• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ecclestone over de GP van België, Hitler en het nut van martelen

Auteur: ricardo, gepost 19 oktober 2010 om 17:00 – 58 Reacties

Berniedorm bastard

Binnenkort wordt F1-baas Bernie Ecclestone 80 jaar, maar zin om te stoppen heeft deze bejaarde nog niet. Als het aan hem ligt gaat hij nóg 10 jaar door. In een interview met the Guardian deed hij weer eens een paar debiele uitspraken. Lees en huiver.

Inmiddels zijn we het wel van hem gewend. Af en toe Hitler een toffe peer noemen en de schuld van de financiële crisis in de schoenen van Joden schuiven, we kijken er niet echt meer van op. Zelfs nu hij heeft laten optekenen dat “marteling een manier is om dingen gedaan te krijgen” schrikken we er niet van.

Zo denkt het F1-baasje nou eenmaal. 53 jaar actief in de Formule 1, dan snuif je nog wel eens wat uitlaatgassen teveel naar binnen. Ook een goeie: democratie is voor mietjes, alleen dictators zijn in staat om dingen te laten gebeuren, aldus Bernie.

“I get myself into so much trouble when I say these things but I don’t think democracy is the way to run anything. Whether it’s a company or anything you need someone who is going to turn the lights on and off. We had Mrs Thatcher and when she was in charge she did turn the lights on and off. She brought the country to where it was before it got muddled up again.”

Oké, dan nu over F1-gerelateerde zaken. Zo vindt Ecclestone dat de Grand Prix van België zich in zwaar weer bevindt. Dat klopt, want Spa-Francorchamps kampt met flinke financiële problemen. Nu wordt er nog Waals belastinggeld in het circuit gepompt, maar als de overheidssteun stopt verdwijnt de racetrack wellicht van de F1-kalender.

Het complete interview van de mini-dictator en F1-Führer checken kan bij the Guardian.

Ook interessant!

  • Ecclestone Vice-president
    Ecclestone vice-president FIA na verkiezingen
  • Goedmakertje Spa 2021
    Goedmakertje Spa 2021 klap in gezicht fans
  • Weer op Spa Francorchamps en kansen Verstappen
  • Hamilton en Mercedes pesten Verstappen, aldus Bernie

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

bernie-ecclestone, Formule 1

Vorig bericht: « Raad de nieuwe bolide van DJ Tiesto [updated]
Volgend bericht: Bloodhound SSC poseert in het centrum van Londen »

Lees Interacties

Reacties

  1. Megakix zegt

    19 oktober 2010 om 17:03

    Hopeloos stukje bejaardheid hoor…krasse uitspraken van een binnenkort overlijdende bal gehakt…En zo vlak voor je dood, moet je zulke dingen niet meer roepen.

    Login om te reageren
    • SHFT zegt

      19 oktober 2010 om 17:16

      Een man die ik liever kwijt dan rijk ben voor de sport. Hoe sneller, hoe liever!

      Login om te reageren
    • Vince zegt

      19 oktober 2010 om 17:19

      @Megakix:
      1 Maar of snelle besluiten goed zijn?
      2 De meeste banken zijn verdeeld in miljoenen aandeelhouders. Bovendien zijn de banken zelf niet zozeer schuldig aan de crisis, maar de mensen die meer leenden dan ze konden betalen (en de algemene opinie is dat de banken ze hadden moeten tegenhouden, dat is iets anders dan schuld).
      3 En dat zijn zaken waar Hitler zijn economen voor in dienst had, hij hield zichzelf vooral met propaganda en oorlogsgerelateerde zaken bezig.

      Login om te reageren
      • Vince zegt

        19 oktober 2010 om 17:19

        @Vince: Oeps @Desjaak natuurlijk!

        Login om te reageren
  2. DeSjaak zegt

    19 oktober 2010 om 17:09

    Hij heeft wel een punt:
    1. In een hierarchie wordt sneller besloten.
    2. Veel banken zijn in handen van Joodse families en de banken zijn schuldig aan de crisis.
    3. En Hitler heeft natuurlijk wel gezorgd voor de ubercoole Autobahn en dat was wel tof van hem.

