• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dutch Pride: Spyker D12 Peking-to-Paris SSUV

Auteur: Wouter, gepost 7 maart 2007 om 11:30 – 139 Reacties

Spyker D12 Peking-to-Paris SSUV


Vorig jaar is een prototype van de Spyker D12 Peking-to-Paris SSUV al onthuld op de autoshow van Geneve. Dit jaar stond er een exemplaar wat erg dicht het productiestadium is genaderd.

Trots als we mogen zijn op dit stuk Hollands ambacht, hebben we een hele slootlading foto’s die we met jullie willen delen.

Nog even de specificaties voor diegenen die ze niet meer scherp op het netvlies hebben. De Spyker SSUV wordt aangedreven door een van VAG afkomstige W12 met een inhoud van 6.0 liter. Dat powerhouse levert 500 pk en 610 nm, waarmee de D12 in 5.0 seconden naar de 100 accelereert en een geclaimde topsnelheid heeft van 300 km/u. Da’s niet slecht voor zo’n groot hok, hoewel het gewicht meevalt: de D12 weegt 1850 kg.

Er zijn al aardig wat orders, achter aansluiten in de rij dus als je een D12 zou willen bemachtigen. De prijs (ex. belastingen) bedraagt 235.000 euro.

Vergeleken met het model van vorig jaar zijn er aardig wat wijzigingen. Zo is er een (korte) b-stijl toegevoegd om de deuren netter te laten sluiten. Het stuurwiel is ook aangepast en lijkt nu direct afkomstig te zijn van Audi. De bedieningsknopjes voor audio- en navigatiesysteem kwamen ons aardig bekend voor.

De foto’s zijn in hogere resolutie ook te vinden in de D12 Peking-to-Paris gallery.

Spyker D12 Peking-to-Paris SSUV

Spyker D12 Peking-to-Paris SSUV

Spyker D12 Peking-to-Paris SSUV

Spyker D12 Peking-to-Paris SSUV

Spyker D12 Peking-to-Paris SSUV

Spyker D12 Peking-to-Paris SSUV

Spyker D12 Peking-to-Paris SSUV

Spyker D12 Peking-to-Paris SSUV

Spyker D12 Peking-to-Paris SSUV

Spyker D12 Peking-to-Paris SSUV

Spyker D12 Peking-to-Paris SSUV

Spyker D12 Peking-to-Paris SSUV

Spyker D12 Peking-to-Paris SSUV

Spyker D12 Peking-to-Paris SSUV

Spyker D12 Peking-to-Paris SSUV

Spyker D12 Peking-to-Paris SSUV

Spyker D12 Peking-to-Paris SSUV

Ook interessant!

  • BREEK! Spyker komt terug in 2022
    BREEK! Spyker keert terug in 2022
  • Video: nieuwe trailer Drive to Survive 3
  • hoogtepunten uit Spyker historie
    Deadline voor Victor Muller: betalen of Spyker definitief kwijt
  • Wie haalt deze brute Spyker weer terug naar Nederland?

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

geneve-2007, Spyker, SUV

Vorig bericht: « Dodge Demon + babes
Volgend bericht: Autoblog Video: BMW M3 »

Lees Interacties

Reacties

  1. chilleville zegt

    7 maart 2007 om 11:34

    mmm laat ze het maar bij laag bij de grondse sport auto`s laten
    want deze is echt niet mooi !!
    kijk zoals de porsche cayenne vind ik wel mooi die heeft het “echte“ off road look
    dit is gewoon opgehoogd en bumpers naar beneden gehaald dat is wel jammer….

    Login om te reageren
  2. KoboC zegt

    7 maart 2007 om 11:34

    Wat een lelijke wagen blijft het toch, maar o wat is hij gaaf! Als je echt stijl hebt… dan rij je dit ipv een Q7 of Cayenne, maar voor mij zal het nooit wat worden zo’n SUV.

    Login om te reageren
  3. Donstil zegt

    7 maart 2007 om 11:35

    Vond de proto niet zo , deze is toch wel erg gaaf geworden (achterkant ook vooral met die 4pijpen)

    Login om te reageren
  4. Roel zegt

    7 maart 2007 om 11:39

    3 toeren tellers en 3 kilometertellers. Dus…

    En, wat moeten die stutpalen midden in het interieur? zakt ie anders in elkaar?

    Login om te reageren
  5. Crasherke zegt

    7 maart 2007 om 11:40

    Die ziet er écht niet uit. Lelijk in alle opzichten maar wel exclusief.

    Login om te reageren
  6. chilleville zegt

    7 maart 2007 om 11:43

    Crasherke schrijft,

    7 March 2007 om 11:40
    Die ziet er écht niet uit. Lelijk in alle opzichten maar wel exclusief.

    omdat niemand er in wil rijden… daarom is ie zo exclusief ;)

    Login om te reageren
  7. El_Grande zegt

    7 maart 2007 om 11:46

    Jammer voor ons nederlanders amar hiermee zet je je op zon show voorschut

    Login om te reageren
  8. Rossi zegt

    7 maart 2007 om 11:46

    Geweldig dat ze audi parts gebruiken! Stuk betrouwbaarder en goedkopen voor spyker ;-D

    Login om te reageren
  9. beschuitfluiter zegt

    7 maart 2007 om 11:47

    die B-stijl kan écht niet…

    Verder een uhm…tja… aparte auto, maar echt mooi vind ik het allemaal niet

    Login om te reageren
  10. Rossi zegt

    7 maart 2007 om 11:48

    Wat een ontzettende vette bak! Dit is precies waar ik van hou :D Sportwagen en terreinwagen gecombineerd ;-D

    Login om te reageren
  11. DeD zegt

    7 maart 2007 om 11:48

    Wat een prachtwagen, heb het genoegen gehad om hem vorig jaar te te zien maar nu ziet ie er nog beter uit, echt iets om trots op te zijn vind ik,
    maar de meningen zijn verdeelt over deze auto.
    Het is ook geen jeep/terrein wagen, het is een SUV, ik vind dat een X5 of een Cayenne ook geen offroad look hebben, als deze auto’s komen vast te zitten als je door een modderplas rijd, het is een auto om mee over straat te rijden. als je offroad wil moet je een LandRover kopen

    Login om te reageren
  12. HardcoreTuner zegt

    7 maart 2007 om 11:49

    Ik vind hem gewoon schitterend :P Waarom weet ik niet want echt mooi is hij niet maar toch heeft deze auto iets wat geen andere auto heeft :D Doe mij er maar een!

