde !!
http://www.autotrader.nl/auto/audi-r8/2007/someren/7ft8y/audi-r8-42-v8-fsi-r-tronic-420pk-bo-carbon-2007/

Voor mij ook absoluut de R8, zoveel betere en fijnere auto!!
@bofkont: jawel maar dat is geen handbak
@dutchdriftking: trouwens vrij schaars met handbak.
@bofkont: kijk, dat is nou een schitterend plaatje, zo’n handbak.
@dutchdriftking: Idd prachtig patroon!
Ben niet zo dol op de Tuscan, maar voor een T350 of een Griffith 500 zou ik mogelijk wel zwichten ;)
Ik vind het geweldig, absoluut! Ontzettend bruut monster. Ideale auto voor er naast tijdens mooi weer als je het geld hebt. Alleen dan zou ik het doen.
Nee. Die kentekenplaat voor laat je waarschijnlijk vaker stoppen dan dat ie stuk gaat.
Automobiel sadomasochisme, je moet er van houden. Ik hou ervan…
Zeer fijne pl/kg verhouding, maar rechtsgestuurd spreekt mij toch niet zo aan. Ik schakel toch liever met rechts
Ik zou hem zelf niet zo snel kopen maar het is wel exht een gaaf ding.
Dat platliggende illegale USA kentekenplaatje aan de voorkant gaat agenten aantrekken als vliegen naar stront. Je hebt geen keus want zo’n auto is kritisch vwb oververhitting, maar ambtenaren met pet begrijpen zulke techniek niet. Meestal gaat zo’n agent dom lullen, zo van hoeiestiedangekeurd? Nou beste agent, bij de typegoedkeuring is er geen voorste kentekenplaat. Dat kan ook niet want dan zou elke auto in Nederland worden afgekeurd.
Voor dat geld kun vele mooiere auto’s kopen
Wat een geweldig beest!
Wat ziet die zaak er trouwens cool uit! Garages in de vorm van de klokken van een auto..
Prachtig beest van een wagen maar kwalitatief om te janken, tijdens elke rit mag je thuis controleren of je onderweg niets verloren bent, ook de afwerking is om te janken zo slecht.
En dan nog maar niet te spreken over de inferieure Engelse techniek, en idd het vermogen waar je gelijk minimaal 10% mag van aftrekken.

Nee doe mij deze dan maar, in alle opzichten de betere auto!
http://www.autotrader.nl/auto/audi-r8/2007/someren/7ft8y/audi-r8-42-v8-fsi-r-tronic-420pk-bo-carbon-2007/
En ook nog eens rechts gestuurd, nooit weer af te komen zo’n TVR.
Het is een behoorlijk gave wagen. Maar het is niet iets wat ik aan zou durven.
Absoluut niet.
Gaaf ding. Goeie moteur. Zou m nie kopen. Problem child!
Prachtige wagen, enkel jammer dat er geen kameleonpaint op zit. Daar werden ze ook standaard mee geleverd en kan deze auto zeker hebben.
Ik ga dan voor een nieuwe Superformance Cobra, misschien ietsjes duurder.

Maar wel de betere auto.
Mk1 was wel veel mooier …… maar doe mij dan maar de oudere modellen met de 4.5 en de 5.0 V8 liefst de griffith beast

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).