• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel: de duurste Supra ter wereld [updated]

Auteur: willeme, gepost 30 juli 2021 om 20:34 – 34 Reacties

duurste Supra ter wereld

Dit gaat officieel de duurste Supra ter wereld* worden. Dat kan niet anders.

Als liefhebber van Japanse exoten is het erg gaaf om te zien dat deze auto’s eindelijk de waardering krijgen die ze verdienen. Met name met de Japanse sportwagens in de jaren ’90 was dat niet altijd het geval.

In technisch opzicht waren dat de mooiste auto’s met zeer bijzondere techniek. Vierwielbesturing, vierwielaandrijving, VTEC, wankelmotoren, twin-turbo techniek, vier kleppen per cilinder en nog een hele hoop andere technologische hoogstandjes die de Europese en Amerikaanse concurrentie simpelweg niet in de aanbieding had.

duurste Supra ter wereld

Gran Turismo

Maar ja, de baaaaadge erop was niet premium genoeg, dus koos men destijds voor een vertrouwd merk. Of in elk geval een merk dat succes uitstraalde. Dat zo’n Japanner superieur was in veel opzichten, mocht toen niet baten. Maar nu? Nu zijn die over-ontwikkelde Japanners eindelijk veel geld waard. De mensen die in de jaren ’90 alle autofolders en tijdschriften lazen en niet veel later Gran Turismo speelden, hebben heel andere connotaties bij het horen van de naam Toyota Supra.

duurste Supra ter wereld
duurste Supra ter wereld
duurste Supra ter wereld

Dit exemplaar staat op Bring-a-Trailer. Er zijn een paar dingen heel erg bijzonder. Ten eerste is het een auto met weinig kilometers. Er staan namelijk slechts 6571 mijlen mee afgelegd sinds de auto in 1995 op de markt kwam. Dat is iets meer dan 10.500 km. Het is uiteraard de juiste configuratie, dus een Twin Turbo met de 2JZ-GTE motor en de V161-transmissie (de 233-zesbak van Getrag).

duurste Supra ter wereld

Misschien wel het meest bijzondere is dat de auto nog helemaal origineel is. De Toyota Supra is een lieveling van de tuningsindustrie. Namen als Top Secret, HKS, Blitz, Trial en Veilside beleefde topjaren door de Supra. De mogelijkheden waren (en zijn) eindeloos. Dat betekent wel dat er nog meer weinig exemplaren die niet onder de automotive steroïden zitten. Behalve deze dan.

duurste Supra ter wereld
duurste Supra ter wereld

Duurste Supra ter wereld?

Het is niet alleen de goede specificatie, maar je koopt ‘m ook nog eens van de eerste eigenaar! Je zou bijna denken dat deze meneer (of mevrouw!) wist wat er ging gebeuren. De auto heeft uiteraard volledige documentatie en om de laatste onzekerheid weg te nemen is er een Carfax-rapport.

duurste Supra ter wereld
duurste Supra ter wereld
duurste Supra ter wereld

De prijs van dit moois? Dat gaat nog wel een dingetje worden. De laatste keer dat we een dergelijke Supra zagen, ging deze voor 121.000 dollar. Dat vonden we destijds een astronomisch bedrag. Bizar! op dit moment staat het hoogste bod op 138.000 dollar. Dat is omgerekend 117.000 euro. Daar heb je in Nederland bijna een Kia Picanto Automaat voor!

Het einde is nog lang niet in zicht, want de veiling sluit pas over 8 dagen. Voor hoeveel denk jij dat deze duurste Supra ter wereld verkocht gaat worden? Laat het weten, in de comments!

*we rekenen de filmauto in dit geval even niet mee.

UPDATE 30-07: de auto is verkocht en de hamerslag was bij… 201.000 dollar! Dat maakt deze Supra inderdaad de duurste Supra die van de hand is gedaan en de eerste die de 200.000 passeert. Dé duurste, totdat iemand er eentje met zes duizend mijl vindt uiteraard.

Ook interessant!