    Login om te reageren
    • the-budel-guy zegt

      19 oktober 2010 om 17:20

      @DeSjaak: so wat dat de meeste banken van joodse families is denk je dat de crisis met opzet veroorzaakt is.

      echt wordt is tijd dat je naar buiten gaat ipv de hele dag achter je pc te zitten.

      Login om te reageren
    • Pallas zegt

      19 oktober 2010 om 17:24

      @DeSjaak: Dude! Dat soort dingen zeg je maat op geenstijl ofzo. Serieus, hou het voor je!

      Login om te reageren
    • de sjonnies zegt

      19 oktober 2010 om 18:17

      @DeSjaak:
      Achter 1 hiarchisch leider aanlopen is levens -nee- oorlogs – gevaarlijk
      Dat Joden bankiers zijn is onze eigen schuld, Jopden mochten nl geen beroepen die met gildes te maken hadden uitoefenen.
      Dat we in een financiële crisis zijn gekomen is ook onze eigen schuld, we hebben geld uitgegeven dat nog verdiend moest worden. En zijn daarbij aan de Nederlandse truttiger Kadett Philips en Miele mentaliteit voorbij gegaan en hebben onszelf verloochend.
      Hitler was een opportunist en was op het juiste moment op de juiste plaats, meer niet.
      Wat dat aangaat lijkt Ecclestone sprekend op hem……
      Of op Louis IX, ‘apres moi, la deluge ‘

      Login om te reageren
    • benz65 zegt

      19 oktober 2010 om 19:50

      @DeSjaak: Even voor de duidelijkheid, joden bezitten niet de bankwereld. Tegenwoordig zijn banken het bezit van aandeelhouders, niet van joodse families. Het beeld dat de joden alle banken bezitten komt doordat, de joden als enige rente mochten vragen voor het uitgeleende geld. In de bijbel staat dat men geen rente mag vragen noch betalen. De joden mochten wel rente vragen en daardoor waren zij grote spelers op de geldmarkt. De hedendaagse wereld is zo groot en globaal, dat de macht niet meer ligt in de handen van een paar machtige personen. Ik vind het sowieso niet toepasselijk om te spreken over de “jood”. Voor de personen die wat meer willen weten over de geschiedenis van geld, die adviseer ik om de BBC documentaire ” The ascent of money” te bekijken.

      Login om te reageren
  3. rick zegt

    19 oktober 2010 om 17:12

    De Sjaak, lees eens een boek (en dan geen stripboek)

    Login om te reageren
  4. Citrofiel zegt

    19 oktober 2010 om 17:25

    Haha, goede caption bij het plaatje ricardo. ;) Provocerende bejaarden, daar past hij zo tussen.

    Login om te reageren
  5. Henkie zegt

    19 oktober 2010 om 17:26

    Nogal onbelangrijke reacties hierboven.
    Het artikel benadrukt namelijk nog maar eens dat dhr. Ecclestone puur en alleen aan het geld denkt. Een echte F1-fan zou toch zwaar verdrietig worden als de mooiste en spannendste race van het seizoen van de kalender verdween?

    Het wordt heel hoog tijd dat er eens iemand opstaat binnen de FIA die ook nog oog houdt voor de spanning binnen de sport. De nieuwe circuits, vooral buiten Europa aangelegd, zijn namelijk slaapverwekkend!

    Login om te reageren
    • de sjonnies zegt

      19 oktober 2010 om 18:25

      @Henkie:
      Wen maar aan de nieuwe wereldorde van ouwe lullen, Blatter voor de voetbal en Ecclestone voor de F1

      Login om te reageren
  6. jamesBROWN zegt

    19 oktober 2010 om 17:26

    @DeSjaak: Holy hell, ik hoop dat dat een mislukte poging tot sarcasme/cynisme was…
    Toch zal ik er je uit één droom helpen; als we er al van uit gaan dat de schuld van de financiele crisis bij de eigenaren (en dus niet het bestuur/personeel) van banken ligt, dan zijn die eigenaren nog steeds geen “joodse families” (<- lol), maar aandeelhouders. Aan-deel-hou-ders. Wel eens van gehoord?

    Login om te reageren
  7. Macready zegt

    19 oktober 2010 om 17:28

    Er zijn 3 races die *altijd* op de kalender dienen te staan. Monaco, Spa-Francorchamps en Suzuka (Hugenholtz design ftw).