    Login om te reageren
  13. Justin zegt

    7 maart 2007 om 11:51

    Dat stuur heeft alles te maken met de Amerikaanse wetgeving. Als je naar Spykers (C8) kijkt die in Amerika geleverd zijn dan zie je dat die hetzelfde soort stuur hebben. Het Aeroblade stuur is inderdaad een stuk mooier, maar ja, daar past geen airbag in….. Verder vind ik die bak echt vet!

    Login om te reageren
  14. Lennert zegt

    7 maart 2007 om 11:52

    ehm, zit nou die ring om het logo los bij foto 7??

    greetz, lennert

    Login om te reageren
  15. Michiel_vd_Brink zegt

    7 maart 2007 om 11:54

    Let op: de derde en vierde interieurfoto’s zijn van de C12 Zagato en niet van de SSUV.

    –edit: gefixt!–

    Login om te reageren
  16. ikke zegt

    7 maart 2007 om 11:56

    Waarom staan er foto’s van twee verschillende auto’s? Kijk maar eens naar de close up van de voorstoelen en de andere foto’s van de voorstoelen. Welke is nu de nieuwe?

    Login om te reageren
  17. Alwood zegt

    7 maart 2007 om 11:56

    hoe fout en lelijk en vatsig en on-sportwagen het ook is… op een of andere misselijke, lompe en overdadige manier heeft het wel iets :P ik vind deze veel geslaagder dan de eerste proto… als ik heel rijk zou zijn en een huis in dubai had nam ik er mss wel eetje :P wel met tot zwart geblindeerde ruiten dan he ;)

    ik ben het volledig met michiel eens dat SUV’s fout en lelijk en overbodig zijn… toch ben ik ook wel blij dat dingen als de LM002 en Cayenne Turbo S bestaan :P en dus ook deze spyker, het moet alleen geen gemeen goed worden. in het dagelijks verkeer en gebruik zijn SUV’s gewoon lomp en irritant.

    Login om te reageren
  18. wolties zegt

    7 maart 2007 om 11:59

    -edit: opzouten met die CAPS LOCK-

    Login om te reageren
  19. Alwood zegt

    7 maart 2007 om 11:59

    @ikke
    SCHERP! had het nog niet gezien… maar volgens mij is dit
    helemaal geen SSUV :P of het is de oude. deze heeft namelijk ook de gedeelde zijruitjes, deze nieuwe heeft die iig niet.

    Login om te reageren
  20. ikke zegt

    7 maart 2007 om 12:00

    OOOOh, ik zie het het al, er staat stiekem een foto van een laviolette tussen. foei toch…

    Login om te reageren
  21. Alwood zegt

    7 maart 2007 om 12:00

    lol… en ik ben helemaal niet scherp want Sjors had het probleem al opgelost :P

    Login om te reageren
  22. ikke zegt

    7 maart 2007 om 12:01

    oeps

    Login om te reageren
  23. Fruitcake zegt

    7 maart 2007 om 12:11

    De achterkant is iets te saai..

    Login om te reageren
  24. slager korrel zegt

    7 maart 2007 om 12:12

    Haha, wat is de logica achter een halve b-stijl!? Vreselijk!
    Als je technisch geen suicide-doors toe kan passen, laat ze dan achterwege. Deze oplossing kan echt NIET door de beugel. Wat een afgang!
    Eigenlijk is de kolom tussen de achterstoelen ook al een noodgreep om stijfheid te bewerkstelligen, maar die pakt toevallig wel mooi uit. Maar nee, Spyker, deze auto kunnen jullie echt niet menen.

    Login om te reageren
  25. bvking zegt

    7 maart 2007 om 12:19

    Vet mooi, dat is juist het mooie dat het zo apart is en daardoor zo exclusief. behalve die stuurbediening want die is gewoon van a6 a8 q7

    Login om te reageren
  26. David USA zegt

    7 maart 2007 om 12:23

    Hij is echt super super super super dik!!!!

    Login om te reageren
  27. SugarFree zegt

    7 maart 2007 om 12:27

    Ik vond en vind ‘m lelijk!
    En inderdaad, die B-stijl… om te huilen! Met zulke stoere deuren moet je juist kunnen showen; maar niet met die halve stijl. Het doet teveel denken aan zo’n halve deur in een oude boerderij :)

    En dan die achterkant… ik moet weer huilen!
    Het is een soort eendenkont die hoog oploopt naar achteren toe. En dan de maneir waarop die achterkant is ‘ingevuld’. De plaatsing van de lampen en de uitlaten is echt te simpel en mag zeker niet mijn predikaat ‘kracht door eenvoud’ dragen.

    Alleen het interieur vind ik cool! Wel veel te veel over de top, maar wél met smaak.

    Dutch pride?
    Dutch shame!

    We moeten ons in NL al te vaak schamen/verantwoorden naar het buitenland toe, en nu ook nog met een gedrocht als de Peking(eend) to Paris :(

    Login om te reageren
  28. hugo zegt

    7 maart 2007 om 12:27

    echt mooi. daar hou ik van.