  • supra onderdelen
    Toyota levert nieuwe onderdelen voor oude Supra's
  • Levensgrote LEGO Supra kan ook echt rijden
    Levensgrote LEGO Supra kan ook echt rijden
  • Dit is de SNELSTE Toyota GR Supra
  • Te koop: 21 keer Toyota Supra die je niet mag kopen

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

A80, bring-a-trailer, jdm, rood, supra, Toyota, veiling, youngtimer

Vorig bericht: « Dít is de duurste diesel van Marktplaats
Volgend bericht: Relaxed of stress? Een vlotte road trip met de Volkswagen ID4 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Edge zegt

    22 juli 2021 om 11:28

    Hopen dat deze in handen komt van een liefhebber die hem origineel wilt houden, en niet van een of andere malloot die er een driftbak van wil maken of enkel die 2JZ ergens anders in wil lepelen.

    Login om te reageren
    • SanderB zegt

      22 juli 2021 om 11:53

      Wanneer je dergelijke bedragen betaald, hou je hem sowieso origineel, voor tuning projecten zijn er voor de helft van het geld veel exemplaren te vinden. Dus maak je geen zorgen deze eindig in een collectie en zal weinig km’s meer maken

      Login om te reageren
      • Michel-GR zegt

        22 juli 2021 om 13:06

        Dan maak ik mij juist zorgen. De essentie van een auto is rijden. Zonde om als garage queen te worden weggezet!

        Login om te reageren
  2. tinnemans zegt

    22 juli 2021 om 11:30

    Ik hoop vooral dat de auto in handen komt van een liefhebber die er vooral heel veel in gaat rijden. Auto’s, hoe mooi ze soms ook zijn, zijn er om te gebruiken.

    Login om te reageren
  3. chefturbo zegt

    22 juli 2021 om 11:33

    Niet bepaald de duurste Toyota Supra. Eerder deze maand wisselde de oranje supra uit “The Fast and the Furious” van eigenaar voor $500.000.

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      22 juli 2021 om 12:06

      @chefturbo: je hebt helemaal gelijk. Dat is echter een filmauto, dus die rekenden we niet mee. Ik heb het er even expliciet bijgezet.

      Login om te reageren
  4. maferick74 zegt

    22 juli 2021 om 11:38

    Deze auto zal nooit gekocht worden om te gebruiken. Linea recta de garage in en over 10 jaren zal ie er weer uitkomen en verkocht worden aan Toyota Japan voor 2 miljard yen ofzo

    Login om te reageren
  5. fendercd60 zegt

    22 juli 2021 om 11:48

    Ben benieuwd. Wat een mooie wagen in die uitvoering.

    Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    22 juli 2021 om 11:58

    Wat is hij gaaf he! Wel twee puntjes, het interieur ziet er bijzonder uitgeleefd uit voor een praktisch nieuwe auto. Klopt de stand, was het leer (met name het stuur) fabrieksaf al zo? En het stuur zelf, dit zat ook in de Toyota Hiache busjes, een driespaak momo af fabriek had een hoop gedaan.

    Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      22 juli 2021 om 12:29

      Misschien was de eerste eigenaar/esse een dikke Bertus/Berta, niet ondenkbaar in de VS. Dat zou de wat kreukelige stoelen verklaren. Qua het stuur geen idee.

      Login om te reageren
    • Hubert zegt

      22 juli 2021 om 12:36

      misschien dat de eigenaar er dagelijks in ging zitten in de garage en broem-broem roepen en ondertussen flink aan het stuur draaien.

      Login om te reageren
    • crashingduke zegt

      22 juli 2021 om 14:11

      @dutchdriftking: Het leder in een Supra is niet van dezelfde kwaliteit als van een 911 #kippenleder.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      22 juli 2021 om 19:17

      Bijzonder uitgeleefd… Hahaha. De nominatie voor grap van het jaar heb je binnen.

      Login om te reageren
    • rolov zegt

      22 juli 2021 om 21:12

      @dutchdriftking: uitgeleefd? Ik zie het echt niet .

      Login om te reageren
  7. HzR zegt

    22 juli 2021 om 12:09

    Doe mij die Picanto dan maar, die heeft een veel lager verbruik. Het liefst in het grijs dat hij ook een goede restwaarde houdt.

    Login om te reageren
    • knapzuur zegt

      22 juli 2021 om 13:02

      Witte Picanto’s doen het met regelmaat beter (qua verkoopprijs/statijd) dan metallic varianten, vraag me niet waarom..

      Login om te reageren
  8. rollingstoned zegt

    22 juli 2021 om 12:22

    Gave wagen maar wat een geld.