    Login om te reageren
  8. Vivian zegt

    19 oktober 2010 om 17:37

    ik wil niet zeiken hoor…maar waar houd iedereen van???? juist ja..vakantie!! wie heeft dat ook al weer bedacht? oh ja Hitler! zonder hem zaten we nog steeds in een stuk door 10 maanden te werken. ik vind hitler ook wel een toffe peer, alleen hij is een beetje doorgeschoten met de joden. ohja…door hem is de techniek toen de tijd in een spurt geraakt.

    Login om te reageren
    • Simpson zegt

      19 oktober 2010 om 17:45

      @Vivian: ikke niet, ik heb nog vakantiedagen over.
      vakantie…bah!

      en techniek komt bij iedere oorlog in een versnelling.

      Ach, iedere krasse bejaarde heeft wel eens een rotopmerking, gewoon gelijk geven, een kopje thee neerzetten en verder gaan met je werk

      Login om te reageren
    • Vince zegt

      19 oktober 2010 om 18:00

      @Vivian: Hitler is niet alleen doorgeschoten met de joden, dat was zijn enige doel wat hij had. Techniek vooruit? Vind je betere technieken om mensen af te maken een vooruitgang? Lijkt me sterk… Echte vooruitgang komt voor 90% uit ondernemerschap, concurrentie en vrije marktwerking, zoek maar eens op Schumpeter (om maar een voorbeeld te noemen). Daarnaast, die geschatte 60 miljoen doden (4xNL) kun je nooit verantwoorden, ook niet met de beste technologische vernieuwing.

      En vakanties bestonden zeker al voor Hitler’s tijd, maak je nou maar geen illusies over zijn geweldige ideeën, die had hij niet. Verdiep je maar eens in zijn slachtingen en de echte Hitler komt omhoog…

      Login om te reageren
    • de sjonnies zegt

      19 oktober 2010 om 18:23

      @Vivian:
      ’t is triestig zo te lezen dat er tegenwoordig geen ene rooie rotcent meer aan onderwijs wordt uitgegeven.
      Helemaal geschiedenis, de leer die ons verteld waar we vandaan komen en hoe alles zo gekomen is.
      Wil je weleens meenemen naar Israël naar Yat Vashem; leer je iets van.
      Zult dan wel drie dagen stil of van slag zijn.
      Of de begraafplaatsen aan de Marne en de Somme; waar duizenden knulletjes begraven liggen.
      Wordt je ook heel stil van……..

      Login om te reageren
      • Sciurida zegt

        19 oktober 2010 om 18:43

        @de sjonnies: wrong war vrind, de Marne en de Somme zijn monumenten van de Eerste Wereldoorlog, waar Duitsland slechts voor een deel schuldig aan was…
        Maar van de massagraven bij Valkenswaard en bij Arnhem wordt je inderdaad stil, en die zijn veroorzaakt door de waanzin van Hitler, die, als ie echt een ’toffe peer’ was geweest al in ’42 de handdoek in de ring moeten gooien, want toen wist hij al dat het einde sowieso niet goed ging zijn, hij was gewoon totaal gestoord. En even over de Autobahn; ten eerste is die niet bedacht door Hitler, en ten tweede heeft het maar voor een heel klein deel geholpen aan het economksch herstel van Duitsland, en ten derde was het slechts een propaganda project, waar jammer genoeg nog steeds mensen intrappen. En tot slot is het nog altijd slimmer om tanks via het spoor te vervoeren, dus in die zin was het gewoon dom.

        Login om te reageren
        • bozewolf zegt

          19 oktober 2010 om 19:29

          @Sciurida: Je onderschat het belang van grote transportaders voor een land in oorlogstijd.

          Vraag maar aan de Romeinen, dat zijn de echte uitvinders van de Autobahn. Hitler en z’n kliek beseften simpelweg het belang van een snelwegsysteem.

          Login om te reageren
        • de sjonnies zegt

          20 oktober 2010 om 09:12

          @Sciurida:
          Bewust gedaan om historische kennis te testen, je bent geslaagd !

