• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

E450 Coupe met Vossen wielen is net wel/niet* fout

Auteur: willeme, gepost 27 juli 2021 om 13:58 – 12 Reacties

E450 Coupe met Vossen

Doorstrepen wat niet van toepassing op deze Mercedes E450 Coupe met Vossen wielen.

Het is altijd heel erg glad ijs waarop je je begeeft. Nee, niet het moment dat je voor het eerst je schoonvader ontmoet. We hebben het in dit geval over het moment dat je een Mercedes coupé gaat modificeren. In principe hoef je maar een of twee dingen eraan te doen en de auto is van sierlijk en elegant ineens rammend ordinair.

In principe is dat met deze E450 Coupé met Vossen velgen niet anders. Toch denken we dat het meer met de configuratie van de ‘C238’ te maken heeft, dan met de modificaties. De aanpassingen zijn namelijk vrij bescheiden.

E450 Coupe met Vossen

Velgen

We beginnen even met de velgen, uiteraard. Zoals de titel verklapt is deze E450 Coupé met Vossen-wielen uitgerust. Het gaat om de ‘HF-4T’-velg. Dat is een gesmeed wiel. In dit geval is het wiel 9″ breed en meet het 20 inch in diameter aan de voorkant. De diamater aan de achterzijde is identiek, maar de breedte is wel groter: 10,5J!

E450 Coupe met Vossen

Daar moeten dus ook flinke banden omheen. Aan de voorkant is het 245/35 R20-rubber. Achter ligt er 275/30 R20 onder. Dat is zeker niet verkeerd, alhoewel om deze velgen prima iets bredere banden passen. Maar ja, het is de mode dat er een beetje ‘stretch’ aanwezig is. Net zoals het mode is dat mannen erg strakke en te kleine sprijkerbroekjes aantrekken.

  • E450 Coupe met Vossen
  • E450 Coupe met Vossen

Als upgrade heeft deze E450 Coupe met Vossen-patta’s echte AMG-remmen erachter. In veel gevallen vergeet men de remmen te upgraden, na een velgenupgrade. Het is niet nodig, maar ziet er vaak zo knullig uit. Of nog erger, alleen de standaard-klauwen worden even voorzien van een rode laklaag die er bijna direct vanaf bladdert. In dit geval liggen er gifgroene AMG-remmen onder, niet verkeerd.

  • E450 Coupe met Vossen
  • E450 Coupe met Vossen

Verlaging E450 Coupé met Vossen jetsers

Uiteraard is de verlaging iets overdreven. Airride is een geinig systeem, maar geen enkele fabrikant heeft ooit airride toegepast om sneller over de Nordschleife te kunnen. Maar ja, dat kun je vrij eenvoudig oplossen door een goede schroefset te gebruiken.

  • E450 Coupe met Vossen
  • E450 Coupe met Vossen
  • E450 Coupe met Vossen

Dan het enige mindere en dat is de configuratie van de auto. Dat muisgrijs met hoogglans zwarte details is helemaal volgens de mode van 2021 (eigenlijk 2016, maar soit). Maar stel je voor dat ze gekozen hadden voor een donkerrood exemplaar met dat rood/crème interieur? Dan zou deze auto helemaal af zijn. Of niet?

Mocht jij precies die E-Klasse voor de deur hebben staan en deze wielen willen hebben: goed nieuws, ze zijn te koop! Prijzen beginnen bij 699 dollar. Nee, niet per setje maar per velg.

Ook interessant!

  • 'Mercedes EQS komt er niet als coupé of cabrio'
  • Mercedes GLC door Manhart maakt zijn voorliggers bang
  • Hoe veel duurder is de nieuwe Mercedes-AMG GT 4-Door?
  • C Coupé en Cabriolet
    C Coupé en Cabriolet exit, CLC geschrapt

Nieuwste artikelen

  • Deze occasion met 1.8 heeft een enorme spoiler (met een goede reden)
  • Nieuwe Tesla Model Y is geen daverend succes
  • Vernieuwde Toyota bZ4X heeft eindelijk meegespoten wielkasten
  • Autoblog-lezer gebruikt Land Rover waar ‘ie voor bedoeld is
FacebookTweetPinLinkedIn

airride, Coupe, e-klasse, grijs, Mercedes, tuning, verlaagd, vossen-wheels

Vorig bericht: « NSX-R occasion is nu ook officieel bizar duur
Volgend bericht: Video: zo gevaarlijk is dichte mist »

Lees Interacties

Reacties

  1. knapzuur zegt

    27 juli 2021 om 14:03

    Niets mis met de velgen maar met zo’n verlaging hadden het net zo goed stalen winterwieltjes kunnen zijn.. wat een door gezakte treurnis.

    +3
    Login om te reageren
  2. mashell zegt

    27 juli 2021 om 14:19

    Aftermarket velgen zijn bijna altijd fout, hoe duur ook. Dit is op zich geen lelijke velg en dus misschien wel geschikt voor een winterbanden setje. Maar dan wel voor een SUV want op deze E-klasse komen ze helemaal niet goed uit de verf.

    Login om te reageren
    • O plaat zegt

      27 juli 2021 om 15:48

      Niet altijd, een VW met motor achteraan wordt mooier door EMPI velgen te steken en een oude Amerikaan staat mooier op 15 inch Torq Thrust of magnum 500 velgen dan de originele wieldoppen.

      Login om te reageren
  3. petrolicious zegt

    27 juli 2021 om 14:25

    Velgen yes, verlaging: zum kotsen 🤮

    Login om te reageren
  4. smex zegt

    27 juli 2021 om 14:36

    Gaaf zo! Wat een mooi model is dit ook zo, veel mooier dan de lelijke facelift die Mercedes de E heeft gegeven.

    Login om te reageren
  5. fendercd60 zegt

    27 juli 2021 om 14:51

    Velgen zijn wel mooi maar dat ie zo laag is verpest het.

    Login om te reageren
    • bischero zegt

      27 juli 2021 om 21:34

      @fendercd60: dat dus. Vossen kan ik goed hebben maar waarom zo fout laag?

      Login om te reageren
  6. stbb zegt

    27 juli 2021 om 16:30

    Heel fout.

    Login om te reageren
  7. kingdante zegt

    27 juli 2021 om 18:15

    Het rijhoogte verschil, is dat origineel of zit hier ook nog airride onder?

    Login om te reageren
  8. clubbtraxx zegt

    27 juli 2021 om 23:49

    Vossen wielen zijn bijna altijd wel fout… Er zijn uitzonderingen maar daar vallen deze niet onder.
    Verlaging lijkt natuurlijk ook helemaal nergens op zo. Jammer!

    Login om te reageren
  9. jeronimo81 zegt

    28 juli 2021 om 01:21

    Prachtige wagen, prachtige stance, prachtige velgen. 🥰

    Login om te reageren
  10. cossiekiller zegt

    28 juli 2021 om 08:01

    Volgens mij is het gewoon een obd module om de standaard luchtvering omhoog en omlaag te zetten. Je kan dan voor het stilstaan tot -70mm gaan.

    Mooie velgen, maar een ramp om proper te houden.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North