    Login om te reageren
  29. Klassiekerrally zegt

    7 maart 2007 om 12:29

    Het is vooral zo VEEL. Ik word gewoon gruwelijk moe van het kijken naar deze auto.
    Veel te veel tierlantijntjes en bling-bling-frutsels die om aandacht schreeuwen.
    Ik ben echt geneigd om gewapend met spuitbussen matzwarte lak naar de RAI te gaan! ;)

    Login om te reageren
  30. Klassiekerrally zegt

    7 maart 2007 om 12:29

    … als ‘ie daar komt te staan dus he ;)

    Login om te reageren
  31. stiggie zegt

    7 maart 2007 om 12:33

    met belasting kost hij 379056 euro

    Login om te reageren
  32. herman goossens zegt

    7 maart 2007 om 12:37

    wat een inspiratieloze bak, een totaal gebrek aan visie en creativiteit en een overdaad aan fout geld. Ben benieuwd wat het echte genie De Bruijn hier van vindt. Heb het idee dat met zijn vertrek het in creatief opzicht alleen maar bergafwaarts kan gaan met Spijker.

    Hoop dat De Bruijn na zijn fantastische boot snel weer met een nieuwe auto op de proppen komt. Bij voorkeur een suv :)

    Login om te reageren
  33. Markus zegt

    7 maart 2007 om 12:40

    Wat een afzichtelijk gedrocht.

    Login om te reageren
  34. Porsche Fan zegt

    7 maart 2007 om 12:41

    Dit kun je geen SUV Meer noemen :S

    Achterlijk lelijkding dit ding ziet echt nooit geen modderpoel of offroad terrein

    Nee geef mij maar een Cayenne Turbo :D

    Login om te reageren
  35. Daniel zegt

    7 maart 2007 om 12:44

    Kitsch tot en met…
    Bah Bah

    Login om te reageren
  36. Stijn zegt

    7 maart 2007 om 12:49

    Geweldig dat een Nederlands bedrijf zo in de wereldwijde spotlights staat. Weinig merken die zo naar buiten treden als Spyker. Het is weer een beetje terug naar de 70’s. Kan altijd nog mooier en nog beter maar ziet er al bizar gaaf uit. Die Maarten de Bruin mag misschien iets hebben begonnen, het wordt nu goed uitgewerkt en opgepakt wat veel moeilijker is. Met zo’n drive achter dit merk kan het alleen maar goed gaan. En ze hebben ook nog een F1 stal met Ferrari motoren. Beetje trots zijn mag volgens mij.

    Login om te reageren
  37. Tiramisu zegt

    7 maart 2007 om 12:56

    Om trots op te zijn, hij is zeker zijn geld waard!

    Login om te reageren
  38. Kleine Techno zegt

    7 maart 2007 om 12:56

    Laat maar, er zit totaal geen samenhang in het ontwerp, geen geheel niets van dit alles, gewoon een kitscherig gedrocht.

    Login om te reageren
  39. Bestiun zegt

    7 maart 2007 om 13:00

    super vet! uiteraard niet de mooist gelijnde auto, maar toch blijft vind ik hem mooi!

    Login om te reageren
  40. MRDP zegt

    7 maart 2007 om 13:06

    bagage ruimte? What the fok is dit voor een onding?

    Login om te reageren
  41. ]M[ zegt

    7 maart 2007 om 13:25

    hmmm… hij’s iig wel beter dan oude concept… maar blijft ’n beetje apart voor zo’n grote wagen :S … trouwens, wat voor zicht heb je naar achteren in dit beest? volgens mij voel je je overigens wel errug klein als je achter deze auto rijdt :P

    Login om te reageren
  42. G zegt

    7 maart 2007 om 13:25

    wat een geweldig ding!

    Login om te reageren
  43. M Freak zegt

    7 maart 2007 om 13:31

    Dames en heren, Neerlandsch trots!

    Login om te reageren
  44. Bramzel zegt

    7 maart 2007 om 13:31

    Ik vond het concept van afgelopen jaar een gedrocht, maar op de een of andere manier vind ik deze versie een stuk beter lijken. Misschien omdat hij lager op z’n wielen staat, maar ik vind het nu helemaal geen verkeerd ding eigenlijk.

    Login om te reageren
  45. chilleville zegt

    7 maart 2007 om 13:36

    M Freak schrijft,

    7 March 2007 om 13:31
    Dames en heren, Neerlandsch trots!

    tis maar waar je trots op bent hea ;)

    Login om te reageren
  46. L-M zegt

    7 maart 2007 om 13:38

    Persoonlijk vind ik het een hele lelijke auto. Sorry maar met zoiets kun je toch niet rondrijden.

    Login om te reageren
  47. CSL zegt

    7 maart 2007 om 13:42

    Ik vind hem heel erg (te) apart.
    Ik vind het de verkeerde stap voor Spyker. Hij is te lelijk.

    Login om te reageren
  48. BM zegt

    7 maart 2007 om 13:53

    Wat een gave wagen. Ik detail wat ik mis is een (aluminium) spyker logo op het stuur.

    Login om te reageren
  49. Z3 zegt

    7 maart 2007 om 13:54

    ik vind um wel vet.. apart design.. moet je trouwens wel ff aan wennen

    Login om te reageren
  50. Jeanke zegt

    7 maart 2007 om 14:05

    Tja, kvind het ook maar een kutauto. Heeft dit ding eigenlijk enig nut?

    Nu, der zulle wel weer heel wat wacko arabieren mee op 2 wielen gaan rijden ofzo…

    Login om te reageren
  51. DeNNi$ - RaMM$teiN zegt

    7 maart 2007 om 14:05

    Dutch Pride? Ik zou mij schamen als Nederlander :x

    Login om te reageren
  52. vincent#1 zegt

    7 maart 2007 om 14:11

    @ ikke inderdaad ja. Ik ging nu eens opletten. En toen zag ik dat en ook in de deuren en dashboard verschil zit.

    Bij de deuren heeft de eerste aluminium panelen en de tweede volledig leer.

    bij het dashboard heeft de eene die kitcherige ronde klok en bij die met leren deuren loopt het door (goed kijken want er is maar 1 foto van en er zit een stuur voor)
    Ook steekt de versnellingspook bij de eertse in een omhoog lopend aluminium paneel, bij de tweede steekt ‘ie in een gat.

    Login om te reageren
  53. vincent#1 zegt

    7 maart 2007 om 14:14

    O,ja even mijn mening over de auto nog.