          Login om te reageren
          • Sciurida zegt

            20 oktober 2010 om 17:27

            @de sjonnies: haha, mooi dat ik geslaagd ben, heb ik toch niet voor niks een blauwe maandag geschiedenis gestudeerd ;).
            Maar het is natuurlijk triest om Hitler, en zijn policies op wat voor een manier dan ook goed te praten, want ook al zou hij iets ‘goeds’ gedaan hebben, dat heeft hij toch ruimschoots daarna verpest met de meest zinloze oorlogsstrategieën en ‘sociale’ policies.
            @Bozewolf: Niet helemaal met je eens, omdat snelwegen eigenlijk een soort van knooppunten zijn in oorlogssituaties, je moet je er teveel op focussen als verdedigende partij bij een invasie, maar je hebt wel gelijk dat transport van munitie e.d. sneller gaan…

            Login om te reageren
  9. Benz.. zegt

    19 oktober 2010 om 17:44

    @DeSjaak:
    Who’s speaking? A 13-14 years old kid with no brains?

    Jij moet duidelijk nog volwassen worden, dan komt je algemene ontwikkeling wel vanzelf.

    Jij vindt het zo tof van Hitler dat, vanwege hem, de Autobahn er is gekomen?
    Wat minder tof was van die mislukte korporaal uit Oostenrijk is dat hij ruim 6 miljoen Joden heeft laten ombrengen, complete landen tegen elkaar heeft uitgespeeld, vele honderdduizenden, zo niet miljoenen gezinnen verscheurd door het keiharde bewind wat door hem gevoerd werd. (Ik kan nog even doorgaan hoor..)

    Maargoed, schijnbaar vind jij een Autobahn belangrijker dan de gruwelijke daden van Hitler. :X
    Kijk maar eens goed in de spiegel.

    I rest my case..

    Login om te reageren
  10. Hupke zegt

    19 oktober 2010 om 18:00

    Heel simpel Ecclestone is zowel het beste als het slechtste wat de F1 ooit is overkomen. Hij is een zakenman, en daar is hij verdomd goed in.
    Hij is alles behalve dom en wat hij zegt klopt alleen de irrationele en semi-principiële mensjes die op dit bolleke rondcrossen, die leven dankzij dit soort soort mensen roepen af en toe graag eens op zijn uitspraken, kunnen ze laten zien dat zij ondanks dat ze geen self-made miljonairs zijn wel goede mensen zijn want ze hebben waarden en normen. En liefst steken ze het daarop dat ze er niet in slagen om die kleine droom die ze hebben, van rijk te zijn, niet kunnen waarmaken. Wie zal het zeggen of het de waarden en normen, hun capaciteiten, inzet of gewoon hun geluk is dat ze dwarsboomt.

    Dit soort discussies over het nu wel of niet geoorloofd is om in een oorlog 6 miljoen mensen van kant te maken omdat ze een nogal fanatieke boekenclub hebben, en of het geoorloofd is om over een man die dat deed naderhand eerlijk te zeggen dat hij geen monster was en best wel goed kon besturen.

    Login om te reageren
  11. ascari15 zegt

    19 oktober 2010 om 18:11

    Die man is echt gek.
    Beter gaat hij lekker met pensioen.

    Login om te reageren
  12. m5 zegt

    19 oktober 2010 om 18:18

    “marteling een manier is om dingen gedaan te krijgen” hmm ik zal hem is een paar keer met een hamer op z’n fikken slaan mss blijft dan de gp van belgie wel op de kalender ;)

    Login om te reageren
  13. Benz.. zegt

    19 oktober 2010 om 18:32

    @Hupke: Natuurlijk, ik begrijp dat wel dat jij daar geen enkele moeite mee zou hebben.
    Jij zou uiteraard voor het grote geld gaan, over lijken gaan.

    No thanks, heb financieel niks te klagen en vind het gewoon niet kunnen wat deze meneer allemaal bralt. Hij wil gewoon aandacht, of dat nu positief dan wel negatief is, dat boeit hem niet. Weet je hoe ze zulke mensen noemen in de volksmond?

    Mediageil..