    Login om te reageren
  9. nofxke zegt

    22 juli 2021 om 12:22

    VTEc op een supra ?
    Variabele kleppen ok, maar de naam VTEC is toch echt van Honda

    Login om te reageren
    • nofxke zegt

      22 juli 2021 om 12:23

      @nofxke: neverlind te snel gelezen…

      Login om te reageren
    • sr20det zegt

      22 juli 2021 om 12:36

      @nofxke: even beter lezen, gaat over de jappen in het algemeen uit die tijd

      Login om te reageren
      • nofxke zegt

        22 juli 2021 om 13:32

        @sr20det: had mezelf al verbeterd
        Had idd te snel gelezen…

        Login om te reageren
  10. dondeboer zegt

    22 juli 2021 om 12:23

    Mooi ding, maar ik heb er liever 1 met een klein beetje meer ervaring. Hiermee ga je toch niet rijden.

    Login om te reageren
  11. knapzuur zegt

    22 juli 2021 om 13:01

    “In technisch opzicht waren dat de mooiste auto’s met zeer bijzondere techniek. Vierwielbesturing, vierwielaandrijving, VTEC, wankelmotoren, twin-turbo techniek, vier kleppen per cilinder en nog een hele hoop andere technologische hoogstandjes die de Europese en Amerikaanse concurrentie simpelweg niet in de aanbieding had.”

    Haha.. de Engelse hadden met Jensen toch echt al een 4 wiel aangedreven GT, vierwielbesturing goed punt Mazda vooral, VTEC ok eletronisch maar de techniek variabele kleppen timing was al een dingetje bij o.a. Fiat en Alfa Romeo.. Lancia had al een tijdje dubbele turbo’s (low/high) en zelfs in combinatie met supercharger!
    Dat het in de jaren 90 populair gemaakt werd in de Japanse highend wagens is zeker waar maar de techniek was allemaal al vrij oud en nooit echt mainstream geworden.

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      22 juli 2021 om 13:47

      @knapzuur: de eis is wel dat het moet functioneren. Iets dat bij veel Japanners wel het geval was.

      Feit blijft dat de Japanse sportwagens in technologisch opzicht voorliepen op de concurrentie uit dezelfde periode.
      Zowel qua innovatie als qua betrouwbaarheid ;-).

      Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      22 juli 2021 om 13:48

      Nouououou, die variabele kleptiming is toch wel tamelijk mainstream gebleken.

      Login om te reageren
      • knapzuur zegt

        22 juli 2021 om 20:49

        Excuus dat is uiteraard mainstream geworden maar het gaat om de combinatie van variabele timing + variabele lift die relatief uniek is gebleven.

        Login om te reageren
  12. E34M5Touring zegt

    22 juli 2021 om 13:23

    Had ik de centen maar. Perfect exemplaar voor een big single met 7/800pk. Lekker fris torretje nog met die km stand. En dan lekker rijden. Stilstand is auto moord.

    Login om te reageren
  13. c4seum zegt

    22 juli 2021 om 15:02

    Die kan wel wat Interior Matt Cleaner gebruiken.

    Login om te reageren
  14. kniesoor zegt

    30 juli 2021 om 20:41

    Zoals het spreekwoord luidt : beter duur dan niet te koop.

    Login om te reageren
  15. dondeboer zegt

    30 juli 2021 om 21:10

    Zo, en dan nu een Veilside kit en een dikke single turbo erop. En NOS. Dubbel NOS.

    Login om te reageren
  16. moveyourmind zegt

    30 juli 2021 om 21:24

    Ik vind hem nog mooier dan toen hij net uitkwam. Dit is gewoon cool, zo’n oldschool Japanse sportwagen. Alleen al dat om de bestuurder heen gebouwde dashboard is geniaal. Dat het van plastic plastic is doet daar niets vanaf. En dan ook nog met een fraaie dubbeldin geluidsinstallatie, uiteraard met cassette. Hoe cool wil je het hebben.

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      30 juli 2021 om 22:45

      @moveyourmind: agree. ‘Modern Talking Greatest Hits’ in de cassettespeler en het plaatje is helemaal af.

      Login om te reageren
  17. ericd zegt

    31 juli 2021 om 11:54

    Goed dat de Japanners de credit krijgen die ze verdienen na zoveel jaar.

    Login om te reageren
  18. neal zegt

    31 juli 2021 om 13:19

    1 ding had em nog unieker kunnen maken en dat is als het een vast dak was geweest en geen targa.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North