    Mooi vindt ik hem niet, het hele ontwerp gaat trouwens nergens over. Overigens wel iets mooier dan het vorige D12 concept. En toch wel gaaf dat de hele wereld naar een auto uit leliestad kijkt.

    Login om te reageren
  54. ikke zegt

    7 maart 2007 om 14:15

    Ik vind die halve B stijl best een charmante oplossing, een Phantom heeft die hele stijl nog, en dan kun je niet, bijvoorbeeld, de ramen zodanig opzetten dat het een geheel lijkt.

    Login om te reageren
  55. RickA4-1.8T zegt

    7 maart 2007 om 14:26

    lelijke auto, maar wel exclusief….

    Login om te reageren
  56. dekster zegt

    7 maart 2007 om 14:30

    Ik vind het mooi, beetje retro, maar Toch zo prachtig…
    Nergens een stukje plastic :P

    Login om te reageren
  57. RA999 zegt

    7 maart 2007 om 14:37

    hoe meer ik ernaar kijk hoe mooier ik ‘m vind, het onterp is misschien niet helemaal nieuw maar hij blijft mooi. ik snap alleen de achterbak niet, gaat die in twee delen open ofzo?

    Login om te reageren
  58. Peter zegt

    7 maart 2007 om 14:49

    ook het dashboard is totaal anders !!

    Login om te reageren
  59. RA999 zegt

    7 maart 2007 om 14:51

    zouden die halve-maantjes in de aanwijzers speciaal voor de klanten uit ’t midden-oosten zijn
    Image Hosted by ImageShack.us

    Login om te reageren
  60. mattie zegt

    7 maart 2007 om 14:54

    Tja als je van overdreven houd is het mooi en dat ze in twee weken even snel in mekaar zijn gezet is typisch voor onze neerlandse trots (ze doen het niet eens) het zijn rond uit slechte auto’s voor belachelijk veel geld!!! en dan te weten dat het grootste deel in engeland wordt gemaakt( made in holland???)Maar interieur is top en echt nederlands

    Login om te reageren
  61. BM zegt

    7 maart 2007 om 14:58

    @ de foto’s van peter

    jammer dat de metertjes boven het stuur gewijzigd zijn

    Login om te reageren
  62. pomoek zegt

    7 maart 2007 om 15:05

    Ik kan het ding echt niet mooi vinden, hoe graag ik het ook zou willen. En als ie er nou nog eens exclusief uit zou zien. Het lijkt wel alsof ze voor een aantal onderdelen bij de Halfords en de Gamma zijn binnengestapt. Die Gril, dat is toch gewoon not done? En inderdaad het logo dat los hangt. Zou voor mij reden zijn om mijn order onmiddelijk te anuleren. Er zit ook niets inovatiefs aan, Suicite-doors? Niet echt. Apart interieur? Nope. Het is een diarree van foute ornamentale frutseltjes.

    Login om te reageren
  63. SugarFree zegt

    7 maart 2007 om 15:06

    @ Porsche fan
    Een Cayenne (Turbo S) ziet ook nooit ene zandkorrel, dus dat argument slaat als een tang op een varken.

    Zoals ik al eerder zei: toch kan het verhelderend werken als je eens je Porsche-bril afzet, of (we gaan niet te snel) op het randje van je neus zet. Andere uitingen van creativiteit moet je niet direct neersabelen. Al ben ik het met je eens dat dit lelijke ding, eh…. ja, lelijk is :)

    Login om te reageren
  64. RA999 zegt

    7 maart 2007 om 15:12

    @ mattie
    wat is er slecht aan nederlandse auto’s (behalve de prijs dan) en hoezo wordt ie in engeland gemaakt

    Login om te reageren
  65. Jusfendi zegt

    7 maart 2007 om 15:28

    hij is apart

    Login om te reageren
  66. Daniel zegt

    7 maart 2007 om 15:39

    http://static.autoblog.nl/images/wp2007/autoshows/geneve/Spyker%20D12%20Peking-to-Paris%20SSUV%20%289%29.jpg
    http://static.autoblog.nl/images/wp2007/autoshows/geneve/Spyker%20D12%20Peking-to-Paris%20SSUV%20%2819%29.jpg
    Deurpanelen kloppen ook al niet ^^

    Login om te reageren
  67. Daniel zegt

    7 maart 2007 om 15:40

    Hoe zorg ik er btw voor dat de afbeeldingen meteen te zien zijn??

    Login om te reageren
  68. tom zegt

    7 maart 2007 om 15:41

    Hij heeft wel iets, maar de achterkant is afschuwelijk lelijk :s

    Login om te reageren
  69. mattie zegt

    7 maart 2007 om 15:47

    ra999
    het hele koestwerk wordt in engeland gemaakt en in zeewolde in elkaar gezet of bij karman als ze hun rekeningen betalen verder rijdt een orginele audi waar de helft van de onderdelen van zijn beter en als je de motorkap open doet of de kofferklep dan zien je dat alles een beetje half afgewerkt is,en met een klanten motor van audi heb je toch niet iets speciaals of wel?

    Login om te reageren
  70. MarcO zegt

    7 maart 2007 om 15:55

    379056 Euro? Daar koop ik liever een auto voor.

    Login om te reageren
  71. RA999 zegt

    7 maart 2007 om 15:57

    @mattie
    ik vind toch dat ie speciaal blijft, al is het alleen omdat ie erg exlusief is.
    en wat bedoel je met “verder rijdt een orginele audi waar de helft van de onderdelen van zijn beter” en met “met een klanten motor van audi”

    Login om te reageren
  72. ikke zegt

    7 maart 2007 om 16:04

    //MarcO schrijft,
    //379056 Euro? Daar koop ik liever een auto voor.

    Of een leuk huis

    Login om te reageren
  73. VanNispentotSevenaer zegt

    7 maart 2007 om 16:10

    Ordinair monster.