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      19 oktober 2010 om 18:45

      @Benz..:

      Ik vind het wel grappig dat je net de uitdrukking over lijken gaan gebruikt.
      Dat zijn dode dingen, hebben nog een symbolische waarde maar meer ook niet.
      Ik maak van mensen geen lijken, en ik behandel ze ook niet slecht.
      Ik snap alleen niet wat er mis is met een beetje de dingen in verhouding zien, met alles los van elkander te kunnen zien. Iedere 5 jaar vallen er nu meer doden dan op die 5 jaar die begonnen in ’39.
      We zouden die kunnen redden dat gebeurt ook niet (en misschien maar goed ook, al is dat een heel ander verhaal waarover ik de nodige studies kan bovenhalen, ik ben niet aan het lullen), zijn onze huidige leiders en regeringen dan massa-moordenaars? (ik mijn ogen zijn ze slechter dan Hitler was, en dat was al geen lieverdje, al is dat om een andere reden)

      Login om te reageren
  14. Benz.. zegt

    19 oktober 2010 om 18:33

    *die eerste “dat” in de eerste zin kan weg.

    Login om te reageren
  15. lincoln zegt

    19 oktober 2010 om 18:46

    nou en ..

    ik zeg ook wel eens onnozele dingen .. en jullie ook ..

    en al zouden we dat niet doen !!
    dan nog blijft Ecclestone slimmer dan ons allemaal bij elkaar ..

    Login om te reageren
  16. Vinny_93 zegt

    19 oktober 2010 om 18:59

    Goh, ik weet toch werkelijk waar niet waarom mensen hier zoveel kritiek op hebben. Als dit een probleem is, waar is dat de geloofwaardigheid van Artikel 7 van het Europees Verdrag van de Rechten van de Mens? Je weet wel, vrijheid van onzin meningsuiting?

    Login om te reageren
    • Vinny_93 zegt

      19 oktober 2010 om 18:59

      @Vinny_93: onzin= onzin

      Login om te reageren
  17. Vinny_93 zegt

    19 oktober 2010 om 19:00

    oke @ autoblog dan maar, waar is de doorstreepfunctie heen?

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      19 oktober 2010 om 19:02

      @Vinny_93: Die is er toch nog gewoon?

      Login om te reageren
  18. Benz.. zegt

    19 oktober 2010 om 19:01

    @lincoln: Er is (hopelijk begrijp je dat, of wil je het tenminste begrijpen) een wezenlijk verschil tussen iets onnozels en iets zeggen waarmee je in feite vele mensen kan kwetsen.

    Maargoed, ik heb m’n mening gegeven en ik blijf daarbij. ;)

    @Hupke: Ik wil niet zeggen dat je over lijken gaat of mensen slecht behandeld. Wanneer je gaat goedpraten wat deze opgeblazen kwal zegt dan linkt dat al meer in die richting. Want zullen we even wel zijn: Deze meneer mag dan schatrijk zijn: Hij gaat over lijken, alleen geld interesseert hem. En jonge modellen. (die hij weer inhuurt natuurlijk, die stoeipoezen van hem geilen ook alleen maar op de poen)

    Dingen in verhouding zien is juist goed, zo leer je te relativeren en een betere kijk op dingen te krijgen. Echter, nu mag ik toch wel veronderstellen dat het woord “nuance” niet voorkomt in het woordenboek van Ecclestone. Vreemd dat deze meneer kritiek krijgt. :roll:

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      19 oktober 2010 om 19:10

      @Benz..:

      bijzonder hoor ..
      want ik leef in een land waar iedereen al minimaal 5X in zijn leven voor Hitler is uitgemaakt ..
      nix geen probleem ..

      en noemt iemand zichzelf Hitler ..
      dan is het ineens kwetsend ..

      wel bij de les blijven ..

      Login om te reageren
  19. Benz.. zegt

    19 oktober 2010 om 19:04

    @Vinny_93: Hij mag dit zeggen hoor, van mij wel. Ik ben het er niet mee eens. Dat is geheel wat anders.

    In feite zou je alles mogen zeggen, maar opzettelijk haatzaaien, twee-deling vormen etc etc.. is ook niet goed.

    Maargoed, ik geef m’n mening maar. Je hoeft het er echt niet mee eens te zijn. Gelukkig hebben we met z’n allen het recht om allemaal wat anders te denken/vinden.

    Login om te reageren
  20. mttn zegt

    19 oktober 2010 om 19:10

    waals belastinggeld dan van Vlaanderen komt zeker! Buite met de walen!!

