• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

E300 Bluetec Hybrid: E-Klasse met hybride diesel

Auteur: vvb, gepost 21 februari 2010 om 18:58 – 14 Reacties

Mercedes Vision E 300 BlueTEC HYBRID


Mercedes-Benz is op dit moment druk bezig met de ontwikkeling van de E300 Hybrid. Dit model wordt aangedreven door Bluetec-dieselmotor EN een elektromotor. Ergens in 2011 zou de auto in de verkoop moeten gaan, iets later dan verwacht. Maar er is nog steeds een grote kans dat das Haus hiermee de eerste Europese autofabrikant wordt met een hybride diesel op de prijslijst.

De hybride dieseltechnologie is behoorlijk populair, maar heel concrete plannen om een model in productie te nemen hebben we de laatste tijd niet echt meer gehoord. Mercedes-Benz brengt daar nu verandering in met de aankondiging van de E300 Hybrid. Voor de aandrijving van dit model zorgen de 2.1-liter viercilinder dieselmotor die we kennen uit de E250 CDI Bluetec, samen met de elektromotor met lithion ion accu die nu al dienst doet in de S400 Hybrid.

De nieuwe E300 Hybrid zou van de vrij forse Mercedes E een auto maken met het verbruik van een kleine compacte auto. Deze info ging al even rond maar werd vandaag bevestigd door Mercedes-Benz Nederland. Na zijn introductie in de E-Klasse komt de nieuwe aandrijfcombinatie hoogstwaarschijnlijk beschikbaar in meer Mercedes-modellen, zoals de M-, GL, R- en GLK-klasse.

PS Bovenstaande afbeelding is de Mercedes Vision E 300 BlueTEC HYBRID (2009).

Ook interessant!

  • Mercedes S580e
    Mercedes S580e is loeisterke prijspakker
  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
  • Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
    Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
  • Mercedes-AMG onthult viercilinder en V8 hybride constructie

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

bluetec, Diesel, e-klasse, geneve-2010, Hybride, Mercedes

Vorig bericht: « Nu 50 miljoen voertuigen op de Duitse wegen
Volgend bericht: Komt er een Saab-fabriek in Rusland? »

Lees Interacties

Reacties

  1. DD zegt

    21 februari 2010 om 19:05

    ljikt me toch wel te zwaar worden…

    Login om te reageren
  2. prop zegt

    21 februari 2010 om 19:31

    ik snap dat er verschillende varianten en type aanduidingen van de 2.1 dieselmotor zijn maar mercedes maakt er weer ouderwets een onduidelijk zooitje van

    Login om te reageren
  3. geertje zegt

    21 februari 2010 om 20:08

    ik blijf het toch een lelijke auto vinden. doe voorbumper lijkt wel van een Opel te komen

    Login om te reageren
  4. Thomas Bol zegt

    21 februari 2010 om 20:11

    PSA komt begin 2011 met een dieselhybride!

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      22 februari 2010 om 08:26

      @Thomas Bol: jij ook…

      Login om te reageren
  5. Dimglor zegt

    21 februari 2010 om 20:14

    En die S400 hybrid? Is dat dan een hybrid met benzinemotor?
    Ik dacht dat het ook met een diesel was..
    Mja ik versta toch al dat hybrid gedoe niet…

    Login om te reageren
  6. w0o0dy zegt

    21 februari 2010 om 21:01

    “De hybride dieseltechnologie is behoorlijk populair, maar heel concrete plannen om een model in productie te nemen hebben we de laatste tijd niet echt meer gehoord.”
    Ehm….. concreet en recent lijkt me…
    http://www.autoblog.nl/archive/2010/01/28/citroen-ds5-en-peugeot-3008-hybride-diesel

    Login om te reageren
  7. Deveon zegt

    21 februari 2010 om 21:54

    Is het hele idee van een hybride niet dat de benzine(/diesel) motor stopt wanneer er bijv file wordt gereden?
    Is het dan niet slecht voor het milieu om een diesel te combineren met een eletromotor? Door het continue afslaan en start van de dieselmotor in stadsverkeer..

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      21 februari 2010 om 22:01

      @Deveon: in stadsverkeer optrekken zorgt voor relatief veel uitstoot. Doordat de motor minder hard hoeft te werken (minder brandstof inspuiten) zal er veel meer uitstoot worden voorkomen dan met af en toe starten van een warme diesel-motor vrijkomt…

      Login om te reageren
  8. jiskaP zegt

    21 februari 2010 om 22:32

    En PSA dan met al hun diesel-hybride aandrijflijnen?
    Lekker artikel weer, dat jullie duits-minded zijn is nu wel duidelijk.

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      22 februari 2010 om 08:25

      @jiskaP: check voortaan eerst de link(s) in het artikel…

      Login om te reageren
  9. Simpson zegt

    21 februari 2010 om 23:45

    zou dit nog polpulair worden onder taxibezitters? Aangezien stadsbussen ook al met dergelijke voorzieningen rijden (ook vaak mercedes overigens)

    Login om te reageren
  10. Vrijmetselaar zegt

    22 februari 2010 om 06:32

    Doen! Ben toe aan nieuw vervoermiddel van niveau.

    Login om te reageren
  11. mashell zegt

    22 februari 2010 om 20:04

    Als het om verbruik gaat is het veel logischer om een diesel met electromotor te combineren dan een benzine. Fijn dat de Mercedes dat ook inziet. Inderdaad de ideale motorisering voor Taxi’s, veel start stop in de stad, veel kilometers, pure snelheid is van ondergeschikt belang (of gezien de beperkte rijkunsten van veel taxichauffeurs: uiterst ongewenst) en erg zuinig.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North