    Login om te reageren
  74. mattie zegt

    7 maart 2007 om 16:13

    ra999
    Over smaak valt niet te twisten en als jij hem mooi vindt !!
    Maar deze auto samen met de zagato en c8 etc bestaan hoofdzakelijk uit audi onderdelen net als de motoren die komen uit een A8 en een volkswagen en zijn via motor managment iet wat gekieteld maar het zijn gewoon klanten motoren.

    Login om te reageren
  75. slk55 amg zegt

    7 maart 2007 om 16:19

    ge-wel-dig! hier zat ik op te wachten, ik hou van überSUV’s! en dit is toch wel de snelste/duurste/mooiste/exclusiefste uit zijn soort. en hij komt ook nog eens uit ons eigen kikkerlandje!
    het productiemodel is weinig veranderd (gelukkig), erg mooi die suicide doors. wel jammer van die B-stijl inderdaad. maar ja, niet veel mensen zou die B-stijl opvallen als de deuren open gaan, want wat zit daar een mooi interieur achter! toch wel het mooiste (SUV) interieur dat ik ooit heb gezien. erg mooie details en een overvloed aan chroom en leer….prachtig! (goed werk Michiel ;) ). wel vind ik het jammer dat de chromen rand in de ramen verdwenen is, dat is toch typisch spyker. ook het vorige stuur was mooier, maar ja zelfs een kind snapt dat daar geen airbag in past.
    bij deze SSUV gaat het om luxe, snelheid en exclusiviteit. en daar zijn ze verdomd goed in geslaagd. snelheid? 300 km/h en van 0-100 in 5 sec.!! dat is zeker spyker waardig. bijna ongelofelijk zelfs.
    ik mag deze über SUV wel, hij is zijn geld meer dan waard. ik kan niet wachten tot ik dit ‘wonder’ kan aanschouwen. ik neem aan dat hij ook gewoon op de autorai te vinden is? ik kan niet wachten…

    Login om te reageren
  76. De Oerknal zegt

    7 maart 2007 om 16:22

    Ben benieuwd hoe ze zoveel vermogen op die hoge poten fatsoenlijk de bocht door krijgen. Als een fabrikant als Porsch er al moeite mee heeft.. Laat ze eerst maar eens een rijdende versie bouwen, dan zien we wel weer.

    Login om te reageren
  77. slk55 amg zegt

    7 maart 2007 om 16:24

    o, ik ben nog twee dingen vergeten in mijn verhaal.

    1. snelheid staat (mede) centraal in deze auto. leuk zijn alle snelheidmeters en toerentellers, zo kun je als bijrijder of achterpassagier gewoon blijven zitten in je über luxe stoel, en hoef je niet over de schouder van de bestuurder te hijgen om te kijken hoe snel je nu wel niet rijd.

    2. deze ben ik alweer vergeten…. :P het schiet me nog wel te binnen.

    Login om te reageren
  78. lincoln mark8 zegt

    7 maart 2007 om 16:31

    heerlijk decadent en totaal overbodig….. de belangerijkste ingredienten voor een auto……. houzee spyker

    Login om te reageren
  79. Ca.dil zegt

    7 maart 2007 om 16:31

    De 2 verkeerde interieurfoto’s zijn volgens mij v/d Zagato…

    Echt mooi vind ik hem niet, maar ooh wat vet! Als ik het geld had kwam er direct een order bij!

    Login om te reageren
  80. mattie zegt

    7 maart 2007 om 16:32

    skl 55 amg
    snelhied staat centraal? dat ding rijdt niet eens hoe weten ze nou hoe snel die rijdt(ps ken jij de interieur ontwerper?)

    Login om te reageren
  81. Sammo zegt

    7 maart 2007 om 16:38

    Dutch Pride???
    Moet er echt van lachen want dit is echt een afschuwelijke auto, zowel van binnen als van buiten (behalve de koplampen).

    Login om te reageren
  82. Citrofiel zegt

    7 maart 2007 om 16:43

    Wat een verschrikkelijk raar ding is het toch. Echt over-the-top, echt Spyker! Niets voor mij, maar wel een grappig ding.

    Login om te reageren
  83. SugarFree zegt

    7 maart 2007 om 16:43

    @ De Oerknal

    Of Porsche er veel moeite mee heeft gehad weet ik niet, maar wat wel duidelijk is, is dat de Cayenne ook op de weg voortreffelijk rijdt (sowieso goed, maar zelfs in vergelijking met een niet-SUV).

    Login om te reageren
  84. RA999 zegt

    7 maart 2007 om 16:53

    @mattie
    natuurlijk blijven het gewoone motoren die ook in audi’s en volkswagens worden gebruikt, maar het vermogen van de W12 is bijvoorbeeld met 50 pk toegenomen, dus dat is niet zomaar “iet wat gekieteld”. en bovendien gebruikt Lotus motoren van Honda en Ascari gebruikt motoren van BMW, en daar is ook niks mis mee

    en weer @mattie
    topsnelheid kunnen ze uitrekenen, aan de hand van aerodinamica, vermogen, enz. en michiel van den brink (de ontwerper van de D12, exterieur en interieur) schrijft regelmatig columns hier op autotoblog

    Login om te reageren
  85. slk55 amg zegt

    7 maart 2007 om 16:53

    @ mattie

    lang leve internet! op de officiele spyker site staan de specs. vermeld. ik ga er dus vanuit dat deze kloppen.
    ennuh… die ‘Michiel’ is Michiel van den Brink, hij is verandwoordelijk voor zowel het interieur als het extrieur (als ik me niet vergis). hij is een bekend columnist onder de autobloggers.

    Login om te reageren
  86. S AMG zegt

    7 maart 2007 om 16:57

    zeker een mooie auto maar wel een beetje duur of niet soms? Ik had 250 a 275 op NL kenteken mooier gevonden. Bedoel hij is nou 2 keer zo duur als de aller duurste Cayenne met alleopties

    Login om te reageren
  87. Ejay zegt

    7 maart 2007 om 17:07

    Super mooie auto staat mooi op de oprit naast de Zagato Spyker. Jammer van het stuur, maar het is niet anders. Er moet wel een airbag in de familiewagen natuurlijk.