    Login om te reageren
  21. Benz.. zegt

    19 oktober 2010 om 19:33

    @lincoln: Als men een beetje verstand in z’n kop heeft dan kun je toch gewoon be-amen dat deze meneer ze niet allemaal meer op een rijtje heeft en gewoon media-geil is, of dat nou positief dan wel negatief voor hem uitvalt.

    Misschien (heel misschien maar hoor) heeft een dergelijk figuur een bepaalde voorbeeldfunctie oid.
    Imago-strelend is het niet te noemen hoor. :roll:

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      19 oktober 2010 om 20:16

      @Benz..: Hitler heeft ook een voorbeeld functie ..

      Login om te reageren
      • Vince zegt

        19 oktober 2010 om 22:01

        @lincoln: Het voorbeeld hoe het niet moet. Alhoewel Eccelstone zijn voorbeeld volgt; des te langer ze in hun functie zijn, des te gestoorder ze worden…

        Login om te reageren
  22. DEREK zegt

    19 oktober 2010 om 19:33

    Zolang hij geen haat zaait of voor opstanden zorgt tegen of voor bepaalde groepen mensen praat hij maar ratteld hij maar lekker door. Onze hond wordt Fraulein Gestapo genoemd omdat die speelt met dieren. Het is de natuur zeggen we dan. Het is Ecclestone’s Mening, zeggen we nu.

    Login om te reageren
  23. The360box zegt

    19 oktober 2010 om 20:00

    Ik vind dat hij moet stoppen, hij heeft de hele F1 naar de klote geholpen, even kort door de bocht, dit komt miss ok wel door de Fia maar toch.

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      19 oktober 2010 om 20:08

      @The360box:

      Hij perst er alles uit wat eruit te persen valt, dat klopt. Maar zonder dat hij de tv rechten had werd het nooit zo uitgezonden als nu, was er nooit zoveel belangstelling en zouden er nooit zo’n budgeten zijn vrijgemaakt. En aangezien er altijd nood is voor een koningsklasse was de F1 misschien zelfs uitgestorven en zaten we nu met een DTM achtige koningsklasse of ging iedereen prat op rally.

      Simpel hij blijft F11 tot bij het volk brengen, in leven houden en populair blijven omdat hij daar zelf veel beter van word, en wij krijgen F1, winwin.

      Login om te reageren
  24. jk733 zegt

    19 oktober 2010 om 20:12

    Heb het net op guardian gelezen, wat mij ot het meest stoort is dat het legendarische Spa alweer in vraag wordt gesteld terwijl moderne flops als Turkije blijven duren. Ok, het is een WK en het mag best wat mondialer… maar (los van Spa’s financiële probs) moet een stielman bij zijn leest blijven.

    Love or hate ouwe bernie, zijn tijd is bijna over. Wat blijft telt…

    Login om te reageren
  25. steven simons zegt

    19 oktober 2010 om 20:17

    Hopenlijk neemt Van Rossem zijn plaats in !
    Dan komt de Formule 1 nog eens naar Zolder .

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      19 oktober 2010 om 22:43

      @steven simons:

      Ik ken Zolder op m’n duimpje, worden veel leuke races gereden en als local zou ik F1 te machtig vinden. Maar eerlijkheid gebied me toch te zeggen dat het echt niet aan Franchorchamps kan tippen, verre van zelfs. Toch niet met het huidige traject. Als ze de kluis en de sterrewacht erbij zouden nemen (en ja het circuit dan ook wel vrij lang maken) wat nu openbare weg is dan zou het in de buurt kunnen komen. Franchorchamps is nu eenmaal iets unieks, net als Monaco en Silverstone.

      Login om te reageren
  26. toyotaprius zegt

    19 oktober 2010 om 21:18

    wie is Ecclestone? De naam klinkt een beetje als een figuur uit de Muppetshow..

    Login om te reageren
  27. Rick-dos zegt

    19 oktober 2010 om 21:39

    Ik zou ook willen dat we in een dictatuur zouden leven. Mijn dictatuur wel te verstaan.

    Het eerste wat ik dan zou doen is Ecclestone op laten pakken en laten fusilleren vanwege het feit dat hij F1 verkracht heeft.