    Login om te reageren
  88. Cultbiker zegt

    7 maart 2007 om 17:12

    Een bonte kermisbak zonder een stevige smoelende achterkant.. en met een Maserati-neus.. Ik heb betere KITCARS gezien, alsjebliefd zeg.. Welke beoogde kneuzen zouden dit kopen??

    Login om te reageren
  89. Arnoud zegt

    7 maart 2007 om 17:23

    Ben ik nu gewoon gewend aan het uiterlijk of is het allemaal zoveel beter in proportie? Ik vind het uiterlijk in iedergeval geslaagd maar het interieur vind ik ronduit walgelijk. Veel te kitscherig, teveel ruitvormig stiksel, te rood leer, teveel glimmers, teveel klokken op plaatsen waar ze niet horen en de klokken op de goede plaats zijn te klein. Het dash rond het stuur is te kaal. Als ze daar nu meer klokken zouden heen verplaatsen en de klokken die er al zitten eens een stuk groter maakten dan was het al een stuk beter. Plus dat het veel makkelijker afleest.

    Login om te reageren
  90. Lagonda zegt

    7 maart 2007 om 17:30

    Wat een lelijke auto. Hierin wil je toch alleen maar gezien worden als je veelvuldig in MTF clips te zien bent ?

    Wat is er mis met chique, Spyker ?? Dit is pure kitsch.

    Login om te reageren
  91. marc zegt

    7 maart 2007 om 17:58

    geweldig zoveel felle reacties. en dat is precies wat spyker wil. je kan voor dit geld geen allemans vriend maken. uit gesproken design valt op, en er zijn maar weinig auto’s die zo uitgesproken zijn als deze spyker. en in deze klasse hoeven ze er niet zo veel te verkopen, dus genoeg klanten die hem wel mooi vinden. als ik het geld had stond ik vooraan, wat een geweldige wagen.

    ik zeg waar een klein land groot in is (donkervoort, spyker en zelfs de carver!!!)

    Login om te reageren
  92. marcel zegt

    7 maart 2007 om 18:09

    ik vind hem echt super stoer

    Login om te reageren
  93. OPCfreak zegt

    7 maart 2007 om 18:15

    Net een boot, maar niet eens echt heel super lelijk :P

    Login om te reageren
  94. ForrestGrr zegt

    7 maart 2007 om 18:48

    Eerste indruk: gestrande walvis, een schele.

    Login om te reageren
  95. Rivella zegt

    7 maart 2007 om 18:52

    Kan je hier niet de allereerste auto van maken die je binnenstebuiten kan keren?

    Login om te reageren
  96. Speedy zegt

    7 maart 2007 om 19:17

    lelijke auto en dir noemen ze een SUV ??? het stuur is ten eerste al gestolen van Audi. Je kan hem nog het best vergelijken met een amfibievoertuig uit de 2de wereldoorlog met wat leer enzo eraan toegevoegd

    Login om te reageren
  97. oly zegt

    7 maart 2007 om 19:18

    hee maar sjonys ze noeme dit toch ook niet voor niets een SSUV het moet ook geen jeep voor stelle maar gewoon een jeep super sport wage. en dat is ook een veel bete idee focking lijp ding

    Login om te reageren
  98. oly zegt

    7 maart 2007 om 19:27

    wanneer komt autoblog trouens eens met een noraal formaat foto’s gewoon
    1280×960 dan heb je nog een beetje plaatje wat je als achtergrond kan gebruike

    Login om te reageren
  99. Nick zegt

    7 maart 2007 om 19:54

    Bij de achterkant zouden ze die lijn in het midden, mits hij een functie heeft, moeten verwijderen.
    Dan de hele kont iets van smallen van boven naar beneden, de uitlaten ietwat hoger.

    Bij de voorkant zou die motorkap iets schuiner naar beneden moeten lopen, zo’n W12 is toch niet zo hoog of lang.
    Zo’n grote haaks-tot-het-wegdek-lopende grill is alleen maar slecht voor de aerodynamica.

    Ze moeten immers wel functioneel blijven.
    Daar zijn ze met de meeste SUV’s de fout in gegaan, vooral Audi en BMW.

    Login om te reageren
  100. dude db zegt

    7 maart 2007 om 20:10

    -Edit: opzouten met die CAPS-LOCK-

    Login om te reageren
  101. schnitzerken zegt

    7 maart 2007 om 20:37

    speciaal!
    de voorkant doet me denken aan een verhoogde aston martin

    Login om te reageren
  102. Dr.Bob zegt

    7 maart 2007 om 20:58

    Weet nog niet of ik dit ding nu mooi of lelijk moet vinden…
    Mooi van lelijkheid zullen we maar zeggen !

    Hoe stap je trouwens uit dat ding als je tussen twee andere auto’s geparkeerd staat, deuren lijken me wel erg ver open te slaan…

    Login om te reageren
  103. Cabrioot zegt

    7 maart 2007 om 21:14

    Ehhhhh een hoop mensen staan al klaar met hun mening over de SUV terwijl ze hem niet eens in levende lijve hebben gezien…… Ga hem eerst eens in levende lijve bekijken…… Dan ben je geheid onder de indruk…..Geloof me…..

    Login om te reageren
  104. Vincent#1 zegt

    7 maart 2007 om 22:09

    Hallo,

    Ik het mijn mening over deze auto over deze auto, na lang denken en plaatjes kijken, gewijzigt in een wat radicalere versie van mijn vorige.

    Ik vindt het een enorme k*tauto, hoe kunnen ze zoiets bedenken. Het is niet alleen smakeloos, het zit ook nog eens vol met slecht doordachte ontwerpaspecten. Het is net of ze dat gehaaste concept van vorige keer wel best vonden en alleen wat kleine dingetjes nog verandert hebben.