    Login om te reageren
  28. Dimglor zegt

    19 oktober 2010 om 21:49

    Ik hoop echt dat Spa-Franchorchamps blijft…
    Is gewoon een prachtig parcours en er gebeurt elk jaar wel weer wat leuks!

    Login om te reageren
  29. Wankel zegt

    19 oktober 2010 om 22:44

    LOL Er bestaat helemaal niet zoiets als ‘Waals’ belastingsgeld!

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      20 oktober 2010 om 10:03

      @Wankel: haha, nope, ze hebben niet eens een BBP ! ;-)…

      Login om te reageren
  30. Nick zegt

    20 oktober 2010 om 10:14

    Las enkele dagen een berichtje van hem dat hij nog nooit in zijn leven iets voor het geld gedaan heeft. Waarom moet Spa dan als eerste Europese circuit verdwijnen, terwijl het ALTIJD goede races heeft? Volgens mij toch echt voor het geld Bernie.. ga toch eens met pensioen of gewoon deaud!

    Login om te reageren
    • McGti zegt

      20 oktober 2010 om 15:11

      @Nick: eindelijk weer een berichtje bij deze post over de true meaning of life ;)

      Login om te reageren
  31. 8C_Competizione zegt

    20 oktober 2010 om 15:18

    Hij is wel eerlijk over zichzelf! Want Bernie’s wil is (vaak)wet. Het liefst zou hij alles alleen beslissen maar gelukkig zijn de FIA en de FOTA het daar niet mee eens.
    En ja hij denkt alleen maar aan het geld die ouwe gek. Hij zou eens beter uitspraken doen als “ik zal er alles aan doen om het mooiste circuit op de kalender er op te houden”. Ipv. denken dat je grappig bent. Monaco is ook bezig met onderhandelingen met Bernie trouwens, want zij moeten (ook) meer gaan betalen om hun plaats op de kalender te behouden. “Anders gaan we ergens anders heen.” heeft die ouwe gek gezegt:S (bron: http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/239360/monaco-in-onderhandeling-met-ecclestone/ )
    Om een schatting te geven over welke bedragen ze onderhandellen:
    “Afgelopen weekend liet de Brit(Eccelstone) nog aan de Russische krant Kommersant weten dat Rusland ongeveer 40 miljoen dollar per jaar zal moeten gaan betalen voor de race.” (bron:
    http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/244934/akkoord-bereikt-over-grand-prix-van-rusland/ )

    Login om te reageren
  32. colin edwards zegt

    24 oktober 2010 om 09:42

    Ik heb al het bovenstaande niet gelezen.

    Maar om alles overzee te gaan zoeken bij de aziatische landen
    terwijl de meeste teams/ piloten uit Europa komen… ik vraag me alléén af wie daar weer met het grote geld wegloopt.
    Hij is gewoon plaatsen aan’t zoeken waar hij het meeste geld krijgt. Waar gaat het hier eindelijk over? Over F1 racen dacht ik? Op wereldniveau. Ok hij mag die landen aan doen, maar dan moet hij maken dat er uit ieder land een piloot of team vertegenwoordigt is ook!
    En dat mis ik eigenlijk in iedere dicipline van motorsport.
    Als Francorchamps van de kalender geschrapt wordt (is volgens mij een dreigement om méér geld te krijgen), dan mogen we het in de toekomst ook al vergeten voor onze Belgische piloten. (en er zitten er al gene meer in f1)
    Volgens mij wordt het allemaal een beetje te duur. Aan de ene kant moeten ze besparen om de motoren langer te doen meegaan en dan moeten ze méér betalen om al die dure overzeese gp’s te rijden. De teams zouden hem moeten boycotten.

    Login om te reageren
  33. sir_smokalot zegt

    8 november 2010 om 08:00

    Nog een mooie quote omtrent het geweld rond de GP van Brazilie, waarin hij tegenspreekt dat de toekomst van de GP op Interlagos in gevaar komt:

    But Ecclestone insisted Brazil’s problems are no worse than those in “Oxford Street” or “New York”.

    “They look for victims, they look for people who are a little bit slow and simple, but the people who look a bit bright, they never go after them,” he said.

    “But as for the race, I’m happy. We’ll be here for another hundred years,” he insisted.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North