    Ik ben er niet zo één die SUVs sowieso verachtzaam vindt ik vindt dat er genoeg goed ontworpen SUVs zijn. SUVs hebben alleen door hun andere afmetingen aan andere vormentaal nodig. Hier lijkt het wel of ze gewoon de stretch-functie ik autocad gebruikt hebben en een lage spyker verticaal opgerekt hebben. De grill is nu een waanzinnige ovaal geworden, de diffusor (mag je dat wel zo noemen want die functie zal het wel niet meer hebben) zit ongeveer bij je navel en kijk even naar de motorkap ook die komt rechtstreeks van de C12. Waarom überhaupt de suggestie van een sportauto opwekken? wou je ermee racen?

    Reken maar dat deze auto goed gaat verkopen, het wordt ongetwijfeld de Volkswagen van Dubai. En om het uur zullen we hem op MTV voorbij zien komen ondersteund met muziek waarin uitgelegt wordt hoeveel bitches je in de kofferbak kwijt kan en hoe handig die suicidedoors zijn om drive-by-shootings te houden.

    Dat interieur doet me hier aan denken. en van die verschrikkelijke swarovski beeldjes
    of dit…

    Een hele hoop duur protserig gedoe, veel goud en geglim, maar of je het kunst kunt noemen?

    Ik ga naar België verhuizen. Daar komt de lambo-designer tenminste vandaan ;)

    Login om te reageren
  105. Steffel zegt

    7 maart 2007 om 22:59

    @ vincent, als je jaloers bent omdat je zoiets niet kan betalen moet je hem niet meteen afzeiken. Iedereen zal zo’n wagen op zn oprit willen hebben…

    Login om te reageren
  106. Antoon zegt

    7 maart 2007 om 23:01

    Deze auto is net als de Cayenne van Porsche. We hebben een goed model sportwagen, de SUV is populair, weet je wat we plakken er gewoon wat centimeters onder en de gekken van de aarde kopen em wel want er staat een merkje op! Beide auto’s zijn gewoon niet mooi ( de Cayenne na de facelift nog minder mooi geworden ). De enige rede om deze Spyker te kopen is dat je wil racen maar wel last van je rug hebt dus niet in een lage sportwagen kan komen.

    Schoenmaker hou je bij je leest zou ik zo zeggen!

    Login om te reageren
  107. Vincent#1 zegt

    8 maart 2007 om 00:13

    @steffel, Als ik auto’s zou afzijken omdat ik ze niet kan betalen, zou ik vrijwel elke auto op autoblog afzijken. Ik als arme schoolgaande, plaats vaak genoeg een positief berichtje bij auto’s die ik wel mooi vind.

    Wanneer ik hem zou krijgen zou ik hem niet op mijn oprit weigeren. Maar wanneer jij/ik het geld hebt om deze auto te kopen, heb je de mogelijkheid te kiezen uit heel veel auto’s. Daarom bekritiseer ik hier het ontwerp en de mensen die hem zouden willen kopen.

    Login om te reageren
  108. Florijn zegt

    8 maart 2007 om 01:36

    toch wel KEI vet he haha nee wat een onzin

    Login om te reageren
  109. Gerben zegt

    8 maart 2007 om 02:40

    Verkopen zal ie zeker, maar voor de rest valt er niet veel goeds over te zeggen vrees ik.

    De C12 was een mooie wagen. Toen was de inspiratie op of zoek…
    Nog een paar van deze draken en het bedrijf gaat failliet.

    Login om te reageren
  110. dieter zegt

    8 maart 2007 om 12:03

    Dat is al het 2de gedrocht deze week. Ik ga mijn spyker aandelen verkopen want dit kan niet goed aflopen

    Login om te reageren
  111. Porsche Fan zegt

    8 maart 2007 om 12:28

    @ SugarFree

    Ik ben het opzich wel met je eens hoor ;)

    Maa ik bedoelde dat dat ding geen eens op een SUV lijkt

    en De Cayenne Wel vandaar ff die arrgument
    ;)

    Login om te reageren
  112. jasper zegt

    8 maart 2007 om 16:32

    waat een LELIJKE auto!(maar hoe kan het ook anders het komt van spyker)

    Login om te reageren
  113. glo95 zegt

    8 maart 2007 om 16:38

    Hoe kan je dat nou ooit over deze auto zegge????????

    Dit is echt een auto met stijl, dat er nog mensen met zo weinig smaak rond lopen, en dan nog hollander ook, eigenlijk zou je je diep moeten schamen zeg;)

    Login om te reageren
  114. niels zegt

    8 maart 2007 om 17:26

    Weet iemand hier hoe de kwaliteit van een spyker is want daar hoor je nogal wilde verhalen over!!!!

    Iemand ervaring of die dat weet?

    Ciao

    Niels

    Login om te reageren
  115. kevin zegt

    8 maart 2007 om 21:24

    volgens mij maakt vooral de grille dat ding lelijk, als ze die gewoon wat kleiner maken en de voorkant minder afgeplat dan ziet ie er al veel beter uit

    Login om te reageren
  116. rai zegt

    9 maart 2007 om 00:08

    wat lelijk spyker de trots van nederland oer degelijk een toch mooi .
    de kwaliteit als die net zo goed is als de eerste spyker die gebouwd
    werd in nederland dan hoef je, je geen zorgen te maken.

    Login om te reageren
  117. C30CDIAMG zegt

    9 maart 2007 om 11:39

    wojo, die kleur! supergaaf..!! vind het echt een mooie auto geworden. Veel specialer dan ‘gewoon’ een ML of X5..!!

    Login om te reageren
  118. De Oerknal zegt

    9 maart 2007 om 11:44

    @ C30 CDI AMG

    Ook een 1300-voud duurder dan een ML of X5, overigens.

    Login om te reageren
  119. C30CDIAMG zegt

    9 maart 2007 om 11:46

    oja, zijn de prijzen dan al bekend, volgens was ie nog niet eens in productie?

    Login om te reageren
  120. De Oerknal zegt

    9 maart 2007 om 11:51

    “Inclusief bpm en btw komt de Nederlandse prijs uit op 384.330 euro.”
    (Autoweek)

    Login om te reageren
  121. C30CDIAMG zegt

    9 maart 2007 om 11:51

    oja, 235.000 ex taxes

    ML 145.000
    X5 104.000

    idd wel een verschil. Maarja, verschil moet er zijn

    Login om te reageren
  122. De Oerknal zegt

    9 maart 2007 om 11:57

    Dat is natuurlijk ook waar..

    Login om te reageren
  123. C30CDIAMG zegt

    9 maart 2007 om 12:04

    De link van je naam doet het trouwens niet Oerknal…

    Login om te reageren
  124. mashell zegt

    9 maart 2007 om 12:55

    Ik ben het Bramzel eens, nu iets een stukje lager is lijkt de wagen stukken acceptabeler.

    Login om te reageren
  125. aaronj zegt

    9 maart 2007 om 14:29

    hoezo over the top??? ik vind m echt veel te overdreven, het lijkt niet op een hedendaagse auto zeg… die binnenkant is helemaal in tweeën gedeeld door het interieur, en de achterkant zo plat en dan nog schuin naar boven naar achter… echt veel te overdreven, zou hem niet vaker willen zien

    Login om te reageren
  126. MareX zegt

    10 maart 2007 om 11:27

    -edit: en nu in normale letters graag-

    Login om te reageren
  127. Timo zegt

    10 maart 2007 om 12:16

    Deze auto is zoveel mooier dan die zagato, hij is anders dan een Q7 of X5 daar zijn er namelijk al genoeg van, al is die Q7 wel erg bruut, maar mijn punt is dat spyker een exclusief merk is en dat het niet te vergelijken is met andere merken, zoals je bv. wel een ferrari met een lamborgini kan vergelijken, kortom een prachtige auto

    Login om te reageren
  128. xander zegt

    11 maart 2007 om 11:58

    Wat een schitterende auto.. ik kan het niet anders zeggen. Eindelijk eens een merkt wat zich onderscheid van al die andere merken!!! Schitterend ga zo door

    Login om te reageren
  129. Cars zegt

    12 maart 2007 om 21:08

    Orgineel vormgegeven, met de details van de ‘gewone’ C12’s. Hij ziet er beter uit dan dat nieuwe C12 concept dat ook op deze weblog staat ;). Toch wel geinig, met 4 deuren en hoog op z’n pootjes. Alleen spreekt die kleur-in-het-interieur me niet echt aan.

    Login om te reageren
  130. Berend zegt

    14 maart 2007 om 11:22

    de voorkant vind ik niet echt mooi de interieur ook niet echt verder ziet het er wel goed uit.

    Login om te reageren
  131. miquel zegt

    14 maart 2007 om 14:27

    hij is mooi geworden. net een monster. ik hoop dat dit een succes word. maar spyker, houd het de volgende keer wel bij echte sportwagens

    Login om te reageren
  132. Jasper zegt

    14 maart 2007 om 16:37

    Wonderful, i love it

    Login om te reageren
  133. Nick zegt

    24 maart 2007 om 21:04

    Je kan hem lelijk noemen, maar dit is dus wel de eerste SUV met een praktische kofferbak.

    Misschien geeft Spyker JUIST een verkeerd beeld.
    Spyker WAS namelijk NOOIT een sportwagen fabrikant geweest, maar enkel één voor limousines.

    Toevallig hadden ze wel exclusieve racemodellen die in bijv. de bekende Peking-to-Paris rally of de hillclimb-rally Mont de La Turbie gebruikte.

    Van mij mag Spyker weer terug naar luxe cruisers, en de C8, C12 en D12 houden.

    Login om te reageren
  134. Jordi7 zegt

    20 april 2007 om 14:25

    hoe lelijk kun je een auto maken?!

    zonde voor het nederlandse merk!

    ze zouden een keer mooie degelijke sedans moeten maken..of gaan ze dan ook van dat domme oranje interieur gebruiken?

    IK WALG

    Login om te reageren
  135. niek zegt

    11 mei 2007 om 06:50

    Dat oranje vind ik persoonlijk stijlvol, maar de interieurkleur zal je wel zelf mogen uitkiezen. Het lijkt mij niet meer dan normaal dat op een autoshow een opvallende kleur wordt gebruikt om publiek naar je stand te lokken.

    Persoonlijk zou ik gaan voor deze exterieurkleur en een donkerrood interieur.

    Ik heb zelf vrij lang naar de plaatjes moeten kijken om tot mijn oordeel te komen

    -Mijn eerste reactie was uiteraard: *schrik*, is dit een SUV?!!?
    -Daarna zag ik in dat het wel degelijk een SUV was, maar gewoon anders
    -Daarna gingen mijn mondhoeken langzaam omhoog
    -Vervolgens vond ik de auto schitterend
    -Tenslotte keek ik naar alle details en dacht ik: ja, dit is een mooie Auto!

    Hier is knap werk verricht. En ook qua concept is het een goed idee. Eindelijk een auto waar je fatsoenlijk met vier man inpast die een beetje supersport prestaties levert.

    Nu tijd voor het inkoppertje

    Ga ik het doen?

    Ja ik ga het doen!

    Komt ‘ie dan he!

    Ze slaan de spyker…

    …nee ik ga hem toch niet maken, hij is veel te flauw

    Login om te reageren
  136. Mr X zegt

    11 augustus 2007 om 14:39

    Verschrikkelijk mooi maar ik zie er geen man in rijden.

    Login om te reageren
  137. luuk zegt

    23 april 2008 om 12:20

    echt gruwelijk mooi! vooral die uitlaatpijpen en de bekleding! Hij jad alleen iets ronder mogen zijn! PS @ autoblogger:Hoe zorg ik er voor dat een plaatje direct te zien is?
    http://youtube.com/watch?v=TIVVGX_-ITM
    http://stadium.weblogsinc.com/autoblog/hirezpics/PebbleConcepts%20-%2011.jpg

    Login om te reageren
  138. luuk zegt

    23 april 2008 om 12:21

    Die deuren…

    Login om te reageren
  139. cockie zegt

    6 augustus 2009 om 18:46

    Wat een jaloezie proef ik hier, mooier worden ze niet hoor…. sorry

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North